Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer 2e kindje?

+41
Smaragdje
chipa
Stuiterbal
Viva
Joss1
pindaatje
Flower_L
MissD
Roos
liesje
Floor
kwak
koNijntje
Sophiee
studiebol
Lejow
Makamba
Filoria
blondje1313
Pandora
nillis
Aagje!
Teddyaapje
Océane
Tania
Annemie
Bruintje Beer
Mamsie
Novalee
PapillonRose
Flip Fluitketel
Happydobby
Darius
Pien
Liadan
Monnie
Printje
meisje
SarahKey
Thunder
Star007
45 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Wanneer 2e kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer 2e kindje?

Bericht  Tania do 5 apr 2012 - 9:49

TBIB schreef:HJ. was 13 maanden toen we er voor gingen.
Het was binnen een paar dagen raak en toen AM. geboren werd was HJ. 22 maanden.

Ik wilde perse dat H. kon lopen voor ik zwanger zou raken van de tweede.

Ik wilde eerst ook wachten tot J. kon lopen maar ik ben blij dat we dat niet gedaan hebben want hij loopt pas sinds een maand echt los (daarvoor kon hij het wel maar deed hij het gewoon niet).

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 2e kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer 2e kindje?

Bericht  Gast do 5 apr 2012 - 11:10

meisje schreef:De oudste was hier 10 maanden toen ik zwanger was van de jongste (er zit nu 18.5 maand tussen)

+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 2e kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer 2e kindje?

Bericht  Océane do 5 apr 2012 - 11:19

Hier wilden we wat meer tijd tussen de kindjes, maar ik bleek ineens weer zwanger toen de oudste 18 maanden was. Er zal ongeveer 2 jaar en 2 maanden tussen zitten qua leeftijdsverschil. Als het goed is...
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 2e kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer 2e kindje?

Bericht  Teddyaapje do 5 apr 2012 - 11:27

Vanwege de gezondheidsvoor-/ nadelen wilde ik zowiezo niet sneller als 9mnd weer zwanger zijn van nr 2. Daarbij wilden we eerst echt goed genieten van T. (niet dat ouders die wel sneller voor een 2e gaan dat niet doen, maar gewoon voor óns gevoel) en hadden we eigenlijk ik gedachte om als T. 2 zou worden het spiraaltje eruit te laten halen. In de tussentijd is het toch wel weer wat gaan kriebelen en is het prakisch gezien handiger om voordat T. 2jaar en 8maand is weer bevallen te zijn (ivm ouderschapsverlof) en hebben we besloten om het spiraaltje er eerder uit te laten halen. Als T. 1,5 jaar is gaan we er weer voor.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 2e kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer 2e kindje?

Bericht  Aagje! do 5 apr 2012 - 19:55

Wij gaan er eind van dit jaar weer voor! Dan is mijn dochter ruim 2,5
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 2e kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer 2e kindje?

Bericht  nillis do 5 apr 2012 - 20:01

Wij zijn ervoor gegaan vanaf dat T een jaar was. Omdat we de vorige keer gelijk zwanger waren wilden we er nu niet te snel voor gaan. Alleen duurt het nu dus wel langer. Vind het aan de ene kant prima, maar hoop dat het niet heel lang gaat duren, want wil niet teveel leeftijdsverschil. Maar ja dit valt niet te plannen.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 2e kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer 2e kindje?

Bericht  Pandora do 5 apr 2012 - 21:03

F. was zo'n 16 maanden denk ik toen we er weer voor gingen. Ik hoopte voor haar 2e verjaardag zwanger te zijn en dat is gelukt.
F. zal (als alles goed gaat) 2 jaar en 3 maanden zijn als de baby geboren wordt. Voor ons is dat wel zo'n beetje het ideale leeftijdsverschil.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 2e kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer 2e kindje?

Bericht  blondje1313 do 5 apr 2012 - 21:21

Van mij mag het vanaf nu (morgen wordt ze een half jaar), maar het is afwachten wanneer mijn cyclus op gang gaat komen.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 2e kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer 2e kindje?

Bericht  Filoria do 5 apr 2012 - 21:49

Toen Tomas 2,5 jaar oud was.

Daarvoor hadden we nog geen geschikt huis, studeerde ik nog, en zaten we financieel ook krapper.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 2e kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer 2e kindje?

Bericht  Makamba do 5 apr 2012 - 21:52

Liever gister dan vandaag, maar de omstandigheden zijn er nu (nog) niet naar!
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 2e kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer 2e kindje?

Bericht  Lejow do 5 apr 2012 - 21:58

Als we al voor een tweede gaan, zou ik het pas willen als B een jaar of 3 is.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 2e kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer 2e kindje?

Bericht  studiebol vr 6 apr 2012 - 0:56

blondje1313 schreef:Van mij mag het vanaf nu (morgen wordt ze een half jaar), maar het is afwachten wanneer mijn cyclus op gang gaat komen.

Ja joh? leuk Very Happy

Nou hier komt geen derde ofzo.. en van te voren heb ik er ook nooit over nagedacht maar ik denk dat ik wel gewacht had tot de eerste dan ergens tussen de anderhalf en 2 zou zijn.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 2e kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer 2e kindje?

Bericht  Sophiee vr 6 apr 2012 - 1:05

Eerst deze baby maar eens op de wereld zetten Wink. Maar zoals ik er nu naar kijk, zou ik een tweede wel vrij snel na de eerste willen. We willen twee kids (als het kan) en ik het lijkt me prettig om snel uit de luiers te zijn.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 2e kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer 2e kindje?

Bericht  Gast vr 6 apr 2012 - 1:10

Ik zou wel willen beginnen na S. zijn tweede verjaardag. Maargoed eerst kijken óf we wel een tweede erbij willen
Ik wil graag maar mijn man twijfelt nog

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 2e kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer 2e kindje?

Bericht  koNijntje vr 6 apr 2012 - 1:12

wij weten nog niet precies wanneer wij voor een tweede zouden willen gaan.
zelf zou ik 1.5-2.5jaar een mooi leeftijdsverschil vinden, maar 1.5 gaan we niet meer redden.. Wink

voor mijn gevoel wil ik sowieso wachten totdat t. 1 jaar is en dan kijken we wel weer verder.
ik denk wel dat als mijn vriend zegt dat hij ervoor wil gaan, ik ook overstag ben. de kriebels zijn genoeg aanwezig.

het houd mij nog wel een beetje tegen dat het misschien de laatste zwangerschap zal zijn.
begrijp me niet verkeerd, want ik realiseer me maar al te goed hoe bijzonder het is als wij 2 gezonde kindjes zouden krijgen! maar een zwangerschap is zo mooi en bijzonder om mee te maken dat ik het jammer zou vinden als ik het 'nog maar' één keer mee zou (mogen) maken..
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 2e kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer 2e kindje?

Bericht  kwak vr 6 apr 2012 - 1:23

ik vind het echt heel jammer dat ik D. geen broertje of zusje kan geven voordat ze 2 is, dat wou ik heel graag.

ik heb zelf 2 broertjes, we zijn alle 3 in 3 jaar tijd geboren en wij hebben altijd heel veel met elkaar gespeeld en dat vond ik heel fijn, daarom wou ik ook graag weinig leeftijd verschil tussen 2 kindjes, helaas heeft het niet mogen zijn en nu krijgt D. een broertje of zusje als ze al 2 is, teminste dat hopen we.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 2e kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer 2e kindje?

Bericht  Floor vr 6 apr 2012 - 1:27

Wat grappig om te lezen dat iedereen de kindjes hier 'kort' op elkaar wil. Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken, aan een tweede. En als die er wel ooit komt liever als onze zoon naar de basisschool gaat (dus 4 jaar is). Maar misschien ligt het ook wel aan dat het nu zo druk/zwaar is met hem dat ik er niet aan moet denken als er nog een kindje bij is.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 2e kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer 2e kindje?

Bericht  liesje vr 6 apr 2012 - 1:43

ik had ook niets te willen. ik was na 5 maanden ineens zwanger van onze zoon. nu hij er is vind ik het geweldig het is pittig maar ook heel leuk. het is ook heel leuk hoe onze dochter met de baby omgaat. maar toen ik er achter kwam dat ik zwanger was van nr 2 zag ik vooral beren op de weg maar die zijn gelukkig weggegaan
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 2e kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer 2e kindje?

Bericht  Gast vr 6 apr 2012 - 1:51

Na Y. zei ik dat ik niet direct weer zwanger wilde worden. Eerst aan de pil drama, en toen toch besloten voor spiraal, want ja ach ik wil immers toch niet direct weer zwanger zijn. Spiraal heeft 2,5 maand gezeten en ook alleen maar drama en toestanden mee gehad. Die ging er in jan. dus alweer uit. Toen hebben we het gelijk over gehad wat doen we nu, gaan we voor een 2e of zullen we cd's gaan gebruiken? 1e instantie wouden we na mei er weer gaan, omdat ik dan meer zekerheid zou hebben ivm verlenging van mijn contract.

Maarja, beetje dom om geen cd's te gebruiken, maar had ook niet gedacht om weer meteen in 1x zwanger te zijn, dus ja. Als 2e uk word geboren zal er dus ook zo'n 22maanden tussen zitten.

Heb nu al wel besloten om niet meer voor een 3e te gaan, en mochten we er toch nog heel graag 1 bij willen, dan zal er nu wel wat meer leeftijd tussen gaan zitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 2e kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer 2e kindje?

Bericht  Roos vr 6 apr 2012 - 2:35

Sinds vorige week staan hier alle lampen op groen voor een tweede kindje!!!

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 2e kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer 2e kindje?

Bericht  MissD vr 6 apr 2012 - 2:55

Wij willen zodra T. 1 is, dus volgend jaar januari voor een tweede kindje gaan.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 2e kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer 2e kindje?

Bericht  Gast vr 6 apr 2012 - 2:58

Lejow schreef:Als we al voor een tweede gaan, zou ik het pas willen als B een jaar of 3 is.


Wij hebben afgesproken dat we erover gaan praten als L 3 jaar is.
Ik wil gewoon nog lekker van haar genieten, de tijd voor haar nemen, als er binnen nu en een jaar een ander kindje zou komen zou ik dat best moeilijk vinden om mijn tijd te verdelen. Ze zijn maar zo kort klein, ik wil echt van elke minuut genieten totdat ze naar de basisschool gaat.


Veel mensen geven ook het argument ´lekker joh, dan zijn we lekker snel uit de luiers´ maar ik vind dat helemaal geen vervelend moment, ik vind het heerlijk haar luier verschonen even lekker samen kletsen. Plus, als er pas een nieuwe baby zou komen als ze zindelijk is scheelt dat aanzienlijk in de luierkosten op dat moment. En de kinderopvang valt dan ook weg, en als ze later gaan studeren of hun rijbewijs gaan halen dan zit er weer een paar jaar tussen, het lijkt me financieel dan ook allemaal zo makkelijker te behappen.

Nu is de kans bij ons ook groot dat er een tweeling komt, dus vandaar dat we bewust wachten tot ze wat ouder en zelfstandiger is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 2e kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer 2e kindje?

Bericht  MissD vr 6 apr 2012 - 3:06

Parel schreef:
Lejow schreef:Als we al voor een tweede gaan, zou ik het pas willen als B een jaar of 3 is.


Wij hebben afgesproken dat we erover gaan praten als L 3 jaar is.
Ik wil gewoon nog lekker van haar genieten, de tijd voor haar nemen, als er binnen nu en een jaar een ander kindje zou komen zou ik dat best moeilijk vinden om mijn tijd te verdelen. Ze zijn maar zo kort klein, ik wil echt van elke minuut genieten totdat ze naar de basisschool gaat.


Veel mensen geven ook het argument ´lekker joh, dan zijn we lekker snel uit de luiers´ maar ik vind dat helemaal geen vervelend moment, ik vind het heerlijk haar luier verschonen even lekker samen kletsen. Plus, als er pas een nieuwe baby zou komen als ze zindelijk is scheelt dat aanzienlijk in de luierkosten op dat moment. En de kinderopvang valt dan ook weg, en als ze later gaan studeren of hun rijbewijs gaan halen dan zit er weer een paar jaar tussen, het lijkt me financieel dan ook allemaal zo makkelijker te behappen.

Nu is de kans bij ons ook groot dat er een tweeling komt, dus vandaar dat we bewust wachten tot ze wat ouder en zelfstandiger is.

Helemaal mee eens, vind dat een heel fijn moment... eigenlijk vind ik alles leuk! Heb geen dingen die ik vervelend vind.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 2e kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer 2e kindje?

Bericht  Gast vr 6 apr 2012 - 3:10

Hahaha, precies, al schijt ze de hele boel onder, dan staan wij alleen maar trots te klappen en te zeggen van `fijn he, dat het eruit is!`

Ik werk in de kinderopvang en ik moet zeggen, alhoewel sommige poepluiers echt heel vies zijn ik het een heel prettig moment vind, je hebt dan echt 1 op 1 contact met de kindjes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 2e kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer 2e kindje?

Bericht  Gast vr 6 apr 2012 - 3:19

Ik heb zelf nog geen kinderen maar mijn zus heeft 2 zoons en die schelen 2 jaar. (Mijn zus en ik trouwens ook). Maar de drukte die zij in huis heeft. Vooral mijn jongste neefje heeft gewoon veel aandacht nodig (wilt lekker bij papa en mamma zitten, de hele dag :P ) Maar mijn andere neefje wordt bijna 3 en die wilt ook aandacht.

Ik zou gillend gek worden.

Als mijn vriend en ik fantaseren over de toekomst dan zien wij een leeftijdsverschil van 3.5 jaar als ideaal. Net voor de basisschool (anders lijkt het mij voor het oudste kind ook wel weer erg veel verandering.. en naar school en een baby).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 2e kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer 2e kindje?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum