Na 30 / 40 min overstuur wakker
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Na 30 / 40 min overstuur wakker
Laatste weken cq maanden is het drama met l in slaap krijgen. We zitten nu om en om ong. uur op de gang voor hij slaapt. Overdag en s avonds. Maar nu is er nog iets bijgekomen....s avonds dan.
Na 30 / 40 min begint hij keihard te huilen. Hij blijft op z'n buik liggen met hoofdje omhoog. Helemaal bezweet achterhoofd en overstuur. Doen even lamp aan, troosten, rustig gerust stellen etc....en dan valt hij ook wel weer in slaap na 10-15 min.
Maar wat kan dat zijn? Wel moment dat volgende slaapkamer begint toch? Of nachtmerrie, maar dagelijks?
Na 30 / 40 min begint hij keihard te huilen. Hij blijft op z'n buik liggen met hoofdje omhoog. Helemaal bezweet achterhoofd en overstuur. Doen even lamp aan, troosten, rustig gerust stellen etc....en dan valt hij ook wel weer in slaap na 10-15 min.
Maar wat kan dat zijn? Wel moment dat volgende slaapkamer begint toch? Of nachtmerrie, maar dagelijks?
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Re: Na 30 / 40 min overstuur wakker
Ik zou niet weten wat het kan zijn, onze zoon is echt een ramp in slapen maar hij heeft hier ook een periode gehad dat hij echt na zoveel minuten overstuur wakker werd. Na een tijdje hadden we door dat het altijd na ongeveer 30/45 minuten was en zijn we dus rond tijd tijd telkens zijn muziekje van de babyfoon aan gaan zetten, zodat als hij wakker werd hij die al zou horen. Het hielp hem wel om wat rustiger te blijven/te worden.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Mijn zoontje heeft ook zo'n periode gehad. Hij vertelde me dat hij inderdaad nachtmerries had.
Wij hebben hem elke keer gezegd dat hij baas is in zijn eigen kamer dat dromen niet echt zijn en dat hij niet bang hoeft te zijn.
Na een paar weken was het over en sliep hij wel weer in 1 keer in, maar daar gingen wel een paar weken van geduld en lange avonden aan vooraf ... Niet echt een antwoord waar je wat mee kan, maar wel herkenning dus...
Wij hebben hem elke keer gezegd dat hij baas is in zijn eigen kamer dat dromen niet echt zijn en dat hij niet bang hoeft te zijn.
Na een paar weken was het over en sliep hij wel weer in 1 keer in, maar daar gingen wel een paar weken van geduld en lange avonden aan vooraf ... Niet echt een antwoord waar je wat mee kan, maar wel herkenning dus...
Gast- Gast
Zou heel goed een nachtmerrie kunnen zijn. Ze maken natuurlijk veel mee wat ook verwerkt wordt ( meestal snachts)
Mijn zoontje heeft ook wel van die periodes.
Mijn zoontje heeft ook wel van die periodes.
Gast- Gast
Hier wordt F. meerdere keren huilend wakker en staat dan bij zijn deur. Het zal inderdaad wel dromen zijn. Vermoeiend is het wel.
Gast- Gast
Bij mijn zoontje helpt het heel goed om dingen rustig uit te leggen en rustig te vragen wat er is.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Misschien zijn het angstdromen? (verschillen van nachtmerries omdat het kind zich eigenlijk niks herinnert en omdat het aan het begin van het slapen voorkomt.
Er bestaat ook nog pavor nocturnus, maar dan wordt je kindje niet wakker, dus ik denk dat het dat niet is.
Misschien even googelen op angstdromen? Valt alleen niet heel veel aan te doen geloof ik, behalve geruststellen wat je al doet.
Er bestaat ook nog pavor nocturnus, maar dan wordt je kindje niet wakker, dus ik denk dat het dat niet is.
Misschien even googelen op angstdromen? Valt alleen niet heel veel aan te doen geloof ik, behalve geruststellen wat je al doet.
sonly- Prater
- Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10
Hier met onze dochter is het ook zo'n feest. ze droomt heel erg heb ik het idee ze word soms niet eens wakker maar ze praat dan in haar slaap
liesje- Prater
- Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Bedankt voor jullie reacties. Vriend zit nu naast hem, tot hij in slaap valt. En dan wacht ik even af. Vermoed dat hij zo inslaap valt, en hf tien / kwart vr tien wakker wordt
Wil eens goes opletten waar hij op reageert en r us tig vragen stellen.
Wil eens goes opletten waar hij op reageert en r us tig vragen stellen.
Flower_L- Ratel
Ja...ik lig er weer naast. Is weer rustig maar hij trilde net helemaal. Ik ga toch eens googlen nu. Vind zo sneu.
Flower_L- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Overstuur wakker worden 's nachts
» Als je kindje s' nachts overstuur wakker wordt...
» Ontzettend overstuur huilen
» 's avonds overstuur huilen
» Wie is er ook nog wakker?
» Als je kindje s' nachts overstuur wakker wordt...
» Ontzettend overstuur huilen
» 's avonds overstuur huilen
» Wie is er ook nog wakker?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: