Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Als je kindje s' nachts overstuur wakker wordt...

+3
Dolphinne
Susan
LeeuwLeeuw
7 plaatsers

Ga naar beneden

Als je kindje s' nachts overstuur wakker wordt... Empty Als je kindje s' nachts overstuur wakker wordt...

Bericht  Gast zo 5 dec 2010 - 23:39

Wat doe je dan? Ik ga er dan wel van uit dat je hem/haar troost maar doe je dit in het eigen kamertje? Of neem je je kindje mee naar je eigen bed en legt hem/haar later weer terug?

Ik merk dat als ik M. in zijn eigen kamer probeer te troosten, hij dat helemaal niet wil en alsnog niet rustig wordt. Als ik hem even meeneem naar ons bed, hem daar knuffel en lekker tegen ons aan houdt dan slaapt hij weer binnen no-time. Ik leg hem wel altijd terug in zijn eigen bed.
Maar nu krijg ik weer te horen dat ik M. teveel verwen zo...

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je kindje s' nachts overstuur wakker wordt... Empty Re: Als je kindje s' nachts overstuur wakker wordt...

Bericht  Gast zo 5 dec 2010 - 23:42

Van wie hoor je dat dan? Wat een onzin :S

Gast
Gast

Als je kindje s' nachts overstuur wakker wordt... Empty Re: Als je kindje s' nachts overstuur wakker wordt...

Bericht  LeeuwLeeuw zo 5 dec 2010 - 23:48

Ik probeer haar meestal op haar eigen kamertje te troosten, maar lukt dit echt niet dan pak ik haar ook wel eens bij ons.
Moet gelukkig zeggen dat we hier nog niet veel last van hebben gehad.

Maar ik zou gewoon echt je eigen gevoel volgen, jij moet je er toch goed bij voelen. Andere hebben altijd wel wat te zeuren Cool

LeeuwLeeuw
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 56
Punten : 58
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 0:06

Ik vind het ook onzin zeg... Als hij rustig wordt als je hem meeneemt naar jullie slaapkamer, dan zou ik dat gewoon doen. Helemaal omdat je hem daarna wel gewoon terug brengt naar zn eigen kamer.
Mijn zoontje wilt de laatste tijd als hij wakker wordt 's nachts, helemaal niet meer in zn eigen bed. Dat is wel lastig. Probeer het altijd maar als het niet gaat, dan gaat het niet en maak er geen drama van. Komt allemaal wel weer goed. En normaal gesproken kon ik hem dan gewoon na het troosten op eigen kamer, weer in zn eigen bed leggen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 0:09

Ik probeer altijd eerst een aai over de bol of het speentje. Als dat niet helpt, knuffel ik haar even op haar eigen kamertje. Wanneer dat ook niet werkt, neem ik haar bij ons in bed en laat haar daar slapen. Ik leg haar nooit terug van ons bed in haar eigen bed als ze al slaapt. Ik was er in het begin wel huiverig voor dat ze zou wennen aan bij ons in bed slapen, omdat er inderdaad zoveel mensen zijn die dat beweren. Maar mijn dochter went daar helemaal niet aan, ze slaapt de volgende nacht net zo lekker weer in haar eigen bedje.

Gast
Gast

Bericht  Susan ma 6 dec 2010 - 0:16

Inderdaad, van wie krijg je dat te horen? Ik zou dat commentaar lekker naast me neerleggen en dat soort dingen gewoon niet met buitenstaanders bespreken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 0:20

Ik zie het probleem niet zo. Als je zoontje overstuur wakker wordt en hij op deze manier weer rustig wordt en verder kan slapen, waarom niet?

Als mijn zoontje erg overstuur is dan ga ik ook altijd even met hem naar beneden. Even op de bank zitten, slokje drinken. Dan is hij ook bij ons in bed niet te troosten.

Gast
Gast

Bericht  Dolphinne ma 6 dec 2010 - 3:09

Ik troost mijn zoontje over het algemeen wel gewoon in zijn eigen kamertje. Maar tegenwoordig wordt hij meestal alleen wakker omdat hij zn speen of zn knuffel-leeuwtje kwijt is. Als hij die terug heeft slaapt hij zo weer verder.

Als hij echt overstuur is laat ik hem wel eens wat drinken. (meestal ook in zn kamertje of in de keuken). Toen hij jonger was ging ik ook geregeld even met hem op de bank zitten om tot rust te komen.
Ik neem hem eigenlijk nooit mee naar mijn bed, daar gaat hij juist alleen maar spelen en wordt hij dus niet rustiger en valt hij zeker niet weer in slaap.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465

Bericht  knets ma 6 dec 2010 - 4:25

Meestal als er hier eentje wakker wordt dmv een nachtmerrie dan moet hij plassen. Dus dan neem ik hem mee naar de badkamer om te plassen en daarna kruip ik er even bij in zijn bedje tot hij weer slaapt..
knets
knets
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 246
Punten : 265
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Limburg85 ma 6 dec 2010 - 6:16

Wij proberen het eerst op zijn kamertje en als dat niet lukt gaan we even naar beneden met hem en daarna gaat hij weer terug naar zijn eigen bed. Als we hem meenemen naar onze slaapkamer dan wil hij bij ons in bed en dat willen wij niet.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Liadan ma 6 dec 2010 - 6:20

Zoals jij het doet, deed ik het ook altijd. Ik nam haar mee naar mijn bed, dan werd ze rustig en kon ik haar na 5 minuten terug leggen.
Nu heb ik daar geen geduld meer voor en als ze nu eens wakker wordt 's nachts (komt vrijwel nooit meer voor) dan slaapt ze lekker verder bij ons in bed.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 6:35

Lekker bij je in bed nemen.
Wat heb je aan een huilend kind midden in de nacht? En wat heeft hij eraan?
Dan maar verwend hoor (voor zover je dat verwend kunt noemen), liever verwend en dat hij zich fijn voelt, dan een kindje wat zich niet fijn voelt en ontroostbaar is.
Komt allemaal vanzelf wel goed wanneer ze je echt begrijpen en als puber willen ze echt niet meer bij je in bed liggen.

Gast
Gast

Bericht  Tazz ma 6 dec 2010 - 7:50

Als onze dochter 's nachts wakker wordt, probeer ik haar altijd wel terug te leggen als ik daar wakker genoeg voor ben. Als dat niet lukt of ik wordt niet wakker van haar dan slaapt ze gewoon in ons bed verder.

Ik heb daar in eerste instantie ook veel commentaar over gehad maar daar trek ik me niks meer van aan. Voor ons werkt het zo en ze ligt steeds langer in haar eigen bed. Er komt een tijd dat ze helemaal niet meer bij ons wil liggen of dat ik gewoon met haar kan communiceren dat ze in haar eigen bed moet blijven.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: