Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Spoed: Wat zouden jullie doen? (slapen) > geen spoed meer!

+7
Annie24
Jezzie
slaatje
Schism
Pien
Sylvana
PiP
11 plaatsers

Ga naar beneden

Spoed: Wat zouden jullie doen? (slapen)  > geen spoed meer! Empty Spoed: Wat zouden jullie doen? (slapen) > geen spoed meer!

Bericht  PiP di 20 aug 2013 - 5:51

S begint nu van 3 naar 2 slaapjes te gaan.
Zondag was hij helemaal van slag en was het brullen en nu vandaag ook weer. 1e slaapje gaat goed, maar daarna niet meer.
Hij heeft vanmorgen alleen nog maar van 11 tot 12.30 geslapen, vanmiddag wou hij absoluut niet en is nu na het eten met een hoop gemopper toch om 18:15 gaan slapen.
Normaal zou hij tussen 19:00 en 20.00 naar bed gaan, nu twijfel ik dus om hem nu wakker te maken en hopen dat hij rond 20.00 wel weer gaat slapen of het nu maar af wachten of hij zijn "middagslaapje" doet of dat hij de nacht in gaat...
 
Eigenlijk dus de vraag, wat zouden jullie doen??


Laatst aangepast door PiP op di 20 aug 2013 - 8:58; in totaal 1 keer bewerkt

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoed: Wat zouden jullie doen? (slapen)  > geen spoed meer! Empty Re: Spoed: Wat zouden jullie doen? (slapen) > geen spoed meer!

Bericht  Sylvana di 20 aug 2013 - 5:53

Lekker laten slapen en maar zien wanneer ie wakker wordt. Grote kans dat dat morgenvroeg pas is.

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoed: Wat zouden jullie doen? (slapen)  > geen spoed meer! Empty Re: Spoed: Wat zouden jullie doen? (slapen) > geen spoed meer!

Bericht  PiP di 20 aug 2013 - 5:56

Laaaaaat maar, hij is wakker  laughcry

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoed: Wat zouden jullie doen? (slapen)  > geen spoed meer! Empty Re: Spoed: Wat zouden jullie doen? (slapen) > geen spoed meer!

Bericht  PiP di 20 aug 2013 - 5:59

Alleen helemaal van slag  Sad

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoed: Wat zouden jullie doen? (slapen)  > geen spoed meer! Empty Re: Spoed: Wat zouden jullie doen? (slapen) > geen spoed meer!

Bericht  Pien di 20 aug 2013 - 6:13

Ik had hem wakker gemaakt maar zie dat hij inmiddels zelf al wakker is geworden....

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoed: Wat zouden jullie doen? (slapen)  > geen spoed meer! Empty Re: Spoed: Wat zouden jullie doen? (slapen) > geen spoed meer!

Bericht  Schism di 20 aug 2013 - 6:38

K was al voor z'n eerste jaar naar 1 slaapje over.
Hij ging ook altijd s ochtends wel slapen maar smiddags niet. Wij zijn zijn slaapje s ochtends toen steeds iets langer gaan rekken en toen al vrij snel sliep hij gewoon 1 keer
Schism
Schism
Prater
Prater

Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoed: Wat zouden jullie doen? (slapen)  > geen spoed meer! Empty Re: Spoed: Wat zouden jullie doen? (slapen) > geen spoed meer!

Bericht  slaatje di 20 aug 2013 - 7:05

Maar hoe doe je dat, een slaapje rekken? Ik krijg M zijn laatste middagslaapje er maar niet in. Het ochtendslaapje gaat prima, middagslaapje ook, maar na zijn voeding om half vier is een hel. Hij blijft huilen (op een gegeven moment krijsen) waarna ik hem er na ongeveer een half uur, drie kwartier maar weer uithaal. Rond half 6/zes uur is hij dan helemaal op en overstuur van de slaap, zodat hij niet ophoud met huilen. Ik weet het even niet meer hoor. Hij heeft echt drie slaapjes nodig, maar krijg het niet voor elkaar.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoed: Wat zouden jullie doen? (slapen)  > geen spoed meer! Empty Re: Spoed: Wat zouden jullie doen? (slapen) > geen spoed meer!

Bericht  Jezzie di 20 aug 2013 - 7:21

Hier slaapt ze vaak nog maar 1 keer. Van 12.00 tot 14.30 ongeveer. En dan om 19.00 naar bed. Soms is ze s middags eerder wakker en dan slaapt ze van 17.00-18.00. Dan maak ik haar wakker, eten we, speelt ze nog even en dan rond 19.30 weer naar boven.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoed: Wat zouden jullie doen? (slapen)  > geen spoed meer! Empty Re: Spoed: Wat zouden jullie doen? (slapen) > geen spoed meer!

Bericht  Jezzie di 20 aug 2013 - 7:23

slaatje schreef:Maar hoe doe je dat, een slaapje rekken? Ik krijg M zijn laatste middagslaapje er maar niet in. Het ochtendslaapje gaat prima, middagslaapje ook, maar na zijn voeding om half vier is een hel. Hij blijft huilen (op een gegeven moment krijsen) waarna ik hem er na ongeveer een half uur, drie kwartier maar weer uithaal. Rond half 6/zes uur is hij dan helemaal op en overstuur van de slaap, zodat hij niet ophoud met huilen. Ik weet het even niet meer hoor. Hij heeft echt drie slaapjes nodig, maar krijg het niet voor elkaar.
En als je hem dan I.p.v half vier om half vijf in bed legt?
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoed: Wat zouden jullie doen? (slapen)  > geen spoed meer! Empty Re: Spoed: Wat zouden jullie doen? (slapen) > geen spoed meer!

Bericht  Annie24 di 20 aug 2013 - 7:25

Ik vind 3 slaapjes voor zijn leeftijd best wel veel. Zo te lezen is 2 ook nog te veel, dus misschien 1 slaapje?
Wat later er in 's middags en wat langer laten liggen?

Y. ging voor zijn 1e verjaardag over op 1 slaapje en sliep dan van 12 tot 15 uur ongeveer. Nu slaapt hij meestal nog 1 uurtje anders krijg ik hem niet naar bed 's avonds, maar een hele dag wakker trektie ook nog niet.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoed: Wat zouden jullie doen? (slapen)  > geen spoed meer! Empty Re: Spoed: Wat zouden jullie doen? (slapen) > geen spoed meer!

Bericht  Steep di 20 aug 2013 - 7:28

Annie24 schreef:Ik vind 3 slaapjes voor zijn leeftijd best wel veel. Zo te lezen is 2 ook nog te veel, dus misschien 1 slaapje?
Wat later er in 's middags en wat langer laten liggen?

Y. ging voor zijn 1e verjaardag over op 1 slaapje en sliep dan van 12 tot 15 uur ongeveer..
Dit, hij slaapt nu 1,5 a 2 uur tussen 12 en 15. Anders is hij nog veelste energiek rond bedtijd (20.00).
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoed: Wat zouden jullie doen? (slapen)  > geen spoed meer! Empty Re: Spoed: Wat zouden jullie doen? (slapen) > geen spoed meer!

Bericht  Parel di 20 aug 2013 - 7:55

Hier ook al voor haar eerste verjaardag naar 1 slaapje. Eerst was het sochtends flink entertainen en afpeigeren en dan smiddags lang slapen en dan einde vd dag weer entertainen totdat ze naar bed ging. Vaak zat lag ze er trouwens al om 17.30 of 18.30 uur in tot de volgende ochtend.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoed: Wat zouden jullie doen? (slapen)  > geen spoed meer! Empty Re: Spoed: Wat zouden jullie doen? (slapen) > geen spoed meer!

Bericht  Zonneschijn di 20 aug 2013 - 8:28

Hier had hij ook voor zijn 1e jaar nog 1 slaapje. Hij gaat rond 11.30 a 12.00 uur naar bed en slaapt varierent van een half uur tot 3 uur lang. Einde dag rond etenstijd is het meestal wel een drama maar einde middag krijg ik hem ook niet meer in bed en s`morgens rekken lukt ook niet. Hier gaat hij dan om 19.00 a 19.30 uur naar bed.
Zonneschijn
Zonneschijn
Prater
Prater

Aantal berichten : 830
Punten : 800
Registratiedatum : 29-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoed: Wat zouden jullie doen? (slapen)  > geen spoed meer! Empty Re: Spoed: Wat zouden jullie doen? (slapen) > geen spoed meer!

Bericht  PiP di 20 aug 2013 - 8:47

En dan van 3 slaapjes ineens naar 1 slaapje? Lijkt me niet dat dat gaat werken smile
Zal het even uitgebreider uitleggen smile

Hij is rond 7 uur wakker en is dan tussen 9 en 10 weer moe.
Dan slaapt hij 1 a 1,5 uur.
Na de lunch gaat hij weer naar bed van 13.00 tot 14.30/15.00.
Na het avondeten is hij ook helemaal op en gaat dan vaak om 17:45 nog een half uur/3 kwartier slapen om rond 20.00 weer naar bed te gaan.
Hij is echt wel moe op die momenten, tijden zijn flexibel, ik breng hem naar bed als hij signalen geeft.

Maar nu gaat hij soms wel wat later naar bed en was zijn avondslaapje wel/niet meer nodig.
Hebben het al eerder geprobeerd om die te laten vervallen en hem om 19/20 uur naar bed te brengen, maar dan dacht meneer dat hij zijn avondslaapje deed en was vervolgend later op de avond weer wakker laughcry .
Nu lijkt het er steeds meer op dat hij aan 2 slaapjes toe is en wouden we het weer proberen.
Dit doen we door hem later in de morgen (10.30/11.00) naar bed te brengen en rond 14.00/15.00 om vervolgens om 19.15 naar bed te gaan voor de nacht.
Zondagochtend en middag gingen goed, maar zondagmiddag had hij kort geslapen (in wandelwagen) en was om 17.00 weer heel erg moe, maar wou in het campingbedje absoluut niet slapen. op de terugweg in de auto is hij normaal zo vertrokken, maar bleef nu wakker en halverwege was hij helemaal overstuur. Thuis wou hij nog niet slapen (19.00), ook helemaal overstuur en pas na een bad is hij gaan slapen.
Gisteren ging het goed, we hebben hem na het eten niet laten slapen en hij lag om 19.30 op bed.
Vandaag van 11 tot 12.30 goed geslapen, vanmiddag naar het dorp geweest, waar hij anders gewoon in slaap valt in de wandelwagen, maar nu om 16.00 alsnog op bed gelegd. Hij wou absoluut niet slapen. Pas na het eten wou hij slapen na gemopper.
Was dus vrij snel weer wakker, maar helemaal van slag en nog wel moe.
Hebben hem in bad gedaan een papje gegeven en is toen weer gaan slapen.

Gaan het nu proberen om 2x op een dag aan te houden, 1 lijkt mij echt nog te weinig voor hem. Hij heeft altijd al wel veel geslapen.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoed: Wat zouden jullie doen? (slapen)  > geen spoed meer! Empty Re: Spoed: Wat zouden jullie doen? (slapen) > geen spoed meer!

Bericht  -Ieniemienie- di 20 aug 2013 - 9:28

Lastige fase is dat!
Misschien ee  paar dagen gewoon thuis blijven met slaaptijd?
Dus dat hij niet in de wagen in slaap valt. Maar dat hij eerst een goed ritme in bed krijgt.
Als hij eenmaal daar goed aan gewend is. Dan pas evt in de wandelwagen als dat nodig is.
Ritme en regelmaat is hier bij T ook echt nodig. Daarom ga ik rond zijn slaaptijd bijna nooit weg.
Hij is meteen uit zn ritme als hij in de wagen slaapt.
En ondat hij steeds slecht slaapt icm in de wagen slapen zou ik dat dus even laten.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoed: Wat zouden jullie doen? (slapen)  > geen spoed meer! Empty Re: Spoed: Wat zouden jullie doen? (slapen) > geen spoed meer!

Bericht  slaatje di 20 aug 2013 - 17:46

Jezzie schreef:
slaatje schreef:Maar hoe doe je dat, een slaapje rekken? Ik krijg M zijn laatste middagslaapje er maar niet in. Het ochtendslaapje gaat prima, middagslaapje ook, maar na zijn voeding om half vier is een hel. Hij blijft huilen (op een gegeven moment krijsen) waarna ik hem er na ongeveer een half uur, drie kwartier maar weer uithaal. Rond half 6/zes uur is hij dan helemaal op en overstuur van de slaap, zodat hij niet ophoud met huilen. Ik weet het even niet meer hoor. Hij heeft echt drie slaapjes nodig, maar krijg het niet voor elkaar.
En als je hem dan I.p.v half vier om half vijf in bed legt?
Meestal is hij na twee uur wakker te zijn alweer moe. In de middag slaapt hij een uurtje. Zeg maar van 11.30 tot 12.30. Als ik hem dan pas om 16.30 pas weer op bed leg, is hij over zijn vermoeidheid heen. Om 18.30 gaat hij in bad, en om 19 uur krijgt hij de fles, dan gaat hij weer naar bed. De tijden ertussen zijn dan eigenlijk te groot. Vanmorgen was hij ook om 5 uur alweer aan het spoken. Om zeven uur krijgt hij zijn voeding, dan om half 8 dus weer naar bed. Meestal is hij om negen uur /half tien alweer wakker. Ik weet het gewoon even niet meer. Ben zelf ook best wel kapot zeg maar. Komt vast wel goed allemaal (ooit :P)
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoed: Wat zouden jullie doen? (slapen)  > geen spoed meer! Empty Re: Spoed: Wat zouden jullie doen? (slapen) > geen spoed meer!

Bericht  PiP wo 21 aug 2013 - 7:30

Lastig is dat dat hij wel moe is en moet slapen maar niet wil...
Dat hadden wij dus ook de laatste dagen 2 keer, maar dat is/was gelukkig een kleine fase ofzo.


Vandaag nog niet echt aan het ritme kunnen houden, meneer besloot dat hij maar weer eens naar Utrecht moest voor stolling Rolling Eyes 
Nou ja, zijn zus dan, die liep hem omver!
Maarrr toch heeft hij maar 2 slaapjes gehad, vanmorgen en van 12.30 t/m 13.15. Hij hield het goed uit tot 19.30

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoed: Wat zouden jullie doen? (slapen)  > geen spoed meer! Empty Re: Spoed: Wat zouden jullie doen? (slapen) > geen spoed meer!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum