Al 4 maanden klachten na val van trap
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Al 4 maanden klachten na val van trap
Eind november ben ik van de trap gevallen, zeker 8 treden naar beneden, op m'n been/heup. Vervolgens is het een enorme buil geworden, echt knalblauw/rood/ zwart. De bloeduitstorting is weggetrokken, de buil is nog altijd even dik. Ik heb zo'n zelfde bult onder mijn knie, van een val 12 jaar geleden, trekt nooit meer weg. Ik ben toen meteen een paar dagen later bij de fysio begonnen, van mijn bilspieren tot de spieren richting mijn knie zat het niet goed. Het meeste last heb/had ik van mijn bilspieren, die zitten steeds helemaal vast. Inmiddels heb ik behoorlijk wat sessies bij de fysio achter de rug, met oefeningen, stroomstootjes, masseren, aan been trekken etc.
Op zich is er wel steeds vooruitgang te zien, maar nog steeds heb ik last van die val. Ik ben op een gegeven moment spinning weer op gaan bouwen, paardrijden, fietsen, lopen. Halverwege maart moest ik even rennen en daarna was het weer mis. Het gevoel alsof er iets niet lekker schoot in mijn heup. Meteen weer naar de fysio gegaan. Bilspier zat weer helemaal vast, weer aan mijn been getrokken, bekken een beetje heen en weer gehaald, onderrug gemasseerd wat enorm veel pijn deed. Daarna heb ik dagen mank gelopen, kon ik maar op 1 bil zitten, maar een paar keer bukken per dag, echt ellende. Zelfs in janken uitgebarsten op mijn werk van de pijn. Op zich bouw ik het nu weer op: sindsdien kon ik eerst 25 min paardrijden, toen 40, toen een uur. Spinning ook weer gedaan, uurtje skaten ging ook weer (stralende foto in fototopic )
Het is erg lastig, want de ene dag heb ik meer last als de andere. Pijn/tintelingen verplaatsen zich ook steeds door heup/lies/bil/zijkant been/spier onder bil. De ene dag kan ik van alles, de andere dag heb ik al een zere heup als ik 2x trap heb gelopen.
Vrijdag belt de fysio om te vragen hoe 1,5 week zonder fysio zijn verlopen. Hij twijfelt vanwege de vooruitgang, maar toch steeds klachten hebben. Bovendien ben ik ook bijna door mijn vergoeding voor de fysio heen. Hij heeft het wel eens gehad over verwijzing via huisarts voor een MRI, maar nu ook weer over een orthopeed.
Wat zouden jullie doen?
Op zich is er wel steeds vooruitgang te zien, maar nog steeds heb ik last van die val. Ik ben op een gegeven moment spinning weer op gaan bouwen, paardrijden, fietsen, lopen. Halverwege maart moest ik even rennen en daarna was het weer mis. Het gevoel alsof er iets niet lekker schoot in mijn heup. Meteen weer naar de fysio gegaan. Bilspier zat weer helemaal vast, weer aan mijn been getrokken, bekken een beetje heen en weer gehaald, onderrug gemasseerd wat enorm veel pijn deed. Daarna heb ik dagen mank gelopen, kon ik maar op 1 bil zitten, maar een paar keer bukken per dag, echt ellende. Zelfs in janken uitgebarsten op mijn werk van de pijn. Op zich bouw ik het nu weer op: sindsdien kon ik eerst 25 min paardrijden, toen 40, toen een uur. Spinning ook weer gedaan, uurtje skaten ging ook weer (stralende foto in fototopic )
Het is erg lastig, want de ene dag heb ik meer last als de andere. Pijn/tintelingen verplaatsen zich ook steeds door heup/lies/bil/zijkant been/spier onder bil. De ene dag kan ik van alles, de andere dag heb ik al een zere heup als ik 2x trap heb gelopen.
Vrijdag belt de fysio om te vragen hoe 1,5 week zonder fysio zijn verlopen. Hij twijfelt vanwege de vooruitgang, maar toch steeds klachten hebben. Bovendien ben ik ook bijna door mijn vergoeding voor de fysio heen. Hij heeft het wel eens gehad over verwijzing via huisarts voor een MRI, maar nu ook weer over een orthopeed.
Wat zouden jullie doen?
Flippin' Bitch- Kletskop
- Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10
Re: Al 4 maanden klachten na val van trap
Door laten verwijzen en het zekere voor het onzekere laten nemen!
Sterkte!
Sterkte!
slaatje- Kletskop
- Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Het advies van de fysio opvolgen, je hebt steeds weer terugkomende klachten. Ik zou voor de zekerheid dan een mri laten maken of er door een orthopeed naar laten kijken. Je klachten kunnen door training en massage weg blijven/gaan maar keren zodra dit stopt weer terug. Het kan zijn dat je "pech" hebt het kan ook zijn dat er toch nog iets meer is wat je als fysio niet kan zien. Daarom zou ik dat advies opvolgen. Zou dan wel even vragen of je fysio een brief aan je huisarts wil schrijven zodat die in ieder geval duidelijk in beeld heeft wat de fysio bedoelt. Dat is vaak toch makkelijker uit te leggen in vaktaal dan via iemand anders in leken taal.
Edit: ik kijk scheef
Edit: ik kijk scheef
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Ja, ik vind het ook wel een 'eng' idee dat de pijn na dat sprintje vooral in mijn heup/lies zit. Want dat was wat de fysio steeds maar aangaf: het mag geen pijn gaan doen in je lies, dan is er mogelijk toch iets mis met je heup. Ik wil de huisarts in ieder geval wel vragen of er een foto/scan/echo gemaakt kan worden. Een heup is toch wel een essentieel onderdeel.
Heb er nu vooral last van met werken: 2x een uur autorijden, lang staan, veel bukken, tillen etc.
Heb er nu vooral last van met werken: 2x een uur autorijden, lang staan, veel bukken, tillen etc.
Flippin' Bitch- Kletskop
- Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Over geld...vette maanden, magere maanden
» rsi klachten
» Even een trap na van het UWV
» klachten blaasontsteking?
» RSI / aanverwante klachten
» rsi klachten
» Even een trap na van het UWV