Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

een kind van 1,5 kan niet luisteren?

+3
Linda
Darius
mauwmauw
7 plaatsers

Ga naar beneden

een kind van 1,5 kan niet luisteren? Empty een kind van 1,5 kan niet luisteren?

Bericht  mauwmauw zo 8 apr 2012 - 0:11

Ik had gister een gesprek met me zus,we hadden het over dat V voor het eerst gister straf heeft gehad(hij moest van mij heel even op zijn kontje naar de kast zitten)omdat hij iets had gedaan wat ik niet wilde en hem dat vaak had gezegd.Zegt zij dat kinderen van deze leeftijd(bijna 1.5 jaar)nog niet kunnen luisteren.

Mee eens of oneens?
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

een kind van 1,5 kan niet luisteren? Empty Re: een kind van 1,5 kan niet luisteren?

Bericht  Darius zo 8 apr 2012 - 0:23

Ze begrijpen wel wat 'nee' is, maar ze weten denk ik nog niet waarom ze het niet mogen. L kreeg geen straf op die leeftijd, dat begreep hij nog niet.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

een kind van 1,5 kan niet luisteren? Empty Re: een kind van 1,5 kan niet luisteren?

Bericht  Linda zo 8 apr 2012 - 0:28

Mijn dochter snapt me wel als ik iets zeg. Maar ik geloof niet dat ze het zou begrijpen als ik haar voor straf in een hoek zou zetten.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

een kind van 1,5 kan niet luisteren? Empty Re: een kind van 1,5 kan niet luisteren?

Bericht  mauwmauw zo 8 apr 2012 - 0:34

ik heb hem op zijn kontje even met zijn gezicht naar een kastje laten zitten,hem vast gehouden.Daarna verteld waarom hij daar zat.Toeval of niet daarna heeft het niet meer gedaan.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

een kind van 1,5 kan niet luisteren? Empty Re: een kind van 1,5 kan niet luisteren?

Bericht  Teddyaapje zo 8 apr 2012 - 0:39

Ik denk dat t lag aan je uitleg en niet aan je straf.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

een kind van 1,5 kan niet luisteren? Empty Re: een kind van 1,5 kan niet luisteren?

Bericht  loesje zo 8 apr 2012 - 3:56

a weet heel goed als hij iets niet mag dat hij dan straf krijgt want erna doet hij het niet meer.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

een kind van 1,5 kan niet luisteren? Empty Re: een kind van 1,5 kan niet luisteren?

Bericht  Gast zo 8 apr 2012 - 4:03

een kind kan aan de intonatie in je stem wel horen of iets 'mag' of niet en sommige kinderen van 1.5 zullen uitleg ook wel snappen. Ik denk niet dat ze de straf begrijpen, meestal is straf namelijk een hele onlogische consequentie. Als je een bloempot uit de vensterbank gooit, is het veel logischer dat je de boel weer op moet ruimen, dan wanneer je met je gezicht naar de kast wordt gezet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

een kind van 1,5 kan niet luisteren? Empty Re: een kind van 1,5 kan niet luisteren?

Bericht  snoezel zo 8 apr 2012 - 6:08

Eens met de dingen die al zijn gezegd. Mijn dochter begrijpt enorm veel, weet ook prcies wat wel en niet in huis mag. Straf is lastig denk ik, zeker als de link niet duidelijk is. Wat ik bv wel doe als ze bijvoorbeeld niet luistert als ze ergens niet op mag klimmen is haar even in haar speelhoek in de bijkeuken te zetten. Even weg uit de situatie.
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

een kind van 1,5 kan niet luisteren? Empty Re: een kind van 1,5 kan niet luisteren?

Bericht  Gast zo 8 apr 2012 - 6:09

Teddyaapje schreef:Ik denk dat t lag aan je uitleg en niet aan je straf.

+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

een kind van 1,5 kan niet luisteren? Empty Re: een kind van 1,5 kan niet luisteren?

Bericht  maiadebij zo 8 apr 2012 - 8:38

J krijgt ook geen straf. Ik denk ook niet dat ze het zal begrijpen als ze op de gang/ in de hoek oid moet. Ik vind het altijd al een hele uitdaging om mijn gezicht in de plooi te houden als ze met dat kleine ondeugende vingertje richting de dvd speler gaat en dan even nonchalant over haar schouder naar me glimlacht (grijnst) Laughing

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

een kind van 1,5 kan niet luisteren? Empty Re: een kind van 1,5 kan niet luisteren?

Bericht  Gast zo 8 apr 2012 - 8:53

Ik zou hem persoonlijk op die leeftijd nog geen 'straf' geven. Uitleggen dat het niet mag is op die leeftijd vaak al voldoende. Sowieso zal je hem eerst 100 keer iets uit moeten leggen voordat hij het gaat snappen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

een kind van 1,5 kan niet luisteren? Empty Re: een kind van 1,5 kan niet luisteren?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum