Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

écht voorlezen

+11
Teddyaapje
Flower_L
PiP
Printje
meisje
Coco
kwak
Viva
Susan
Annie24
Liadan
15 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

écht voorlezen - Pagina 2 Empty Re: écht voorlezen

Bericht  Twellie di 10 apr 2012 - 10:15

Teddyaapje schreef:@ Tuinstoel, is het niet juist goed voor de woordenschat om die woorden wel te gebruiken en dan uit te leggen wat het betekent?

Ja dat denk ik wel, maar na een hele dag dingen verklaren / uitleggen / vragen beantwoorden, ga ik 's avonds met voorlezen meestal voor de makkelijke weg :P .
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

écht voorlezen - Pagina 2 Empty Re: écht voorlezen

Bericht  Teddyaapje di 10 apr 2012 - 10:29

Tuinstoel schreef:
Teddyaapje schreef:@ Tuinstoel, is het niet juist goed voor de woordenschat om die woorden wel te gebruiken en dan uit te leggen wat het betekent?

Ja dat denk ik wel, maar na een hele dag dingen verklaren / uitleggen / vragen beantwoorden, ga ik 's avonds met voorlezen meestal voor de makkelijke weg :P .



Haha, begrijpelijk! T. kan dat gelukkig nog niet allemaal vragen, maar ik denk dat ik tegen de tijd met de tegenvraag kom waarom/ wat híj denkt dat het is/ betekent. Dat had mijn moeder heel wat waarom vragen van mij bespaard haha
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

écht voorlezen - Pagina 2 Empty Re: écht voorlezen

Bericht  Twellie di 10 apr 2012 - 10:39

Teddyaapje schreef:
Tuinstoel schreef:
Teddyaapje schreef:@ Tuinstoel, is het niet juist goed voor de woordenschat om die woorden wel te gebruiken en dan uit te leggen wat het betekent?

Ja dat denk ik wel, maar na een hele dag dingen verklaren / uitleggen / vragen beantwoorden, ga ik 's avonds met voorlezen meestal voor de makkelijke weg :P .



Haha, begrijpelijk! T. kan dat gelukkig nog niet allemaal vragen, maar ik denk dat ik tegen de tijd met de tegenvraag kom waarom/ wat híj denkt dat het is/ betekent. Dat had mijn moeder heel wat waarom vragen van mij bespaard haha

Ja, dat doe ik ook bijna altijd. En zeker de helft van de keren weet ze het antwoord gewoon, dus geen idee waarom ze het dan in een vraagvorm verpakt. Ik heb haar ook al gevraagd waarom ze me vragen stelt waarop ze zelf het antwoord al weet. Toen keek ze me met een twijfelachtige blik aan en zei: 'Mama, ik snáp jou niet.' écht voorlezen - Pagina 2 561177 .
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

écht voorlezen - Pagina 2 Empty Re: écht voorlezen

Bericht  SarahKey di 10 apr 2012 - 19:12

Nicci schreef:
Rejoy. schreef:



En die vis was inderdaad wel grappig: mama, vis 'ja, een oranje vis'. Mama, vis, die, mama, vis, mamama,vis, MAMA! VIS! 'ja, meid, ik zie 'm' (10 seconden stil) OOOOOH, VIS, mama, die! VIS, MAMA, VIS! (gaat ze op haar knieëen zitten en gaat ze met haar gezicht voor mijn gezicht hangen: MAMA, VIS!

Was me dus niet ontgaan dat er een vis op de pagina stond.

Very Happy HAHAHA, geweldig!

haha echt ga stuk hier. Voor haar was dat dus helemaal geweldig! Laughing Laughing

Siem luisterd tot nu toe elke dag nog goed naar Jip en Janneke. Maja Siem is nog een baby en luisterd naar alles wat ik vertel. Dus echt bewust, dat zal het nog lang niet worden.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

écht voorlezen - Pagina 2 Empty Re: écht voorlezen

Bericht  Poisongirl di 10 apr 2012 - 19:20

Dat met die vis Rejoy, geweldig Very Happy Zie het zo voor me!

Hier luistert J.ason ook nog aandachtig elke avond naar Jip en Janneke, maar hij is pas 3,5 maand natuurlijk écht voorlezen - Pagina 2 561177 Vind het zelf wel een fijn momentje, hem wassen, pyjama aan, flesje geven, even knuffelen dan naar bedje, verhaaltje voorlezen, slaapliedje zingen en dan slapen.
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

écht voorlezen - Pagina 2 Empty Re: écht voorlezen

Bericht  snoezel di 10 apr 2012 - 19:52

Wij lezen L al voor sinds haar geboorte voor het slapengaan. Of ze echt luistert? Geen idee. Wel ligt ze vaak stil en ons aan te kijken.
Korte verhaaltjes uit 1 van haar vele plaatjesboeken vindt ze ook geweldig. Paar zinnen per pagina en ik vertel ze altijd zo dat ik beschrijf wat er op de pagina staat. Geweldig vindt ze dat om dan alles aan te gaan wijzen. Maar wij hebben een echte boekenworm hoor...

Tekenen vindt ze overigens ook erg leuk. maar wel met korte aandachtsboog. Na 5 minuten heeft ze het wel weer gezien, maar tekent dan wel echt gericht.
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

écht voorlezen - Pagina 2 Empty Re: écht voorlezen

Bericht  Gast di 10 apr 2012 - 20:13

Mijn zoon begrijpt het pas echt sinds een paar maand tot een half jaar. Het is nu ook zo dat ik het boekje (met veel plaatjes) voorlees en dat hij het dan nog een keer voorleest aan mij. Vindt hij leuk. Ik merk dat hij steeds meer van het verhaal begint te begrijpen, soms vertelt hij het verhaal bijna precies na.

Toen zoon met zo oud was als jouw dochter nu was het ook voornamelijk schreeuwen wat er op het plaatje stond :-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

écht voorlezen - Pagina 2 Empty Re: écht voorlezen

Bericht  Gast di 10 apr 2012 - 20:34

Ik denk dat ze sinds een maandje of 3 echt stil zit en luisterd.
Daarvoor sloeg ze de pagina's al om voor ik 1 regel kon lezen.

Nu moeten de boeken ook mee naar beneden `s ochtends en leest ze tot in detail voor aan haar broer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

écht voorlezen - Pagina 2 Empty Re: écht voorlezen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum