Administratie
+26
_Cyn_
Nora
SarahKey
Kaboutertje
rapa nui
TNMN
Highway
Flippin' Bitch
Esperanza
Sarah1985
VanillaRose
Makamba
Blond
Japie
Cheesegirl
Zininzon
Pancake
Parisienne
flower
Rovine
Rush
SparklingEyes
Lejow
Star007
Dani
Susan
30 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Administratie
Rush schreef:Ik heb alles in mappen en dat hou ik bij zodra ik weer post heb wat er bij in moet.
Dat doe ik ook. Voor rekeningen heb ik een apart bakje, daar leg ik ze in tot er weer salaris is, dan betaal ik ze, schrijf de betaaldatum erop en doe ze ook in de map.
Gast- Gast
Susan schreef:Belangrijke papieren gaan in mappen, maar het is niet zo dat ik iedere rekening en ieder afschrift in een map stop.
+1
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10
Parisienne schreef:Vraagje: hoe lang moet je dingen van verzekeringen/IB-groep/loonstroken/etc. bewaren?
Vijf jaar.
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Susan schreef:Belangrijke papieren gaan in mappen, maar het is niet zo dat ik iedere rekening en ieder afschrift in een map stop.
Hier net zo. Wel hebben we een bak in de la waar we dingen ingooien die ooit in een map moeten en die liggen daar vervolgens een maand of drie. Rekeningen worden vrijwel altijd op tijd betaald.
Gast- Gast
Ik heb een map waarin ik alles bewaar en eens in de zoveel tijd zoek ik alles bij elkaar en orden ik het weer. Vaak gooi ik alles wat binnenkomt in een la, na ong. 2 maanden ofzo zoek ik alles weer uit. Voor de rest gaat er bij mij veel automatisch en krijg ik bijna geen papieren rekeningen en afschriften meer. Alles wat digitaal gaat print ik niet uit.
VanillaRose- Fluisteraar
- Aantal berichten : 487
Punten : 622
ik bewaar geen acceptgiro's die ik betaald heb. Wel de verzekerings papieren, telefoonrekening. Loonstrookje krijg ik via mail.
Van bedrijf van mijn man bewaren we wel alles maar dat moet ook
Van bedrijf van mijn man bewaren we wel alles maar dat moet ook
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
Ik had altijd mappen, waar ik de papieren 1x in de zoveel tijd in stopte. Toen ik verhuisde naar mijn vorige woning, heb ik volgens mij nooit meer iets in mappen gedaan. Ik heb in m'n nieuw huis 2 kratten vol met allemaal papieren
Ik heb besloten dat daar maar gewoon te laten staan en vanaf nu weer alles in mappen te doen, nu heb ik nog niet zoveel papieren.
Ik heb besloten dat daar maar gewoon te laten staan en vanaf nu weer alles in mappen te doen, nu heb ik nog niet zoveel papieren.
Esperanza- Kletskop
- Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11
De meeste rekeningen worden via automatisch incasso afgeschreven, papieren rekeningen leg ik in het zicht en betaal ik zo snel mogelijk. Ik heb twee administratiemappen, een voor huis/auto (bijv. woonstichting, motorrijtuigenbelasting, rekeningen van garages, verzekeringen huis/auto e.d.) en een map voor andere zaken (bijv. loonstroken/jaaropgave van werk, zorgverzekering, opleiding, pensioen). Dat heb ik met tabbladen van elkaar gescheiden, op alfabetische volgorde en dan met het meest recente boven.
Bij mijn moeder heb ik nog een map met administratie staan, van wat zij ooit heeft geordend. Moet daarvan nog eens uitzoeken wat ouder dan vijf jaar is en weggooien. Ik ben op een gegeven moment gewoon opnieuw begonnen. Nieuwe mappen, op mijn manier, in mijn logica. Voorheen kregen we altijd ruzie, omdat ik nooit iets kon vinden
Maar als ik eerlijk beken... Vanuit mijn werk heb ik heel wat mensen geholpen met het ordenen van administratie, maar zelf ben ik er ook niet zo'n pietje precies in die op gezette tijden gaat zitten ordenen. Als papieren hier afgehandeld zijn, gaan ze in een tas. En dan heel soms... heb ik ordenwoede Maar dat is dan weer mijn wondere combi van perfectionist & raschaoot zijn
Bij mijn moeder heb ik nog een map met administratie staan, van wat zij ooit heeft geordend. Moet daarvan nog eens uitzoeken wat ouder dan vijf jaar is en weggooien. Ik ben op een gegeven moment gewoon opnieuw begonnen. Nieuwe mappen, op mijn manier, in mijn logica. Voorheen kregen we altijd ruzie, omdat ik nooit iets kon vinden
Maar als ik eerlijk beken... Vanuit mijn werk heb ik heel wat mensen geholpen met het ordenen van administratie, maar zelf ben ik er ook niet zo'n pietje precies in die op gezette tijden gaat zitten ordenen. Als papieren hier afgehandeld zijn, gaan ze in een tas. En dan heel soms... heb ik ordenwoede Maar dat is dan weer mijn wondere combi van perfectionist & raschaoot zijn
Flippin' Bitch- Kletskop
- Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10
Ik heb ordners met tabbladen en daar doe ik altijd als ik post krijg, alles meteen in, en betaal ook meteen. Tenzij het niet uitkomt, dan gaat het op het planbord bij de kalender, en ik schrijf de betaaldatum ook even op de kalender, zodat ik ze niet vergeet te betalen.
Ik ben er echt heel secuur mee, ik kan er niet tegen als er stapels liggen, en er ook nog betaald moet worden. Veel te bang dat het verkeerd gaat!
Ik ben er echt heel secuur mee, ik kan er niet tegen als er stapels liggen, en er ook nog betaald moet worden. Veel te bang dat het verkeerd gaat!
Gast- Gast
Wij hebben mappen. Mijn vriend heeft een eigen bedrijf, dus we hebben veel mappen.
Gast- Gast
Wij hebben 3 mappen, 1 van mij, 1 van mijn man en 1 gezamenlijke. Daarin hou ik alles bij en zit het per tabblad: huis, werk, telefoon, verzekering, auto etc. Eerst doe ik de post in bakjes (ook 3) en rekeningen die betaald moeten worden leg ik bij mijn laptop. Rekeningen bewaar ik na betaling overigens nooit, zijn makkelijk terug e vinden via internetbankieren. Heel af en toe glipt er wat doorheen en krijg ik een aanmaning maar dat is tegenwoordig vrijwel niet, doe de papieren meestal per 2 weken.
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Bij ons is bijna alles digitaal: bankafschriften, telefoonrekeningen, gas - en electriciteitsrekeningen, gemeente belasting, verzekeringen. Het enige wat ik in een map heb zijn alle loonstroken en we hebben een doos met alle belangrijke brieven (zoals aanmeldingsbrieven, brieven van school etc.) Erg makkelijk dus
TNMN- Kletskop
- Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Hou wel even in de gaten dat je bij de Rabobank maar een beperkte tijd/jaar of anderhalf (weet het niet precies) je afschrijvingen kunt bekijken bij Internetbankieren. Als je geen afschriften krijgt is het de bedoeling dat je zelf 1x in de zoveel tijd er bv een pdf van maakt en dit opslaat of het gewoon zelf print. Je zult het niet vaak nodig zijn maar laatst had ik toch iets nodig van langer geleden en dan is een afschrift wel handig. Je kunt het anders wel weer bij de Rabobank opvragen maar daar betaal je dan extra voor.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Zelfde geldt voor ING inderdaad!rapa nui schreef:Hou wel even in de gaten dat je bij de Rabobank maar een beperkte tijd/jaar of anderhalf (weet het niet precies) je afschrijvingen kunt bekijken bij Internetbankieren. Als je geen afschriften krijgt is het de bedoeling dat je zelf 1x in de zoveel tijd er bv een pdf van maakt en dit opslaat of het gewoon zelf print. Je zult het niet vaak nodig zijn maar laatst had ik toch iets nodig van langer geleden en dan is een afschrift wel handig. Je kunt het anders wel weer bij de Rabobank opvragen maar daar betaal je dan extra voor.
Gast- Gast
Eens in de zoveel tijd stop ik alles in mappen. En de mappen bewaar ik maximaal vijf jaar. Betalingen die moeten worden gedaan, heb ik in mijn hoofd, maar voor de zekerheid zet ik het ook altijd nog even in mijn telefoon. Ik heb ook nog gewoon een agenda. Maar ehmz, die gebruik ik eigenlijk nooit.
Qua vaste lasten, heb ik een overzicht in Excel die ik eens in de zoveel tijd nog eens na sla, om te kijken of het klopt. Ik kan ook zien, via ABN, wat ik waaraan heb uitgegeven. Soms wel eens confronterend, als weer eens blijkt hoeveel ik heb gepind.
Qua vaste lasten, heb ik een overzicht in Excel die ik eens in de zoveel tijd nog eens na sla, om te kijken of het klopt. Ik kan ook zien, via ABN, wat ik waaraan heb uitgegeven. Soms wel eens confronterend, als weer eens blijkt hoeveel ik heb gepind.
Gast- Gast
Pff daar ben ik echt niet goed in. Heb het weleens geordend maar na een tijdje versloft dat dan weer. Wat dat betreft ben ik echt een chaoot!
Kaboutertje- Kletskop
- Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Ik wil je wel helpen met ordenen als je wilt.Kaboutertje schreef:Pff daar ben ik echt niet goed in. Heb het weleens geordend maar na een tijdje versloft dat dan weer. Wat dat betreft ben ik echt een chaoot!
Gast- Gast
wij hebben op zolder allemaal mappen staan en per map 2 of 3 letters van het alfabet. En elke map heeft tabbladen met showhoezen. Elk bedrijf/ding/iets word eerst gesorteerd op alfabet en krijgt in die map een eigen tabblad en daar doen we alles dan in. Werkt goed, je hebt alleen stuk of 10 mappen maar we kunnen alles er nog jarenlang in kwijt.
Zelda schreef:Ik wil je wel helpen met ordenen als je wilt.Kaboutertje schreef:Pff daar ben ik echt niet goed in. Heb het weleens geordend maar na een tijdje versloft dat dan weer. Wat dat betreft ben ik echt een chaoot!
Lief van je Het is niet zo dat ik niet weet hoe, maar het volhouden is lastig ..! Misschien maar eens een begin maken..
Kaboutertje- Kletskop
- Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Haha ja ik weet hetKaboutertje schreef:Zelda schreef:Ik wil je wel helpen met ordenen als je wilt.Kaboutertje schreef:Pff daar ben ik echt niet goed in. Heb het weleens geordend maar na een tijdje versloft dat dan weer. Wat dat betreft ben ik echt een chaoot!
Lief van je Het is niet zo dat ik niet weet hoe, maar het volhouden is lastig ..! Misschien maar eens een begin maken..
Gewoon een stapeltje maken en er 1 keer per weel voor gaan zitten...
Gast- Gast
Sinds kort heb ik een super strakke administratie. Alle belangrijke brieven die we krijgen scannen we in en hebben deze online staan. Alle brieven krijgen een nummer die terug te vinden zijn in een excel met alle brieven, afzender, onderwerp, datum.
De papieren brieven stoppen we in een map. Alhoewel ik wel moet zeggen dat ik iets minder goed op de papieren versie let.
De papieren brieven stoppen we in een map. Alhoewel ik wel moet zeggen dat ik iets minder goed op de papieren versie let.
Nora- Prater
- Aantal berichten : 752
Punten : 837
@ Nora: wow, erg netjes inderdaad! Kost dat niet erg veel tijd?!
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Valt opzich wel mee, je gooit hem gelijk onder de scanner en de scanner zet het document in de map. Hoef niet de laptop er op aan te sluiten want het is een netwerk scanner. En dan eens in de zoveel tijd de documenten even in dat excel bestand neerzetten. Ook wel fijn dat ik sommige brieven dan ook ergens anders kan bekijken.
Nora- Prater
- Aantal berichten : 752
Punten : 837
Ik leg de rekeningen die betaald moeten worden op een stapel naast mijn laptop, als het betaald is zet ik dat erop incl de datum zodat ik het gemakkelijk terug kan vinden in de online afschriften. Als dat gedaan is gaan ze in een map waar het alfabetisch geordend is. Dat doe ik meestal 1 keer per maand.
_Cyn_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 475
Punten : 524
Registratiedatum : 28-02-12
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Administratie
» Administratie
» Administratie bewaren
» Administratie bewaren
» Administratie/ Papieren bewaren
» Administratie