aantal uren/minder werken vader
+33
moepie
liesje
Flower_L
-Ieniemienie-
Printje
studiebol
Bruintje Beer
Teddyaapje
Linda
Twellie
Thunder
Pussycat
Parisienne
Happydobby
Sophiee
Darius
Coccinelle
Star007
Mamsie
Monnie
Slakje
kwak
SarahKey
pindaatje
Tania
Novalee
Lilypie
Roodkapje
Famke
yes1984
MamaDaan
duckie
Annie24
37 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
aantal uren/minder werken vader
Hoe veel werken jullie en hoeveel werkt jullie partner? Hoe is deze verdeling tot stand gekomen?
en nog twee extra vragen: wat is het maximale dat jullie je kind(eren) naar de opvang willen brengen en zijn jullie tevreden met de verdeling zoals deze nu is?
en nog twee extra vragen: wat is het maximale dat jullie je kind(eren) naar de opvang willen brengen en zijn jullie tevreden met de verdeling zoals deze nu is?
Laatst aangepast door Rejoy. op ma 23 apr 2012 - 8:32; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Re: aantal uren/minder werken vader
Ik werk er 36. Mijn vriend heeft een contract voor 36 uur, maar met sluiten en schoonmaken erbij komt hij op meer uren (horeca)
Dit was al zo voordat ik zwanger was en is nu dus nog steeds zo.
Edit: ik werk trouwens 4x9 uur. Mijn vriend draait de ene week 4 diensten (ma-dag, di-dag, wo-dag, vrijdag, za-dag) en de andere week 5 (ma-dag, di-dag, wo-dag, za-dag) Op woensdag zijn we overdag met z'n drietjes vrij. Mijn vriend heeft op donderdag en vrijdag papa-dag en gaat maandag en dinsdag naar het kdv.
Dit was al zo voordat ik zwanger was en is nu dus nog steeds zo.
Edit: ik werk trouwens 4x9 uur. Mijn vriend draait de ene week 4 diensten (ma-dag, di-dag, wo-dag, vrijdag, za-dag) en de andere week 5 (ma-dag, di-dag, wo-dag, za-dag) Op woensdag zijn we overdag met z'n drietjes vrij. Mijn vriend heeft op donderdag en vrijdag papa-dag en gaat maandag en dinsdag naar het kdv.
Laatst aangepast door Annie24 op ma 23 apr 2012 - 8:31; in totaal 2 keer bewerkt
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
ik werk 24 uur en man werkt 40 uur
voor mijn zwanerschap werkte ik 32 uur en daarna had ik eerst geen werk meer dus bleef man 40 uur werken... nu zit hij wel eens te twijfelen of hij 4 dagen wil en dat ik dan ook 4 dagen zal werken maar dat weten we nog niet... als ik fulltime zou werken zou ik wel iets meer verdienen als hem...
voor mijn zwanerschap werkte ik 32 uur en daarna had ik eerst geen werk meer dus bleef man 40 uur werken... nu zit hij wel eens te twijfelen of hij 4 dagen wil en dat ik dan ook 4 dagen zal werken maar dat weten we nog niet... als ik fulltime zou werken zou ik wel iets meer verdienen als hem...
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Ik werk 28 uur, en mijn partner 32 uur. We werken allebei in de zorg en kunnen onze diensten een beetje op elkaar afstemmen zodat we niet veel opvang nodig hebben, daarom werken we allebei zoveel(vinden wij), maar is financieel wel handig.
MamaDaan- Fluisteraar
- Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12
Ik ben van 36 uur naar 28 uur gegaan (drie dagen op kantoor).
Mijn vriend is van 40 naar 32 uur gegaan.
Hij wilde graag een dag minder werken om bij J. te zijn. Op deze manier is J. slechts 2 dagen weg. De rest zijn wij thuis. Het weekend zijn wel beide altijd vrij. Heerlijk!
Mijn vriend is van 40 naar 32 uur gegaan.
Hij wilde graag een dag minder werken om bij J. te zijn. Op deze manier is J. slechts 2 dagen weg. De rest zijn wij thuis. Het weekend zijn wel beide altijd vrij. Heerlijk!
yes1984- Prater
- Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Mijn man werkte eerste 40 uur. Sinds ik 36 uur werk, werkt hij ook 36 uur. Om de week hebben we dus een mama of een papa-dag.
Gast- Gast
Ik werk eigenlijk 28 uur (ene week 3 dagen, andere week 4) maar vaak ook wel 32 uur. Mijn man werkt ook 4 dagen (4x 9)
Mijn man is juli vorig jaar van werkgever veranderd en daar is de standaard eigenlijk 4x9. Ik vond eigenlijk al een tijdje dat ik mijn werk niet naar behoren uit kon voeren in 3 dagen dus toen hij minder ging werken ben ik meer gaan werken.
Mijn man is juli vorig jaar van werkgever veranderd en daar is de standaard eigenlijk 4x9. Ik vond eigenlijk al een tijdje dat ik mijn werk niet naar behoren uit kon voeren in 3 dagen dus toen hij minder ging werken ben ik meer gaan werken.
Famke- Fluisteraar
- Aantal berichten : 255
Punten : 268
ik werk 32-36 uur en dan meestal 3 nachtdiensten en een zondag. Soms 4 nachten, maar zeker nu ik zwanger ben liever niet.
Mijn man werkt 40-60+ uur in een reguliere week. De enige dag die hij vrij heeft ( tenzij er een concert staat gepland) is op maandag. Hij ziet het niet als werk, maar als hobby.. dus fijn voor hem dat hij er ook nog geld voor krijgt..
Die verhoudingen waren er al toen we elkaar leerden kennen... Daar is niets aan verandert alleen is hij soms even een half uurtje weg van zijn werk om de kindjes te halen en thuis te brengen van school ofzo.
Het voordeel van zijn baan: in de zomer is er zomerstop qua concerten, dus in juli en augustus is hij nagenoeg de hele maanden vrij. Er is wel altijd wat onderhoudswerk dus af en toe gaat hij wel....maar niet zoveel als in een normale week.. dag of 2 max.
Edit: Onze kinderen gaan niet naar een kdv. Ze zijn alleen op dinsdag en woensdagmiddag na schooltijd bij mijn moeder( hun papa brengt ze daarheen omdat ik dan nog slaap na de nachtdienst). (O. zit ook al in de ochtend bij mijn moeder).
Ik ben er zelf rond een uurtje of 2/3 altijd, dus de meiden zitten daar zo'n 0,5-1,5 uur zonder mij.
Mijn man werkt 40-60+ uur in een reguliere week. De enige dag die hij vrij heeft ( tenzij er een concert staat gepland) is op maandag. Hij ziet het niet als werk, maar als hobby.. dus fijn voor hem dat hij er ook nog geld voor krijgt..
Die verhoudingen waren er al toen we elkaar leerden kennen... Daar is niets aan verandert alleen is hij soms even een half uurtje weg van zijn werk om de kindjes te halen en thuis te brengen van school ofzo.
Het voordeel van zijn baan: in de zomer is er zomerstop qua concerten, dus in juli en augustus is hij nagenoeg de hele maanden vrij. Er is wel altijd wat onderhoudswerk dus af en toe gaat hij wel....maar niet zoveel als in een normale week.. dag of 2 max.
Edit: Onze kinderen gaan niet naar een kdv. Ze zijn alleen op dinsdag en woensdagmiddag na schooltijd bij mijn moeder( hun papa brengt ze daarheen omdat ik dan nog slaap na de nachtdienst). (O. zit ook al in de ochtend bij mijn moeder).
Ik ben er zelf rond een uurtje of 2/3 altijd, dus de meiden zitten daar zo'n 0,5-1,5 uur zonder mij.
Laatst aangepast door Roodkapje op ma 23 apr 2012 - 10:45; in totaal 1 keer bewerkt
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
Ik ben van 36 naar 20u gegaan.
Mijn man werkt nog steeds 40u maar wel in de avonden.
Gast- Gast
Ik werk 22 uur gemiddeld.
Ik raakt mijn baan kwijt en ging bij mijn nieuwe baan flink in salaris achteruit..
Dus financieel was het beter dat mijn vriend 40 uur bleef werken anders was het hij 1 dag vrij en ik 1 dag vrij geworden.
Nu heeft hij wel het geluk dat hij buiten zijn normale vakantieuren nog 15 extra vrij dagen per jaar krijgt en us toch nog regelmatig keer een dagje vrij is
Ik raakt mijn baan kwijt en ging bij mijn nieuwe baan flink in salaris achteruit..
Dus financieel was het beter dat mijn vriend 40 uur bleef werken anders was het hij 1 dag vrij en ik 1 dag vrij geworden.
Nu heeft hij wel het geluk dat hij buiten zijn normale vakantieuren nog 15 extra vrij dagen per jaar krijgt en us toch nog regelmatig keer een dagje vrij is
Lilypie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 474
Punten : 774
Registratiedatum : 12-12-10
Ik werk niet, mijn vriend werkt minimaal 40 uur in de week, in de praktijk eerder zo'n 60. Dit was al zo voor de zwangerschap. Minder werken was/is voor mijn vriend geen optie.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
Ik werk 20 uur, mijn man heeft nu geen werk maar die heeft altijd 40 gewerkt. Ik werkte voor de geboorte van J. 28 uur. De verdeling die we nu hebben vind ik prima, ik ben graag thuis bij de kinderen. Opvang zou ik niet voor meer dan drie dagen willen. Nu hebben we ongeveer 1 dag gastouder en 1 dag komt mijn moeder oppassen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Ik werk er 24, mijn man 40+. Ik werk volledig onregelmatig, en mijn man werkt doordeweeks in ploegen. Dus als ik weekends werk, is hij thuis, dit is al zo, zolang wij samen zijn.
De kinderen gaan gemiddeld 2 dagen per week naar het kdv, de rest zijn wij zelf thuis. Mochten we nog een extra dag(deel) oppas nodig zijn, past schoonmoeder op.
De kinderen gaan gemiddeld 2 dagen per week naar het kdv, de rest zijn wij zelf thuis. Mochten we nog een extra dag(deel) oppas nodig zijn, past schoonmoeder op.
pindaatje- Prater
- Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10
Ik werk in schoolweken 10,5 uur en in schoolvakanties 20 uur.
Mijn man werkt 5x9 en is in de schoolvakanties meestal vrij.
Dus als hij hele dagen werkt ben ik meer thuis en als ik hele dagen werk is hij thuis.
Wij vinden dit zo goed geregeld. Mijn man heeft aangegeven liever te blijven werken zoals hij voor Siem deed. Prima, ik wou wat meer thuis zijn dus hebben we allebei wat we wouden.
Ik vind 2-3 dagen kdv/oppas/gastouder het max. Meer wil ik abosluut niet als het niet hoeft.
Voorheen werkte ik 32-40 uur, elke dag verspreide uren. En in de zwangerschap werd dit steeds minder (had 3 banen) tot ik nog 1 baan overhield en daar blijf ik ook werken.
Mijn man werkt 5x9 en is in de schoolvakanties meestal vrij.
Dus als hij hele dagen werkt ben ik meer thuis en als ik hele dagen werk is hij thuis.
Wij vinden dit zo goed geregeld. Mijn man heeft aangegeven liever te blijven werken zoals hij voor Siem deed. Prima, ik wou wat meer thuis zijn dus hebben we allebei wat we wouden.
Ik vind 2-3 dagen kdv/oppas/gastouder het max. Meer wil ik abosluut niet als het niet hoeft.
Voorheen werkte ik 32-40 uur, elke dag verspreide uren. En in de zwangerschap werd dit steeds minder (had 3 banen) tot ik nog 1 baan overhield en daar blijf ik ook werken.
ja...moet je niet je vraag aanpassen hé, dan blijf ik edit-ten
Wij willen Y. maximaal 2 dagen naar de opvang brengen en dat gebeurd nu. We hebben evt ook een oma die op wil/kan passen en als we zelf met onze werkdagen schuiven zou hij helemaal niet naar het kdv moeten, maar ik vind het ook belangrijk dat hij met andere kindjes om leert gaan en andere dingen doet (ander speelgoed, andere liedjes enzo) dan thuis.
Ik ben erg tevreden met hoe het nu is. Ik heb mijn dagen met Y. Papa heeft ook 2 dagen met Y. en we hebben dagen dat we met z'n drietjes zijn, perfect!
Wij willen Y. maximaal 2 dagen naar de opvang brengen en dat gebeurd nu. We hebben evt ook een oma die op wil/kan passen en als we zelf met onze werkdagen schuiven zou hij helemaal niet naar het kdv moeten, maar ik vind het ook belangrijk dat hij met andere kindjes om leert gaan en andere dingen doet (ander speelgoed, andere liedjes enzo) dan thuis.
Ik ben erg tevreden met hoe het nu is. Ik heb mijn dagen met Y. Papa heeft ook 2 dagen met Y. en we hebben dagen dat we met z'n drietjes zijn, perfect!
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
mijn man werkt 40 uur en ik werk 6-16 uur, verschilt per week.
D. gaat max 2 hele dagen naar de oppas, ik werk ook in het weekend waardoor D. soms niet naar de oppas hoeft.
ik werk veel minder omdat ik ook veel minder verdien als mijn man, ik werk meer voor de leuk.
de verdeling vinden we zo prima, als mijn man minder zou werken zou ik meer moeten werken en dat willen we beide niet.
D. gaat max 2 hele dagen naar de oppas, ik werk ook in het weekend waardoor D. soms niet naar de oppas hoeft.
ik werk veel minder omdat ik ook veel minder verdien als mijn man, ik werk meer voor de leuk.
de verdeling vinden we zo prima, als mijn man minder zou werken zou ik meer moeten werken en dat willen we beide niet.
Laatst aangepast door kwak op ma 23 apr 2012 - 8:43; in totaal 1 keer bewerkt
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Ik werk 40u, mijn vriend op dit moment 48u (stage + weekendwerk). Anders 'werkt' hij 42u (school + weekendwerk). Vanaf september zal hij in een ploegensysteem werken. Dan werkt hij 7 dagen en dan krijgt hij 2 dagen verlof, terug 7 dagen werken, 2 dagen verlof enzovoorts.
Louise gaat op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag naar de creche van 9u tot 18u15, en op zaterdag naar oma of meter van 9u tot 19u.
Louise gaat op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag naar de creche van 9u tot 18u15, en op zaterdag naar oma of meter van 9u tot 19u.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
TBIB schreef:Ik ben van 36 naar 20u gegaan.
Hier gaan ze dus niet naar de opvang, omdat mijn man thuis is als ik werk.
(en andersom ook)
Hiervoor ging H. 2 dagen per week naar het KDV.
Het was prima maar ik vind het toch een heel fijn gevoel dat ze nu gewoon thuis zijn.
Zeker omdat A. (met name de eerste weken) niet echt makkelijk was.
Gast- Gast
Ik werk 24 uur en mijn man 40. Ik wilde graag minder werken, vindt het fijn om thuis bij mijn zoontje te zijn. Ook is het niet mogelijk om in het beroep van mijn man minder te gaan werken. Mijn man heeft wel eens 2 keer per maand 1 dag vrij, ouderschapsverlof.
N. gaat nu 2 dagen per week naar het kdv, zonodig nog 1 dag naar mijn ouders. Dit vind ik ook echt de max.
N. gaat nu 2 dagen per week naar het kdv, zonodig nog 1 dag naar mijn ouders. Dit vind ik ook echt de max.
Monnie- Prater
- Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Officieel werkt mijn man 40 uur maar hij werkt ook vaak nog vanuit huis dus het is altijd meer. Wel is hij woensdagmiddag vrij om met de kids te zijn maar die uren haalt hij dus vaak thuis in.
Onze kinderen gaan niet naar de opvang. Misschien dat dat volgend jaar wel gaat gebeuren als ik ook meer ga werken. Maar hoe en wat zien we dan wel weer.
Onze kinderen gaan niet naar de opvang. Misschien dat dat volgend jaar wel gaat gebeuren als ik ook meer ga werken. Maar hoe en wat zien we dan wel weer.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Mijn vriend werkt 40 uur en ik werk momenteel 25 uur. Ik heb op een interne vacature gereageerd en daar vragen ze iemand voor 29 uur. Ik vind het eigenlijk best veel uren, dus waarschijnlijk gaat mijn vriend dan 4 x 9 werken en heeft dan ook 1 vaste dag vrij ( en levert dan maar 4 contracturen in). Ik werk onregelmatig, dus de enige vastigheid die ik heb is dat ik de donderdag vrij ben. We hebben 2,5 dag op een flexcontract bij het kdv. Als we eens een week meer uren nodig hebben, dan kan ik altijd de opa's en oma's vragen.
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Ik werk 2,5 dag van huis en nog ong. een halve dag thuis. Onze dochter gaat 2,5 dag naar het kdv. Dit is sinds kort, eerst ging ze 3 dagen (dit is/was voor ons tevens het max. aantal dagen dat we ze naar het kdv zouden willen brengen). Mijn vriend werkt fulltime. Tegen de tijd dat ze naar school gaat zou hij graag een middag ouderschapsverlof opnemen zodat ze zo min mogelijk naar de naschoolse opvang hoeft.
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Mijn man heeft dit jaar een sabbatical en werktdus niet in loondienst. Hij is bezig voor zichzelf. Anders werkt hij 24 uur voor de baas. Ik werk 18 uur,maar ben deze maand tot mijn verlof naar 24 uur gegaan.
Twee dagen ofvier dagdelen is de max voor het kdv. 1 dag bso vind ik volgend jaar de max.
Twee dagen ofvier dagdelen is de max voor het kdv. 1 dag bso vind ik volgend jaar de max.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Mijn vriend werkt 36 uur. Dat blijft hij ook werken. We hebben nog even gekeken of hij minder zou willen werken, maar dat lervert ons eigenlijk niet meer op dan quality time met zn 3en en minder salaris. Ik ben namelijk altijd vrij als hij werkt en andersom. (op 2 uurtjes overlap na). Vandaar dat we er toch voor gekozen hebben dat hij 36 u blijft werken. Ik werk er trouwens 24-28.
Maximale opvang voor onze dochter zou 24 uur per week zijn en dat vind ik eigenlijk al wel veel.
Maximale opvang voor onze dochter zou 24 uur per week zijn en dat vind ik eigenlijk al wel veel.
Sophiee- Prater
- Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11
Mijn vriend werkt 40, bij deze baas kan hij wel minder gaan werken maar dat verdiend hij minder en dat wil hij niet.
Ik werk 24 uur in de twee weken ( 3 nachtdiensten achter elkaar) + wat extra uren als flexer (4 uur per week gemiddeld)
M. gaat 1 dag naar het KDV sinds kort. En dat vind ik leuk voor hem, leren spelen met andere kinderen.
Mijn vriend zou wel minder willen werken en ik zou eigenlijk iets meer willen werken. Misschien in de toekomst.
Ik werk 24 uur in de twee weken ( 3 nachtdiensten achter elkaar) + wat extra uren als flexer (4 uur per week gemiddeld)
M. gaat 1 dag naar het KDV sinds kort. En dat vind ik leuk voor hem, leren spelen met andere kinderen.
Mijn vriend zou wel minder willen werken en ik zou eigenlijk iets meer willen werken. Misschien in de toekomst.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Maximaal aantal uren per dag
» zijn jullie tevreden met het aantal uren dat je werkt?
» Minder werken, dus minder inkomen.
» Al minder gaan werken, of stug volhouden?
» Hoeveel uren werken jullie met een kindje?
» zijn jullie tevreden met het aantal uren dat je werkt?
» Minder werken, dus minder inkomen.
» Al minder gaan werken, of stug volhouden?
» Hoeveel uren werken jullie met een kindje?
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: