Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek)

+19
Pandora
Makamba
Flip Fluitketel
nillis
Annemie
Poisongirl
Susan
Linda
Parisienne
SarahKey
Coco
Darius
maiadebij
Mamsie
Twellie
Curious
Teddyaapje
TukTuk
Pien
23 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek) - Pagina 2 Empty Re: Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek)

Bericht  Gast wo 4 apr 2012 - 11:03

Voordat je kindje 2 is , heb je nog 4 maand. Als je dan meteen zwanger bent duurt het nog 8/9 maand. Dan nog 3 maanden bij je op de kamer. De kans dat het huis binnen die tijd verkocht is, is toch best aanwezig? Je krijgt niet morgen al een kind ofzo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek) - Pagina 2 Empty Re: Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek)

Bericht  Mamsie wo 4 apr 2012 - 11:03

Razz_ schreef:Hebben die van jou alle drie een eigen kamer Mamsie?
Nee nu nog niet. Toen S er nog niet was sliepen ze ook al samen. Toen V 2.5 was wou hij bij G op de kamer. Die slapen nu nog samen. S heeft nu de mini kamer. Straks gaan de oudste 2 naar zolder (daar maken we 2 kamers) en krijgt S die grotere.
De oudste 2 zijn ook altijd lichte en slechte slapers geweest maar nu ze ouder zijn slapen ze overal doorheen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek) - Pagina 2 Empty Re: Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek)

Bericht  Gast wo 4 apr 2012 - 11:06

Jolicious schreef:Voordat je kindje 2 is , heb je nog 4 maand. Als je dan meteen zwanger bent duurt het nog 8/9 maand. Dan nog 3 maanden bij je op de kamer. De kans dat het huis binnen die tijd verkocht is, is toch best aanwezig? Je krijgt niet morgen al een kind ofzo.

Volgens mij heb ik dat ook nergens gezegd en denk ik dat ook niet Rolling Eyes
Maargoed de huizenmarkt en dan vooral de appartementen lopen hier bijna niet. Dus de kans ik heel groot dat we hier over 2 jaar nog zitten

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek) - Pagina 2 Empty Re: Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek)

Bericht  Mamsie wo 4 apr 2012 - 11:12

Razz_ schreef:
Jolicious schreef:Voordat je kindje 2 is , heb je nog 4 maand. Als je dan meteen zwanger bent duurt het nog 8/9 maand. Dan nog 3 maanden bij je op de kamer. De kans dat het huis binnen die tijd verkocht is, is toch best aanwezig? Je krijgt niet morgen al een kind ofzo.

Volgens mij heb ik dat ook nergens gezegd en denk ik dat ook niet Rolling Eyes
Maargoed de huizenmarkt en dan vooral de appartementen lopen hier bijna niet. Dus de kans ik heel groot dat we hier over 2 jaar nog zitten
Als die kans echt zo groot is zou ik er gewoon voor gaan. Met de tijd een peuterbedje en ledikantje op 1 kamer en dat gaat prima. Die zijn zo aan elkaars geluiden gewend. Spelen doen ze toch niet op hun kamer als ze zo klein zijn.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek) - Pagina 2 Empty Re: Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek)

Bericht  Gast wo 4 apr 2012 - 11:15

Ik zeg ook niet dat jij dat ergens zegt. Het was geruststellend bedoeld Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek) - Pagina 2 Empty Re: Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek)

Bericht  maiadebij wo 4 apr 2012 - 17:46

N was ook een hele lastige slaper, werd wakker van elk geluidje. Sinds J geboren is, is hij nooit wakker geworden van haar! Hij was meteen gewend aan haar geluiden

Ik zou er ook voor gaan. Mijn zwager heeft 3 jaar lang met 3 kinderen in een 2 kamer app gewoond en ook dat ging goed.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek) - Pagina 2 Empty Re: Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek)

Bericht  Darius wo 4 apr 2012 - 17:53

L en P gaan straks van t zomer ook bij elkaar op de kamer, omdat ik L.aurens nog te jong vind voor de zolder. Vorige maand bij CP hebben ze ook samen op 1 kamer geslapen en dat ging gewoon goed, ondanks dat er nog 1 wakker werd snachts. Ze zijn het ook wel wat gewend, op het kdv slapen ze ook bij elkaar op de kamer.

Ik zou gewoon wachten tot je zoontje 2 jaar is en er dan voor gaan.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek) - Pagina 2 Empty Re: Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek)

Bericht  Coco wo 4 apr 2012 - 18:54

Zeker als je man wat ouder is zo ik er dan wel voor gaan. Desnoods zou ik zijn/haar bedje overdag op jullie kamer zetten en ' s nachts in de woonkamer als het bij je zoontje niet te doen is.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek) - Pagina 2 Empty Re: Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek)

Bericht  Gast wo 4 apr 2012 - 19:05

Wij hebben ook een tweede gekregen in een appartement met 2 slaapkamers, waarvan 1 heel klein. Niet tegen laten houden door praktische bezwaren dus. En hoewel het op zich wel ging begon het ruimtegebrek me na een tijd wel op te breken, en zijn we dus ook verhuisd. Maar wij konden dat zo doen, omdat we gehuurd zaten. Dus van de ene kant zeg ik: laat je leiden door je gevoel en ga ervoor, van de andere kant zou het wel vervelend zijn als het praktisch niet bevalt en je kan niet weg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek) - Pagina 2 Empty Re: Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek)

Bericht  SarahKey wo 4 apr 2012 - 19:10

Ik zou er gewoon voor gaan en kijken of de baby wel bij je zoon op de kamer kan. Het is dan misschien maar tijdelijk. En krijg je een tweeling, ach daar is ook wel weer wat op te verzinnen.
Heb ook iemand gekend die had maar 1 slaapkamer en had toen in de woonkamer een hoek gecreeerd voor de baby met een commode en een ledikantje. Tja het was niet ideaal maar zo wel opgelost.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek) - Pagina 2 Empty Re: Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek)

Bericht  Parisienne wo 4 apr 2012 - 19:16

Ik zou er denk ik ook gewoon voor gaan (alhoewel.. een te klein huis is ook de reden dat wij voorlopig niet voor een tweede gaan, alleen bij mij zijn de babykriebels niet zo erg aanwezig dus kan ik nog wat makkelijker wachten Wink). Je kan evt. je kinderen bij elkaar op de kamer laten slapen en anders de baby een lange tijd bij jullie. Mocht hier toch onverwachts een tweede kindje komen dan gaat hij/zij gewoon bij ons op de kamer, een andere mogelijkheid hebben we niet.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek) - Pagina 2 Empty Re: Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek)

Bericht  Linda wo 4 apr 2012 - 19:21

Ik zou er dan voor gaan. Maar mijn man en ik hebben sowieso graag dat ons kindje het eerste jaar bij ons op de kamer slaapt. Dus dat zou hier geen argument zijn om er niet voor te gaan.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek) - Pagina 2 Empty Re: Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek)

Bericht  SarahKey wo 4 apr 2012 - 19:23

Maar moet dat wel willen. Ik dacht ook toen ik zwanger was: de eerste maanden ligt de kleine bij ons. Dit is 1 maand geworden omdat Siem zoveel geluidjes maakt in zijn slaap dat ik er wakker van lag.
En als je al zo weinig slaap krijgt wil je graag ieder uurtje meepakken. Dus daar ga ik met een volgend kindje weer van uit, dat het niet zo lang duurt voordat hij/zij op een eigen kamertje ligt.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek) - Pagina 2 Empty Re: Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek)

Bericht  Parisienne wo 4 apr 2012 - 19:35

Hier lag N. ook na 2 maanden op haar eigen kamer. Echter zou ik in het geval van Razz dan voor een co-sleeper gaan i.p.v. een wieg op de ouderslaapkamer. Ik denk dat zowel ouder als kind hier vanzelf gewend aan raakt.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek) - Pagina 2 Empty Re: Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek)

Bericht  Linda wo 4 apr 2012 - 19:40

Samen slapen is iets wat je moet leren. Na verloop van tijd wen je er wel aan.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek) - Pagina 2 Empty Re: Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek)

Bericht  Susan wo 4 apr 2012 - 19:41

Als je het echt heel graag wil dan moet er toch wel een mouw aan te passen zijn? Desnoods koop je een slaapbank en maak je een slaapplek in de huiskamer.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek) - Pagina 2 Empty Re: Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek)

Bericht  Susan wo 4 apr 2012 - 19:42

Linda schreef:Samen slapen is iets wat je moet leren. Na verloop van tijd wen je er wel aan.

Eens. Toen Ezra er net was, lag ik ook de halve nacht wakker. Toen Yrsa baby was, was ik daar veel sneller aan gewend.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek) - Pagina 2 Empty Re: Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek)

Bericht  Poisongirl wo 4 apr 2012 - 19:43

Of je plaatst een tussenwand in jullie slaapkamer en legt je kindje in de ene ruimte die ontstaat en de baby in de andere en jullie gaan op de slaapkamer die nu van jullie kindje is slapen. Ik zou me idd niet teveel door praktische bezwaren laten tegenhouden. Wie weet hoe lang het duurt voordat je zwanger bent... Het kan ook goed dat je kindje zo snel aan de babygeluiden gewend is dat ze makkelijk op een kamer kunnen. Maar het lastige daar aan is dat je dat pas merkt als je de baby hebt...
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek) - Pagina 2 Empty Re: Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek)

Bericht  Susan wo 4 apr 2012 - 19:52

Poisongirl schreef:Of je plaatst een tussenwand in jullie slaapkamer en legt je kindje in de ene ruimte die ontstaat en de baby in de andere en jullie gaan op de slaapkamer die nu van jullie kindje is slapen. Ik zou me idd niet teveel door praktische bezwaren laten tegenhouden. Wie weet hoe lang het duurt voordat je zwanger bent... Het kan ook goed dat je kindje zo snel aan de babygeluiden gewend is dat ze makkelijk op een kamer kunnen. Maar het lastige daar aan is dat je dat pas merkt als je de baby hebt...

Dat is ook een goed idee inderdaad.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek) - Pagina 2 Empty Re: Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek)

Bericht  Gast wo 4 apr 2012 - 20:00

Als je echt graag een 2e zou willen dan zou ik er denk ik niet mee wachten. De situatie zal dan niet het meest ideaal zijn, maar als het te doen is.



Hier heeft ons zoontje tot zo'n 7 maanden bij ons op de kamer geslapen, nog niet zo lang op zijn eigen kamertje dus.

Wij hebben op de 1e verdieping ook maar 2 slaapkamers. We hebben wel een zolder die we nog gaan opknappen, maar als wij nog een 2e zouden krijgen dan komen ze waarschijnlijk eerst ook een periode bij elkaar op de kamer.

Als ze zo jong zijn wil ik ze liever niet op zolder hebben en wij willen daar ook niet slapen.

Verder hebben we gelukkig in de rest van het huis wel lekker veel ruimte, daardoor zal de keus bij ons ook wat makkelijker zijn om ze bij elkaar op de kamer te leggen, de slaapkamer zelf is ook best groot.



Het zijn toch lastige keuzes, maar soms moet je er gewoon voor gaan en zien hoe het loopt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek) - Pagina 2 Empty Re: Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek)

Bericht  Gast wo 4 apr 2012 - 20:11

Susan schreef:
Linda schreef:Samen slapen is iets wat je moet leren. Na verloop van tijd wen je er wel aan.

Eens. Toen Ezra er net was, lag ik ook de halve nacht wakker. Toen Yrsa baby was, was ik daar veel sneller aan gewend.

Dat wilde ik ook zeggen, je man kan ook naast jou slapen Wink

En ik ben ook niet zo van de praktische bezwaren. Anders hadden wij nog helemaal geen kinderen gehad. Ik studeer nog, wij wonen ook niet groot, er komt een mega verbouwing en verhuizing aan en in ons huidige huis hebben wij ook geen ruimte voor een baby.

Maar als de baby er eenmaal is dan lossen dat soort dingen zich vanzelf op, dat moet ook wel, andere keuze heb je niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek) - Pagina 2 Empty Re: Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek)

Bericht  Annemie wo 4 apr 2012 - 20:12

Ik zou er gewoon voor gaan, er valt altijd wel iets op te verzinnen. En wat je al zegt,zodadelijk duurt het nog jaren voor jullie appartement is verkocht. Die mensen van dat programma met die 14 kinderen hebben het ook gered in de flat!
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek) - Pagina 2 Empty Re: Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek)

Bericht  Susan wo 4 apr 2012 - 20:13

Geen tweede krijgen terwijl je wel een tweede wil is ook een beslissing die een leven lang duurt, terwijl dit probleem waarschijnlijk maximaal een paar jaar duurt. Ik zou dan echt alles proberen om een oplossing te vinden en als dat betekent dat je zelf tijdelijk een wat minder riante slaapkamer hebt dan is dat toch maar zo?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek) - Pagina 2 Empty Re: Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek)

Bericht  nillis wo 4 apr 2012 - 20:17

Ik zou ook je gevoel gaan volgen en de problemen die je tegenkomt, daar zijn ook weer oplossingen voor. Als ik kijk wat iedereen nu al heeft bedacht.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek) - Pagina 2 Empty Re: Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek)

Bericht  Flip Fluitketel wo 4 apr 2012 - 20:20

nillis schreef:Ik zou ook je gevoel gaan volgen en de problemen die je tegenkomt, daar zijn ook weer oplossingen voor. Als ik kijk wat iedereen nu al heeft bedacht.
+1
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek) - Pagina 2 Empty Re: Wat zouden jullie doen? (tweede kindje maar geen plek)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum