Minder werken, dus minder inkomen.
+26
SarahKey
Lejow
Pandora
Parisienne
RYW
studiebol
koNijntje
Mamsie
Twellie
PapillonRose
Star007
Laced
piene1983
Vancity_girl
Linda
Clapperdie
Bruintje Beer
Happydobby
Annemie
Ayla
teletascha
Darius
Muppetje
Flower_L
Aagje!
Puggle
30 plaatsers
Pagina 2 van 4
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Minder werken, dus minder inkomen.
Wij zijn er opzich niet zo heel erg op achteruitgegaan. Ik werkte voor de kinderen 32u pw en nu 24u pw. Kreeg toen met ORT ongeveer 1500/1600 netto. Nu krijg ik met ORT ongeveer 1300/1400 euro. zonder ORT is dit rond de 1150/1200. Ook ik ga ieder jaar omhoog net als mijn man. Wij redden het aardig gelukkig!!
Maar net wat sommige al zeggen. Je leeft na wat je heb...
Maar net wat sommige al zeggen. Je leeft na wat je heb...
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10
Jolicious schreef:Heb je dan hbo of wo gedaan Muppetje?
WO. Hele andere richting overigens dan waar ik nu in werk.
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Ja, kijk, dan is het ook wel logisch dat je aardig verdient.
Gast- Gast
Ja,nu snap ik het ook muppetje.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Dat is waar. Al valt het vies tegen als je het vergelijkt met vergelijkbare banen bij andere bedrijven. Maar dat doet me niet echt veel. Als ik voor het grote geld wilde gaan had ik advocaat moeten worden. Nu kan ik gewoon om vijf uur naar huis en mn werk achterlaten, is me heel wat waard
Muppetje- Ratel
Muppetje- Ratel
Muppetje: ik verdien ook bizar weinig in vergelijking met andere HBO-inkomens. Dat staat me wel echt heel erg tegen hoor, ik heb nu af en toe dat ik beter thuis kan blijven ipv te gaan werken. Op slechte dagen ben ik gewoon voor de kinderopvangkosten aan het werk.
Gast- Gast
Zo erg zou het hier dan weer niet zijn gelukkig. Maar het scheelt ook dat wij straks geen opvang nodig hebben...
Muppetje- Ratel
Ik heb voor mijn verlof alvast een proefberekening laten maken. Ik zit nu met 40 uur rond de 1800 netto en zometeen met 32 uur rond de 1500 netto.
Ben benieuwd. Want we gaan er 300 euro op achteruit maar krijgen er wel 550 euro vaste laten bij van kinderopvang.
Ik neem trouwens wel ouderschapsverlof op. Schijnt dit jaar belastingtechnisch nog voordeel te hebben en ook voor je pensioen is het volgens mij beter(?). En stel dat mijn vriend ineens zijn baan verliest ofzo dan heb ik altijd nog het recht om 40 uur te gaan werken.
Ben benieuwd. Want we gaan er 300 euro op achteruit maar krijgen er wel 550 euro vaste laten bij van kinderopvang.
Ik neem trouwens wel ouderschapsverlof op. Schijnt dit jaar belastingtechnisch nog voordeel te hebben en ook voor je pensioen is het volgens mij beter(?). En stel dat mijn vriend ineens zijn baan verliest ofzo dan heb ik altijd nog het recht om 40 uur te gaan werken.
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Ik werkte voor de zwangerschap 36 uur per week, na de zwangerschap heb ik 20 uur per week ouderschapsverlof opgenomen en werkte ik dus 16 uur. Ik kreeg 900 euro loon voor die 16 uur en 400 euro ouderschapsverlofkorting. We gingen er in totaal 400 euro per maand op achteruit, maar dat had ik er dubbel en dwars voor over. Ik kon voornamelijk vanuit huis werken, heerlijk was dat.
Inmiddels heb ik een andere baan en werk ik 24 uur. Mijn man werk 30 uur. We hebben liever minder te besteden en dat we veel tijd met onze dochter door kunnen brengen. Ooit gaan we weer meer werken, die tijd komt nog wel, maar voorlopig niet.
Inmiddels heb ik een andere baan en werk ik 24 uur. Mijn man werk 30 uur. We hebben liever minder te besteden en dat we veel tijd met onze dochter door kunnen brengen. Ooit gaan we weer meer werken, die tijd komt nog wel, maar voorlopig niet.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Wij zijn er ook alleen maar op vooruit gegaan. We hebben een paar jaar voor mijn mans werk in het buitenland gewoond en dat heeft hem qua salaris best veel opgeleverd. Inmiddels verdient hij in zijn eentje een stuk meer dan we samen verdiende toen we ons huis kochten ( voor we naar Canada verhuisde) Onze vaste lasten zijn daar nog op gebaseerd.
Maar je leeft naar wat je hebt, dus de spaarrekening wordt er verder niet hoger van
Maar je leeft naar wat je hebt, dus de spaarrekening wordt er verder niet hoger van
Laatst aangepast door Vancity_girl op do 5 apr 2012 - 8:18; in totaal 1 keer bewerkt
Vancity_girl- Prater
- Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Dan ga je er dus eigelijk 850,- op achteruit toch clapperdie?
Ik moet eens gaan kijken naar de ouderschapsverlof, ik snap er niks van hoe het zit
Ik moet eens gaan kijken naar de ouderschapsverlof, ik snap er niks van hoe het zit
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Als ik collega´s met jonge kids moet geloven pas je je vanzelf aan aan een nieuw uitgavenpatroon. Het is niet anders dus het moet gaan lukken. Natuurlijk houd je in je achterhoofd rekening met wat allemaal kan, maar als je nu ruim je vaste lasten en leuke dingen kunt betalen moet het met wat minder ook lukken. Aanpassen...
Als ik naar onze situatie kijk, ooit woonden wij in een twee kamerwoning waarvoor we 600 euro inclusief betaalden. Toen was ons geld elke maand op.... Nu verdienen we een klein beetje meer (vooruitgang in jaren) en hebben we in ons koophuis vaste lasten die verdriedubbeld zijn, we redden het nog steeds en hebben voldoende om te kunnen sparen en leuke dingen te kunnen doen. Straks als ons kleintje er is verwachten we minder te kunnen sparen, iets minder ruimte te hebben voor leuke luxe dingen maar nog steeds gewoon lekker te kunnen leven.
Als ik naar onze situatie kijk, ooit woonden wij in een twee kamerwoning waarvoor we 600 euro inclusief betaalden. Toen was ons geld elke maand op.... Nu verdienen we een klein beetje meer (vooruitgang in jaren) en hebben we in ons koophuis vaste lasten die verdriedubbeld zijn, we redden het nog steeds en hebben voldoende om te kunnen sparen en leuke dingen te kunnen doen. Straks als ons kleintje er is verwachten we minder te kunnen sparen, iets minder ruimte te hebben voor leuke luxe dingen maar nog steeds gewoon lekker te kunnen leven.
piene1983- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11
Puggle schreef:Dan ga je er dus eigelijk 850,- op achteruit toch clapperdie?
Zo kan je het wel zien inderdaad! Scheelt dat onze lening ( wat we nooit meer doen!) deze maand eindelijk afbetaald is zodat we 300 euro per maand vanaf volgende maand overhouden. Maar toch blijft het veel geld.
Als het goed is staat er info over in je CAO of je kan het eens op je werk navragen bij personeelszaken.
Clapperdie- Kletskop
Ouderschapsverlof is niet altijd financieel gunstig maar je behoudt wel het recht op de uren. Dus als je 36 uur wilt werken maar een bepaalde periode bijvoorbeeld maar 30 en je neemt voor de andere zes uur ouderschapsverlof dan mag je zodra je verlof "op' is weer je oude uren oppakken. Financieel gunstig is het feit dat je daar van de belastingdienst een vergoeding voor krijgt, dat is wel een gegeven. Daarnaast is het zo dat sommige werkgevers ook een vergoeding koppelen aan het ouderschapsverlof, dit is echter niet verplicht. Mijn werkgever betaald 60% door van elk opgenomen uur ouderschapsverlof, de werkgever van mijn vriend betaald niets door. Mijn vriend neemt ouderschapsverlof, hierdoor gaan we er extra in inkomen op achteruit. Hoe het zit met de belastingdienst weet ik niet precies, twee van mijn vriendinnen krijgen dit jaar wel een som geld terug omdat ze ouderschapsverlof hadden opgenomen. 4 euro per uur of iets dergelijks.
piene1983- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11
Clapperdie schreef:Puggle schreef:Dan ga je er dus eigelijk 850,- op achteruit toch clapperdie?
Zo kan je het wel zien inderdaad! Scheelt dat onze lening ( wat we nooit meer doen!) deze maand eindelijk afbetaald is zodat we 300 euro per maand vanaf volgende maand overhouden. Maar toch blijft het veel geld.
Als het goed is staat er info over in je CAO of je kan het eens op je werk navragen bij personeelszaken.
Oh dat is dan wel weer fijn idd, scheelt het toch weer minder
Ja ik werk in de detailhandel en we hebben niet echt een cao blijkbaar, dus ik kan wel bij persneelszaken terecht denk ik.
Puggle- Ratel
Clapperdie; gaan jullie 550 euro betalen aan de opvang of krijg je ook nog een stukje terug?
Laced- Kletskop
- Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Laced schreef:Clapperdie; gaan jullie 550 euro betalen aan de opvang of krijg je ook nog een stukje terug?
totaal is het €1000 +/- per maand en daar krijgen we rond de 450 euro van terug van de belastingdienst. €550 +/- moeten we dus zelf betalen.
Clapperdie- Kletskop
Mijn inkomen is netto ook ongeveer 400 euro minder geworden. We hebben nu natuurlijk en minder inkomen en kosten voor het kdv ( 300 euro eigen bijdrage) en kosten aan luiers,kleding etc. Ik moet zeggen dat we een stuk minder spontaan iets kunnen gaan doen. Voordat D. er was hadden we beiden zo'n 300 euro per maand om op te 'brassen' , dat gaat nu gewoon echt niet meer. Ik moet zelf nadenken voordat ik kleding koop haha .
Maargoed we hebben eten en drinken in de koelkast , lekkernijen in de kast, een warm huisje en een fijn gezinnetje en halen ook beiden voldoening uit ons werk. Dat vind ik belangrijker dan dat ik spontaan kan shoppen, uit eten enzo.
Maargoed we hebben eten en drinken in de koelkast , lekkernijen in de kast, een warm huisje en een fijn gezinnetje en halen ook beiden voldoening uit ons werk. Dat vind ik belangrijker dan dat ik spontaan kan shoppen, uit eten enzo.
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Ik zie op Google eigelijk alleen maar dat je met ouderschapsverlof de helft minder gaat werken. Dus dat zou bij mij dan 19 uur zijn maar ik wil 24 gaan werken. Lijkt dus alsof het dan niet gaat... Denk niet dat het iets is voor me.
Puggle- Ratel
Star007 schreef:Mijn inkomen is netto ook ongeveer 400 euro minder geworden. We hebben nu natuurlijk en minder inkomen en kosten voor het kdv ( 300 euro eigen bijdrage) en kosten aan luiers,kleding etc. Ik moet zeggen dat we een stuk minder spontaan iets kunnen gaan doen. Voordat D. er was hadden we beiden zo'n 300 euro per maand om op te 'brassen' , dat gaat nu gewoon echt niet meer. Ik moet zelf nadenken voordat ik kleding koop haha .
Zo zal het bij ons ook gaan worden denk ik!
Puggle- Ratel
Puggle schreef:Ik zie op Google eigelijk alleen maar dat je met ouderschapsverlof de helft minder gaat werken. Dus dat zou bij mij dan 19 uur zijn maar ik wil 24 gaan werken. Lijkt dus alsof het dan niet gaat... Denk niet dat het iets is voor me.
Dan lees je verkeerd. In overleg met je werkgever mag je zelf bepalen hoeveel je opneemt en hoeveel je wilt werken.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Puggle schreef:Ik zie op Google eigelijk alleen maar dat je met ouderschapsverlof de helft minder gaat werken. Dus dat zou bij mij dan 19 uur zijn maar ik wil 24 gaan werken. Lijkt dus alsof het dan niet gaat... Denk niet dat het iets is voor me.
Ouderschapsverlof is in samenspraak met je werkgever in te vullen. Al wil jij het komende jaar 24 uur gaan werken, dan kan dat ook gewoon hoor. Ik heb bijvoorbeeld 4 weken fulltime onbetaald ouderschapsverlof opgenomen
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Nav. Hoeveel minder werken en inkomen?
» minder werken nu het kan?
» Minder werken na het krijgen van kinderen.
» Al minder gaan werken, of stug volhouden?
» aantal uren/minder werken vader
» minder werken nu het kan?
» Minder werken na het krijgen van kinderen.
» Al minder gaan werken, of stug volhouden?
» aantal uren/minder werken vader
Pagina 2 van 4
Permissies van dit forum: