Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek)
+19
Pandora
Makamba
Flip Fluitketel
nillis
Annemie
Poisongirl
Susan
Linda
Parisienne
SarahKey
Coco
Darius
maiadebij
Mamsie
Twellie
Curious
Teddyaapje
TukTuk
Pien
23 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek)
Flip Fluitketel schreef:+1nillis schreef:Ik zou ook je gevoel gaan volgen en de problemen die je tegenkomt, daar zijn ook weer oplossingen voor. Als ik kijk wat iedereen nu al heeft bedacht.
Helemaal mee eens!
Poisongirl- Kletskop
- Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10
Over het leeftijdsverschil zou ik niet al te veel inzitten! Als ik naar mijn situatie kijk, ik had liever ook al veel eerder een kindje gekregen ivm de leeftijd, maar heb me erbij neergelegd dat het is wat het is. Sommige dingen heb je nou eenmaal niet in de hand en door zo te denken leg je (vind ik) alleen maar meer druk op de situatie.
Toen onze dochter werd geboren hadden we een appartementje met één slaapkamer. Ideaal was het niet, maar we hebben ons prima gered zo. Inmiddels woon ik met mijn dochter in een huis en mijn ex heeft begin dit jaar ook een huisje gekocht met twee slaapkamers. Tot die tijd heeft ze altijd bij hem geslapen op de kamer als ze bij hem was. Ideaal was het niet, maar sommige dingen lopen nu eenmaal anders dan je zou willen en dan moet je maar roeien met de riemen die je hebt natuurlijk.
Succes en sterkte met het maken van de juiste beslissing!
Toen onze dochter werd geboren hadden we een appartementje met één slaapkamer. Ideaal was het niet, maar we hebben ons prima gered zo. Inmiddels woon ik met mijn dochter in een huis en mijn ex heeft begin dit jaar ook een huisje gekocht met twee slaapkamers. Tot die tijd heeft ze altijd bij hem geslapen op de kamer als ze bij hem was. Ideaal was het niet, maar sommige dingen lopen nu eenmaal anders dan je zou willen en dan moet je maar roeien met de riemen die je hebt natuurlijk.
Succes en sterkte met het maken van de juiste beslissing!
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Susan schreef:Geen tweede krijgen terwijl je wel een tweede wil is ook een beslissing die een leven lang duurt, terwijl dit probleem waarschijnlijk maximaal een paar jaar duurt. Ik zou dan echt alles proberen om een oplossing te vinden en als dat betekent dat je zelf tijdelijk een wat minder riante slaapkamer hebt dan is dat toch maar zo?
+1
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Allereerst wil ik zeggen dat ik je "twijfels" heel erg goed begrijp, ik vind het, net als jou, ook erg fijn als mijn kindjes een eigen slaapkamer kunnen krijgen.
Maar gezien jullie "situatie" en het feit dat je het leeftijdsverschil niet te groot wil hebben (zou ik ook niet willen) zou ik er denk ik toch voor gaan. Het is natuurlijk nog afwachten wanneer je zwanger raakt, en zoals al eerder gezegd hier zou ik dan ook voor de optie gaan om een wandje o.i.d. te plaatsen zodat je toch nog enige vorm van privacy hebt.
Als de kindjes groter worden en jullie appartement nog steeds niet is verkocht zou ik er wel voor kiezen om de kindjes samen op één kamer te laten slapen. Mijn man sliep vroeger ook met zijn broertje op één kamer en heeft dat nooit als hinderlijk ervaren.
Misschien kun je er tegen die tijd voor kiezen om van kamer te ruilen? De kids op de grote ouderslaapkamer en jullie op de kleinere kamer??
Veel succes met het maken van jullie beslissing!
Maar gezien jullie "situatie" en het feit dat je het leeftijdsverschil niet te groot wil hebben (zou ik ook niet willen) zou ik er denk ik toch voor gaan. Het is natuurlijk nog afwachten wanneer je zwanger raakt, en zoals al eerder gezegd hier zou ik dan ook voor de optie gaan om een wandje o.i.d. te plaatsen zodat je toch nog enige vorm van privacy hebt.
Als de kindjes groter worden en jullie appartement nog steeds niet is verkocht zou ik er wel voor kiezen om de kindjes samen op één kamer te laten slapen. Mijn man sliep vroeger ook met zijn broertje op één kamer en heeft dat nooit als hinderlijk ervaren.
Misschien kun je er tegen die tijd voor kiezen om van kamer te ruilen? De kids op de grote ouderslaapkamer en jullie op de kleinere kamer??
Veel succes met het maken van jullie beslissing!
Pandora- Prater
- Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10
Ik denk dat ik er ook voor zou gaan in jullie geval. Als er een tweede komt willen jullie niet te lang meer wachten, want over een paar jaar hoeft het niet meer zeg je.
Dan zou ik er denk ik voor gaan, want wel of geen tweede kindje is iets waar je de rest van je leven mee moet leven en het lijkt me erg zuur om er niet voor te kunnen gaan vanwege jullie woonsituatie. En hopelijk is deze situatie ook nog eens tijdelijk.
Mocht het wel nog een tijd duren voordat jullie kunnen verhuizen, dan denk ik toch dat er allerlei oplossingen mogelijk zijn, zeker als ik hier alle tips lees. Zelf zou ik er voor kiezen het kindje de eerste tijd bij me op de kamer te nemen, A. heeft hier bijna 7 maanden bij mij op de kamer geslapen. Moet je natuurlijk wel goed kunnen slapen zelf, maar dat ging hier dus prima. Terwijl ik ook best een lichte slaper ben, en het ligt er ook nog aan of je kindje veel geluid maakt of niet.
Daarna kunnen de kindjes hopelijk wel samen op één kamer, je hoort dat regelmatig en vooral als ze nog jong zijn levert dat meestal geen grote problemen op.
Succes met je beslissing in elk geval, ik hoop dat je tot een oplossing kunt komen waar jullie tevreden mee zijn!
Dan zou ik er denk ik voor gaan, want wel of geen tweede kindje is iets waar je de rest van je leven mee moet leven en het lijkt me erg zuur om er niet voor te kunnen gaan vanwege jullie woonsituatie. En hopelijk is deze situatie ook nog eens tijdelijk.
Mocht het wel nog een tijd duren voordat jullie kunnen verhuizen, dan denk ik toch dat er allerlei oplossingen mogelijk zijn, zeker als ik hier alle tips lees. Zelf zou ik er voor kiezen het kindje de eerste tijd bij me op de kamer te nemen, A. heeft hier bijna 7 maanden bij mij op de kamer geslapen. Moet je natuurlijk wel goed kunnen slapen zelf, maar dat ging hier dus prima. Terwijl ik ook best een lichte slaper ben, en het ligt er ook nog aan of je kindje veel geluid maakt of niet.
Daarna kunnen de kindjes hopelijk wel samen op één kamer, je hoort dat regelmatig en vooral als ze nog jong zijn levert dat meestal geen grote problemen op.
Succes met je beslissing in elk geval, ik hoop dat je tot een oplossing kunt komen waar jullie tevreden mee zijn!
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
ik zal het niet doen,en ik spreek uit ervaring,
Ik wilde heel graag een kindje en mijn vriend ook,maar die wilde wachten tot we alles op orde hebben.Dus een grote woning zodat het kindje een eigen kamer kon krijgen.Maar mijn eierstokken bleven rammelen en uiteindelijk hebben we ervoor gekozen om voor een kindje te gaan.In feb 2010 was ik zwanger.Het zag er naar uit dat we eind oktober/november groter zouden gaan wonen.De baby hoefde dus maar een paar weekjes in een wiegje in de woonkamer te slapen,Dat we te doen.We zijn nu ruim 2 jaar verder,hebben een kindje van bijna 1,5 jaar oud die nog steeds bij zijn ouders op de slaapkamer slaapt omdat we nog steeds in onze kleine woning wonen,En vandaag gehoord hebben dat (nu we bijna alles eindelijk voor elkaar hebben)de bouwer failliet is.Dus we nog langer mogen wachten/opnieuw beginnen of gaan huren.
Hoe erg je het ook wilt,ik kan alleen maar zeggen wacht,Want serieus je gaat veel stress krijgen.
Ik wilde heel graag een kindje en mijn vriend ook,maar die wilde wachten tot we alles op orde hebben.Dus een grote woning zodat het kindje een eigen kamer kon krijgen.Maar mijn eierstokken bleven rammelen en uiteindelijk hebben we ervoor gekozen om voor een kindje te gaan.In feb 2010 was ik zwanger.Het zag er naar uit dat we eind oktober/november groter zouden gaan wonen.De baby hoefde dus maar een paar weekjes in een wiegje in de woonkamer te slapen,Dat we te doen.We zijn nu ruim 2 jaar verder,hebben een kindje van bijna 1,5 jaar oud die nog steeds bij zijn ouders op de slaapkamer slaapt omdat we nog steeds in onze kleine woning wonen,En vandaag gehoord hebben dat (nu we bijna alles eindelijk voor elkaar hebben)de bouwer failliet is.Dus we nog langer mogen wachten/opnieuw beginnen of gaan huren.
Hoe erg je het ook wilt,ik kan alleen maar zeggen wacht,Want serieus je gaat veel stress krijgen.
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
mauwmauw schreef:ik zal het niet doen,en ik spreek uit ervaring,
Maar nu is jullie woonsituatie ook wel heel anders dan die van Razz, Razz woont op een vrij groot opp, boven de 100m2 als ik het me goed herinner, jullie wonen op een veel kleiner oppervlakte toch?
Gast- Gast
ik vind de situatie's niet echt vergelijkbaar!mauwmauw schreef:ik zal het niet doen,en ik spreek uit ervaring,
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Ik zou er ook voor gaan dan. Als je het zo graag wilt. Ik heb wel eens foto's gezien van jullie huis en dat is echt ruim en mooi dat moet echt wel lukken! En wie weet word het toch snel gekocht.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
ik heb niet gelezen hoe groot hun huis is.maar onze woon opp is 9x3,50 dat is inclusief slaapkamer.Rejoy. schreef:mauwmauw schreef:ik zal het niet doen,en ik spreek uit ervaring,
Maar nu is jullie woonsituatie ook wel heel anders dan die van Razz, Razz woont op een vrij groot opp, boven de 100m2 als ik het me goed herinner, jullie wonen op een veel kleiner oppervlakte toch?
mauwmauw- Kletskop
Volgens mij hebben zij wel een redelijk riant appartement.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Razz woont volgens mij op een heel mooi groot app. Totaal niet vergelijkbaar met jullie oppervlakte mauwmauw!
Pien- Ratel
DAT weet ik nu.Pien schreef:Razz woont volgens mij op een heel mooi groot app. Totaal niet vergelijkbaar met jullie oppervlakte mauwmauw!
mauwmauw- Kletskop
Pien- Ratel
Ik zou er ook gewoon voor gaan Razz. Dat leeftijdsverschil kun je niet meer terugdraaien en jullie appartement zal (hoogstwaarschijnlijk) in de toekomst wel verkocht worden.
Ons huis staat ook te koop en wij willen ook graag een derde kindje. Ik zal mijn wens voor dit kindje niet laten afhangen van ons huis. Mocht het nog even te koop staan, dan kan de baby ook bij ons op de kamer. De jongste ligt er nu ook nog 's nachts en die is ruim 7 maanden. Ik denk dat dat wel op te lossen is.
Ons huis staat ook te koop en wij willen ook graag een derde kindje. Ik zal mijn wens voor dit kindje niet laten afhangen van ons huis. Mocht het nog even te koop staan, dan kan de baby ook bij ons op de kamer. De jongste ligt er nu ook nog 's nachts en die is ruim 7 maanden. Ik denk dat dat wel op te lossen is.
meisje- Prater
- Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10
Klopt we hebben een vrij groot (nieuwbouw) appartement van 112 vierkante meter. Ik heb het gisteren maar weer aangekaart bij mijn man maar die blijft er gewoon bij dat hij het niet zitten dan hier evt nog een tweede kindje komt. Hij zegt steeds eerst verhuizen en dan zien we wel..
Zucht.. Ik denk dat ik hem dit topic maar laat lezen
Zucht.. Ik denk dat ik hem dit topic maar laat lezen
Gast- Gast
De eerste sliep ook niet bij ons op de kamer, vonden we niet prettig. De tweede heeft 6 maanden bij ons geslapen. Naar volle tevredenheid. En daarna bij zijn zus op de kamer. Ze slapen nog steeds bij elkaar op de kamer, en dat gaat prima.
Gast- Gast
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Spoed: Wat zouden jullie doen? (slapen) > geen spoed meer!
» 5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen?
» Doen, maar geen tijd of zin?
» Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan?
» Wat zouden jullie doen?
» 5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen?
» Doen, maar geen tijd of zin?
» Moet ik maar opgeven en geen kindje meer willen? En hoe dan?
» Wat zouden jullie doen?
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: