Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer 2e kindje?

+41
Smaragdje
chipa
Stuiterbal
Viva
Joss1
pindaatje
Flower_L
MissD
Roos
liesje
Floor
kwak
koNijntje
Sophiee
studiebol
Lejow
Makamba
Filoria
blondje1313
Pandora
nillis
Aagje!
Teddyaapje
Océane
Tania
Annemie
Bruintje Beer
Mamsie
Novalee
PapillonRose
Flip Fluitketel
Happydobby
Darius
Pien
Liadan
Monnie
Printje
meisje
SarahKey
Thunder
Star007
45 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Wanneer 2e kindje? Empty Wanneer 2e kindje?

Bericht  Star007 do 5 apr 2012 - 8:55

Er vanuit gaande dat het jullie gegund is, wanneer zouden jullie weer voor een 2e willen gaan / waneer zijn jullie voor een 2e gegaan?

Wij willen er binnenkort weer voor gaan (na de zomer). D. is dan nog geen jaar, dus twijfel wel een klein beetje..
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 2e kindje? Empty Re: Wanneer 2e kindje?

Bericht  Thunder do 5 apr 2012 - 8:57

De oudste was anderhalf jaar toen we er weer voor gingen. Hij was tweeënhalf toen ik zwanger werd.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 2e kindje? Empty Re: Wanneer 2e kindje?

Bericht  SarahKey do 5 apr 2012 - 8:57

Een 'eis' van mij is dat Siem kan lopen en dan denk ik wel verder.
Mijn man zou het liefst er nu al voor gaan, die heeft altijd geroepen dat hij het liefst twee kindjes meteen achter elkaar 'wil'.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 2e kindje? Empty Re: Wanneer 2e kindje?

Bericht  meisje do 5 apr 2012 - 8:58

De oudste was hier 10 maanden toen ik zwanger was van de jongste (er zit nu 18.5 maand tussen)
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 2e kindje? Empty Re: Wanneer 2e kindje?

Bericht  Printje do 5 apr 2012 - 8:58

Ik wilde er juist perse wat meer leeftijdsverschil tussen, ik ben in jan gestopt met de pil dus we zullen zien nu.
Ik vind zelf twee kinderen dicht op elkaar erg zwaar en de reden dat ze dan iets aan elkaar zouden hebben vind ik ook onzin, dat hoeft namelijk helemaal niet zo te zijn. Maar goed zo ishet voor ons..


Er is trouwens ook bewezen dat het voor zowel moeder alsongeboren kind niet goed is om binnen het jaar weer zwanger te zijn. Kind 2 heeft schijnbaar veel meer kans op allerlei afwijkingen omdat je lichaam nog niet genezen is vd eerste zwangerschap/bevalling.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 2e kindje? Empty Re: Wanneer 2e kindje?

Bericht  Liadan do 5 apr 2012 - 8:58

De oudste was 1 jaar en 8 maanden toen we ervoor gingen en ik zwanger werd.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 2e kindje? Empty Re: Wanneer 2e kindje?

Bericht  Monnie do 5 apr 2012 - 8:58

Ons zoontje was een jaar toen we er weer voor gingen, het was meteen raak dus er zit straks 22 maand tussen beiden.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 2e kindje? Empty Re: Wanneer 2e kindje?

Bericht  Pien do 5 apr 2012 - 8:58

Ik denk zo rond juni/juli. E is dan bijna 1.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 2e kindje? Empty Re: Wanneer 2e kindje?

Bericht  Gast do 5 apr 2012 - 8:59

we zijn er weer voor gegaan toen onze dochter 9 maanden was, een keer zwanger geraakt toen ze een jaar was (helaas geëindigd in een miskraam) en zwanger van deze beeb toen onze dochter 1 jaar en 3 maanden was. De baby komt rond haar 2e verjaardag als het goed is.
Het heeft hier dus een half jaar geduurd van het moment dat wij de knoop doorhakten tot ik daadwerkelijk zwanger was (en bleef).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 2e kindje? Empty Re: Wanneer 2e kindje?

Bericht  Gast do 5 apr 2012 - 9:01

Printje schreef:Ik wilde er juist perse wat meer leeftijdsverschil tussen, ik ben in jan gestopt met de pil dus we zullen zien nu.
Ik vind zelf twee kinderen dicht op elkaar erg zwaar en de reden dat ze dan iets aan elkaar zouden hebben vind ik ook onzin, dat hoeft namelijk helemaal niet zo te zijn. Maar goed zo ishet voor ons..


Er is trouwens ook bewezen dat het voor zowel moeder alsongeboren kind niet goed is om binnen het jaar weer zwanger te zijn. Kind 2 heeft schijnbaar veel meer kans op allerlei afwijkingen omdat je lichaam nog niet genezen is vd eerste zwangerschap/bevalling.

Kinderen waar minimaal twee jaar leeftijdsverschil tussen zit schijnen slimmer te zijn (wetenschappelijk onderzocht). Heeft geloof ik te maken met de kansen en het aanbod dat ze krijgen als de ouders niet de handen vol hebben aan twee jonge kinderen.

Nu maar hopen dat ik minstens één dag overtijd ga, anders hebben die van ons pech lol!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 2e kindje? Empty Re: Wanneer 2e kindje?

Bericht  Darius do 5 apr 2012 - 9:03

Rejoy. schreef:
Printje schreef:Ik wilde er juist perse wat meer leeftijdsverschil tussen, ik ben in jan gestopt met de pil dus we zullen zien nu.
Ik vind zelf twee kinderen dicht op elkaar erg zwaar en de reden dat ze dan iets aan elkaar zouden hebben vind ik ook onzin, dat hoeft namelijk helemaal niet zo te zijn. Maar goed zo ishet voor ons..


Er is trouwens ook bewezen dat het voor zowel moeder alsongeboren kind niet goed is om binnen het jaar weer zwanger te zijn. Kind 2 heeft schijnbaar veel meer kans op allerlei afwijkingen omdat je lichaam nog niet genezen is vd eerste zwangerschap/bevalling.

Kinderen waar minimaal twee jaar leeftijdsverschil tussen zit schijnen slimmer te zijn (wetenschappelijk onderzocht). Heeft geloof ik te maken met de kansen en het aanbod dat ze krijgen als de ouders niet de handen vol hebben aan twee jonge kinderen.

Nu maar hopen dat ik minstens één dag overtijd ga, anders hebben die van ons pech lol!

A, wij hebben dan geluk met 1 week tussen L en P maar baby 3 wordt het ondergeschoven kindje dus.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 2e kindje? Empty Re: Wanneer 2e kindje?

Bericht  SarahKey do 5 apr 2012 - 9:05

haha darius, arm kind van jullie. Is er nog niet eens en nu al ondergeschoven Laughing

Lijkt mij ook zwaar, twee vlot achter elkaar. Maar aan de andere kant moe ben je toch al... als je kind wat groter is en je wat meer gewend bent aan meer slaap dan begin je weer helemaal overnieuw.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 2e kindje? Empty Re: Wanneer 2e kindje?

Bericht  Darius do 5 apr 2012 - 9:06

L was 1 jaar en 3 maanden toen we er weer voor gingen en ik was meteen zwanger. Deze baby is een half jaar eerder verwekt dan de bedoeling.

Ik vind dat als de oudste tussen de 22 mnd en 30 mnd is, een leuk leeftijdsverschil. Maar ja, je hebt het niet voor het zeggen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 2e kindje? Empty Re: Wanneer 2e kindje?

Bericht  Happydobby do 5 apr 2012 - 9:06

Tussen mij en mijn zusje zit 5 jaar verschil en dit vind ik zelf erg groot, ik wil er niet teveel verschil tussen hebben.
Wij hebben het inmiddels ook over een tweede kindje maar wanneer we er voor gaan dat weten we nog niet.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 2e kindje? Empty Re: Wanneer 2e kindje?

Bericht  Darius do 5 apr 2012 - 9:07

SarahKey schreef:haha darius, arm kind van jullie. Is er nog niet eens en nu al ondergeschoven Laughing

Lijkt mij ook zwaar, twee vlot achter elkaar. Maar aan de andere kant moe ben je toch al... als je kind wat groter is en je wat meer gewend bent aan meer slaap dan begin je weer helemaal overnieuw.

Ik 'hoop' wat dat betreft op een meisje, ik vind de positie in de kindvolgorde ook altijd interessant.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 2e kindje? Empty Re: Wanneer 2e kindje?

Bericht  Flip Fluitketel do 5 apr 2012 - 9:08

Wij zijn voor een 2e kindje gegaan toen J. 1 jaar was. Was gelijk zwanger, maar deze zwangerschap eindigde in een MK.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 2e kindje? Empty Re: Wanneer 2e kindje?

Bericht  Gast do 5 apr 2012 - 9:10

Hier was zoon 5 maanden toen we ervoor gingen zeg maar (inschrijving traject) , 1,5 toen we begonnen met pogingen en hij was 2,5 toen ik zwanger werd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 2e kindje? Empty Re: Wanneer 2e kindje?

Bericht  Printje do 5 apr 2012 - 9:10

Rejoy. schreef:
Printje schreef:Ik wilde er juist perse wat meer leeftijdsverschil tussen, ik ben in jan gestopt met de pil dus we zullen zien nu.
Ik vind zelf twee kinderen dicht op elkaar erg zwaar en de reden dat ze dan iets aan elkaar zouden hebben vind ik ook onzin, dat hoeft namelijk helemaal niet zo te zijn. Maar goed zo ishet voor ons..


Er is trouwens ook bewezen dat het voor zowel moeder alsongeboren kind niet goed is om binnen het jaar weer zwanger te zijn. Kind 2 heeft schijnbaar veel meer kans op allerlei afwijkingen omdat je lichaam nog niet genezen is vd eerste zwangerschap/bevalling.

Kinderen waar minimaal twee jaar leeftijdsverschil tussen zit schijnen slimmer te zijn (wetenschappelijk onderzocht). Heeft geloof ik te maken met de kansen en het aanbod dat ze krijgen als de ouders niet de handen vol hebben aan twee jonge kinderen.

Nu maar hopen dat ik minstens één dag overtijd ga, anders hebben die van ons pech lol!

Dit was ook een wetenschappelijk onderzoek maar dn dus over de stoffen enzo in het lijf vd zwangere moeder. die schijnen na de eerste zwangerschap nog niet goed op peil te zijn wanneer je binnen een jaar weer zwanger bent. Dit zou dus kunnen leiden tot verschillende afwijkingen. Op zich klonk het allemaal wel logisch.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 2e kindje? Empty Re: Wanneer 2e kindje?

Bericht  PapillonRose do 5 apr 2012 - 9:14

'Vroeger' leek het mij altijd wel wat om zo min mogelijk leeftijdverschil tussen de kinderen te hebben, als ik er meerdere zou mogen krijgen.

Dat idee is inmiddels veranderd. Deels door mijn situatie, ik wil echt eerst mijn studie afgerond hebben (en een leuke vent ontmoeten lijkt me ook wel handig laughcry ). Maar daarnaast merk ik hoe ik er van kan genieten om samen met A. te zijn en haar mijn onverdeelde aandacht te kunnen geven. Als er meerdere kinderen zijn, zullen zulke momenten al snel zeldzamer worden. Vandaar dat het mij inmiddels juist fijner lijkt als er een paar jaar tussen zit. Stel dat het zou kunnen dat er tussen A. en de volgende een jaar of 3 zit, dan is zij al een stuk zelfstandiger. Teveel leeftijdsverschil lijkt me ook weer minder, 5 jaar lijkt me wel het maximum tussen twee kinderen, voor mijn gevoel dan.

Ik ben uiteindelijk wel benieuwd hoe het gaat lopen, zou graag nog een kindje erbij willen, maar tussen willen en kunnen zit voorlopig nog een enorm verschil.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 2e kindje? Empty Re: Wanneer 2e kindje?

Bericht  Novalee do 5 apr 2012 - 9:16

Eerder hadden we het er over om rond N. haar verjaardag weer te gaan proberen maar inmiddels is de situatie wel wat anders. Ik moet zelf eerst weer wat beter in m'n vel komen te zitten. Daarnaast is het ook wel afhankelijk van of mijn cyclus vanzelf goed op gang komt of dat we weer naar het ziekenhuis moeten.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 2e kindje? Empty Re: Wanneer 2e kindje?

Bericht  Mamsie do 5 apr 2012 - 9:18

Ik geloof rond de 1,5. Er zit 2.5 jaar tussen de 1e en 2e.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 2e kindje? Empty Re: Wanneer 2e kindje?

Bericht  Gast do 5 apr 2012 - 9:19

H. was 13 maanden toen we er voor gingen.
Het was binnen een paar dagen raak en toen A. geboren werd was H. 22 maanden.

Ik wilde perse dat H. kon lopen voor ik zwanger zou raken van de tweede.
Dit kon ze voor het eerste jaar maar toen moest ik nog groen licht krijgen van mijn arts.
Toen ik dat kreeg zijn we er meteen voor gegaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 2e kindje? Empty Re: Wanneer 2e kindje?

Bericht  Bruintje Beer do 5 apr 2012 - 9:35

Ik had niks te willen. S. was hier 9/10 maanden toen ik weer zwanger bleek te zijn. Dit ging fout met 8 weken. Daarna gelijk er weer voorgegaan. Wilde er al voor gaan als S. 1 jaar was geworden. Ze schelen nu precies 22 maanden.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 2e kindje? Empty Re: Wanneer 2e kindje?

Bericht  Gast do 5 apr 2012 - 9:43

Tussen de eerste en tweede zit 18 maanden. Had er achteraf graag wat meer tussen gehad gezien de lichamelijke problemen in die zwangerschap en ook het feit dat de oudste pas met 16 maanden liep was niet handig. Tussen 2 en 3 zit straks 31 maanden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 2e kindje? Empty Re: Wanneer 2e kindje?

Bericht  Annemie do 5 apr 2012 - 9:47

Ik wilde voor een tweede gaan als D. ging lopen,had verwacht zo rond de 15 maanden,maar hij loopt nu nog niet.maar we gaan er nu wel voor,neem aan dat hij binnenkort wel gaat lopen,haha.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer 2e kindje? Empty Re: Wanneer 2e kindje?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum