Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tentamens! Wat zou jij doen?

Ga naar beneden

Tentamens! Wat zou jij doen? Empty Tentamens! Wat zou jij doen?

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 10:07

Ik heb een beetje een dilemma. Maandag en dinsdag heb ik tentamens. Die van dinsdag moet ik halen om aan mijn studiepunten te komen. Die van maandag kan ik in maart herkansen en haal ik waarschijnlijk wel in 1 keer aangezien het vak mij erg ligt, waardoor ik nu ook geneigd ben mij vooral op het leukste vak te concentreren.

Mijn "zwangerschapsverlof" heeft iets langer geduurt dan de bedoeling was, omdat toen ik net weer actief aan de studie wilde beginnen, I.sam enorm begon te spoken waardoor ik een paar weken leefde op nachten van maar 2-3 uurtjes slaap.

Ik heb dus geen colleges of iets gevolgd en moet de tentamens puur op het doornemen van het boek gaan maken en weblectures (video opnames van hoorcolleges) bekijken (kost per vak zo'n 14 uur).
Ik kan dus niet hele dagen volop leren aangezien ik twee kleintjes om mij heen heb en pas zondagmiddag oppas heb en mijn man alleen zaterdag thuis is.

Nu heb ik 3 opties:
1. Mij storten op het tentamen van dinsdag qua leren. En het tentamen van maandag op de gok maken, zodat ik wel beide tentamens maak.
2. Beiden vakken gaan leren en maken en kijken wat ik er van bak.
3. Het tentamen van maandag overslaan, zodat ik maandag nog de hele dag flink kan leren voor die van dinsdag (mijn man is maandag thuis).

Ik neig momenteel vooral naar optie 3. Maar twijfel nog een beetje, waarschijnlijk omdat ik mijzelf een zwakkeling vind als ik niet voor beiden ga.

Wat zouden jullie doen? Of is er nog een andere optie die ik nog niet zie?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Tentamens! Wat zou jij doen? Empty Re: Tentamens! Wat zou jij doen?

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 11:13

Ik zou sowieso het tentamen van maandag maken. Zo heb je een idee wat er ongeveer gevraagd wordt.
Is er verder helemaal niemand dan die kan oppassen?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 21:37

Ik zou voor allebei gaan. Grote kans dat je t tentamen van maandag ook nog wel haalt op 'gezond verstand'

Gast
Gast

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 21:37

Ik zou voor allebei gaan. Grote kans dat je t tentamen van maandag ook nog wel haalt op 'gezond verstand'

Gast
Gast

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 22:00

Ik vrees dat ik die van maandag sowieso niet zal halen, aangezien de slagingskans voor het tentamen sowieso maar 45% is. (bij ons berekenen de docenten dat, met een blik op alle voorgaande jaren).

Wat er ongeveer gevraagd wordt weet ik wel, ik heb 5 oefententamens.

Moet er nog even goed over nadenken. Zoals ik nu denk ga ik leren voor dinsdag en voor maandag alleen even de oefententamens doornemen. Die mag ik toch nog 3 keer herkansen en die van dinsdag is laatste kans.

Gast
Gast

Bericht  Benthe vr 17 dec 2010 - 4:09

Eigenlijk ben je er zelf wel uit wat je wilt gaan doen. Ik zelf zou ze beide gaan leren en gaan maken, maar dat komt omdat ik zo in elkaar zit en geen tentamen zo maar achterwege laat. Jouw situatie is anders, dus ik zou gewoon kijken wat voor jou het beste werkt.
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: