huren of kopen?
+18
Shisha
Atelier Madame
Paper Crown
Gizmo
Aagje!
Kqip
Coco
TukTuk
Puggle
Bosjesvrouw
Arwyn
Joss1
Rovine
Ugly Betty
Bazinga
Rose
Rush
PrimaBella
22 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: huren of kopen?
Puggle schreef:Gaat ook niet altijd op. Wij verdienen te veel voor een sociale woning, waardoor we nu vrije sector huren. Maar genoeg hypotheek krijgen kunnen we niet.
Ja maar TS studeert zelf ook nog, je mag 34000 euro samen verdienen, stufi wordt niet mee gerekend
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
AngelNyn schreef:Puggle schreef:Gaat ook niet altijd op. Wij verdienen te veel voor een sociale woning, waardoor we nu vrije sector huren. Maar genoeg hypotheek krijgen kunnen we niet.
Ja maar TS studeert zelf ook nog, je mag 34000 euro samen verdienen, stufi wordt niet mee gerekend
Ja dat is ook weer zo, kopen zal dan ook niet lukken denk ik zolang je geen baan hebt. Maar dat veranderd natuurlijk nog.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Wij huren nu nog, maar goed ook, want qua wonen zijn wij net zwerfkatten. Wij huren nu een woning die we ook konden kopen, maar wij wilden eerst weten of dit ons huis wel is. Wij zijn nogal zeurpieten dus willen eerst een woning ervaren voor we het kopen. Maar goed dat we het niet gekocht hebben, want mijn man twijfelt nu al of we dit wel gaan kopen volgend jaar. Eenmaal gekocht ben je er zo snel nog niet vanaf en dan gooi ik liever 12000 aan huur weg in een jaar, dan dat ik nog een jaar of 3 aan een woning vast zit en het ook nog eens flink onder de prijs moet verkopen.
En appartementen kopen zou ik echt helemaal niet aan beginnen, in geen enkele situatie. Die staan 9 van de 10 keer vervolgens echt een eeuwigheid te koop.
En appartementen kopen zou ik echt helemaal niet aan beginnen, in geen enkele situatie. Die staan 9 van de 10 keer vervolgens echt een eeuwigheid te koop.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Oh en bijkomend voordeel van het eerst een jaar huren is dat we nu alle mankementen kunnen laten repareren voor we het eventueel kopen.
Coco- Ratel
Mijn vriend heeft eerst 4 jaar gehuurd, waarvan 1 jaar samen. Dat was een jaren 60 flatje, particuliere huur, zeer slechte staat en we betaalden daar 700 inclusief voorschot stookkosten en servicekosten (100 euro pm). Door het slechte onderhoud, continue gezeur met de verhuurder en de woonplaats waar ik totaal niks mee had hebben we besloten op zoek te gaan naar iets anders. Mocht weer particuliere huur zijn of koop. We hebben uiteindelijk gekocht. Een appartement van 5 jaar oud. Zitten nu netto voor 500 euro pm incl. servicekosten, hebben een enorme vlonder waar we in de zomer lekker buiten op kunnen zitten, vrij achterom, een prachtig uitzicht en meer ruimte. Wel is het zo dat we nu bewust niet op onze top zijn gaan zitten met de hypotheek en deze moest op 1 salaris (ik heb geen vast inkomen) We konden op 1 salaris 220.000 euro krijgen. Maar wij hebben wel heel bewust gekeken of we hier minimaal 5 jaar kunnen wonen. Als we binnen nu en 2 jaar kinderen zouden willen dan hadden we dit dus niet gekocht.
Maar huren of kopen..als je huurt en alles is prima geregeld dan kun je best iets huren zeker als je nog niet weet of het samenwonen goed uitpakt.
Maar huren of kopen..als je huurt en alles is prima geregeld dan kun je best iets huren zeker als je nog niet weet of het samenwonen goed uitpakt.
Kqip- Prater
- Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11
Wij hebben gelijk een huis gekocht. toen we 3 jaar samen waren. Dat voelde voor ons prima, en nog steeds.
ik zie dat hier inderdaad de huurprijzen boven het bedrag liggen wat wij aan hypotheek betalen...
ik zie dat hier inderdaad de huurprijzen boven het bedrag liggen wat wij aan hypotheek betalen...
Aagje!- Kletskop
- Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11
Ik vind dat altijd zo'n groot kont argument he, dat huren weggegooid geld is. Hoezo weggegooid, je hebt toch een huis, en dak boven je hoofd, een bed om in te slapen, een woning om in te leven? Hoezo is dat dan weggegooid geld? Is een vakantie dan ook weggegooid geld? Vind het zo'n onzin.
Ik heb nu een huis gekocht met mijn vriend, maar had net zo lief gehuurd, het maakt mij niet zo veel uit. Het heeft beiden weer zijn eigen voordelen. Ik zou als ik jou was ook neigen naar eerst huren en dan kopen.
Ik heb nu een huis gekocht met mijn vriend, maar had net zo lief gehuurd, het maakt mij niet zo veel uit. Het heeft beiden weer zijn eigen voordelen. Ik zou als ik jou was ook neigen naar eerst huren en dan kopen.
Gast- Gast
Nois schreef:Wij huren nu nog, maar goed ook, want qua wonen zijn wij net zwerfkatten. Wij huren nu een woning die we ook konden kopen, maar wij wilden eerst weten of dit ons huis wel is. Wij zijn nogal zeurpieten dus willen eerst een woning ervaren voor we het kopen. Maar goed dat we het niet gekocht hebben, want mijn man twijfelt nu al of we dit wel gaan kopen volgend jaar. Eenmaal gekocht ben je er zo snel nog niet vanaf en dan gooi ik liever 12000 aan huur weg in een jaar, dan dat ik nog een jaar of 3 aan een woning vast zit en het ook nog eens flink onder de prijs moet verkopen.
Echt, hoezo weggooien?
Gast- Gast
Carrie schreef:Nois schreef:Wij huren nu nog, maar goed ook, want qua wonen zijn wij net zwerfkatten. Wij huren nu een woning die we ook konden kopen, maar wij wilden eerst weten of dit ons huis wel is. Wij zijn nogal zeurpieten dus willen eerst een woning ervaren voor we het kopen. Maar goed dat we het niet gekocht hebben, want mijn man twijfelt nu al of we dit wel gaan kopen volgend jaar. Eenmaal gekocht ben je er zo snel nog niet vanaf en dan gooi ik liever 12000 aan huur weg in een jaar, dan dat ik nog een jaar of 3 aan een woning vast zit en het ook nog eens flink onder de prijs moet verkopen.
Echt, hoezo weggooien?
Als je het vergelijkt met kopen is het in feite wel geld "weggooien" natuurlijk.
TukTuk- Ratel
Zeker de laatste maanden in onze oude huurflat kregen wij het idee dat we het geld in een bodemloze put gooide. Maar dat was echt niet zo geweest als het wel goed onderhouden werd en de verhuurder niet zo moeilijk deed over alles.
Kqip- Prater
- Aantal berichten : 938
Punten : 962
AngelNyn schreef:Carrie schreef:Nois schreef:Wij huren nu nog, maar goed ook, want qua wonen zijn wij net zwerfkatten. Wij huren nu een woning die we ook konden kopen, maar wij wilden eerst weten of dit ons huis wel is. Wij zijn nogal zeurpieten dus willen eerst een woning ervaren voor we het kopen. Maar goed dat we het niet gekocht hebben, want mijn man twijfelt nu al of we dit wel gaan kopen volgend jaar. Eenmaal gekocht ben je er zo snel nog niet vanaf en dan gooi ik liever 12000 aan huur weg in een jaar, dan dat ik nog een jaar of 3 aan een woning vast zit en het ook nog eens flink onder de prijs moet verkopen.
Echt, hoezo weggooien?
Als je het vergelijkt met kopen is het in feite wel geld "weggooien" natuurlijk.
Nah, dat vind ik dus echt niet.
Gast- Gast
Meende toch echt dat ik gooi tussen haakjes had gezetCarrie schreef:Nois schreef:Wij huren nu nog, maar goed ook, want qua wonen zijn wij net zwerfkatten. Wij huren nu een woning die we ook konden kopen, maar wij wilden eerst weten of dit ons huis wel is. Wij zijn nogal zeurpieten dus willen eerst een woning ervaren voor we het kopen. Maar goed dat we het niet gekocht hebben, want mijn man twijfelt nu al of we dit wel gaan kopen volgend jaar. Eenmaal gekocht ben je er zo snel nog niet vanaf en dan gooi ik liever 12000 aan huur weg in een jaar, dan dat ik nog een jaar of 3 aan een woning vast zit en het ook nog eens flink onder de prijs moet verkopen.
Echt, hoezo weggooien?
Denk er namelijk hetzelfde als jou over. Kopen zou voor mij juist weggegooid geld zijn zovaak als ik verhuisd ben. Ik twijfel ook nog altijd of ik wel wil kopen of alle gemakken behouden van het huren. En kunnen vertrekken wanneer we willen.
Coco- Ratel
Nois schreef:Meende toch echt dat ik gooi tussen haakjes had gezetCarrie schreef:Nois schreef:Wij huren nu nog, maar goed ook, want qua wonen zijn wij net zwerfkatten. Wij huren nu een woning die we ook konden kopen, maar wij wilden eerst weten of dit ons huis wel is. Wij zijn nogal zeurpieten dus willen eerst een woning ervaren voor we het kopen. Maar goed dat we het niet gekocht hebben, want mijn man twijfelt nu al of we dit wel gaan kopen volgend jaar. Eenmaal gekocht ben je er zo snel nog niet vanaf en dan gooi ik liever 12000 aan huur weg in een jaar, dan dat ik nog een jaar of 3 aan een woning vast zit en het ook nog eens flink onder de prijs moet verkopen.
Echt, hoezo weggooien?
Denk er namelijk hetzelfde als jou over. Kopen zou voor mij juist weggegooid geld zijn zovaak als ik verhuisd ben. Ik twijfel ook nog altijd of ik wel wil kopen of alle gemakken behouden van het huren. En kunnen vertrekken wanneer we willen.
Nee, niet tussen haakjes toch? Ik heb ze niet stiekem weggehaald Ik vind het nu inderdaad wel super handig dat we nu we een huis hebben gekocht we gewoon de huur op kunnen zeggen! Dat wordt straks wel anders.
Gast- Gast
@Carrie; ben ik gek, of hadden jullie vorig jaar nog geen koopplannen? Staat me iets van bij namelijk, dat je kopen inderdaad nooit echt 'nodig' vond of zo...
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Jop schreef:@Carrie; ben ik gek, of hadden jullie vorig jaar nog geen koopplannen? Staat me iets van bij namelijk, dat je kopen inderdaad nooit echt 'nodig' vond of zo...
Ik denk dat je gek bent Haha!
Toen ik 3 jaar geleden bij mijn vriend introk, hadden we eigenlijk al koop plannen, voor in de toekomst.
Vorig jaar veel wezen kijken naar huizen in Amsterdam, omdat we daar heen wilden verhuizen. Maar Amsterdam en de buurten waar wij willen wonen is gewoon te duur. Heb je een appartement met een klein balkon en 2 slaapkamers.
Dus nu toch besloten te blijven wonen in de plaats waar we nu al wonen. En we hebben een 5 kamer woning gekocht met een huge tuin en een ligbad. Heerlijk! Kan het nog steeds niet geloven. 1 juni krijgen we de sleutel.
Maar het klopt wel dat ik net zo lief had gehuurd. Alleen stonden we niet lang genoeg ingeschreven om in aanmerking te komen voor een eengezinswoning, en we wilden toch graag verhuizen.
Gast- Gast
Ik snap dat ook niet, dat huren weggegooid geld zou zijn. Ik vond het altijd ideaal. Daarnaast zou ik nooit een woning kopen zonder dat ik met mijn partner heb samen gewoond. Je kent elkaar niet in zo'n situatie. Wat nou als het niet goed gaat? Dan heb je wel een huis dat verkocht moet worden. En zie hoe onmogelijk dat is geworden in deze tijd.
Gast- Gast
Met kopen 'gooi' je ook een hoop geld weg hoor; rente.....
Ik zou dus echt nooit meteen samen gaan kopen, vooral niet als je allebei nog thuis woont.
En al helemaal niet met de huidige huizenmarkt. Mocht je het echt perse willen, dan zou ik echt kijken naar een huis dat één van jullie op zijn of haar inkomen zou kunnen dragen, mochten jullie uit elkaar gaan. Want zie nu maar eens je huis te verkopen... En niet te vergeten; zonder verlies. (Ook weer geld weggooien )
Ik zou dus echt nooit meteen samen gaan kopen, vooral niet als je allebei nog thuis woont.
En al helemaal niet met de huidige huizenmarkt. Mocht je het echt perse willen, dan zou ik echt kijken naar een huis dat één van jullie op zijn of haar inkomen zou kunnen dragen, mochten jullie uit elkaar gaan. Want zie nu maar eens je huis te verkopen... En niet te vergeten; zonder verlies. (Ook weer geld weggooien )
Gizmo- Prater
- Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
ik denk dat mensen bedoelen met 'weggooien' van huur geld, dat je huis nooit echt van jezelf word.... bij aflossing van je hypotheek word je huis steeds meer van jezelf, en na 30 jaar is het afbetaald en van jezelf....
Ik vind het ook onzin, maar denk dat mensen het op deze manier bedoelen....
Aagje!- Kletskop
- Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11
Ja, na 30 jaar ja.. haha.
Ik vind huren absoluut geen weggegooid geld. Je hebt zoals Carrie idd zegt een dak boven je hoofd, een warm huis waar je kunt wegtrekken als er sneeuw ligt, of keihard regent. En zal je nog eens wat zeggen: ik merk geen enkel verschil in het wonen van een koop of huurhuis. Je komt echt niet elke dag binnen in een huurhuis met het idee.. bah, huurhuis.. je komt bij beide gewoon thuis. Je hebt trouwens geen koophuis, je hebt een hypotheek dus technisch gezien is het gewoon van de bank en de bank komt het heus bij je halen als je niet betaald, en is het huis van jou als je 30 jaar lang aflost.
Ik vind huren absoluut geen weggegooid geld. Je hebt zoals Carrie idd zegt een dak boven je hoofd, een warm huis waar je kunt wegtrekken als er sneeuw ligt, of keihard regent. En zal je nog eens wat zeggen: ik merk geen enkel verschil in het wonen van een koop of huurhuis. Je komt echt niet elke dag binnen in een huurhuis met het idee.. bah, huurhuis.. je komt bij beide gewoon thuis. Je hebt trouwens geen koophuis, je hebt een hypotheek dus technisch gezien is het gewoon van de bank en de bank komt het heus bij je halen als je niet betaald, en is het huis van jou als je 30 jaar lang aflost.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Wij huren ook, kopen zou in onze situatie toch nog niet kunnen. Maar ik vind huren dus absoluut geen weggegooid geld. Je krijgt immers woongenot voor je geld. Daarbij zijn er nu zoveel mensen die dachten na 30 jaar vermogen te hebben opgebouwd met een eigne huis, maar door het niet te kunnen verkopen nog met een gigantische restschuld over te blijven. Dat is pas weggegooid geld in mijn ogen.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Gizmo schreef:Met kopen 'gooi' je ook een hoop geld weg hoor; rente.....
Ik zou ook niet gelijk kopen, maar als je dan gaat kopen zou ik het juist wel met de huidige huizenmarkt doen, mensen zijn vaak wanhopig, je kan vrij veel van de vraagprijs af krijgen etc.
Natuurlijk weet je niet hoe het over een paar jaar is, maar als je weet dat je er voorlopig wel goed zit, dan kan je beter nu kopen en hopelijk dan over 10 jaar ofzo de woning weer doorverkopen met winst.
TukTuk- Ratel
XXAnnieXX schreef:ik denk dat mensen bedoelen met 'weggooien' van huur geld, dat je huis nooit echt van jezelf word.... bij aflossing van je hypotheek word je huis steeds meer van jezelf, en na 30 jaar is het afbetaald en van jezelf....
Daar doel ik inderdaad op. Bij kopen blijft een deel van je geld toch van jezelf in feite, in de vorm van het huis. Als jij 10 of 20 jaar huurt, bouw je helemaal niks op.
Daarom had ik weggegooid ook tussen haakjes staan, natuurlijk heb je er een dak voor boven je hoofd etc, maar als je het vergelijkt met kopen, is het geld "weggooien", want je ziet er nooit meer iets van terug.
TukTuk- Ratel
Carrie schreef:
Nee, niet tussen haakjes toch? Ik heb ze niet stiekem weggehaald Ik vind het nu inderdaad wel super handig dat we nu we een huis hebben gekocht we gewoon de huur op kunnen zeggen! Dat wordt straks wel anders.
Haha nee, ik meende het, maar ze stonden er schijnbaar toch echt niet.
Nou idd, daarom bevalt huren mij eigenlijk heel goed. Ik ben de afgelopen 12 jaar ook al zeker 12 keer verhuisd, dus kopen voelt nog een beetje als gevangenis.
Als ik het in mijn bol heb, wil ik ook meteen weg kunnen.
Coco- Ratel
Er zijn dus wel een hele hoop die het met me eens zijn.. Haha
Lastige is dat het nu nog een beetje koffie dik kijken is. We weten nog totaal niet wat voor baan hij zal gaan vinden en of ik direct aan slag zal kunnen. Maar het is altijd leuk om alvast over samenwonen te praten en te kijken hoe je dat aan gaat pakken! Daarnaast scheelt het ook nog dat we nog niet aan een plaats of gebied vast zitten. Ik woon in Noord-Limburg en hij woont in Zuid-Limburg. Dus we kunnen gewoon kijken waar het het goedkoopste en beste wonen is!
(mits de banen het toelaten ) Maar huren heeft dus wel nog steeds duidelijk mijn voorkeur. Vanavond of een andere keer nog maar eens het balletje opgooien bij hem. Ik heb nu een hoop nieuwe en andere argumenten gelezen.. Haha
Lastige is dat het nu nog een beetje koffie dik kijken is. We weten nog totaal niet wat voor baan hij zal gaan vinden en of ik direct aan slag zal kunnen. Maar het is altijd leuk om alvast over samenwonen te praten en te kijken hoe je dat aan gaat pakken! Daarnaast scheelt het ook nog dat we nog niet aan een plaats of gebied vast zitten. Ik woon in Noord-Limburg en hij woont in Zuid-Limburg. Dus we kunnen gewoon kijken waar het het goedkoopste en beste wonen is!
(mits de banen het toelaten ) Maar huren heeft dus wel nog steeds duidelijk mijn voorkeur. Vanavond of een andere keer nog maar eens het balletje opgooien bij hem. Ik heb nu een hoop nieuwe en andere argumenten gelezen.. Haha
PrimaBella- Prater
- Aantal berichten : 636
Punten : 676
Wij hebben eerst gehuurd en zijn pas gaan kopen toen we een eengezinswoning konden betalen. Voor nu is het huis 'te groot' voor ons tweeën maar als er straks eventueel kinderen komen hoeven we niet meer te verhuizen.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Huren of Kopen
» Huren vs Kopen
» Dilemma: huren of kopen?
» Huis kopen of huren....
» Alleen? Huisje kopen of huren?
» Huren vs Kopen