Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Huren of Kopen

3 plaatsers

Ga naar beneden

Huren of Kopen  Empty Huren of Kopen

Bericht  limbogirl82 za 21 mei 2011 - 18:54

hallo,

Na te hebben samengewoond woon ik nu alweer een tijdje op mezelf.
Ik wil echter weer verhuizen; heb nu een bovenwoning en met name de keuken is me veel te klein, on praktisch en irriteert me.
Ik wil eigenlijk niet naar een flat ofzo, je hebt er zeker mooie bij maar zo blijf je verhuizen... (denk ik).
Ik wil sowieso een woning op begane grond en een tuintje. Ik heb verder niet zoveel eisen.

Ik twijfel ook tussen huren en kopen.. Er komen hier in de buurt wel eens huisjes vrij om te huren maar als ik daar op reageer sta ik steeds nr 40 ofzo, reageer ik op een appartement of iets sta ik in de top 5.
Ik kon ook een woning krijgen laatst maar deze was niet veel beter als waar ik nu zit.

Qua kopen.... ik ben alleen en werk niet full time... ik werk minimaal 22u, wat wel geregeld meer is.
Soms als ik mijn hypotheek online bereken is dit nogal verschillend en meestal is het niet echt veel... Ik ben er echt totaal niet in thuis en vind het soms ook moeilijk te begrijpen.
De vaste lasten blijven vaak hetzelfde en zijn soms zelfs nog lager als met huren...

Wie heeft tips over hypotheek berekenen, hoe weet je waar je dat het beste kan laten doen, er zijn zoveel verschillende.... Hoe maak je die keuze. En hoeveel kost het om dat te laten berekenen.

Of weten jullie nog sites met leuke huurwoningen (limburg), ik heb er een aantal maar mis er wellicht nog.. Bovendien vind ik die sites waar je voor moet betalen echt belachelijk, vaak ook nog duur.

Groetjes en bedankt.


limbogirl82
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 220
Punten : 366
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huren of Kopen  Empty Re: Huren of Kopen

Bericht  Prosecco za 21 mei 2011 - 19:43

Als je maar 22 uur zul je zeker geen hoge hypotheek krijgen nee (tenzij je loon ontzettend hoog is)
Als je dast wilt laten berekenen zou ik gewoon even naar de bank gaan.
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huren of Kopen  Empty Re: Huren of Kopen

Bericht  Jerry za 21 mei 2011 - 19:59

weet niet wáár je dan precies een huis wil kopen, maar waar ik woon, krijg je niet een 'huis' (ipv appartement) voor een loon van 22 uur in de week (met uitloop, dat nemen ze ook mee in je hypotheek, maar weet niet precies hoe).

Wij zijn vorig jaar gewoon eens naar de hypotheker gestapt. Wij hebben besloten ook met hun verder te gaan, maar je kunt 't volgens mij ook laten bij een eenmalig gesprek (kost volgens mij ook niks..)
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huren of Kopen  Empty Re: Huren of Kopen

Bericht  limbogirl82 zo 22 mei 2011 - 4:02

Gewoon hier in het zuiden ergens..
Huizen huren kan ook, kost ongeveer hetzelfde als ik nu betaal.

Ik weet niet precies of ze echt naar je contract uren kijken of naar je gemiddelde of jaarlijkse inkomen voor eventueel hypotheek..


Moet maar eens informeren

limbogirl82
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 220
Punten : 366
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huren of Kopen  Empty Re: Huren of Kopen

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 7:05

Wij zijn vorige week ook geweest om het uit te laten rekenen en bij ons keken ze naar het maandelijks inkomen. Uren doen er niet toe het gaat om het inkomen wat iedere maand binnen komt. Bij ons was het al moeilijk met 2 inkomens laat staan bij 1 van 22 uur. Het beste is om eens langs te gaan. Want die berekeningen via internet klopte bij ons ook niet helemaal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huren of Kopen  Empty Re: Huren of Kopen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum