Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geen borstvoeding, wel stuwing?

+4
Tazz
Dora
Annie24
PapillonRose
8 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Geen borstvoeding, wel stuwing? Empty Geen borstvoeding, wel stuwing?

Bericht  Gast do 23 aug 2012 - 6:46

Ik mag door de medicatie wat ik nu krijg en op het laatst dus geen borstvoeding geven, krijg je dan ook last van stuwing etc?

Bij Y. gaf ik de 1e dagen BV maar op een gegeven moment toch mee gestopt, ook omdat we achteraf hoorde dus dat het niet mocht met de medicatie wat ik heb gehad.

Was eigenlijk benieuwd of je dan ook stuwing krijgt als je dus totaal GEEN bv krijgt etc. (om evt zoogcompressen te halen etc)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding, wel stuwing? Empty Re: Geen borstvoeding, wel stuwing?

Bericht  PapillonRose do 23 aug 2012 - 6:49

Ja, dat kan. Ik mocht vanwege medicatie ook geen BV geven. En na een dag of 5 heb ik toch stuwing gekregen. Heb ook aardig wat gelekt, en dus zoogcompressen gebruikt. Weet niet of iedereen het krijgt, maar ik had dus wel wat last van stuwing. Overigens heeft het maar een paar dagen geduurd en daarna lekte ik af en toe nog een druppeltje.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding, wel stuwing? Empty Re: Geen borstvoeding, wel stuwing?

Bericht  Gast do 23 aug 2012 - 6:53

Ik druppel nu soms al, gelukkig is het 's nachts het ergst en overdag valt het nog mee, maar misschien dat ik dan toch maar even een doosje haal!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding, wel stuwing? Empty Re: Geen borstvoeding, wel stuwing?

Bericht  Annie24 do 23 aug 2012 - 6:56

Hier meteen fv gegeven na de bevalling en gelukkig geen last gehad van stuwing. Ik heb wel direct na de bevalling (na het wassen) een strakke sport bh aangetrokken en die in de kraamweek 24 uur per dag gedragen. Kreeg dat als tip van mijn vk mee.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding, wel stuwing? Empty Re: Geen borstvoeding, wel stuwing?

Bericht  Dora do 23 aug 2012 - 7:00

Je kunt ook voor een tabletje vragen, die zorgt er voor dat je melk indroogt. Misschien dat Fiwen weet welke ik bedoel.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding, wel stuwing? Empty Re: Geen borstvoeding, wel stuwing?

Bericht  Gast do 23 aug 2012 - 7:01

Teigertje schreef:Je kunt ook voor een tabletje vragen, die zorgt er voor dat je melk indroogt. Misschien dat Fiwen weet welke ik bedoel.

O maar dat maakt me niet uit hoor, vroeg het me gewoon af, en anders laat ik het aan de lucht drogen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding, wel stuwing? Empty Re: Geen borstvoeding, wel stuwing?

Bericht  Gast do 23 aug 2012 - 7:02

JE kunt idd stuwing krijgen als je geen bv geeft. Na de bevalling worden hormonen aangemaakt die de bv op gang brengt. Je lichaam weet bij de bevalling nog niet dat jij geen bv gaat geven, dus die hormonen worden gewoon aangemaakt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding, wel stuwing? Empty Re: Geen borstvoeding, wel stuwing?

Bericht  Tazz do 23 aug 2012 - 7:04

Je kan een tabletje krijgen die ervoor zorgt dat je melkproductie stopt en je ook geen stuwing krijgt. volgens mij moet je die wel op de dag na je bevalling innemen.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding, wel stuwing? Empty Re: Geen borstvoeding, wel stuwing?

Bericht  Gast do 23 aug 2012 - 7:05

Ben ook eigenlijk niet zo van de medicatie/pillen innemen dus daarvoor zou ik het al niet doen Geen borstvoeding, wel stuwing? 1578173417

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding, wel stuwing? Empty Re: Geen borstvoeding, wel stuwing?

Bericht  Annie24 do 23 aug 2012 - 7:07

Anniej_S schreef:Ben ook eigenlijk niet zo van de medicatie/pillen innemen dus daarvoor zou ik het al niet doen Geen borstvoeding, wel stuwing? 1578173417

Geloof dat dat tabletje ook aardig wat bijwerkingen kan hebben, althans, dat zei mijn vk toen als ik het me nog goed kan herinneren. confused
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding, wel stuwing? Empty Re: Geen borstvoeding, wel stuwing?

Bericht  Gast do 23 aug 2012 - 7:10

Annie24 schreef:
Anniej_S schreef:Ben ook eigenlijk niet zo van de medicatie/pillen innemen dus daarvoor zou ik het al niet doen Geen borstvoeding, wel stuwing? 1578173417

Geloof dat dat tabletje ook aardig wat bijwerkingen kan hebben, althans, dat zei mijn vk toen als ik het me nog goed kan herinneren. Geen borstvoeding, wel stuwing? 878948377

Zoals?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding, wel stuwing? Empty Re: Geen borstvoeding, wel stuwing?

Bericht  vlinder-19 do 23 aug 2012 - 7:11

Ik had een paar dagen na de bevalling enorme stuwing en ik was inclusief ziekenhuisbed helemaal nat. Ik heb toen idd medicijnen gekregen, die moet je 4x nemen om de 8u geloof ik. Maar dat moet nogal troep zijn....maar daar heb ik toen niks van gemerkt.

Ik maak me in ieder geval geen zorgen dat de bv niet op gang komt dit keer Geen borstvoeding, wel stuwing? 394967
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding, wel stuwing? Empty Re: Geen borstvoeding, wel stuwing?

Bericht  Gast do 23 aug 2012 - 7:15

Denk ook niet dat ik dat dan mag met de rest van de medicatie nog in mijn lichaam etc

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding, wel stuwing? Empty Re: Geen borstvoeding, wel stuwing?

Bericht  Fiwen do 23 aug 2012 - 7:20

Medicatie die de borstvoeding remt heet Dostinex maar dat is inderdaad zo'n rotzooi dat je ze niet zo snel voorgeschreven krijgt. Het is zelfs zo'n troep dat het na een eventuele volgende bevalling nog door kan werken en invloed kan hebben op de aanmaak van BV.

Om stuwing zo veel mogelijk tegen te gaan kun je het beste een strakke bh dragen, niet stimuleren en als je er toch last van krijgt veel koelen. Op die manier ben je er het snelste doorheen.

Salie remt trouwens ook heel goed dus je zou evt bij een natuurwinkel salie-thee kunnen kopen. Helpt ook bij mensen die een ernstige overproductie hebben.


Laatst aangepast door Fiwen op do 23 aug 2012 - 7:22; in totaal 1 keer bewerkt
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding, wel stuwing? Empty Re: Geen borstvoeding, wel stuwing?

Bericht  Gast do 23 aug 2012 - 7:21

dank je Fiwen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding, wel stuwing? Empty Re: Geen borstvoeding, wel stuwing?

Bericht  Fiwen do 23 aug 2012 - 7:24

Graag gedaan.

Salie remt trouwens ook heel goed dus je zou evt bij een natuurwinkel salie-thee kunnen kopen. Helpt ook bij mensen die een ernstige overproductie hebben.
Hoeveel en hoe lang je het moet drinken verschilt per persoon maar in jouw geval kan het denk ik geen kwaad om daar gewoon meteen na de bevalling mee te starten. Hoe minder last je hebt hoe beter. Je hebt al genoeg ellende gehad rondom je zwangerschappen!
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding, wel stuwing? Empty Re: Geen borstvoeding, wel stuwing?

Bericht  Gast do 23 aug 2012 - 7:27

Bij Y. was het goed te doen met verkoelende....................maandverbandjes, was ook 1 dag maar dat het op zn max zat, maar vroeg het me nu dus gewoon af, maar het kan dus wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding, wel stuwing? Empty Re: Geen borstvoeding, wel stuwing?

Bericht  Fiwen do 23 aug 2012 - 7:31

Ja meestal gebeurt het wel. Het op gang komen aan de bv is een natuurlijke reactie op het wegvallen van de zwangerschapshormonen. Zo gauw de placenta geboren is, is dat een signaal voor je lichaam om bv aan te gaan maken.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding, wel stuwing? Empty Re: Geen borstvoeding, wel stuwing?

Bericht  Gast do 23 aug 2012 - 7:32

das wel iets om goed in de gaten te houden. Hoe zit het bijv met KS. Dan halen ze alles toch weg van binnen incl placenta?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding, wel stuwing? Empty Re: Geen borstvoeding, wel stuwing?

Bericht  vlinder-19 do 23 aug 2012 - 7:34

Nou ik hoop maar dat mn borstvoeding er niet onder lijd dat ik die medicijnen bijna 4jr geleden heb gehad.... anders wordt het zkhs bedankt.
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding, wel stuwing? Empty Re: Geen borstvoeding, wel stuwing?

Bericht  Fiwen do 23 aug 2012 - 7:38

Anniej_S schreef:das wel iets om goed in de gaten te houden. Hoe zit het bijv met KS. Dan halen ze alles toch weg van binnen incl placenta?

Ja dat doen ze dan meteen. Maar doordat je lichaam bepaalde hormonen niet aanmaakt die je bij een vaginale bevalling wel hebt kan het soms wat moeilijker op gang komen.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding, wel stuwing? Empty Re: Geen borstvoeding, wel stuwing?

Bericht  Gast do 23 aug 2012 - 7:40

handig zo'n vk op het forum Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding, wel stuwing? Empty Re: Geen borstvoeding, wel stuwing?

Bericht  Muppetje do 23 aug 2012 - 7:41

Anniej_S schreef:handig zo'n vk op het forum Wink

Ja he smile

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding, wel stuwing? Empty Re: Geen borstvoeding, wel stuwing?

Bericht  Fiwen do 23 aug 2012 - 7:41

vlinder-19 schreef:Nou ik hoop maar dat mn borstvoeding er niet onder lijd dat ik die medicijnen bijna 4jr geleden heb gehad.... anders wordt het zkhs bedankt.

Dat zijn gelukkig wel uitzonderingen maar het bewijst wel wat voor troep het eigenlijk is. Daarom zijn ze er hier in NL een eek stuk terughoudender mee geworden om het voor te schijven. Nu word het meestal alleen voorgeschreven bij een dood kindje, (gedeeltelijke) borstamputatie of zeer ernstige stuwing met borstontstekingen en zo.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding, wel stuwing? Empty Re: Geen borstvoeding, wel stuwing?

Bericht  moepie do 23 aug 2012 - 8:04

Ik heb geen bv gegeven, maar gelijk fv. 3 dagen flinke stuwing gehad, ook ik had gelijk een strakke bh aan gedaan, 24 uur per dag, zelfs met douchen hield ik hem om.
Ons mannetje is nu 4 weken oud, en heb nu net afgelopen 2 dagen medicatie ingenomen om de productie te stoppen want nog steeds lekte ik flink. Zodra ik mijn bh af deed drupte het er gewoon uit. Bij onze dochter had ik ook geen bv gegeven en bleef ik ook nog lang lekken, maar niet zo erg als nu.
Ik weet niet wanneer ik resultaat kan verwachten van de medicatie maar vanmorgen lekte ik nog ...

Fiwen ben jij verloskundige? Wat leuk, dat wist ik niet!
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen borstvoeding, wel stuwing? Empty Re: Geen borstvoeding, wel stuwing?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum