Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat zouden jullie doen?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Wat zouden jullie doen?

Bericht  Funk zo 27 nov 2011 - 23:18

Even jullie advies gevraagd. Ik heb nu nierbekkenontsteking.. Ben ervoor aan de antibiotica. Net na mn bevalling ernstige blaas ontsteking gehad, daar ook antibiotica voor gehad. Paar weken later belande mijn zoontje in het ziekenhuis, ook met nierbekkenontsteking. 10 dagen behandeld met antibiotica. Mijn vriend kreeg het een paar weken later ook en nu ik dus. Ik wil dus laten onderzoeken waar dit vandaan komt want dit kan geen.toeval zijn. Maar nu zit ik ermee dat ik vind dat mijn zoontje wel erg veel (verschillende) antibiotica binnenkrijgt. (3e kuur in nog geen 3 maanden) en ondanks dat het kleine hoeveelheden zijn die gewoon mogen staat hey me toch tegen. Dus ik heb nu een paar keer een voeding vervangen door flesvoeding. Ook omdat ik bang ben dat hij er er straks immuun voor wordt ofzo. Zo krijgt hij in ieder geval wat minder binnen. Nu net de doktersassistente gebeld rn die vond het onzin. Niet nodig om me druk over te maken zei ze. (ik had afgelopen dagen ook gewoon heel weinig voeding omdat ik heel erg ziek was, veel overgeven, weinig eten etc. Dus L. had ook gewoon niet genoeg aan mijn bv. Maar goed, lang verhaal maar mijn vraag was, wat zouden jullie doen met het antibiotica verhaal? Doorgaan met fles voeding of weer volledig bv?
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast zo 27 nov 2011 - 23:24

Ik zou denk ik juist doorgaan met de borstvoeding. Hij haalt z'n weerstand uit jouw melk, niet uit poedermelk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Linda zo 27 nov 2011 - 23:26

Ik zou zeker weten doorgaan met bv. Juist nu kan hij wel wat extra weerstand gebruiken. En zeker als de assistente zegt dat het geen kwaad kan. Heb je de medicatielijst op borstvoeding.com al eens gezien? Daar kan je de medicatie de je gebruikt opzoeken en zien wat de evt. bijwerkingen kunnen zijn.
Als ik jou was zou ik hem trouwens ook probiotica gaan geven. Antibiotica werkt sterk op de darmen en de probiotica helpt daar goed voor.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Linda zo 27 nov 2011 - 23:27

Deze bedoel ik:
http://www.borstvoeding.com/problemen/medicijnen/2010-nl.html

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Funk zo 27 nov 2011 - 23:29

Linda schreef:Ik zou zeker weten doorgaan met bv. Juist nu kan hij wel wat extra weerstand gebruiken. En zeker als de assistente zegt dat het geen kwaad kan. Heb je de medicatielijst op borstvoeding.com al eens gezien? Daar kan je de medicatie de je gebruikt opzoeken en zien wat de evt. bijwerkingen kunnen zijn.
Als ik jou was zou ik hem trouwens ook probiotica gaan geven. Antibiotica werkt sterk op de darmen en de probiotica helpt daar goed voor.

Ja klopt, hij heeft alle keren last van diarree. Heel vervelend voor hem Sad ik zal eens op de site kijken bedankt. Pro biotica ken ik wel van activa en zo, maar kun je dat ook los kopen om aan baby's te geven? Bedankt voor alle tips!
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Vancity_girl zo 27 nov 2011 - 23:30

Maple schreef:Ik zou denk ik juist doorgaan met de borstvoeding. Hij haalt z'n weerstand uit jouw melk, niet uit poedermelk.


Dat, en als de dokter zegt dat je gewoon borstvoeding kan geven met deze antibiotica zou ik me geen zorgen maken. Heb je al op borstvoeding.com gekeken? Misschien heb je wat aan dit artikel:

http://www.borstvoeding.com/problemen/medicijnen/geneesmiddel.html

Edit: ik zie dat Linda eenzelfde artikel post smile
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Linda zo 27 nov 2011 - 23:33

pippi schreef:Ja klopt, hij heeft alle keren last van diarree. Heel vervelend voor hem Sad ik zal eens op de site kijken bedankt. Pro biotica ken ik wel van activa en zo, maar kun je dat ook los kopen om aan baby's te geven? Bedankt voor alle tips!

Ik bedoel probiotica poeder/capsules.
Deze is voor babies erg prettig:
http://www.vitaminstore.nl/vitaminen/86607/Orthiflor-Start-Orthica-spijsvertering-probiotica-kind-baby/

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  PapillonRose zo 27 nov 2011 - 23:55

Probiotica voor baby's heb je ook in poedervorm, kan door de voeding gemengd worden. Ik heb een tijdje ABC Dophilus poeder gebruikt voor A. en dat beviel goed.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum