Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer

+19
Luna
_Lana_
Sophiee
Clapperdie
Linda
blondje1313
nillis
SarahKey
Sanne
CCC
Happydobby
Dora
Teddyaapje
Darius
Thunder
Mamsie
Liadan
mickey
Muppetje
23 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer Empty Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer

Bericht  Muppetje di 3 jul 2012 - 9:21

Ik wil erg graag borstvoeding gaan geven. Nu hadden wij net een informatie avond over bevallen in het ziekenhuis. Daar was ook een lactatie kundige. Die gaf mij het idee daar het heel belangrijk is de baby zo dicht bij je te houden als mogelijk, dus ook s nachts.

Wie van jullie heeft ook geen wiegje op de slaapkamer gehad, dit was namelijk niet ons plan, en hoe is de borstvoeding verlopen?

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer Empty Re: Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer

Bericht  Gast di 3 jul 2012 - 9:23

hoe wil je het voeden gaan doen dan? In de babykamer op een stoel, of wel in je eigen bed? Het is namelijk wel heel praktisch als je in je bed kunt voeden, zeker als je in de winter zit.

bij ons komt een co-sleeper aan bed, als ik het voeden onder de knie hebt, kan het kindje zichzelf aanleggen en hoef ik in principe maar minimaal wakker te worden voor een voeding :cheering:


Laatst aangepast door Rejoy. op di 3 jul 2012 - 9:28; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer Empty Re: Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer

Bericht  mickey di 3 jul 2012 - 9:25

Onze zoon heeft vanaf het begin dat hij thuis was (5 dagen na zijn geboorte) op zijn eigen kamer geslapen. Het ging prima met de bv. Na 2 weken sliep hij van 0.00 tot 6.00 ongeveer door. Ik hoorde hem meteen als hij wakker werd en ging dan naar hem toe. Dan kreeg hij een schone luier, dan de voeding, weer terug naar bed en ik ook weer terug. Ik had een makkelijke stoel op zijn kamer gezet, zodat ik ook comfortabel zat. Die stoel staat er nu nog steeds, voor de laatste fles. Hij krijgt sinds 5 maanden fv, de bv was dusdanig teruggelopen, dat mijn zoon begon af te vallen Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer 1371890812 Ben dus helaas gestopt met de bv, maar ik kan me niet voorstellen dat dat komt, omdat hij nooit bij ons op de kamer heeft geslapen Wink

edit: wat Rejoy zegt, over de temperatuur. Daarvoor had ik een fleecedeken erbij liggen. Ik vond het niet makkelijk voeden in bed, tenzij dat liggend kon, maar dan was ik bang weer in slaap te vallen, met de kleine nog in bed.


Laatst aangepast door mickey op di 3 jul 2012 - 9:26; in totaal 1 keer bewerkt
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer Empty Re: Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer

Bericht  Gast di 3 jul 2012 - 9:25

Het fijne van rooming in en bv is is dat je dichtbij je kindje bent en zo direct kunt inspringen op voedingssignalen, het is als je kraamvrouw bent ook wel heel prettig om in je eigen bed te kunnen voeden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer Empty Re: Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer

Bericht  Muppetje di 3 jul 2012 - 9:34

We gaan wel een stoel op de babykamer zetten ja. In mijn bed is ook wel n optie, maar dan zou ik hem daarna terug leggen. Weet niet, ik zie n wiegje gewoon niet zo zitten, het zou eventueel wel passen, maar dan hebben we erg weinig loopruimte in de kamer over denk ik. Eventueel kan hij ook in de wagenbak?

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer Empty Re: Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer

Bericht  Gast di 3 jul 2012 - 9:39

Laurientje85 schreef:Het fijne van rooming in en bv is is dat je dichtbij je kindje bent en zo direct kunt inspringen op voedingssignalen, het is als je kraamvrouw bent ook wel heel prettig om in je eigen bed te kunnen voeden.

Ik merk nooit wat 's nachts van die voedingssignalen. Wordt pas wakker als hij ligt te krijsen. Dus hier is dat geen voordeel Wink Maar verder vind ik het wel heel fijn om hem zo naast me te hebben en in bed te kunnen voeden. Ook als er toch nog wat dwarszit na de voeding en hij even rechtop moet is het fijn om hem naast me te hebben staan (en zo klinkt het net of ik er uitga maar ik por mijn vriend altijd en die staat dan op haha).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer Empty Re: Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer

Bericht  Liadan di 3 jul 2012 - 9:42

Bij onze dochter was het wel te doen geweest om 's nachts op haar eigen kamertje te gaan voeden, zij kwam heel snel nog maar 1 keer op een nacht voor een voeding en sliep met 8 weken door.
Bij onze zoon had ik er niet aan moeten denken om hem niet bij ons op de slaapkamer te hebben, hij was 's nachts vaak uren wakker en kreeg tot hij 11 maanden was ongeveer om de 2 uur een voeding. Ik denk dat ik dat niet had getrokken als ik steeds naar zijn eigen kamer had moeten gaan.
Kinderwagenbak op de kamer kan in het begin ook prima, dus als je een wiegje niet ziet zitten kan je dat ook nog overwegen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer Empty Re: Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer

Bericht  Gast di 3 jul 2012 - 9:45

Hier nooit een wiegje op de kamer gehad, en ik geef nogsteeds borstvoeding, dus hier goed verlopen. Ik voed gewoon in mijn eigen bed.


Laatst aangepast door _MamaRosa_ op di 3 jul 2012 - 9:51; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer Empty Re: Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer

Bericht  Mamsie di 3 jul 2012 - 9:46

Bij mij hebben ze nooit op de kamer geslapen. Ik werd gewoon wakker en gaf bv terwijl ik op de rand van het bed zat of ik legde ze even naast me en dan weer terug in bed.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer Empty Re: Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer

Bericht  Muppetje di 3 jul 2012 - 9:46

Als ik het echt mis is een wiegje natuurlijk ook zo aangeschaft, dat is het probleem ook weer niet, maar toch, begin na haar verhaal te twijfelen. Heerlijk die hormonen, word ineens overal onzeker van, haha

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer Empty Re: Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer

Bericht  Muppetje di 3 jul 2012 - 9:47

_MamaRosa_ schreef:Hier nooit een wiegje gehad, en ik geef nogsteeds boerstvoeding, dus hier goed verlopen. Ik voed gewoon in mijn eigen bed.
jij haalt ze gewoon uit hun bedje, voedt ze in je eigen bed en brengt ze dan weer terug? Dat lijkt mij ook nog wel n oplossing

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer Empty Re: Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer

Bericht  Thunder di 3 jul 2012 - 9:47

Mijn kinderen hebben nooit bij ons op de kamer geslapen. Ik heb 3 en 7 maanden gevoed.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer Empty Re: Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer

Bericht  Darius di 3 jul 2012 - 9:48

Snachts kregen L en P altijd liggend in mijn bed een voeding. De eerste twee a drie maanden ging ik dan internetten op mn mobiel, na twee maand legde ik gewoon aan en sliep weer verder. Met name Pepijn vindt het erg prettig om helemaal tegen me aan te kruipen en dan in slaap te vallen, dus hij heeft vaak zo geslapen. Ging prima. Als ik wakker werd, legde ik hem weer op zijn eigen kamer.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer Empty Re: Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer

Bericht  Teddyaapje di 3 jul 2012 - 9:48

Ik vond het echt héérlijk om in bed te voeden, moest er wel uit om de luier te verschonen maar kroop daarna lekker terug. Vaak sliep ik ook half terwijl T. dronk maar toen was hij wel een paar maanden oud. De eerste week is het denk ik ook wel het fijnst om in bed te voeden, je weet niet hoe de bevalling zal verlopen en in welke staat je 'onderkant' zal zijn. Maar anders kun je het altijd eerst eens proberen met de wagenbak (al mag dat officieel niet meer geloof ik?) en dan bekijken of je alsnog een wiegje wilt aanschaffen of niet.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer Empty Re: Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer

Bericht  Darius di 3 jul 2012 - 9:50

Teddyaapje schreef:Ik vond het echt héérlijk om in bed te voeden, moest er wel uit om de luier te verschonen maar kroop daarna lekker terug. Vaak sliep ik ook half terwijl T. dronk maar toen was hij wel een paar maanden oud. De eerste week is het denk ik ook wel het fijnst om in bed te voeden, je weet niet hoe de bevalling zal verlopen en in welke staat je 'onderkant' zal zijn. Maar anders kun je het altijd eerst eens proberen met de wagenbak (al mag dat officieel niet meer geloof ik?) en dan bekijken of je alsnog een wiegje wilt aanschaffen of niet.

Krijg je dan een boete als je je kind wel in de wagenbak legt?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer Empty Re: Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer

Bericht  Teddyaapje di 3 jul 2012 - 9:51

Darius schreef:
Teddyaapje schreef:Ik vond het echt héérlijk om in bed te voeden, moest er wel uit om de luier te verschonen maar kroop daarna lekker terug. Vaak sliep ik ook half terwijl T. dronk maar toen was hij wel een paar maanden oud. De eerste week is het denk ik ook wel het fijnst om in bed te voeden, je weet niet hoe de bevalling zal verlopen en in welke staat je 'onderkant' zal zijn. Maar anders kun je het altijd eerst eens proberen met de wagenbak (al mag dat officieel niet meer geloof ik?) en dan bekijken of je alsnog een wiegje wilt aanschaffen of niet.

Krijg je dan een boete als je je kind wel in de wagenbak legt?

Haha, waarschijnlijk niet, maar misschien wel een kraamhulp die moeilijk doet...
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer Empty Re: Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer

Bericht  Darius di 3 jul 2012 - 9:54

Teddyaapje schreef:
Darius schreef:
Teddyaapje schreef:Ik vond het echt héérlijk om in bed te voeden, moest er wel uit om de luier te verschonen maar kroop daarna lekker terug. Vaak sliep ik ook half terwijl T. dronk maar toen was hij wel een paar maanden oud. De eerste week is het denk ik ook wel het fijnst om in bed te voeden, je weet niet hoe de bevalling zal verlopen en in welke staat je 'onderkant' zal zijn. Maar anders kun je het altijd eerst eens proberen met de wagenbak (al mag dat officieel niet meer geloof ik?) en dan bekijken of je alsnog een wiegje wilt aanschaffen of niet.

Krijg je dan een boete als je je kind wel in de wagenbak legt?

Haha, waarschijnlijk niet, maar misschien wel een kraamhulp die moeilijk doet...

Haha, mijn kraamhulp had bij Pepijn bij de overdracht geschreven: 'doet niet aan rooming-in'. Ze kwam mij dat ook op een manier vertellen waarop ik dacht: 'daar heb ik toch een minnetje gescoord, darius'.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer Empty Re: Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer

Bericht  Gast di 3 jul 2012 - 9:55

Muppetje schreef:
_MamaRosa_ schreef:Hier nooit een wiegje gehad, en ik geef nogsteeds boerstvoeding, dus hier goed verlopen. Ik voed gewoon in mijn eigen bed.
jij haalt ze gewoon uit hun bedje, voedt ze in je eigen bed en brengt ze dan weer terug? Dat lijkt mij ook nog wel n oplossing

Ja, ik haal ze er gewoon uit en daarna meteen weer terug.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer Empty Re: Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer

Bericht  Dora di 3 jul 2012 - 10:24

_MamaRosa_ schreef:
Muppetje schreef:
_MamaRosa_ schreef:Hier nooit een wiegje gehad, en ik geef nogsteeds boerstvoeding, dus hier goed verlopen. Ik voed gewoon in mijn eigen bed.
jij haalt ze gewoon uit hun bedje, voedt ze in je eigen bed en brengt ze dan weer terug? Dat lijkt mij ook nog wel n oplossing

Ja, ik haal ze er gewoon uit en daarna meteen weer terug.



+1.
Ik ben 1x in slaap gevallen terwijl M. bij me lag te eten.
Meestal gingen we samen het bed uit, ik ging dan snel even plassen en mijn vrouw haalde dan M. uit bed en verschoonde ze indien nodig. Wel legde ik ze dan terug in bed zodat mijn vrouw weer verder kon slapen.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer Empty Re: Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer

Bericht  Happydobby di 3 jul 2012 - 10:57

M sliep direct op zij kamertje, hij sliep van 0.00 tot 6.00 dus het was geen probleem.
Wij hadden geen wiegje en ik was blij toe.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer Empty Re: Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer

Bericht  CCC di 3 jul 2012 - 11:00

Hier wel een wiegje, vind het zelf prettig en praktisch... Wiegje staat voor ons bed, niet pal ernaast ook te weinig ruimte dan... Ik verschoon N. bij ons in bed, heb daar luiers en alles liggen en een handdoekje/ matje waarop ik haar kan verschonen, voed haar en dan leg ik haar terug op bed. Denk dat je echt moet doen wat voor jou goed voelt hoor, desnoods zet je tijdelijk de kinderwagenbak even bij jullie op de kamer... Hoor dat mensen dat wel vaker doen... Of miss. heeft iemand in de omgeving een wiegje te leen? Kan je het uitproberen wat je prettig vind.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer Empty Re: Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer

Bericht  Gast di 3 jul 2012 - 18:37

Je kunt toch gewoon de kinderwagenbak even gebruiken en zo zien of het wat is? Hebben wij wel gedaan, hij sliep zelfs beter in de wagenbak dan in de wieg smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer Empty Re: Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer

Bericht  Muppetje di 3 jul 2012 - 18:48

Luce schreef:Je kunt toch gewoon de kinderwagenbak even gebruiken en zo zien of het wat is? Hebben wij wel gedaan, hij sliep zelfs beter in de wagenbak dan in de wieg smile

Ja precies, dat is ook zo. Ach komt allemaal vast wel goed Wink

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer Empty Re: Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer

Bericht  Sanne di 3 jul 2012 - 19:15

Je moet gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Hier had ik wel een wiegje (co-sleeper) aangeschaft. Ik vond het wel prettig dat ze naast mij lag. Overigens heb ik in de kraamweek 's nachts ook steeds de luier verschoond bij elke voeding om bij te houden of ze voldoende plas- en poepluiers had. Dat heb ik op haar eigen kamertje gedaan, dus ik moest er toch wel uit.

Inmiddels ligt ze al een aantal weken op haar eigen kamer en dat gaat ook prima met borstvoeding. Luiers verwisselen doe ik 's nachts niet meer, tenzij het een volle poepluier is natuurlijk. Als ze 's nachts rond een uur of 2 tot 4 komt voor een voeding, leg ik haar daarna terug in haar bed. Als ze pas tegen half 6 komt, laat ik haar naast mij liggen en dommelen/slapen we samen nog even verder.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer Empty Re: Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer

Bericht  SarahKey di 3 jul 2012 - 19:29

Wij hadden dan wel een wieg, maar ik voedde en verschoonde in de logeerkamer. Nu heb ik maar 1 week bv gegeven. Ik kon op dat bed beter zitten met veel kussens om me heen en in rust. En vooraf plassen dus je moet er sowieso wel uit.

Zou mij dan niet uitmaken of ik de baby uit de wieg moest plukken of uit zijn ledikant.

Wat ik wel fijn vond aan de wieg, ik kon wel zijn geluidjes horen, de smak geluidjes. Dan werd ik wakker en wist dat hij weer voeding wou zonder dat hij hoefde te gaan huilen.

en later vond ik het handig dat de wieg naast mijn bed stond ivm de tig keren dat ik de speen weer in het mondje moest doen per nacht. Phff als ik al die keren op had moeten staan... haha
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer Empty Re: Borstvoeding, maar geen wiegje op slaapkamer

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum