Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

rsi klachten

5 plaatsers

Ga naar beneden

rsi klachten Empty rsi klachten

Bericht  duckie za 2 jun 2012 - 11:10

zijn hier meiden die rsi klachten hebben?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rsi klachten Empty Re: rsi klachten

Bericht  Coco za 2 jun 2012 - 20:41

Niet meer, wel gehad! En ik ben er veel te lang mee doorgelopen. Heb mijn rechterhand echt een paar maanden amper kunnen gebruiken. Ik kon nog geen vinger op een muis leggen, dan verging ik van de pijn. Dus als je het vermoeden hebt dat er sprake van is, zou ik aan de bel gaan trekken.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  duckie za 2 jun 2012 - 21:38

oei dat klinkt wel heftig zeg.... wat voor klachten had je in het begin en wat hebben ze er aan gedaan?

ik merk dat mijn rechterhand steeds wat vaker gevoelig word en soms ook doortrekt naar de elleboog...
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  Minx zo 3 jun 2012 - 2:35

Even bij de fysio langs! nu proberen te tackelen voordat je er erge last van hebt.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Coco zo 3 jun 2012 - 4:11

Het begon met een soort spierpijn gevoel, daarna als krampen en daarna als continue kramp met een blok beton erop, zoiets. rsi klachten 394967 Mijn vingers bewegen was al helse pijn in mijn pols.

Edit; ik moest idd naar de fysio en rusten.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  TukTuk zo 3 jun 2012 - 4:13

Fairytale schreef:Even bij de fysio langs! nu proberen te tackelen voordat je er erge last van hebt.

+1!
Niet denken "dat trekt wel weg" en stug door blijven gaan, want dan kan het een lang traject worden om er weer van af te komen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  duckie zo 3 jun 2012 - 7:16

kun je daar zo de fysio voor bellen of moet je een verwijzing hebben oid? en noem je dan gewoon dat je vermoed dat je rsi klachten hebt ofzo?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  TukTuk zo 3 jun 2012 - 8:00

duckie schreef:kun je daar zo de fysio voor bellen of moet je een verwijzing hebben oid? en noem je dan gewoon dat je vermoed dat je rsi klachten hebt ofzo?

Over het algemeen kan je rechtstreeks bij een fysiotherapeut terecht en heb je geen verwijzing meer nodig, maar er zijn zorgverzekeringen die dat wel vragen. Ik zit bijv bij FBTO, en zij vergoedden alleen als je een verwijzing hebt (Tenminste, dat was 2 jaar geleden zo, geen idee hoe dat nu nog is, volgens mij hetzelfde)
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Minx zo 3 jun 2012 - 8:35

Ik zou gewoon bellen en mocht je wel een verwijzing nodig hebben kan dat altijd nog. Maar hoe eerder je erbij bent hoe beter, op het moment dag pijnklachten al lang in je systeem zitten en je het anders gaat gebruiken dan is het veel moeilijker om te behandelen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Serena zo 3 jun 2012 - 8:42

Je kan gewoon de fysio bellen, alleen zou ik even checken bij de verzekering hoe goed je verzekerd ben, je bent er namelijk niet met een paar weken vanaf, alhoewel dat ook wel weer aan jezelf ligt. Bij mij is het een beetje een terugkerend probleem, maar gelukkig nog niet heel erg bij mij.

@nois: ben jij er uiteindelijk echt helemaal vanaf? en kan je nu zonder veel rekening te houden met rust enzo achter de pc zitten?
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694

Bericht  Minx zo 3 jun 2012 - 9:18

Serena schreef:Je kan gewoon de fysio bellen, alleen zou ik even checken bij de verzekering hoe goed je verzekerd ben, je bent er namelijk niet met een paar weken vanaf, alhoewel dat ook wel weer aan jezelf ligt. Bij mij is het een beetje een terugkerend probleem, maar gelukkig nog niet heel erg bij mij.

@nois: ben jij er uiteindelijk echt helemaal vanaf? en kan je nu zonder veel rekening te houden met rust enzo achter de pc zitten?

Je kan er helemaal vanaf komen, ligt aan de klacht en hoe lang je er mee loopt, enz enz
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  duckie di 5 jun 2012 - 19:47

heb net gebeld en kan morgen middag terecht dus ben benieuwd....

hoe deden jullie dat eigenlijk met werken zeg maar? want ik moet op mn werk wel met een computer werken... meer typen dan echt met de muis ed maar toch...
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  TukTuk di 5 jun 2012 - 21:26

duckie schreef:heb net gebeld en kan morgen middag terecht dus ben benieuwd....

hoe deden jullie dat eigenlijk met werken zeg maar? want ik moet op mn werk wel met een computer werken... meer typen dan echt met de muis ed maar toch...

Vooral niet te lang achter elkaar werken, dus regelmatig even een korte pauze.

En waarschijnlijk gaat de fysiotherapeut ook wel kijken met je naar hoe je je werkplek het beste kan inrichten, beeldscherm op juiste hoogte, stoel op juiste hoogte, noem maar op.
Daarbij is een juiste zithouding ook van belang.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Coco wo 6 jun 2012 - 21:27

@ Serena, nee ik ben er niet volledig vanaf. Ik kan geen uren met muis achter laptop zitten en ook niet te lang met mijn telefoon bezig zijn. Dan voel ik het wel weer opspelen. Ik kan k niet meer zolang schrijven trouwens.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud