Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Google, handig of discussie killer?

+4
Monte
Siem
Zwerver
Rush
8 plaatsers

Ga naar beneden

Google, handig of discussie killer? Empty Google, handig of discussie killer?

Bericht  Rush ma 2 apr 2012 - 0:51

Bijna iedereen heeft het wel eens meegemaakt. Je zit met een groep of een persoon in een discussie en op het moment dat je er niet helemaal uit komt (of soms als de discussie net begonnen is) zit er al iemand op Google om het antwoord op te zoeken.

Wat vind je daarvan? Ben jij zelf zo`n Google-persoon of heb je er juist een hekel aan?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Google, handig of discussie killer? Empty Re: Google, handig of discussie killer?

Bericht  Zwerver ma 2 apr 2012 - 0:53

Neee, dan is google irritant. Mijn exvriend pakte altijd direct zijn telefoon, echt super irritant is dat!
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Google, handig of discussie killer? Empty Re: Google, handig of discussie killer?

Bericht  Siem ma 2 apr 2012 - 0:55

Ik heb er een gruwelijke hekelijk aan. Heb sowieso een hekel aan mensen die constant met hun smartphone bezig zijn om maar op de hoogte van alles te blijven en niet eens een normaal gesprek van een uur kunnen voeren zonder constant met dat ding bezig te zijn.

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Google, handig of discussie killer? Empty Re: Google, handig of discussie killer?

Bericht  Monte ma 2 apr 2012 - 0:55

Ik vind google erg handig als het om feiten gaat. Ik merk vaak dat mensen ooit iets gelezen hebben waarvan ze de feiten niet helemaal correct meer weten en dan maar dingen gaan verzinnen en zeggen dat het de waarheid is. Op dat soort momenten vind ik google erg handig. Ook gebruik ik zelf vaak google als ik me iets afvraag. En eerlijk gezegd google ik ook wel eens voor mensen op het forum. Die stellen dan een vraag die je makkelijk zelf binnen 1 minuut kan vinden en dan zoek ik het wel eens op en post het. Lijkt me ook handig voor die persoon die misschien snel antwoord wil op een bepaalde vraag. Ja ik ben privé een echt google-nerd(onder vrienden google ik eigenlijk nooit, heb ook geen internet op m'n telefoon :P )
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Google, handig of discussie killer? Empty Re: Google, handig of discussie killer?

Bericht  VeryCherry ma 2 apr 2012 - 0:56

In een gesprek/discussie google ik soms wel even als ik écht overtuigd ben van mijn gelijk Wink
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Google, handig of discussie killer? Empty Re: Google, handig of discussie killer?

Bericht  _Femme ma 2 apr 2012 - 0:57

Wat kan google voor toevoeging geven in een discussie dan? Een waar-nietwaar discussie maar verder is het bij een discussie toch voornamelijk zo dat er 2 meningen tegenover elkaar staan, dan kan google daar volgensmij weinig aan toevoegen.. ik heb volgensmij vrij weinig discussies waar google van pas kan komen? Of ik heb het niet helemaal begrepen?

Google is wel ideaal als je ergens niet op kunt komen, om een simpel voorbeeld te noemen, wie de orginele zanger van een liedje is oid.

_Femme
Prater
Prater

Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Google, handig of discussie killer? Empty Re: Google, handig of discussie killer?

Bericht  Susan ma 2 apr 2012 - 0:57

Als je iets zo makkelijk op kunt zoeken op Google dan gaat het dus gewoon om een vaststaand feit en dan vind ik het ook niet echt interessant om daar uren over te discussiëren, ik vind het dus wel prima. Mits diegene op een betrouwbare site kijkt en niet op het Onzinforum.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Google, handig of discussie killer? Empty Re: Google, handig of discussie killer?

Bericht  Rush ma 2 apr 2012 - 0:58

VeryCherry schreef:In een gesprek/discussie google ik soms wel even als ik écht overtuigd ben van mijn gelijk Wink
Ik ook, maar dan vraag ik altijd wel even van 'zullen we het nou maar even opzoeken' ?

:P
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Google, handig of discussie killer? Empty Re: Google, handig of discussie killer?

Bericht  Gast ma 2 apr 2012 - 0:58

Ik ben een Google persoon, soms kan het heel handig zijn als ik iets moeten weten qua medisch gebeuren, ik zorg er wel voor dat ik realistisch blijf omdat je bij sommige pagina's nog net niet dood gaat. Dus ja heel handig maar met een nuchtere blik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Google, handig of discussie killer? Empty Re: Google, handig of discussie killer?

Bericht  Gast ma 2 apr 2012 - 1:00

Ik google wel eens, maar dan is het meer gewoon nieuwsgierigheid hoe het nu daadwerkelijk zit. Ik hou niet echt van die 'ik heb zeker weten 100% gelijk' discussies, meestal geef ik gewoon aan dat ik dacht dat het zo was. En als we er dan niet uit komen, dan stel ik voor het te googelen.
Ik vind het eigenlijk meer leuk dan dat ik het irritant vind.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Google, handig of discussie killer? Empty Re: Google, handig of discussie killer?

Bericht  Toet ma 2 apr 2012 - 1:01

Guilty! Als ik een discussie heb en ik weet zéker dat ik gelijk heb en die ander gelooft mij niet. Of als we er niet uikomen, ga ik het googelen. Ik kan me ook geen irritatie voorstellen, handig toch?
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Google, handig of discussie killer? Empty Re: Google, handig of discussie killer?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum