Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

voor een kindje 2012

+48
Snoes
Aagje!
mzcharlotte
Viva
mauwmauw
Annie24
Eva1985
Ellebel
Happydobby
Lejow
boekenwurm83
Silver
Flip Fluitketel
Twellie
Jasmine
Pussycat
Caroow
Linnie1985
Alyssa
Joss1
SleepingBeauty
nillis
Weegschaal
Muppetje
Roos
Vlinderjoy
Muurvlindertje
tweeling
mezzoforte
Miccie
Filoria
Puggle
Amber-
blondje1313
Smaragdje
Puzzle
slaatje
Pien
bolus26
Annemie
JD
Muis
L!ND@
Flower_L
CCC
Highway
Limburg85
Stitch
52 plaatsers

Pagina 16 van 40 Vorige  1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 28 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

voor een kindje 2012 - Pagina 16 Empty Re: voor een kindje 2012

Bericht  Jasmine zo 22 apr 2012 - 20:32

De gynaecoloog had er op zich geen problemen mee als ik weer zwanger zou zijn, maar ze vond het toch beter even een cyclus te analyseren. Dit omdat er vocht bij/in één van mijn eierstokken te zien was. Dit houdt in dat ik zodra ik ongesteld ben, moet bellen voor een afspraak op dag 8/10 van mijn cyclus. Dan gaat ze weer met een echo kijken hoe het er dan uitziet. Aan de hand daarvan krijg ik te horen of ik er met een gerust hart weer voor kan gaan, of dat er verder onderzoek nodig is. (Dit heeft ze al aangegeven, dat ze mogelijk verder wil kijken).

Ik hoop eind deze week ongesteld te worden, dus in het gunstigste geval kunnen we er over twee weken weer voor gaan en meteen van mijn ei profiteren. In een minder gunstig geval krijg ik dus nog wat verdere onderzoeken en zijn we wat langer bezig.

Natuurlijk vind ik het fijn dat de gynaecoloog zo goed meedenkt en wil onderzoeken. En ja, ik zou in principe wel zwanger mogen worden, maar als de gynaecoloog het beter acht om eerst een cyclus te analyseren, dan doen we dat. Ik wacht liever wat langer op een goede zwangerschap, dan dat ik (bij wijze van) volgende week weer positief test en weer een miskraam krijg. Dat neemt alleen niet weg dat het wel frustrerend is nog niet te weten waar ik aan toe ben, wanneer ik er weer voor mag gaan en weer steeds maar weer moet hopen op die positieve test. En daar heb ik het best moeilijk mee, dat vreet aan me, waardoor ik de laatste weken toch minder lekker in mijn vel zit.

En tegelijkertijd denk ik, mens, wat zeur je toch. Je hebt een prachtige dochter, je weet dat je zonder gedoe zwanger kunt worden, jouw tijd komt wel weer. Goed, ik ben al bijna een jaar bezig voor een tweede kindje, maar er zijn meiden die zoveel langer moeten wachten, toeleven naar IUI, ICSI en IVF en steeds maar weer van hun droomwolk afgesmeten worden. En dan loop ik te miepen over die paar weken die ik nog moet wachten. scratch
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  slaatje zo 22 apr 2012 - 20:36

Lieve schat, of je nou al 1 prachtige dochter hebt, of 12...voor jouw gevoel is jouw gezinnetje nog niet compleet. Jullie willen graag een tweede kindje erbij. Op het moment dat je er dan voor wilt gaan, het lukt, je een miskraam krijgt en de gyn aangeeft dat het beter is nog even af te wachten, is het logisch dat je dat frustrerend vind. De wens voor het aantal kindjes is een gevoel dat voor iedereen verschilt. Kort gezegd vind ik dus niet dat je zeurt en dat mag je ook NOOIT meer zeggen van tante Slaatje. Afgesproken?
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Silver zo 22 apr 2012 - 20:58

Flower, wat super gefeliciteerd!

Laatst aangepast door FryskeFlinter op zo 22 apr 2012 - 21:03; in totaal 1 keer bewerkt
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  bolus26 zo 22 apr 2012 - 20:58

helemaal eens met Tante Slaatje hoor!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Jasmine zo 22 apr 2012 - 23:48

Ja tante Slaatje, is goed tante Slaatje, sorry tante Slaatje Laughing
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Bericht  slaatje zo 22 apr 2012 - 23:49

Jasmine schreef:Ja tante Slaatje, is goed tante Slaatje, sorry tante Slaatje Laughing

Waar is de vind ik leuk knop :-d
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Bericht  SleepingBeauty ma 23 apr 2012 - 0:56

Hee meiden,

@ flower; gefeliciteerd! Wat gaaf zeg!!!!

@ Nillis; Gefelicteerd met jullie nichtje! Kan me voorstellen dat het ook moeilijk is voor jullie. Hoop dat je ook snel zwanger mag worden! Nog een weekje op het wachtbankje!

@Jasmine; helemaal eens met slaatje. Frustrerend voor je! Hoop dat het straks allemaal goed mag gaan en dat het wachten beloond wordt! Ook al is het voor jullie een tweede kindje, de wens zal niet minder groot zijn als voor de meiden die voor een eerste gaan.

@slaatje; mooie fiets! Ja ik ben weer helemaal uitgeslapen, altijd fijn na de nachtdiensten Wink Ik zal jullie op de hoogte houden van de sollicitatie. MOrgen is de sluitngsdatum. Zou wel heerlijk zijn zeg gewoon 32 uur op dezelfde werkplek! Nu zit ik elke week te zoeken naar mijn uren...

@ Stitch; Handig zo'n app he. Ik gebruik hem ook heb ook een onregelmatige cyclus. Maar ga meestal uit van de langste zo'n 37 dagen en tot nu toe was ik dan steeds ongi Sad Maar vind het wel fijn o'n overzichtje.

IK heb heeeel snel even teruggelezen...
Ik weet niet alles meer...sorry!
Was veel geschreven dit weekend.

Ik heb gewerkt dus weinig hier geweest. Vandaag verjaardag van mams die is 50 geworden dus ik ben zo ook alweer weg! Vanavond lekker uiteten samen! Heerlijk!
Verder heb ik onwijs zere borsten vandaag.... en af en toe buikpijn...
MIsschien ongi of wat anders????
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Jasmine ma 23 apr 2012 - 1:00

slaatje schreef:
Jasmine schreef:Ja tante Slaatje, is goed tante Slaatje, sorry tante Slaatje Laughing

voor een kindje 2012 - Pagina 16 9k=

Alsjeblieft voor een kindje 2012 - Pagina 16 2474380249
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje ma 23 apr 2012 - 1:11

@ Slaatje, goed gezegd!

@ Jasmine, hopelijk is alles dan goed en kunnen jullie snel weer voor een kindje gaan!

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Annemie ma 23 apr 2012 - 1:30

Ben vandaag weer ongesteld geworden, 28 dagen... Ben aan de ene kant wel blij, aangezien ik geen werk meer heb.. maar we blijven er wel gewoon voor gaan, aangezien je nooit zekerheid hebt.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363

Bericht  Pussycat ma 23 apr 2012 - 1:58

Muurvlindertje : Het zal vast wel, maar je slikt ze wel 2 keer per dag? Die zwanger worden pillen van etos? Het zijn natuurlijk ook geen wonderpillen en het zal geen daaaaagen schelen. Maar wel iets zeggen ze.
Bovendien zit je dan toch nog steeds niet op je langste cyclus? Hoelang ben je al met die pillen bezig dan?

Nillis : Gefeliciteerd met je nichtje. Moeilijk hé al die zwangere om je heen L Ik ging dit weekend ook op bezoek bij mijn zwangere nicht 36 weken is ze. Dus binnen nu en een paar weken ook nog op kraambezoek pfff zie er gewoon tegen op.

Jamine: ik sluit me helemaal aan bij slaatje. Kom af en toe gerust even zeuren hoor. Als je al een poosje zwanger wilt worden

SB: Gefeliciteerd met je moeder. En spannende dagen voor jou.

Annemie: Jammer, maar wel mooie cyclus. Jij was toch ook bang voor het op gang komen van je cyclus?

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Annemie ma 23 apr 2012 - 2:00

Ja, ik ben wel blij dat de cyclus nu 28 dagen is, maakte ik me idd zorgen om. Nadat ik gestopt ben was het 46 dagen, hopelijk blijf het nu zo.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363

Bericht  slaatje ma 23 apr 2012 - 2:06

Jasmine schreef:
slaatje schreef:

voor een kindje 2012 - Pagina 16 9k=

Alsjeblieft voor een kindje 2012 - Pagina 16 2474380249

voor een kindje 2012 - Pagina 16 9k= Very Happy
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Bericht  slaatje ma 23 apr 2012 - 2:07

Balen Annemie, hoop dat je snel een baan vind, en dat je snel zwanger mag worden :-)
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Linnie1985 ma 23 apr 2012 - 2:29

Filoria schreef:Toen mijn man zo'n potje meekreeg heb ik gevraagd: wil je dat ik je help herinneren, of moet ik vooral mijn mond erover houden. Toen zei hij: 'dat laatste'. Dus heb ik niks meer gezegd. Hij heeft 'm netjes ingeleverd bij het lab. En hij vond het vreselijk. De arme schat.

Maar in ieder geval denk ik dat het steeds ter sprake brengen voor veel mannen juist averechts werkt. Dan verhoog je de druk alleen maar. Of werkt dat anders bij jouw man denk je Linnie?

Nee je hebt gelijk over dat het averechts werkt.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Smaragdje ma 23 apr 2012 - 2:31

@ Annemie, jammer, maar je hebt een mooie cyclus gehad!

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  JD ma 23 apr 2012 - 5:11

@Boekenwurm - ik mocht pas door naar de gyn als die pillen niet werkten. ik kreeg van de HA Orgametril voorgschreven, deze pillen moest ik 10 dagen lang 2x daags slikken, en dan moest binnen een week na de laatste pil de menstruatie komen....dus die 10 dagen + week wachten...ben je weer zowat 3 weken verder, erg frustrerend.

@Muurvlinder, toen die "nep"menstruatie van 2 dagen kwam, was ik ook echt down, en had ik het gevoel dat mijn lichaam het dus niet zelf kon regelen....dacht daardoor ook dat het wel eens een heel lang traject kon gaan worden. Gelukkig ben ik nu na 44 dagen ongesteld geworden, zonder medicijnen. Voor sommige mensen is 44 dagen een veelste lange cyclus, maar ik ben er echt blij mee....al weet ik dat het nog niet is zoals het hoort. Als ik weer een cyclus van ruim 100 dagen had gehad, had ik het nu echt zó somber ingezien :shock: Ben dus wel iets positiever....al merk ik wel dat ik ongeduldig wordt....we zijn nu 6 maanden bezig, en eigenlijk had ik stiekem al gehoopt dat het raak zou zijn, maar goed...dat geldt voor iedereen hier natuurlijk!

@All, hoe is het met de meiden die op het wachtbankje zitten? Zit hier ook flink te duimen voor CKC (zie haar topic)....gun het haar zo!!
Heb mijn werkdag er weer op zitten, nu even richting de supermarkt wat eten voor mezelf halen.
Morgen mijn functioneringsgesprek....help!!

JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Alyssa ma 23 apr 2012 - 5:15

JaneDoe, op welke dag zit jij nu?

Annemie, balen dat je ongesteld bent geworden meis, maar wel een mooie cyclus nu!

Ik ben zenuwachtig! Heb over anderhalfuur de eerste echo en vind het zoo spannend! Very Happy
Alyssa
Alyssa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1109
Punten : 1134
Registratiedatum : 29-05-11

Bericht  Jasmine ma 23 apr 2012 - 5:21

Spannend Alyssa! bounce
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Bericht  JD ma 23 apr 2012 - 5:21

Alyssa schreef:JaneDoe, op welke dag zit jij nu?

Annemie, balen dat je ongesteld bent geworden meis, maar wel een mooie cyclus nu!

Ik ben zenuwachtig! Heb over anderhalfuur de eerste echo en vind het zoo spannend! Very Happy

ohhh wat spannend Alyssa! Kan me goed voorstellen dat je zenuwachtig bent! Laat je even weten hoe het was?? Suc6!!

Ik zit nu op dag 9 smile Op zich zouden dit weekend dus mijn vruchtbare dagen zijn, maar door die gekke cyclussen vind ik dit erg lastig te berekenen..... en merk het ook niet echt aan mijn afscheiding ofzo....dus we klussen maar gewoon elke keer als we elkaar zien, en dan hopen dat het toevallig op mn vruchtbare dagen is!
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  slaatje ma 23 apr 2012 - 5:22

Alyssa schreef:JaneDoe, op welke dag zit jij nu?

Spannend Alyssa. Dan krijg je de duur te horen toch? Veel plezier meid, en laat je weten hoe het gegaan is? xxxx hug
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Smaragdje ma 23 apr 2012 - 5:25

@ Alyssa, spannend! Very Happy

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Stitch ma 23 apr 2012 - 6:07

Haha, ja heb ook echt geen idee hoe hij erop komt! Hij maakt wel altijd heel de dag door van die ontzettend flauwe grapjes, en af en toe zit daar dan wel eens een leuke tussen Wink

@ Linnie: Jammer dat je ongesteld bent geworden! Hopelijk heb je deze maand meer geluk!

@ Highway: Hopelijk wordt je niet echt ziek! Al heerst het wel geloof ik Sad

@ Jane doe: Balen dat je je vriend maar zo weinig ziet deze week! (misschien wel tijd voor een vluggertje, een klusje tussendoor, zeg maar Razz ) Alvast heel veel succes met je functioneringsgesprek morgen, zal wel goed komen toch?! Enne.. eet smakelijk Wink

@ Pussycat: Ik ben er ook! smile Ik sta zelfs niet eens in de tabel. Is me nog niet gelukt Embarassed

@ Blondje: Welkom! Hoop dat je cylcus nu ook echt op gang komt!

@ Slaatje: Utrecht is inderdaad goed te doen, is ongeveer een uurtje van hier.

@ Jasmine: hug voor jou! Ik snap heel goed dat het allemaal heel frustrerend is! Jouw wens voor een kindje zal echt niet minder zijn als die van iedereen die voor haar eerste kindje gaat. Dus ik vind dat je best mag 'miepen'! Hopelijk mag je er snel weer voor gaan, ben je snel weer zwanger en gaat het dan ook gewoon goed! hug

@ Nillis: Ik hoop dat het voor jou snel raak is! hug Zeker als je vorige keer samen zwanger was, lijkt me dat nu extra moeilijk.

@ Sleeping beauty: Zeker handig zo'n app, ben nogal een leeghoofd, dus is het wel erg handig dat ik daar alles gewoon na kan kijken! Gefeliciteerd met je moeder! Veel plezier op het feestje! En hopelijk zijn je kwaaltjes een goed teken! angel

@ Annemie: Toch stiekem wel een beetje jammer zeker? Wel fijn dat je zo'n mooie cyclus hebt. Hopelijk kan je snel weer een leuke baan vinden, geeft toch wat meer zekerheid denk ik!

@ Alyssa: We gaan er gewoon vanuit dat jij zometeen een heeeeeele mooie echo hebt! Laat je het wel even weten? We zijn hier namelijk heeeelemaal niet nieuwsgierig... angel

@ All, ik ben net thuis van mijn werk. Even wachten tot mijn vriend thuis is, en dan gaan we gauw naar mijn moeder om daar te eten. Fijne avond allemaal!

Stitch
Stitch
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 452
Punten : 485
Registratiedatum : 03-05-11

Bericht  Gast ma 23 apr 2012 - 6:30

Muurvlindertje schreef:Hoi dames,

Ik zit nu op dag 37 en heb net negatief getest. Die etospillen werken dus nog niet (dacht dat ze je cyclus verkortten).
Begin van die lange cycli te balen, helemaal omdat ik maar 1-2 dagen ongie ben en afgelopen maand met ovutesten geen ovu heb gevonden...
Volgende week maar een afspraak maken met de huisarts.
@ JaneDoe: was jij laatste keer ook maar 2 dagen ongesteld? Vroeger, voor de pil (ik slikte de Yasmin 9 jaar, dus die was niet eens zwaar), was ik altijd elke 28 dagen echt 6 dagen zwaar ongie. T/m m'n 16de dus. Echt heel regelmatig. Baal hier dus van... denk ook dat het een lang traject gaat worden op de een of andere manier. Nou ja, we moeten allemaal hoopvol blijven!

Ik lees stiekem mee in dit topic, omdat ik bezig ben m'n cyclus weer op gang te brengen en ik gewoon nieuwsgierig ben naar jullie ervaringen (voor mezelf over een paar jaar :P), maar ik heb enigszins hetzelfde als jij, Muurvlinder.
Ook aan de Yasmin gezeten en nu een erg lange cyclus (sinds november 79 en 67 dagen) met weinig menstruatie. Ja, het is wel een echte menstruatie, zo'n 5 dagen lang, maar voorheen was ik véél heftiger ongesteld. En het wachten duurt steeds zo lang... Frustrerend, en zéker als je voor een kindje gaat. Succes in ieder geval!

Gast
Gast

Bericht  Muurvlindertje ma 23 apr 2012 - 7:08

Ik wacht nog steeds op mijn menstruatie, ben er zelfs chagrijnig van! Heb het idee dat er wat mis is met me, bah!

@ JaneDoe: je hebt PM meid.

Zit morgen op dag 37...
Muurvlindertje
Muurvlindertje
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11

Bericht  Gesponsorde inhoud