Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

steiger huren en 500 euro borg moeten betalen..

+4
Curious
Sarah1985
Kaat
TukTuk
8 plaatsers

Ga naar beneden

steiger huren en 500 euro borg moeten betalen.. Empty steiger huren en 500 euro borg moeten betalen..

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 3:41

Wij gaan een steiger huren over een aantal weken maar moeten dan 500 euro borg betalen. Krijg hier een beetje een bang gevoel bij omdat het zoveel borg is en dan in de vorm van bang om niet terug te krijgen.

Bij een ander verhuurbedrijf vragen ze maar 150 borg maar hebben ze niet precies de steiger die wij nodig hebben

Hebben jullie goede ervaringen met veel borg betalen? of juist slecht?
(Het bedrijf heet b.orent)

Klinkt misschien stom maar durf het niet zo goed Embarassed

groetjes Hailey

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

steiger huren en 500 euro borg moeten betalen.. Empty Re: steiger huren en 500 euro borg moeten betalen..

Bericht  TukTuk zo 15 apr 2012 - 3:42

Vind dat ook wel erg veel geld! Weet niet wat normaal is daar, maar ter vergelijking, we gaan voor onze verhuizing een busje huren bij een bedrijf, en daar vragen ze 250 euro borg geloof ik (of 300).

Heb je al bij Boels etc gekeken?

Edit, zie nu pas de bedrijfsnaam, maar dat is een hele bekende toch? Zou daar geen twijfels hebben! Bij een particulier of onbekend bedrijf zou ik dat wel hebben.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

steiger huren en 500 euro borg moeten betalen.. Empty Re: steiger huren en 500 euro borg moeten betalen..

Bericht  Kaat zo 15 apr 2012 - 3:48

B.o-r.ent is idd een bekend bedrijf en volgens mij hoef je je geen zorgen te maken.
Kaat
Kaat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 290
Punten : 312
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

steiger huren en 500 euro borg moeten betalen.. Empty Re: steiger huren en 500 euro borg moeten betalen..

Bericht  TukTuk zo 15 apr 2012 - 3:51

En die hoge borg zal helaas een goede reden hebben denk ik..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

steiger huren en 500 euro borg moeten betalen.. Empty Re: steiger huren en 500 euro borg moeten betalen..

Bericht  Sarah1985 zo 15 apr 2012 - 4:22

waar jij wilt huren is een goed bedrijf. Snap alleen niet waarom je borg moet betalen wij hoeven dat nooit daar. O wacht mijn man zegt omdat wij een bedrijf hebben dan hoef je geen borg te betalen.
In ieder geval dat bedrijf is zeker te vertrouwen
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

steiger huren en 500 euro borg moeten betalen.. Empty Re: steiger huren en 500 euro borg moeten betalen..

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 6:24

mijn man heeft een steigerverhuurbedrijf en die vraag €100.00 borg. Bij hem zijn alleen al wel twee steigers gestolen die per stuk zo'n 1200 euro kosten, dus die €100 euro borg is echt een schijntje. Tegenwoordig worden er heel veel steigers gestolen, dus wat dat betreft is het niet zo raar dat er aan particulieren een hoge borg wordt gevraagd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

steiger huren en 500 euro borg moeten betalen.. Empty Re: steiger huren en 500 euro borg moeten betalen..

Bericht  TukTuk zo 15 apr 2012 - 6:26

Rejoy. schreef:mijn man heeft een steigerverhuurbedrijf en die vraag €100.00 borg. Bij hem zijn alleen al wel twee steigers gestolen die per stuk zo'n 1200 euro kosten, dus die €100 euro borg is echt een schijntje. Tegenwoordig worden er heel veel steigers gestolen, dus wat dat betreft is het niet zo raar dat er aan particulieren een hoge borg wordt gevraagd.

Pff dat is zuur! Ben je daar dan ook voor verzekerd? Of zegt de verzekering dan "ja pech gehad" ?
En kan je niks met de gegevens van de mensen? Vaak moet je toch ook een kopie van je ID bewijs achter laten als je iets huurt? Of zelfs inleveren?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

steiger huren en 500 euro borg moeten betalen.. Empty Re: steiger huren en 500 euro borg moeten betalen..

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 6:27

ooh, ik hoor net van mijn man dat +/- 10% van de nieuwwaarde als borg normaal is, dan is 500 euro wel vrij veel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

steiger huren en 500 euro borg moeten betalen.. Empty Re: steiger huren en 500 euro borg moeten betalen..

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 6:29

AngelNyn schreef:
Rejoy. schreef:mijn man heeft een steigerverhuurbedrijf en die vraag €100.00 borg. Bij hem zijn alleen al wel twee steigers gestolen die per stuk zo'n 1200 euro kosten, dus die €100 euro borg is echt een schijntje. Tegenwoordig worden er heel veel steigers gestolen, dus wat dat betreft is het niet zo raar dat er aan particulieren een hoge borg wordt gevraagd.

Pff dat is zuur! Ben je daar dan ook voor verzekerd? Of zegt de verzekering dan "ja pech gehad" ?
En kan je niks met de gegevens van de mensen? Vaak moet je toch ook een kopie van je ID bewijs achter laten als je iets huurt? Of zelfs inleveren?

daar kun je je niet tegen verzekeren, als de steiger in de verhuur is, dan is het risico voor de huurder. En bij ons was het de huurder die 'm gestolen heeft. Ze hebben het rijbewijs van de huurder die 'm gestolen heeft, de politie weet precies wie het zijn. Is een georganiseerde organisatie die door heel nederland als voor tonnen aan steigers gestolen hebben. Maargoed, die mensen hebben niks, nog geen huis en van een kale kip kun je niet plukken.
Mijn man heeft contact gehad met iemand die net was begonnen, ook steigers in de verhuur had, alles gestolen en die kon zijn bedrijf opdoeken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

steiger huren en 500 euro borg moeten betalen.. Empty Re: steiger huren en 500 euro borg moeten betalen..

Bericht  TukTuk zo 15 apr 2012 - 6:33

Wat frustrerend, je staat gewoon met je rug tegen de muur.. Dat mensen zo makkelijk wegkomen met dat soort dingen, onbegrijpelijk Evil or Very Mad

Vragen jullie tegenwoordig wel hogere een hogere of niet?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

steiger huren en 500 euro borg moeten betalen.. Empty Re: steiger huren en 500 euro borg moeten betalen..

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 6:41

nee, dan verhuur je niks meer als klein verhuurbedrijf. Ze zijn nu wel voorzichtiger met verhuren aan mensen die ver weg wonen. Ze hebben nu wel hun steigers allemaal geverfd, gegraveerd en met GPS uitgerust waardoor het moeilijker wordt om te stelen en makkelijker om een gestolen steiger te traceren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

steiger huren en 500 euro borg moeten betalen.. Empty Re: steiger huren en 500 euro borg moeten betalen..

Bericht  Curious zo 15 apr 2012 - 7:25

Ik weet niet hoelang je de steiger nodig hebt en hoeveel steiger, maar toen wij ons huis bouwde hebben we een steiger gekocht (niet nieuw, maar tweedehands), dat was ff een flinke investering. Maar aangezien de steiger ook zeker meer dan een 8 maanden om het huis stond was dat het wel waard. Uiteindelijk hebben we de steiger (incl steigerplanken) voor precies dezelfde prijs weer verkocht, en heeft het ons dus niets gekocht!
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

steiger huren en 500 euro borg moeten betalen.. Empty Re: steiger huren en 500 euro borg moeten betalen..

Bericht  Gast wo 18 apr 2012 - 0:42

Rejoy. schreef:
Maargoed, die mensen hebben niks, nog geen huis en van een kale kip kun je niet plukken.

Mijn ouders hadden een conflict met mensen die hun huis hadden gekocht. Hadden achteraf geen rooie rotcent.
Mijn vader zei toen ook: Van een kale kip kun je niet plukken. Waarop de advocaat zei: Maar je kunt hem wel de nek omdraaien.
En dat is ook gebeurd.

Wat moeten mensen trouwens met zoveel steigers??

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

steiger huren en 500 euro borg moeten betalen.. Empty Re: steiger huren en 500 euro borg moeten betalen..

Bericht  Gast wo 18 apr 2012 - 6:29

TBIB schreef:
Rejoy. schreef:
Maargoed, die mensen hebben niks, nog geen huis en van een kale kip kun je niet plukken.

Mijn ouders hadden een conflict met mensen die hun huis hadden gekocht. Hadden achteraf geen rooie rotcent.
Mijn vader zei toen ook: Van een kale kip kun je niet plukken. Waarop de advocaat zei: Maar je kunt hem wel de nek omdraaien.
En dat is ook gebeurd.

Wat moeten mensen trouwens met zoveel steigers??

als het goed is, is de politie nog steeds met deze zaak bezig en we hopen dat we dit jaar er nog iets van horen. Ik hoop echt heel erg dat wij nog wat terug zien, het gaat wel om zo'n 3000 euro aan materiaal, de aanschaf van nieuw materiaal en verloren inkomsten doordat ze gestolen zijn en niet meer verhuurd konden worden. En deze mensen stelen steigers om ze weer te verkopen, steigers en steigeraanhangers zijn echt gouden handel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

steiger huren en 500 euro borg moeten betalen.. Empty Re: steiger huren en 500 euro borg moeten betalen..

Bericht  Gast wo 18 apr 2012 - 7:01

Jemig, nooit geweten dat dat zo'n goeie handel was zeg.
Maar wat k*t dat dat gebeurd is. Hopelijk doet de politie er inderdaad nog wat mee.
Zou toch te zot zijn als ze er mee weg zouden komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

steiger huren en 500 euro borg moeten betalen.. Empty Re: steiger huren en 500 euro borg moeten betalen..

Bericht  ijsjemeisje wo 18 apr 2012 - 9:08

B.orent is wel betrouwbaar hoor.
ijsjemeisje
ijsjemeisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 747
Punten : 849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

steiger huren en 500 euro borg moeten betalen.. Empty Re: steiger huren en 500 euro borg moeten betalen..

Bericht  Kqip wo 18 apr 2012 - 9:18

Bo.rent is inderdaad betrouwbaar. Mijn vader huurde daar regelmatig aanhangers, steigers etc.. dan wel op bedrijfsnaam. Laatst heb ik zelf ook een aanhanger daar gehuurd. Betaalde 150 euro borg, kregen we gewoon terug.
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

steiger huren en 500 euro borg moeten betalen.. Empty Re: steiger huren en 500 euro borg moeten betalen..

Bericht  PiP vr 20 apr 2012 - 9:40

Je gaat toch ook niet bij Bo.Rent huren, haha.
Sorry, ik werk bij een concurrent Wink

Ik weet zo de borgen niet uit mijn hoofd, maar volgens mij vragen wij 150,-
500,- dan is het een kraan/aggregaat of we vertrouwen de boel niet (dan is het vaak nog meer).

Let trouwens bij Bo-Rent ook even op dat je boven op de huur belachelijk veel verzekering betaald.
Volgens mij wel 20% en dan nog eens de btw(dat is overal). Verzekering is gemiddeld 5 tot 7% bij verhuurbedrijven.

Rejoy: Wij zijn trouwens wel voor al het materiaal verzekerd, maar misschien is dat weer anders bij een klein verhuurbedrijf?
Het is echt een materieelverzekering wat wij hebben. Maar diefstal/verduistering is wel weer lastiger om te verhalen op de verzekering dan een schade.
Wij zijn tegenwoordig ook veel strenger in Legitimatie en KvK-uittreksels.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

steiger huren en 500 euro borg moeten betalen.. Empty Re: steiger huren en 500 euro borg moeten betalen..

Bericht  Gast vr 20 apr 2012 - 20:50

Hoeveel vragen jullie dan? en waar zitten jullie allemaal?

want waar ik het moet huren maakt mij niks uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

steiger huren en 500 euro borg moeten betalen.. Empty Re: steiger huren en 500 euro borg moeten betalen..

Bericht  PiP za 21 apr 2012 - 3:06

Even gekopieerd uit mijn vorige reactie Wink
Ik weet zo de borgen niet uit mijn hoofd, maar volgens mij vragen wij 150,-
500,- dan is het een kraan/aggregaat of we vertrouwen de boel niet (dan is het vaak nog meer).

We zitten niet landelijk, meer in het midden met 8 vestigingen.
Dronten, Zwolle, Meppel, Apeldoorn, Emmeloord, Raalte, Genemuiden en Huizen.

Anders even googelen op steiger huren Dronten, wij zijn degene met 123 Wink
Volgens mij mag je geen reclame maken, dus plaats maar geen link!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

steiger huren en 500 euro borg moeten betalen.. Empty Re: steiger huren en 500 euro borg moeten betalen..

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 4:40

Zit helaas niet in de buurt nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

steiger huren en 500 euro borg moeten betalen.. Empty Re: steiger huren en 500 euro borg moeten betalen..

Bericht  litllejoy za 21 apr 2012 - 9:12

Mijn vriend verhuurt ook steiger met z'n eigen brijfje en wij vragen 100 euro borg. 500 euro vind ik nogal veel en zal ik zelf niet doen, maar waarschijnlijk heeft het bedrijf wel reden om dat te vragen (bv. ervaringen uit het verleden etc.)
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

steiger huren en 500 euro borg moeten betalen.. Empty Re: steiger huren en 500 euro borg moeten betalen..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum