Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Minder werken, dus minder inkomen.

+26
SarahKey
Lejow
Pandora
Parisienne
RYW
studiebol
koNijntje
Mamsie
Twellie
PapillonRose
Star007
Laced
piene1983
Vancity_girl
Linda
Clapperdie
Bruintje Beer
Happydobby
Annemie
Ayla
teletascha
Darius
Muppetje
Flower_L
Aagje!
Puggle
30 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Minder werken, dus minder inkomen. - Pagina 3 Empty Re: Minder werken, dus minder inkomen.

Bericht  Puggle do 5 apr 2012 - 8:50

Star007 schreef:
Puggle schreef:Ik zie op Google eigelijk alleen maar dat je met ouderschapsverlof de helft minder gaat werken. Dus dat zou bij mij dan 19 uur zijn :shock: maar ik wil 24 gaan werken. Lijkt dus alsof het dan niet gaat... Denk niet dat het iets is voor me.

Ouderschapsverlof is in samenspraak met je werkgever in te vullen. Al wil jij het komende jaar 24 uur gaan werken, dan kan dat ook gewoon hoor. Ik heb bijvoorbeeld 4 weken fulltime onbetaald ouderschapsverlof opgenomen

Hmm ok, en dat gaat dan ook gelijk in als je na je zwangerschapsverlof weer gaat werken?
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder werken, dus minder inkomen. - Pagina 3 Empty Re: Minder werken, dus minder inkomen.

Bericht  Linda do 5 apr 2012 - 8:52

http://www.tipswerkendeouders.nl/Ouderschapsverlof/Ouderschapsverlof/ouderschapsverlof-en-ouderschapsverlofkorting-compleet-uitgelegd.html

Deze site is erg duidelijk wbt ouderschapsverlof.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Puggle do 5 apr 2012 - 9:04

Linda schreef:http://www.tipswerkendeouders.nl/Ouderschapsverlof/Ouderschapsverlof/ouderschapsverlof-en-ouderschapsverlofkorting-compleet-uitgelegd.html

Deze site is erg duidelijk wbt ouderschapsverlof.

Bedankt!
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Bericht  Star007 do 5 apr 2012 - 9:12

Puggle schreef:
Star007 schreef:
Puggle schreef:Ik zie op Google eigelijk alleen maar dat je met ouderschapsverlof de helft minder gaat werken. Dus dat zou bij mij dan 19 uur zijn :shock: maar ik wil 24 gaan werken. Lijkt dus alsof het dan niet gaat... Denk niet dat het iets is voor me.

Ouderschapsverlof is in samenspraak met je werkgever in te vullen. Al wil jij het komende jaar 24 uur gaan werken, dan kan dat ook gewoon hoor. Ik heb bijvoorbeeld 4 weken fulltime onbetaald ouderschapsverlof opgenomen

Hmm ok, en dat gaat dan ook gelijk in als je na je zwangerschapsverlof weer gaat werken?

Als jij dat zo afspreekt wel. Ik heb nu meteen na mijn verlof nog 4 weken fulltime vrije gehad en ben nu weer sinds februari voor 25 uur aan het werk. Mocht ik nu nog besluiten om bijvoorbeeld een halfjaar 20 uur te gaan werken, dan kan dat ook. Nouja er zit wel een bepaalde max. aan het uren wat je op mag nemen. Weet ik niet uit mijn hoofd.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  PapillonRose do 5 apr 2012 - 9:21

Ik heb nu iets meer te besteden dan voorheen. Maar ik ben een apart geval, ik ontvang nog studiefinanciering en die gaat flink omhoog wanneer je een kind verzorgt. Dit duurt nog een maandje of 6, dan is mijn recht op studiefinanciering voorbij (en ben ik hopelijk een eind met afstuderen). Maar daarna hoop ik meer te kunnen werken, en hopelijk in elk geval hetzelfde inkomen te behouden, en waarschijnlijk zelfs omhoog te gaan als ik een een baan kan vinden met genoeg uren.

Het scheelt trouwens ook wel dat mijn vaste lasten niet extreem hoog zijn, ik recht heb op veel toeslagen en dat ik maar 1 dag in de week gebruik hoef te maken van kinderopvang. Plus dat ik alleen mezelf en A. hoef te onderhouden, we redden het nu best. Ik kan niet veel sparen, maar dat komt later wel weer.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast do 5 apr 2012 - 9:30

Ik heb ook ouderschapsverlof. Ik ga de dagen dat ik werk om 16u naar huis ipv 17u.
Ik heb in totaal 512 uur per kind dat opgenomen dient te worden tot hun 8e jaar.
Overigens krijg ik enkel de vergoeding via de belastingdienst. Mijn werkgever betaald niks.

Wij zijn er ook flink op achteruit gegaan.
Zo;n 450.- Ik ben van 36 naar 20 uur gegaan.
(de ene week 2 en de andere week 3 dagen)
Maar daarintegen hebben wij geen opvang meer nodig omdat mijn man `s avonds is gaan werken.
Zo ziet hij de kinderen opgroeien en hebben we dus geen dure kosten.
Mijn moeder staat klaar in noodgevallen.

Gast
Gast

Bericht  Twellie do 5 apr 2012 - 10:07

Qua inkomen uit werk ben ik (denk ik) zo'n 400 a 500 euro achteruit gegaan en mijn vriend zo'n 200 euro. Wel ontvangen we ouderschapsverlofkorting a ongeveer 4 euro per uur dat we minder zijn gaan werken.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Mamsie do 5 apr 2012 - 10:15

Bij ons komt er 1 salaris binnen. Wij gaan er met de tijd dus alleen maar op vooruit. Het lijkt me soms best lastig voor jullie omdat er meer kinderen bijkomen en er minder gewerkt wordt.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  Puggle do 5 apr 2012 - 10:35

Tuinstoel schreef:Qua inkomen uit werk ben ik (denk ik) zo'n 400 a 500 euro achteruit gegaan en mijn vriend zo'n 200 euro. Wel ontvangen we ouderschapsverlofkorting a ongeveer 4 euro per uur dat we minder zijn gaan werken.

Maar die krijg je pas een jaar later terug ofzo toch? Na je aangifte?
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Bericht  Linda do 5 apr 2012 - 18:55

Je kan er net als bijv de hypotheek rente aftrek voor kiezen om het vooruit per maand terug te vragen of achteraf in 1 keer.
Ik nam 20 uur per week op en mijn man 15 uur per week, wij hadden die toeslag echt nodig om rond te komen, dus kregen wij het per maand.
Ik geloof dat ze het trouwens per 2013 af willen schaffen, maar dat weet ik niet zeker. Zou in ieder geval jammer zijn!

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 5 apr 2012 - 19:14

Ayla schreef:Ik zou willen dat ik 1200 verdiende.. Of 400-500 sparen.
+1

Ik ben ook minder gaan werken en heb natuurlijk in 1x 2 kinderen. En we redden het ook hoor! Je krijgt kot, kinderbijslag, evt kgb...

Gast
Gast

Bericht  koNijntje do 5 apr 2012 - 19:20

ik heb me er nooit zo druk om gemaakt, het loopt wel los..
bij de koop van het huis hebben we er bewust voor gekozen niet de maximale hypotheek te nemen omdat ik in de toekomst minder zou gaan werken als er kinderen mochten komen en sowieso wilden we niet aan de max. zitten daarmee, maar wel geld overhouden voor andere dingen.

ik had vantevoren niet berekend hoeveel ik erop achteruit zou gaan, maar eigenlijk viel het me erg mee!
bij 36uur verdiende ik €1600-1700 per maand incl. ORT.
bij 24 uur verdien ik nu €1300-1400 per maand icl. ORT.
als ik dat vergelijk bij het aantal uren die ik geminderd ben had ik verwacht dat ik veel minder over zou houden..

edit: ik ben 1/3 minder gaan werken, dus 'verwachte' ook dat ik 1/3 van mijn loon in zou leveren, daardoor viel het mee!
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  studiebol do 5 apr 2012 - 19:26

Stofzuiger schreef:
+1

Ik ben ook minder gaan werken en heb natuurlijk in 1x 2 kinderen. En we redden het ook hoor! Je krijgt kot, kinderbijslag, evt kgb...

Ook hier meteen twee kids. Ik ben 10 uur minder gaan werken. Onze grootste kostenpost is de opvang. En dan heb ik nog het geluk dat mijn ouders 1 dag willen oppassen.

Ik ben er ook zo'n 400 euro op achteruit gegaan. Het is gewoon ff wat beter nadenken. Maar het lukt wel.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  RYW do 5 apr 2012 - 19:29

Ik ben meer gaan werken maar door mijn scheiding halveerde het gezinsinkomen. Ik heb wel een goed salaris (3400 bruto voor 36 uur) maar toch is het pittig, want ik heb het huis (met hoge maandlasten) aangehouden voor mijn kinderen.

Wat betreft ouderschapsverlof: ik heb het opgenomen. Bij mij was het zo dat ik het per kind 2x kon opnemen tot ze 8 zijn. Ik kon 13x het aantal uur per week in totaal opnemen, 13x36 dus, en dat kon ik in overleg met de werkgever opnemen. Dat was de eerste keer bijna 2 jaar lang 5 uur per week, en daarna een jaar lang 9 uur per week. Ik ken ook iemand die het in zijn geheel opneemt, die neemt 3 maanden vrij. Mijn werkgever betaalt 75 procent van het loon door, maar dat doen veel werkgevers niet. In dat geval kan je inderdaad wat terugkrijgen van de belastingdienst, inderdaad 4 euro per uur.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Linda do 5 apr 2012 - 19:32

Tegenwoordig is het zelf 26 keer ipv 13.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Ayla do 5 apr 2012 - 19:35

Ja wij redden het ook wel, dat is ook niet het probleem. Maarja, sparen is er ook niet bij. Ja de kinderbijslag, daarvan spaar ik 50 voor haar voor later, 50 voor "gewoon" kleertjes, schoenen enz. en nog 90 op mijn andere rekening voor onverwachte dingen, als ze ineens uit dr kleren groeit ofzo. We moeten ook nog verhuizen naar een eengezinswoning, daar blijven we dan wel tot we oud en bejaard zijn (is de bedoeling) dan kunnen we denk ik ook meer naar de toekomst kijken en sparen. En ik hoop dat ik in de toekomst ook gewoon meer ga verdienen.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Muppetje do 5 apr 2012 - 19:46

Stofzuiger schreef:
+1

Ik weet natuurlijk ook niet of dat sparen hier gaat lukken hè. Het is iets wat ik hoop, maarja, je hebt natuurlijk ook meer uitgaven, dus geen idee of dat lukt

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820

Bericht  Gast do 5 apr 2012 - 19:58

De meeste mensen gaan ook weer meer werken als de kinderen naar school gaan, dus in inkomen zal je waarschijnlijk ook wel weer stijgen.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 5 apr 2012 - 20:10

Wij hebben het hier niet echt gemerkt omdat we ontzettend jong waren toen we Dylan kregen,, toen een leuke baan gevonden waar ik tevens mijn opleiding kon afronden maar hier gelijk partime begonnen. In de loop der jaren inmiddels 5 jaar ouder geworden en ook beduidend meer gaan verdienen.

Manlief heeft een hogere rang aangenomen op zijn werk na het volgen van een opleiding en ik heb inmiddels een leidinggevende functie op mijn werk.. Dus hier is de situatie andersom en zijn we beide meer gaan verdienen ten opzichte van een aantal jaar geleden.

Gast
Gast

Bericht  Parisienne do 5 apr 2012 - 20:28

Hier is de situatie ook andersom. Wij hebben nu niet veel.. vriend werkt fulltime, ik studeer nog. Het kan straks alleen maar beter worden als ik ga werken. Dat is een fijn vooruitzicht! smile
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  RYW do 5 apr 2012 - 20:44

Ja, bij ons wordt het ook alleen maar beter. Als mijn vriend straks bij ons woont en een baan heeft, dan verdubbelt het gezinsinkomen. Ik kan niet wachten Wink
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Pandora do 5 apr 2012 - 20:57

ik ging destijds van 40 naar 24 uur en ging daarmee ruim EUR 600,-- minder verdienen. Net alsof het zo moest zijn kreeg mijn man prompt een baan aangeboden waarmee hij zo'n EUR 400,-- per maand meer ging verdienen.

Per saldo zijn we er dus maar een beetje op achteruit gegaan. Ik heb het afgelopen anderhalf jaar ouderschapsverlof gehad en daardoor krijg ik nu iets van EUR 4000,-- belastinggeld terug. Als je dan alles wat bijelkaar optelt heeft het minder werken mij de afgelopen jaren niets "gekost".
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  Puggle do 5 apr 2012 - 21:03

Bedankt voor de reacties! Dat ouderschapsverlof heb ik even goed bekeken en dan lijkt me wel wat.
Iemand een idee hoe dat ik dat dan terug vraag? Als ik dat nou per maand idd wil krijgen? Dat kan ik niet goed vinden namelijk.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Bericht  Linda do 5 apr 2012 - 21:06

Via de belastingdienst een voorlopige teruggave aanvragen.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Pandora do 5 apr 2012 - 21:10

Puggle schreef:Bedankt voor de reacties! Dat ouderschapsverlof heb ik even goed bekeken en dan lijkt me wel wat.
Iemand een idee hoe dat ik dat dan terug vraag? Als ik dat nou per maand idd wil krijgen? Dat kan ik niet goed vinden namelijk.

Geen idee eigenlijk, wij vragen/vroeg het dus per jaar terug.
Maar reken jezelf niet meteen rijk hoor want volgens mij wordt deze regeling wel weer veranderd! Vraag me niet hoe en wat hoor maar dit heb ik gehoord....

Misschien kan je werkgever je er wat meer informatie over geven? Voordeel is wel dat je gewoon pensioen op blijft bouwen op basis van je contract (in mijn geval dus 40 uur) en mocht je in de ww komen je dus ook een uitkering krijgt op basis van je contract (voor mij zou dat beteken dat mijn ww uitkering hoger zou zijn dan mijn werkelijke salaris... Sad )
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: