Lotgenoten tentamens?
+11
Try
Jezzie
Laquisia
Blond
Live Laugh Love
TukTuk
tralala
Cheesegirl
Rosa
Phileine
Winegum
15 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Lotgenoten tentamens?
Yasmin schreef:pff, ik had deze week 3 tentamens en een verslag. Volgende week heb ik 10 tentamens+2 verslagen en de week daarop nog 2 toetsen. Ik studeer economie en talen(3 stuks) en dan gaat het hard, veel mondelingen, grammatica toetsen, brieven schrijven..
WOW, 10 tentamens?!
BE: wat lief dat je het vraagt. Ik snap het nu vrij goed maar ik kan het nog niet zelf reproduceren. Ik ga morgen nog wat opdrachten maken en nog wat slides doorkijken. Ik baal wel van mezelf: ik kan me er thuis amper toe zetten en op de uni doe ik ook niet veel; ik heb er bijna niets aan gedaan nog en nu heb ik nog maar 2 dagen, dat terwijl ik UREN op het forum heb gezeten en genikst heb..
Anyway, had jij ook tentamens? Of heb je ze nog? Gaat/ging het goed?
Try- Kletskop
- Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10
Ok dat je het snapt is toch heel wat nu 'alleen nog' oefenen.. Begrijp het goed hoor, ik had daar ook heel erg last van. Op een gegeven moment is je zin gewoon op, hoe belangrijk die toets ook is. Bij mij hielp de gedachte dat als ik nu niet nog even mn best deed dat ik dan waarschijnlijk moet herkansen en dat ik dan wéér een tijd lang moet leren en zit te niksen.
Ik had gisteren mn tentamen, dacht eerst dat het totaal kansloos zou zijn maar toen ik het tentamen kreeg stond er een opgave tussen die ik nog even random had geoefend omdat die me wel interessant leek dus daardoor heb ik nu een kansje dat ik het haal... ik hoop het zo erg
Ik had gisteren mn tentamen, dacht eerst dat het totaal kansloos zou zijn maar toen ik het tentamen kreeg stond er een opgave tussen die ik nog even random had geoefend omdat die me wel interessant leek dus daardoor heb ik nu een kansje dat ik het haal... ik hoop het zo erg
ButterflyEffect- Prater
- Aantal berichten : 945
Punten : 1075
Registratiedatum : 05-12-10
Oeh, ik hoop het voor je! Fingers crossed!
Ik probeer dat ook te bedenken hoor, wat jij doet, maar ondertussen is zelfs dat geen motivitie. Ik haal mijn tentamens vaak op miraculeuze wijze en tja, ik denk dat ik een keer door de mand moet vallen.. Misschien dat ik morgen maar gewoon naar de UU moet gaan voor ik tentamen heb om daar nog wat te proberen.. En tja, dan zie ik wel hoe het gaat, fingers crossed.
Ik probeer dat ook te bedenken hoor, wat jij doet, maar ondertussen is zelfs dat geen motivitie. Ik haal mijn tentamens vaak op miraculeuze wijze en tja, ik denk dat ik een keer door de mand moet vallen.. Misschien dat ik morgen maar gewoon naar de UU moet gaan voor ik tentamen heb om daar nog wat te proberen.. En tja, dan zie ik wel hoe het gaat, fingers crossed.
Try- Kletskop
haha op miraculeuze wijze heb ik ook maar ik zou nu toch wel super verbaasd zijn als ik deze daadwerkelijk haal! Ja het liefst oude tentamenopgaven, helpt het best. Succes morgen!
ButterflyEffect- Prater
Mijn tentamens zitten er nu bijna op, vrijdag heb ik nog een hertentamen van het vorige blok. Ik heb al mijn tentamens gehaald, alleen zit ik een beetje in dubio over eentje. Ik heb een 5,3 op een tentamen gehaald en de vorige keer had ik een 6, dus gemiddeld is het een voldoende en heb ik het vak gehaald. Alleen, ik mág herkansen, alleen nu vraag ik mij af of ik dat wel of niet zal doen...Het kost wel weer energie om alles opnieuw te gaan leren en ik schiet er qua eindcijfer alleen iets mee op als het minimaal een 7 is. Dan sta ik gemiddeld een 7. Ik vind het een beetje steberig om het te gaan herkansen, maar ja, ik heb die kans wel en wie weet scoor ik nu onverwacht heel hoog. Ik ben de hele verdere week ook vrij, dus de gelegenheid is er wel.
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Try schreef:Yasmin schreef:pff, ik had deze week 3 tentamens en een verslag. Volgende week heb ik 10 tentamens+2 verslagen en de week daarop nog 2 toetsen. Ik studeer economie en talen(3 stuks) en dan gaat het hard, veel mondelingen, grammatica toetsen, brieven schrijven..
WOW, 10 tentamens?!
BE: wat lief dat je het vraagt. Ik snap het nu vrij goed maar ik kan het nog niet zelf reproduceren. Ik ga morgen nog wat opdrachten maken en nog wat slides doorkijken. Ik baal wel van mezelf: ik kan me er thuis amper toe zetten en op de uni doe ik ook niet veel; ik heb er bijna niets aan gedaan nog en nu heb ik nog maar 2 dagen, dat terwijl ik UREN op het forum heb gezeten en genikst heb..
Anyway, had jij ook tentamens? Of heb je ze nog? Gaat/ging het goed?
ja, vorige week had ik er 3 en deze week dan 10(hoewel er 2 zijn bijgekomen, docent had opeens verschoven naar deze week, en die andere mag je pas doen als je andere tentamen hebt gehaald) en volgende week nog 1. 16 tentamens in totaal
komt omdat ik talen studeer en economie, dan gaat het hard hoor met grammatica toetsen, brieven schrijven, luistertoetsen, leestoetsen etc etc
Gast- Gast
Ik zou het doen Vilein. Telt het hoogste cijfer? Bij ons vaak wel dus dan verlies je er ook niets mee..
Oeh, vandaag is 'the' day haha. Ik ga zo maar eens lekker douchen en dan richting uni, en dan vanavond lekker naar de bios met Smikkell!
Oeh, vandaag is 'the' day haha. Ik ga zo maar eens lekker douchen en dan richting uni, en dan vanavond lekker naar de bios met Smikkell!
Try- Kletskop
Wow, 16 toetsen! Dan verdien je wel iets leuks/lekkers daarna!Yasmin schreef:
ja, vorige week had ik er 3 en deze week dan 10(hoewel er 2 zijn bijgekomen, docent had opeens verschoven naar deze week, en die andere mag je pas doen als je andere tentamen hebt gehaald) en volgende week nog 1. 16 tentamens in totaal
komt omdat ik talen studeer en economie, dan gaat het hard hoor met grammatica toetsen, brieven schrijven, luistertoetsen, leestoetsen etc etc
Voor luister- en leestoetsen hoef je gelukkig niet zo veel voor te bereiden toch?
Try- Kletskop
Try schreef:Wow, 16 toetsen! Dan verdien je wel iets leuks/lekkers daarna!Yasmin schreef:
Voor luister- en leestoetsen hoef je gelukkig niet zo veel voor te bereiden toch?
Voor luistertoetsen enzo hoef je niet veel voor te bereiden, gaat ook niet echt. Maarja het is zo frustrerend want heb al te horen gekregen dat ik het niet gehaald heb. Nu is de herkansing in juni ofzo maar wie zegt er dat ik het wel haal, je kunt er niet echt iets aan leren..
Gast- Gast
Kom ik met mijn ene tentamen.
Ik heb een tentamen gehad op 13 januari (15 ECTS) en ik heb er dus nog één op 31 januari. Tussen deze twee tentamens in had ik nauwelijks les, dus veel tijd om te leren. Maar na een paar dagen ben je echt wel klaar met een vak. Dus ik kijk het vaak elke morgen ff snel door... blijft het beter hangen.
Nog vervelender is dat ik na de 31 pas weer les heb op 14 februari, voor mijn gevoel ben ik al sinds kerst niets aan het doen! En dat voelt niet fijn!
Ik heb een tentamen gehad op 13 januari (15 ECTS) en ik heb er dus nog één op 31 januari. Tussen deze twee tentamens in had ik nauwelijks les, dus veel tijd om te leren. Maar na een paar dagen ben je echt wel klaar met een vak. Dus ik kijk het vaak elke morgen ff snel door... blijft het beter hangen.
Nog vervelender is dat ik na de 31 pas weer les heb op 14 februari, voor mijn gevoel ben ik al sinds kerst niets aan het doen! En dat voelt niet fijn!
Gast- Gast
SunnyScience schreef:Kom ik met mijn ene tentamen.
Mag ik ruilen? Heb al sinds ik begonnen met deze studie (zomer 2008) niet meer het gevoel dat ik niks gedaan heb!
Morgen 2 tentamens dus en ben nog lang niet klaar met leren. Iedere keer als ik m'n boek opensla op een willekeurige bladzijde kan ik nog weer dingen leren! Maar morgenavond mag ik als beloning lekker naar Amsterdam, avondje feesten!
Maar 15 studiepunten voor één tentamen is wel veel, ik vind 6 per vak al veel, wat hier normaal is.
Marie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 441
Punten : 519
Registratiedatum : 23-11-10
15 punten is een groot tentamen, deel van de tijd stop je ook in opdrachten hoor. Hier is 5 punten normaal.
Ik wil best ruilen hoor waar moet ik me dan inverdiepen?
Ik wil best ruilen hoor waar moet ik me dan inverdiepen?
Gast- Gast
Hoe zit bij jullie het puntensysteem in elkaar?
Bij ons is het zo dat als je een vak hebt deze bestaat uit 3 of 4 toetsen en voor elke toets is het bodemcijfer een 5.5(heel vaak ook een 4) en dan pas als je gemiddeld een 5.5 staat je het vaak gehaald heb. Soms is het heel frustrerend als je 1 toets maar niet haalt, omdat je dan al gauw 7.5 punt mist(meeste vakken zijn bij ons 7.5 punt nml)
Bij ons is het zo dat als je een vak hebt deze bestaat uit 3 of 4 toetsen en voor elke toets is het bodemcijfer een 5.5(heel vaak ook een 4) en dan pas als je gemiddeld een 5.5 staat je het vaak gehaald heb. Soms is het heel frustrerend als je 1 toets maar niet haalt, omdat je dan al gauw 7.5 punt mist(meeste vakken zijn bij ons 7.5 punt nml)
Gast- Gast
Elk vak is 5 punten (of een veelvoud hiervan). In principe volg je normaal elk kwartaal 3 vakken à 5 punten, 4 kwartalen = 60 punten. Dit vak is dus een veelvoud van 5 en liep over 1 periode heen ongeveer.
De inrichting van het eerste kwartaal was dus 2 keuze vakken (beide in een kwartaal) en over het semester dus introvak (5 punten) & meer verdiepend vak (15). Zo kom je dus na 2 periodes (1 semester) op 30 punten.
Maar normaal is dus alles eigenlijk 5, dit is zo'n uitzonderingsvak.
De inrichting van het eerste kwartaal was dus 2 keuze vakken (beide in een kwartaal) en over het semester dus introvak (5 punten) & meer verdiepend vak (15). Zo kom je dus na 2 periodes (1 semester) op 30 punten.
Maar normaal is dus alles eigenlijk 5, dit is zo'n uitzonderingsvak.
Gast- Gast
Afhankelijk van welke master je doet, ben je vrij om een x aantal keuzevakken te doen. In mijn geval zijn dat er 4, die ik dus allemaal al ingevuld heb. Het is dan wel aan te raden de vakken te kiezen in de richting waarin je wil afstuderen, maar meestal is dat ook wel je interessegebied!
In de bachelor is de keuzeruimte (meestal) beperkt tot een minor in het 3e studiejaar.
In de bachelor is de keuzeruimte (meestal) beperkt tot een minor in het 3e studiejaar.
Gast- Gast
Ik heb vandaag mijn tentamen gehad, opzich wel een redelijk gevoel over. Denk dat ik er wel een voldoende uit heb kunnen halen. Nu maar wachten op de uitslag...
Cheesegirl- Ratel
- Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10
Hoe ging het?Try schreef:Oeh, vandaag is 'the' day haha. Ik ga zo maar eens lekker douchen en dan richting uni, en dan vanavond lekker naar de bios met Smikkell!
ButterflyEffect- Prater
Ik volg dit semester zes vakken, elk zijn ze vijf punten waard. Die verdien je door twee tentamens te maken en er is een vak waarbij je twee dossiers moet inleveren, maar voor dat vak hoef je geen tentamens te maken. Voor elk tentamen moet je minstens een 5,0 halen. Een zeven met een vier compenseren kan dus helaas niet. Ik heb vijf van de zes vakken gehaald, over 1 vak ben ik nog in afwachting. Ik heb gisteren een hertentamen van dat vak gemaakt, maar heb er geen goed gevoel bij. Weet iemand hier toevallig hoeveel kansen je voor tentamens hebt op de universiteit? Want ik heb dit tentamen nu twee keer gemaakt (1e kans + hertentamen) en vraag mij af of ik later dit jaar nog een kans heb of dat ik het vak volgend jaar opnieuw zal moeten volgen.
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Ah lotgenoten met tentamens! Ik moet ook weer aan de bak... heb woensdag, donderdag en vrijdag een tentamen. Zijn alledrie vakken van 4 studiepunten en ik moet ze alledrie halen om volgende week met mijn master te mogen beginnen! Dus ik hoooooooooop dat dat gaat lukken!!!
Gast- Gast
ButterflyEffect schreef:Hoe ging het?Try schreef:Oeh, vandaag is 'the' day haha. Ik ga zo maar eens lekker douchen en dan richting uni, en dan vanavond lekker naar de bios met Smikkell!
Lief dat je het vraagt. Op mijn kladpapier ging het heel goed, en toen ging ik het overschrijven en begon ik aan mezelf te twijfelen. Ik heb toen allerlei dingen veranderd (en dat bleek dus later fout te zijn). Ik krijg het cijfer deze week, en als het goed is komt het cijfer van een ander tentamen ook deze week online te staan. Ben benieuwd. Een 6.4 voor dit vak is genoeg om >7 te staan en voor dat andere vak sta ik met n 7 een 8.5 geloof ik, dus fingers crossed!
Heb jij de jouwe nou al gehad?
Try- Kletskop
Vilein schreef:Weet iemand hier toevallig hoeveel kansen je voor tentamens hebt op de universiteit? Want ik heb dit tentamen nu twee keer gemaakt (1e kans + hertentamen) en vraag mij af of ik later dit jaar nog een kans heb of dat ik het vak volgend jaar opnieuw zal moeten volgen.
Oneindig aantal kansen in principe. Als je een vak het ene jaar (tentamen&hertentamen) niet haalt, doe je deze het jaar erop nog een keer... en eventueel nog een keer.
Tenzij er beperkende maatregelen zijn natuurlijk (P in 2 jaar of 40 punten in het 1e jaar), dan moet je eerder met de opleiding stoppen.
En ja er zijn serieus mensen die een vak voor de 3e keer volgen, dat doen een aantal vrienden van me (4x tentamen al niet gehaald). Ik heb tot nu toe bijna alles in de 1e keer gehad, alleen 2 vakken opnieuw gevolgd (dus 3e keer tentamen maken = gehaald).
Gast- Gast
Ik heb inmiddels 3 tentamens gehad. Sociaal Recht, Integraal Recht en consumentenrecht. De 1e en de laatste heb ik voor de 3e en 4e keer moeten maken. Echt bagger. Vooral die laatste, de stof beheers ik prima, alleen is het meerkeuze waardoor ik de mist in ga.
Morgen nog een tentamen psychopathologie... Ik ben er wel klaar mee.
De rest die nog tentamens hebben; Succes!
Morgen nog een tentamen psychopathologie... Ik ben er wel klaar mee.
De rest die nog tentamens hebben; Succes!
Gast- Gast
Ik was benieuwd O wat zonde zeg! Maar aan je berekeningen te horen haal je het vak dus sowieso wel? haha ja fingers crossed, ben mn leuke plaatje even kwijtTry schreef:ButterflyEffect schreef:Hoe ging het?Try schreef:Oeh, vandaag is 'the' day haha. Ik ga zo maar eens lekker douchen en dan richting uni, en dan vanavond lekker naar de bios met Smikkell!
Lief dat je het vraagt. Op mijn kladpapier ging het heel goed, en toen ging ik het overschrijven en begon ik aan mezelf te twijfelen. Ik heb toen allerlei dingen veranderd (en dat bleek dus later fout te zijn). Ik krijg het cijfer deze week, en als het goed is komt het cijfer van een ander tentamen ook deze week online te staan. Ben benieuwd. Een 6.4 voor dit vak is genoeg om >7 te staan en voor dat andere vak sta ik met n 7 een 8.5 geloof ik, dus fingers crossed!
Heb jij de jouwe nou al gehad?
Nee ik denk dat ik daar nog wel een week op kan wachten. Ze zijn niet zo snel met nakijken.
ButterflyEffect- Prater
IK HEB HET GEHAALD
ButterflyEffect- Prater
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Lotgenoten gezocht (trombose)
» Tentamens! Wat zou jij doen?
» Teveel doordenken bij tentamens.. hoe leer ik dat af?
» Zijn er meer die nu tentamens hebben?
» Tentamens! Wat zou jij doen?
» Teveel doordenken bij tentamens.. hoe leer ik dat af?
» Zijn er meer die nu tentamens hebben?
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: