Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Minder werken, dus minder inkomen.

+26
SarahKey
Lejow
Pandora
Parisienne
RYW
studiebol
koNijntje
Mamsie
Twellie
PapillonRose
Star007
Laced
piene1983
Vancity_girl
Linda
Clapperdie
Bruintje Beer
Happydobby
Annemie
Ayla
teletascha
Darius
Muppetje
Flower_L
Aagje!
Puggle
30 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

Minder werken, dus minder inkomen. - Pagina 4 Empty Re: Minder werken, dus minder inkomen.

Bericht  Puggle do 5 apr 2012 - 21:14

Linda schreef:Via de belastingdienst een voorlopige teruggave aanvragen.

Bedankt ik zie het op de site idd.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder werken, dus minder inkomen. - Pagina 4 Empty Re: Minder werken, dus minder inkomen.

Bericht  Lejow do 5 apr 2012 - 21:44

Wij gaan er denk ik zo'n 500 euro in salaris op achteruit. Ik ga van 5 dagen, naar 3 dagen werken (0,6 FTE ongeveer). Maar er wordt weer een deel gecompenseerd door de toeslagen en mijn vriend gaat in mei weer in salaris omhoog.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  SarahKey do 5 apr 2012 - 22:45

Qua contract ben ik niet minder gaan werken maar ik kan nu niet meer extra werken. Voorheen werkte ik heel wat uur extra als het kon. Dat was meestal zo ongeveer 300 euro per maand.
Dat valt weg en we hebben nu extra kosten voor 1 dag kdv (85 euro per maand)
Maar we redden het prima, al kunnen we geen gekke dingen doen of vaak op vakantie. Maar dat hoeft toch niet voor ons.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gast do 5 apr 2012 - 23:06

Wij zijn er helemaal op achteruit gegaan de 1e tijd. Kwam bij de 1e vroegtijdig in de ZW en geruime tijd geen 2e inkomen gehad. En nu 2jaar na dato merken we dat nog steeds. Nu werk ik 20uur en manlief fulltime (super markt en PER 4 weken) dus een normaal stabiel inkomen van hem hebben we zoiezo niet echt.

Het is nu zo'n beetje te doen, maar het is wel soms ook wel lastig dat er maanden bij zitten dat we de eindjes aan elkaar moeten knopen.

Vaak gaat wat ik over houd van mijn salaris nog op aan spullen voor Y. en straks ook spruit nr 2.

Laatst aangepast door Anniej_S op vr 6 apr 2012 - 6:16; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  CCC vr 6 apr 2012 - 4:03

[quote="Anniej_S"]**quote]

Het lijkt me echt vreselijk om alle eindjes aan elkaar te moeten knopen elke maand... Is er geen optie dat jullie van baan switchen zodat er meer vooruitgang in zit? Ik zou dan eerlijk gezegd ook niet zo snel voor een tweede kindje gaan, al krijg je natuurlijk wel de nodige compensaties enzo... maar lijkt me gewoon heel erg vervelend zo'n situatie.

Wij gaan er niet zoveel op achteruit... Ik werk nu 10 uur op contract en de rest wat ik werk is op basis van overuren. Dit komt nu gemiddeld op zo;n 20-25 uur per week uit. Mijn vriend is nog in training en rond deze in augustus af en dan gaat hij ook weer ongeveer 500 euro bruto omhoog per maand. Uiteindelijk wil ik van baan gaan switchen, of toch weer een hogere functie binnen dit bedrijf en wil dan 24-32 uur gaan werken. Wij hebben geen kinderopvang nodig, onze ouders gaan dat een deel voor ons opvangen en mijn vriend werkt 1 dag thuis en heeft 1 vaste vrije dag doordeweeks. Andere dagen neem ik dan op me. We moeten natuurlijk wel werkelijk straks alles gaan bekijken, en misschien dat ik na mijn verlof nog een tijdje thuis blijf (sowieso neem ik 6 weken vakantie na mijn verlof op).

Laatst aangepast door chococupcake op vr 6 apr 2012 - 9:39; in totaal 1 keer bewerkt

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  MissD vr 6 apr 2012 - 4:08

Ik ga 12uur minder werken per week. Dus op maandbasis zo'n 48uur minder en ik denk dat wij zo'n 500euro in moeten leveren. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen. Ik krijg wel ort over de uren die ik werk dus dat zorgt weer dat het ietsjes meer is, maar ook geen hopen. En ik ga besparen omdat ik T. niet meer naar mijn ouders hoef te brengen en te halen (70km retour en dat zo'n 2x per week, dus benzinekosten gaan omlaag), en ik kan mijn werk op de fiets doen, dus voor mijn werk maak ik verder ook geen kosten meer.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10

Bericht  Gast vr 6 apr 2012 - 6:01

Choco, wil je misschien mijn tekst uit je qoute halen?!

Maar deels komt het door mij omdat ik er voor gekozen heb om minder te gaan werken, en deels komt het door mijn werk gever. Ik werk in de thuiszorg. Eerder had je 3uur per client (zelfs meer) en de gemeente verstrekt nu alleen nog maar thuiszorgclienten voor max. 2uur.

Dus met 20uur zit je dus verdeeld over de dag, 4uur per dag. Bovendien heb ik geen rijbewijs, en doe ik alles op de fiets. En je hebt je clienten niet voor het uitkiezen, zo fiets je soms van hot naar her.

Daarentegen loop ik al maanden in de minuren. Ze hebben mij een contract aangeboden omdat ze dachten dat ze me dus ook wel 20 uur konden bieden, wat dus tot op heden na 11maanden nog steeds niet is gelukt, mede door de vele aanvragen van de mensen die thuiszorg willen, maar ook dus omdat er maar max 2uur word vrijgegeven. Daarentegen heb ik ook aangegeven dat ik niet meerdere op 1 dag wil doen, en nu helemaal niet!

Manlief heeft een vaste baan en ziet het niet zitten om van baan te switchen. Bovendien wil ik na deze zwangerschap toch wel kijken naar ander werk met meer vastigheid.

We draaien verder elke maand quit, ik zou als ik kan kunnen sparen hoor zodat we wat overhouden, maar toch komt er weer elke x toch weer iets om de hoek kijken waardoor het dan NET niet lukt.

En, eerder had ik een gat in de hand en kocht ik wat los en vast zit, en dat is nu niet meer zo, dus dat vind ik persoonlijk wel een heel groot voordeel. Je word op een gegeven moment heel slim om met geld om te gaan.

Willen het niet quoten, wil het morgen weghalen!!!!!

Laatst aangepast door Anniej_S op vr 6 apr 2012 - 8:59; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Sophiee vr 6 apr 2012 - 8:46

Ik werk sinds een paar maanden al de uren die ik na mijn verlof ook ga werken. 24 uur, voorheen werkte ik 34 uur. We zijn er ongeveer 350 euro op achteruit gegaan. Alleen de spaarrekening merkt daar iets van, we sparen nu 300 euro minder dan eerst. Toch kunnen we gelukkig nog wel ruim sparen per maand, meestal zo rond de 700 euro.

Misschien wel goed om erbij te zeggen dat we geen opvangkosten hebben omdat we allebei onregelmatig werken, de oma's vangen de 'losse uurtjes' tussendoor op.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Bericht  Printje vr 6 apr 2012 - 8:48

Wij zijn er ook zeker 400 euro op achteruit gegaan toen ik minder ging werken. Helaas heeft dat er ook voor gezorgd dat mijn zoontje 1 dag minder naar de opvang gaat en een extra dag naar oma omdat het allemaal zo duur is geworden. Nu ishet dus 2 dagen oma en 1 dag opvang. Niet helemaal mijn ideale keuze maar op dit moment wel de beste.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gast vr 6 apr 2012 - 8:53

Anniej, kan je er niet een paar uur zwart bij werken dan? Of een andere baan zoeken die beter betaalt? Heb je een opleiding gedaan?

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 6 apr 2012 - 8:56

Heb er een paar zwart bij gedaan, en heb dipoma's. Assistent drogist! Maar door vele re-organisaties en dat ze veelal jonge meiden aannemen met een opleiding is dat momenteel ook vast gelopen.
En nu door ook beginnende klachten, van bijv. Rug zie ik dat nu ook niet zitten.

Gast
Gast

Bericht  CCC vr 6 apr 2012 - 9:43

Wat vervelend Anniej... Wat doen ze dan nu met die minuren die je maakt? Want zelf kun je hier dus weinig aandoen natuurlijk, krijg je wel die hele 20 uur per week dan uitbetaald? Wbt een vaste baan/ contract zegt tegenwoordig weinig, ik verbaas me dan ook vaak dat mensen daarom blijven plakken. Tegenwoordig is een vast contract niet meer zoveel waard naar mijn idee, je hebt zekerheid, maar in hoeverre? Als ze moeten bezuinigen of iets dergelijks en ze willen je eruit hebben dan lukt dat wel, enig voordeel wat hieraan zit is dat je wat geld mee krijgt. Wat voor functie heeft je man eigenlijk?

Ik ben vorig jaar gestopt met mijn werk als leidinggevende, dit omdat ik binnen het management van deze organisatie mijn ding niet kon doen. Uiteindelijk heb ik de goede keuze gemaakt, 3 maanden geleden zijn alle managers ontslagen van dit bedrijf dus uiteindelijk kon ik ook vertrekken met een vast contract. Ik heb toen dit contract aangenomen, zodta er in elk geval iets binnenkomt en na de zwangerschap zie ik wel verder.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 6 apr 2012 - 20:10

Heb eerlijk geen idee wat ze met mijn minuren doen, ze geven wel de fout nu toe dat ze idd mij te weinig uren kunnen bieden, of eerlijk gezegd leggen ze het bij de gemeente neer.

Nu is mijn Thuiszorgorganisatie natuurlijk niet de enige hier in onze woonplaats, maar andere thuiszorgorganisaties nemen momenteel alleen mensen aan met 0-uren contracten, dus om over te stappen heeft geen zin omdat ik natuurlijk wel een aantal vaste clienten heb die ik niet zomaar even aan de kant ga zetten!

Wel worden de uren op contract natuurlijk door betaald, dat was van mijn kant ook een vereiste, en hun konden vorig jaar mei zeggen, Sabien jij krijgt die uren! Ook gezien de ervaring met oa schoonmaakwerk en in de gehandicaptenzorgen heb ik begeleigen van schoonmaken met de clienten gedaan willen ze me ook niet zo 123 kwijt.

Ook krijg ik vaak genoeg invallers waar de puinhoop echt te erg voor woordne is, en daar draai ik mijn handen bijv dan ook niet voor om, ik geef ze wel een seintje van waar ik vandaag was, spreek collega hier over aan, dit kan gewoon weg niet.

Het zou ook van hun kant er jammer zijn als mijn contract niet word verlengd, nu zeiden ze dat het niet aan hun lag dat ze mij wel wouden hebben, maar dat de gemeente ook moet beslissen om met deze thuisorganisatie te willen blijven werken!

Mijn man heeft gelukkig tot op heden wel naar zijn zin, tuurlijk ziet hij het liefst iets anders, maar toch durven we de stap niet te nemen hoor! Mijn man werkt in de supermarkt, dan heb je 1e de ondernemen, dan bedrijfsleider en dan komt hij.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: