Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

's avonds overstuur huilen

+8
Supertalentje
Tania
Pollewop
Puggle
Slakje
kwak
Darius
Aimee
12 plaatsers

Ga naar beneden

's avonds overstuur huilen Empty 's avonds overstuur huilen

Bericht  Aimee ma 9 apr 2012 - 0:38

Al sinds zijn geboorte is Luuk een hele moeilijke slaper. Hij wilde niet in zijn bedje, maar alleen bij papa en mama. Hier hebben we altijd aan toegegeven en dan was het snel goed. 's Avonds konden we hem dan na een paar minuutjes overleggen in zijn bedje.
Sinds ongeveer een week begint hij echter rond 19.00 moe te worden en raakt hij helemaal overstuur. Huilt dikke tranen, wil niet eten, geen speentje en ook niet meer bij ons zitten of liggen. Ik vind het zo moeilijk om aan te zien Sad Hij overstrekt zich en gilt de hele boel bij elkaar. Ik neem hem dan vaak bij mij in bed, wieg hem heen en weer en zing liedjes voor hem, maar hij blijft (met tussenposes van heel kort in slaap vallen) vaak een uur echt overstuur.
Heeft iemand dit ook meegemaakt? Of ideeën wat het zou kunnen zijn? Ik dacht zelf misschien het verwerken van prikkels, maar ik vind het wel heel erg heftig... Ideeën voor een oplossing zijn natuurlijk helemaal welkom!
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

's avonds overstuur huilen Empty Re: 's avonds overstuur huilen

Bericht  Darius ma 9 apr 2012 - 0:41

Misschien een tip om hem dan rond 1815 uur in badje te doen, lekker rozig, nog een voeding eventueel en dan rond half zeven op bed? Als je weet dat hij om 19 uur moe wordt, dan kun je daar van te voren op inspelen met een ritueel. Het klinkt idd alsof hij dan prikkels gaat verwerken of dat hij net over de slaap heen is.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

's avonds overstuur huilen Empty Re: 's avonds overstuur huilen

Bericht  Gast ma 9 apr 2012 - 1:11

Idd wat Darius zegt, probeer hem eens eerder in bedje te leggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

's avonds overstuur huilen Empty Re: 's avonds overstuur huilen

Bericht  kwak ma 9 apr 2012 - 1:41

inderdaad wat Darius zegt eens proberen.
je weet dat hij om 19.00 uur moe wordt, misschien is hij om 19.00 wel zo moe dat hij van de moeheid niet kan slapen.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

's avonds overstuur huilen Empty Re: 's avonds overstuur huilen

Bericht  Aimee ma 9 apr 2012 - 1:41

Darius schreef:Misschien een tip om hem dan rond 1815 uur in badje te doen, lekker rozig, nog een voeding eventueel en dan rond half zeven op bed? Als je weet dat hij om 19 uur moe wordt, dan kun je daar van te voren op inspelen met een ritueel. Het klinkt idd alsof hij dan prikkels gaat verwerken of dat hij net over de slaap heen is.

Dankjewel voor het meedenken! Dat ritueel is inderdaad een goed idee. Ik vind het altijd wel makkelijk om het 's morgens mee te nemen onder de douche, maar misschien dat in bad gaan hem 's avonds al wat kalmeert. Het enige is dat ik hem echt niet zo in zijn bedje kan leggen. Zodra hij wakker in zijn bed gelegd wordt, raakt hij ook helemaal overstuur. Doordat hij dan enorm begint te maaien met armpjes en beentjes houdt hij zichzelf wakker. ALs hij bij mij in slaap valt hou ik dat een beetje tegen, en daarom lukt het hem dan uiteindelijk wel.
Het hele slapen is gewoon grote ellende Sad Ik ga elke dag zo'n 4x met hem met de kinderwagen of draagdoek naar buiten om hem in slaap te laten vallen. In zijn bedje of in de box lukt het hem echt pas na 3 kwartier huilen en daar begin ik niet meer aan...

Maargoed, ik ga iig voor de avonden jouw ritueel uitproberen! Hopelijk wordt het huilen dan minder.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

's avonds overstuur huilen Empty Re: 's avonds overstuur huilen

Bericht  Slakje ma 9 apr 2012 - 2:22

Als Louise hier overstuur huilt zonder direct een duidelijke reden, dan neem ik haar mee met mij in een badje, daar kalmeert ze zo enorm van en vaak ligt ze een halfuurtje na het badje lekker te knorren. Misschien kan je ook zo Zwitsal lavendel of eucalyptus gebruiken, daarvan zouden ze ook goed slapen (ik heb eucalyptus voor haar neusje en ik slaap er ook goed van, hihi).
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

's avonds overstuur huilen Empty Re: 's avonds overstuur huilen

Bericht  Puggle ma 9 apr 2012 - 2:28

Mijn vriendin deed haar baby altijd voor het slapen gaan in de avond in bad en daarna smeerde ze lekker met wat olie en haar kleine was dan vaak helemaal ontspannen en moe en sliep goed dan.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

's avonds overstuur huilen Empty Re: 's avonds overstuur huilen

Bericht  Pollewop ma 9 apr 2012 - 4:12

Ik zou ook het ritueel vervroegen, dus niet wachten tot 19 uur, maar inderdaad om 18 uur al. Ik denk ook dat dat al een hoop zal schelen.
Pollewop
Pollewop
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 68
Punten : 74
Registratiedatum : 10-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

's avonds overstuur huilen Empty Re: 's avonds overstuur huilen

Bericht  Tania ma 9 apr 2012 - 4:37

Heb je al is aan een puckababy gedacht tegen dat maaien met armpjes en beentjes?

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

's avonds overstuur huilen Empty Re: 's avonds overstuur huilen

Bericht  Supertalentje ma 9 apr 2012 - 5:44

Eens met Darius. Zodra K gaapt leg ik hem wakker in bed in zn paco. Als ik 'm telang wakker hou gaat hij ook helemaal overstuur huilen en krijg ik 'm bijna niet in slaap gewiegd.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

's avonds overstuur huilen Empty Re: 's avonds overstuur huilen

Bericht  Liadan ma 9 apr 2012 - 6:31

Zou je zoontje niet lekkerder slapen op zijn buik? Dan kan hij ook niet zo maaien met zijn armen en benen, hier hielp dat bij onze zoon enorm.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

's avonds overstuur huilen Empty Re: 's avonds overstuur huilen

Bericht  Supertalentje ma 9 apr 2012 - 6:36

Mogen ze zo jong al op hun buik? Ik dacht gelezen te hebben dat ze dat pas mogen als ze zelfstandig kunnen rollen oid...

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

's avonds overstuur huilen Empty Re: 's avonds overstuur huilen

Bericht  Liadan ma 9 apr 2012 - 7:01

Ze raden het inderdaad af om je kindje op de buik te laten slapen.
Hier sliep onze zoon nauwelijks op zijn rug en op zijn buik ging dat stukken beter dus dan is de keuze snel gemaakt.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

's avonds overstuur huilen Empty Re: 's avonds overstuur huilen

Bericht  Supertalentje ma 9 apr 2012 - 7:05

Ja natuurlijk, dat snap ik! Ik heb het zelf ook geprobeerd, het werkte hier niet, maar ik heb het ook maar een paar keer kort gedaan omdat ik het niet durfde Embarassed

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

's avonds overstuur huilen Empty Re: 's avonds overstuur huilen

Bericht  yes1984 ma 9 apr 2012 - 8:19

Helpt het misschien wanneer je hem in de kinderwagen legt en heen en weer wiegt wanneer hij zo overstuur raakt. Dat je hem op die manier in slaapt wiegt? Dat was hier een uitkomst voor de slaapjes overdag. Binnen een paar minuten is hij dan weg.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

's avonds overstuur huilen Empty Re: 's avonds overstuur huilen

Bericht  Twellie ma 9 apr 2012 - 10:05

Inbakeren zou een tip kunnen zijn tegen maaiende armpjes. De Puckababy werkt bij wat sterkere kindjes wel minder, een Pacco of flanellen doeken is dan een goede optie.

Mijn dochter raakt overstuur als ze niet genoeg slaap krijgt, ik leg haar altijd bij de eerste tekenen van vermoeidheid weer op bed, al is ze maar een half uurtje op. Misschien proberen heel snel weer in bed te leggen?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

's avonds overstuur huilen Empty Re: 's avonds overstuur huilen

Bericht  Aimee ma 9 apr 2012 - 19:28

Bedankt allemaal voor het meedenken! Ik zal iig proberen het ritueel te vervroegen 's avonds.

Tania schreef:Heb je al is aan een puckababy gedacht tegen dat maaien met armpjes en beentjes?
Hij heeft een tijdje in de puckababy geslapen, maar toen kwam hij ook lastig in slaap. Het frutreerde hem dan weer enorm , dat hij zn handjes niet naast zijn hoofdje kon leggen(áls hij eenmaal slaapt, slaapt hij altijd met z'n vuistjes tegen zijn wangen). Verder sliep hij net zo slecht als zonder bakerzak, dus zijn we er weer mee gestopt.

Liadan schreef:Zou je zoontje niet lekkerder slapen op zijn buik? Dan kan hij ook niet zo maaien met zijn armen en benen, hier hielp dat bij onze zoon enorm.
Overdag laat ik hem vaak op zijn buik slapen, dat gaat inderdaad beter. Maar 's nachts durf ik dat niet...

yes1984 schreef:Helpt het misschien wanneer je hem in de kinderwagen legt en heen en weer wiegt wanneer hij zo overstuur raakt. Dat je hem op die manier in slaapt wiegt? Dat was hier een uitkomst voor de slaapjes overdag. Binnen een paar minuten is hij dan weg.
Helaas heeft meneer heel goed door of ik binnen rij of buiten laughcry Zodra hij het gehobbel van buiten voelt is hij zo weg, maar binnen is de vloer te glad.

Tuinstoel schreef:Inbakeren zou een tip kunnen zijn tegen maaiende armpjes. De Puckababy werkt bij wat sterkere kindjes wel minder, een Pacco of flanellen doeken is dan een goede optie.

Mijn dochter raakt overstuur als ze niet genoeg slaap krijgt, ik leg haar altijd bij de eerste tekenen van vermoeidheid weer op bed, al is ze maar een half uurtje op. Misschien proberen heel snel weer in bed te leggen?
In bed leggen bij de eerste tekenen van vermoeidheid heb ik de eerste anderhalve maand geprobeerd, maar hij heeft groeite moeite met in slaap vallen, dus na 5 minuten zet hij het op een brullen. Dit houdt hij rustig 3 kwartier vol, om daarna van volledige uitputting een half uurtje in slaap te vallen, om vervolgens weer wakker te worden en overnieuw te beginnen. Dat vind ik het niet waard...

Gister is het door de pasen niet gelukt om vroeg met hem naar boven te gaan, maar ik ga vanavond het nieuwe ritueel eens inzetten.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

's avonds overstuur huilen Empty Re: 's avonds overstuur huilen

Bericht  yes1984 ma 9 apr 2012 - 19:49

Misschien even over een stapel tijdschriften op de grond leggen dan heb je een hobbeltje. Zo doet mijn moeder het.

Vaak zet ik zacht een muziekje van woezel en pip op en zing zacht mee. Dan is hij heel rustig en is zo weg.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

's avonds overstuur huilen Empty Re: 's avonds overstuur huilen

Bericht  Gast ma 9 apr 2012 - 20:00

Je hebt het vast al geprobeerd maar als L heel overstuur is zet ik dr projector aan om haar af te leiden, wrijf ik tussen haar oogjes en doe alleen maar ssssssssst. Ook lees ik haar vaak voor. Ook hebben wij bij het avondritueel een slaapzak en dan weet ze dat ze de nacht in gaat.


En als hij op zijn buik wel slaapt zal ik eens kijken voor een sensormatje voor onder het matras, als hij stopt met ademen gaat er groots alarm af. Www.nannycare.nl wij hebben em ook vind hem ideaal en bij ons werd hij volledig vergoed (Interpols)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

's avonds overstuur huilen Empty Re: 's avonds overstuur huilen

Bericht  Supertalentje ma 9 apr 2012 - 23:08

Mijn ervaring is dat de pucababy te los is, hier werd K ook kwaad omdat hij zn handje/armpjes nog wel kon bewegen maar ze niet zo ver kon bewegen dat ze boven de dekens kwamen. In de paco kunnen ze gewoon geen kant op, ook geen klein stukje.

Wat Parels doet doe ik tussendoor ook als ie wakker wordt (van een speen die hij kwijt is); het 'aaien' tussen de oogjes, maar alleen vanaf zn voorhoofd over zn neusbrug. Als ik het andersom doe (vanaf zn neus naar zn voorhoofd) gaan zn oogjes juist open.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

's avonds overstuur huilen Empty Re: 's avonds overstuur huilen

Bericht  Supertalentje ma 9 apr 2012 - 23:10

Heb je het al aangekaart bij het CB? Dat heb ik toen wel gedaan, zijn langsgekomen en hebben me erg goed geholpen.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

's avonds overstuur huilen Empty Re: 's avonds overstuur huilen

Bericht  MissD ma 9 apr 2012 - 23:13

Parel schreef:Je hebt het vast al geprobeerd maar als L heel overstuur is zet ik dr projector aan om haar af te leiden, wrijf ik tussen haar oogjes en doe alleen maar ssssssssst. Ook lees ik haar vaak voor. Ook hebben wij bij het avondritueel een slaapzak en dan weet ze dat ze de nacht in gaat.


En als hij op zijn buik wel slaapt zal ik eens kijken voor een sensormatje voor onder het matras, als hij stopt met ademen gaat er groots alarm af. Www.nannycare.nl wij hebben em ook vind hem ideaal en bij ons werd hij volledig vergoed (Interpols)

Dat is bij ons ook! Als ze dan in haar bedje ligt zeggen we dat ze lekker kan gaan slapen, en we van haar houden. Dan zetten we haar muziekje (zo'n ding van chicco wat aan haar bedje hangt) aan, en dan gaan de lichtjes uit.
Mocht ze echt niet in slaap komen (is alleen als ze echt veel te moe is en daardoor niet meer in slaap komt) dan neem ik haar nog eens mee naar beneden, wel in haar slaapzak zodat ze weet dat het niet zomaar is om leuk bij mama te zitten, en dan wieg ik haar wat heen en weer tot ze rustig is, waarna ik haar weer op bed leg, zeg dat ze mag gaan slapen, muziekje aan doe etc.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

's avonds overstuur huilen Empty Re: 's avonds overstuur huilen

Bericht  Gast ma 9 apr 2012 - 23:27

MissD schreef:
Parel schreef:Je hebt het vast al geprobeerd maar als L heel overstuur is zet ik dr projector aan om haar af te leiden, wrijf ik tussen haar oogjes en doe alleen maar ssssssssst. Ook lees ik haar vaak voor. Ook hebben wij bij het avondritueel een slaapzak en dan weet ze dat ze de nacht in gaat.


En als hij op zijn buik wel slaapt zal ik eens kijken voor een sensormatje voor onder het matras, als hij stopt met ademen gaat er groots alarm af. Www.nannycare.nl wij hebben em ook vind hem ideaal en bij ons werd hij volledig vergoed (Interpols)

Dat is bij ons ook! Als ze dan in haar bedje ligt zeggen we dat ze lekker kan gaan slapen, en we van haar houden. Dan zetten we haar muziekje (zo'n ding van chicco wat aan haar bedje hangt) aan, en dan gaan de lichtjes uit.
Mocht ze echt niet in slaap komen (is alleen als ze echt veel te moe is en daardoor niet meer in slaap komt) dan neem ik haar nog eens mee naar beneden, wel in haar slaapzak zodat ze weet dat het niet zomaar is om leuk bij mama te zitten, en dan wieg ik haar wat heen en weer tot ze rustig is, waarna ik haar weer op bed leg, zeg dat ze mag gaan slapen, muziekje aan doe etc.

Toch niet van Chicco ook dat meisje op dat maantje (heb dr Janneke Maan genoemd haha) met die klassieke muziek en die lichtjes?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

's avonds overstuur huilen Empty Re: 's avonds overstuur huilen

Bericht  MissD di 10 apr 2012 - 0:16

Parel schreef:
MissD schreef:
Parel schreef:Je hebt het vast al geprobeerd maar als L heel overstuur is zet ik dr projector aan om haar af te leiden, wrijf ik tussen haar oogjes en doe alleen maar ssssssssst. Ook lees ik haar vaak voor. Ook hebben wij bij het avondritueel een slaapzak en dan weet ze dat ze de nacht in gaat.


En als hij op zijn buik wel slaapt zal ik eens kijken voor een sensormatje voor onder het matras, als hij stopt met ademen gaat er groots alarm af. Www.nannycare.nl wij hebben em ook vind hem ideaal en bij ons werd hij volledig vergoed (Interpols)

Dat is bij ons ook! Als ze dan in haar bedje ligt zeggen we dat ze lekker kan gaan slapen, en we van haar houden. Dan zetten we haar muziekje (zo'n ding van chicco wat aan haar bedje hangt) aan, en dan gaan de lichtjes uit.
Mocht ze echt niet in slaap komen (is alleen als ze echt veel te moe is en daardoor niet meer in slaap komt) dan neem ik haar nog eens mee naar beneden, wel in haar slaapzak zodat ze weet dat het niet zomaar is om leuk bij mama te zitten, en dan wieg ik haar wat heen en weer tot ze rustig is, waarna ik haar weer op bed leg, zeg dat ze mag gaan slapen, muziekje aan doe etc.

Toch niet van Chicco ook dat meisje op dat maantje (heb dr Janneke Maan genoemd haha) met die klassieke muziek en die lichtjes?

Haha ja, die hebben we! T. vind hem helemaal geweldig. En ze weet ook dat wanneer dat ding aan gaat het tijd is om te gaan slapen.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

's avonds overstuur huilen Empty Re: 's avonds overstuur huilen

Bericht  Gast di 10 apr 2012 - 1:48

Haha wij dus ook!
L kijkt automatisch opzij en pakt hem beet, zo van 'niet vergeten he!' ze vind het fantastisch!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

's avonds overstuur huilen Empty Re: 's avonds overstuur huilen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum