Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kraamcadeau bij 2e kindje

+2
knets
Novalee
6 plaatsers

Ga naar beneden

Kraamcadeau bij 2e kindje Empty Kraamcadeau bij 2e kindje

Bericht  Novalee di 24 mei 2011 - 23:48

Mijn schoonzus is ook zwanger en precies twee weken na mij uitgerekend. Omdat er dus een kans is dat ik zelf net ben bevallen als zij bevalt wil ik graag binnenkort alvast een kraamcadeau kopen zodat we die in ieder geval in huis hebben. Maar ik kan eigenlijk niks bedenken. Bij het eerste kindje (een meisje) hebben we een armbandje met naam erin gegraveerd gegeven, plus een blokkenset van stof en een badboekje. Ze krijgen nu weer een meisje en we zouden natuurlijk weer zo'n armbandje kunnen geven maar vorige keer kregen ze dat ook al van de andere oom en tante. Het zou zonde zijn als dat nu weer gebeurt. We willen graag iets bijzonders geven omdat de band met hen erg goed is. Met de andere oom en tante is dat helaas een heel stuk minder, en andere ooms of tantes zijn er niet.

Verder willen we ook ons nichtje (dan ongeveer 20 maanden) een leuk cadeau geven. Maar alles wat ik steeds bedenk (speelgoed voor in de zandbak, inlegpuzzels) heeft ze al. Ze is helemaal gek op haar knuffelberen, maar die heeft ze inmiddels ook al een stuk of zes, en hebben we al een hele grote voor haar eerste verjaardag gegeven.

Hebben jullie misschien leuke ideeën? Of misschien iets wat jij of de grote broer/zus heeft gekregen bij de geboorte van de tweede?
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kraamcadeau bij 2e kindje Empty Re: Kraamcadeau bij 2e kindje

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 23:55

Ik zou toch gewoon voor het armbandje gaan denk ik. Grote kans dat de andere oom en tante het deze keer niet geven natuurlijk. En een armbandje is en blijft erg leuk voor een meisje natuurlijk.

Wij hebben voor Tygo destijds badspeeltjes gekregen. Daar spelen ze nu in bad nog steeds volop mee. (moeten ze wel een bad hebben uiteraard Wink)

Gast
Gast

Bericht  knets wo 25 mei 2011 - 0:05

Kun je die oom en tante niet informeren of ze ook een armbandje geven?
Anders is bestek met naam van het kindje ook erg leuk..

Voor het nichtje kun je ook strand/zwembad speelgoed geven.. Emmertje of molentje of een leuk drijf ding?
knets
knets
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 246
Punten : 265
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Parisienne wo 25 mei 2011 - 0:06

Ik zou denk ik ook voor het armbandje gaan. Waarschijnlijk hechten ze meer waarde aan jullie armbandje dan die van de andere oom en tante Wink Het is dan ook erg speciaal vind ik als jullie dit bij het tweede kindje ook doen. Dan is het toch echt iets van jullie.

Bestek kan inderdaad ook, met de naam erin gegraveerd. Of misschien zo'n mooie spaarpot (ook bij de juwelier te koop) met daarin iets gegraveerd? Wij hebben voor N. een mooie zilveren spaarpot gekregen. Het is een draaimolen die, als je eraan draait, ook nog een ronddraaid en muziek afspeelt.

Misschien is het ook een leuk idee om voor je nichtje iets van een leuke pop met accessoires te kopen? Je hebt vaak zo'n set met een pop met daarbij een badje, flesje, luier, enz. Leuk voor haar.. als je schoonzus de baby dan in bad doet kan je nichtje ernaast komen staan/zitten en haar eigen baby (lees: de pop) in bad doen. Als de 'nieuwe baby' drinkt, kan je nichtje haar eigen baby drinken geven. Hetzelfde geldt voor het verschonen van de luier. Vaak is dit voor kinderen en goede manier om om te leren gaan met de komst van een nieuwe baby. Daarnaast is het voor je nichtje natuurlijk gewoon erg leuk om na te doen wat mama allemaal met de baby doet! Wink
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  chipa wo 25 mei 2011 - 0:16

Een zilveren geboortebeker? Je hebt ze in allerlei soorten en maten. Zelf heb ik er bij mij geboorte en gehad en heb hem nog. Hem mn melktandjes erin bewaard:)
Of een zilveren rammelaar?
Eventueel graveren kan dan nog na de geboorte als de naam bekend is.

Voor het eerste kindje vind ik lastiger. Soms zijn kindjes al blij met bellenblaas dus ligt een beetje aan het kindje wat ik zou geven. Duplo misschien?

chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Novalee wo 25 mei 2011 - 0:19

Dankjewel voor de reacties! Misschien moeten we het armbandje maar gewoon doen. Contact opnemen met die andere oom en tante om te overleggen gaat niet want we hebben geen telefoonnummers ofzo (is de broer van m'n zwager). Ze zijn trouwens hoogstwaarschijnlijk op vakantie wanneer m'n schoonzus bevalt (gepland, dat geeft maar weer aan hoe goed die band is Rolling Eyes ), dus dan hebben ze maar pech als zij dat ook willen geven.

Speeltje voor in bad voor m'n nichtje hebben we ook met haar eerste verjaardag al gegeven (we verwennen haar gewoon teveel, haha!) en een pop heeft ze ook al mar speelt ze eigenlijk amper mee. Ik zat net te denken om iets van Little People te doen want daar speelt ze wel veel mee, maar dat is vaak best wel duur. Ik had ook gedacht aan een knikkerbaan, maar ik denk dat ze daar nog te klein voor is? Al stopt ze eigenlijk vrijwel nooit iets in haar mond wat er niet in hoort, behalve zand smile
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 2:10

Iets van aquaplay? Dat is hier een groot succes..

Gast
Gast

Bericht  kletskousje wo 25 mei 2011 - 4:43

Een mooie tas met haar naam erop.
Heeft mijn dochter gekregen. Had er nog niet meteen iets aan, maar is wel erg mooi!
kletskousje
kletskousje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 386
Punten : 455
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 9:54

Je hebt ook pandora armbandjes voor kinderen / baby's.. Misschien vind je dat leuk?

Gast
Gast

Bericht  Novalee wo 25 mei 2011 - 22:38

Ik denk dat we idd voor de baby maar een armbandje doen, ofwel met naam, of met bedeltjes. Het voordeel van het tweede is dat we het echt al vooraf kunnen kopen. Want ik vind het wel het leukst om het anders gegraveerd te geven, maar vorige keer werden we rond half 6 's avonds gebeld dat ze was geboren en mochten we om 8 uur langskomen. Dat was een heel gesjees naar de juwelier, en dat lijkt me nu, aangezien ik niet weet in welke toestand ik me dan bevind, niet zo praktisch. Voor m'n nichtje ben ik er nog niet over uit, maar ik zal iig jullie suggesties aan m'n vriend voorleggen!
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 23:05

Novalee schreef:Dankjewel voor de reacties! Misschien moeten we het armbandje maar gewoon doen. Contact opnemen met die andere oom en tante om te overleggen gaat niet want we hebben geen telefoonnummers ofzo (is de broer van m'n zwager). Ze zijn trouwens hoogstwaarschijnlijk op vakantie wanneer m'n schoonzus bevalt (gepland, dat geeft maar weer aan hoe goed die band is Rolling Eyes ), dus dan hebben ze maar pech als zij dat ook willen geven.

Speeltje voor in bad voor m'n nichtje hebben we ook met haar eerste verjaardag al gegeven (we verwennen haar gewoon teveel, haha!) en een pop heeft ze ook al mar speelt ze eigenlijk amper mee. Ik zat net te denken om iets van Little People te doen want daar speelt ze wel veel mee, maar dat is vaak best wel duur. Ik had ook gedacht aan een knikkerbaan, maar ik denk dat ze daar nog te klein voor is? Al stopt ze eigenlijk vrijwel nooit iets in haar mond wat er niet in hoort, behalve zand smile

Mijn ouders zijn nu ook op vakantie en mijn zus was afgelopen maandag uitgerekend. Zij hebben een geweldige perfecte band, dus dat wil niets zeggen. De vakantie was al geboekt voordat mijn zus in verwachting raakte.. Tja, ze konden moeilijk 5 weken Australie annuleren..

Gast
Gast

Bericht  *Lookie* wo 25 mei 2011 - 23:17

Voor het oudere meisje misschien een mooi voorleesboek?
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Novalee wo 25 mei 2011 - 23:41

Punk'd schreef:Mijn ouders zijn nu ook op vakantie en mijn zus was afgelopen maandag uitgerekend. Zij hebben een geweldige perfecte band, dus dat wil niets zeggen. De vakantie was al geboekt voordat mijn zus in verwachting raakte.. Tja, ze konden moeilijk 5 weken Australie annuleren..
Ik wilde ook niet zeggen dat het altijd het geval is. Zoals bij jouw ouders kan ik het me goed voorstellen. Maar deze reis is pas geboekt lang nadat ze wisten dat m'n schoonzus zwanger was. En het is ook maar één van de vele dingen waaruit blijkt dat de band slecht is. Maar dat heeft verder niks met dit topic te maken,en ik vind het ook niet netjes om daar al te veel over uit te wijden want in feite heb ik er wenig mee te maken. Behalve dan om het als reden aan te grijpen om nog gekker te zijn op m'n nichtje, maar dat is niet zo moeilijk smile. Ik bedoelde er dus iig in het algemeen niks verkeerds mee.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 26 mei 2011 - 0:00

Novalee schreef:
Punk'd schreef:Mijn ouders zijn nu ook op vakantie en mijn zus was afgelopen maandag uitgerekend. Zij hebben een geweldige perfecte band, dus dat wil niets zeggen. De vakantie was al geboekt voordat mijn zus in verwachting raakte.. Tja, ze konden moeilijk 5 weken Australie annuleren..
Ik wilde ook niet zeggen dat het altijd het geval is. Zoals bij jouw ouders kan ik het me goed voorstellen. Maar deze reis is pas geboekt lang nadat ze wisten dat m'n schoonzus zwanger was. En het is ook maar één van de vele dingen waaruit blijkt dat de band slecht is. Maar dat heeft verder niks met dit topic te maken,en ik vind het ook niet netjes om daar al te veel over uit te wijden want in feite heb ik er wenig mee te maken. Behalve dan om het als reden aan te grijpen om nog gekker te zijn op m'n nichtje, maar dat is niet zo moeilijk smile. Ik bedoelde er dus iig in het algemeen niks verkeerds mee.

haha okee! Dat was mij niet helemaal duidelijk smile No hard feelings!

Even on topic, ik vind ergens een naam in graveren ook altijd mooi. Je hebt ook van die zilvere rammelaars of het eerste schoentje in zilver laten gieten.. (maar dat is voor een kraamcadeau niet echt iets natuurlijk).

Gast
Gast

Bericht  Gast do 26 mei 2011 - 0:05

Ik ben net naar een kinderboekenwinkel geweest. Wat een leuke boeken hebben ze daar!! Ik heb deze gekocht, ga morgen op kraamvisite Kraamcadeau bij 2e kindje Mama+kwijt+boek Misschien leuk als cadeautje voor het oudere kindje inderdaad, dan krijgt zij ook nog wat Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: