Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Administratie

+11
Eris
Mari
Kamperseboekenwurm
Zora
samantjuh89
_DoI
Flinder
Schaapke
Winegum
Pannetoet
Floor
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Administratie Empty Administratie

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 0:51

Wie doet bij jullie (in geval je samenwoont) de administratie?
Hoe vaak doe je de administratie?
Waar berg je het op?
Ben je weleens te laat met betalen?
Vind je het leuk om te doen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Administratie Empty Re: Administratie

Bericht  Floor do 20 jan 2011 - 1:07

Wie doet bij jullie (in geval je samenwoont) de administratie? Ik doe alles maar mijn man weet wel precies wat er gebeurt en waar het geld naar toe gaat enzovoort.
Hoe vaak doe je de administratie? Dagelijks
Waar berg je het op? In mappen, 1 map voor rekeningafschriften, 1 map voor 'gewone'facturen (zoals electra, tv, water, ..) en een map waar overige facturen/bonnen in zitten (spullen waar garantie op zit)
Ben je weleens te laat met betalen? Nee
Vind je het leuk om te doen? Niet leuk maar ook niet vervelend. Ik vind het veel erger dat ik niet hoe we er financieel voor staan, dus daarom hou ik alles goed bij.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Administratie Empty Re: Administratie

Bericht  Pannetoet do 20 jan 2011 - 2:34

Wie doet bij jullie (in geval je samenwoont) de administratie?
We doen beide ons eigen administratie en af&toe gaan we er samen voor zitten..
Hoe vaak doe je de administratie?
Als er rekeningen oid binnen komt..dat kan dagelijks zijn maar ook wekelijks
Waar berg je het op?
In mappen
Ben je weleens te laat met betalen?
Nee nooit.. als er een rekening komt betalen we die meteen en anders de volgende dag.
Vind je het leuk om te doen?
Leuk niet maar het hoort erbij en het is fijn om te weten wat erin komt en wat eruit gaat..
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Administratie Empty Re: Administratie

Bericht  Winegum do 20 jan 2011 - 2:51

Wie doet bij jullie (in geval je samenwoont) de administratie? Ieder zijn/haar eigen administratie. Dingen voor het huis e.d. doet mijn vriend eigenlijk altijd. Het gaat ook van zijn rekening af. Maar ik maak de post ook gewoon open en ga daar wat mee doen als het nodig is
Hoe vaak doe je de administratie? voor mezelf elke keer als ik iets binnen krijg. Mijn vriend doet het volgens mij elke week op zondag vaak, tenzij er dringend actie nodig is
Waar berg je het op? in mappen
Ben je weleens te laat met betalen? nooit. Ik vind de administratie van betalingen erg belangrijk, en wil dan ook dat dat direct betaalt is. Heb geen zin in aanmaningen of nog ergere stappen.
Vind je het leuk om te doen? ja hoor. Ik vind het niet erg om te doen, Mijn vriend gelukkig ook niet.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Administratie Empty Re: Administratie

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 3:23

Wie doet bij jullie (in geval je samenwoont) de administratie? Ik
Hoe vaak doe je de administratie? Altijd direct als ik weer wat binnen krijg. Alles gaat meteen in mappen.
Waar berg je het op? In mappen met tabbladen er tussen. Netjes gesorteerd dus.
Ben je weleens te laat met betalen? Nee, ik betaal eigenlijk altijd meteen, soms leg ik het even op een vaste plek, maar daar ligt het niet langer dan een week, ik ben veel te bang dat ik te laat betaal en een herinnering krijg oid.
Vind je het leuk om te doen? Ja, het geeft me wel een prettig gevoel als ik alles netjes afhandel, en alles netjes op orde hou in de kast

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Administratie Empty Re: Administratie

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 3:33

Mijn vriend eigenlijk, het huis + alle dingen die daarbij komen kijken staan ook op zijn naam & gaan van zijn rekening af. We leggen alles bij elkaar in een postbak, zodra het salaris binnen is maken we alle vaste lasten over & doen we het netjes in mappen met tabbladen. We hebben allebei onze eigen map, ik voor mijn zorgverzekering + mobiel, de rest in de andere map.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Administratie Empty Re: Administratie

Bericht  Schaapke do 20 jan 2011 - 3:36

Mijn vriend doet alle administratie en is nooit te laat met betalen. Ook heeft hij allerlei mappen met tabladen op zolder, in z'n 'kantoortje', waarbij alles meteen netjes opgeborgen wordt. Zo raakt hij het overzicht nooit kwijt.

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Administratie Empty Re: Administratie

Bericht  Flinder do 20 jan 2011 - 3:38

Wie doet bij jullie (in geval je samenwoont) de administratie? We doen allebei de adminstratie, eigenlijk net zoals het uitkomt.
Hoe vaak doe je de administratie? Ik leg post eerst in een mandje en eens per maand ruim ik alles op in mappen.
Waar berg je het op? In mappen dus smile
Ben je weleens te laat met betalen? Nee, ik ben nooit te laat met betalen.
Vind je het leuk om te doen? Nee, het werkt wel overzichtelijk.
Flinder
Flinder
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 676
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Administratie Empty Re: Administratie

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 3:49

Wie doet bij jullie (in geval je samenwoont) de administratie? Ikzelf. smile
Hoe vaak doe je de administratie? Elke dag. De meeste betalingen worden automatisch geincasseerd, maar soms heb ik wel eens een rekening van de zorgverzekering of van het onderhoudsbedrijf. Meestal spaar ik de rekeningen op, met in de achterhoofd de uiterste betaaldag, en vervolgens maak ik ze allemaal tegelijk over. Soms komt het ook voor dat ik helemaal niets hoef over te boeken en dan is het simpelweg lezen, afwerken, in lade leggen. Vervolgens moet het in mappen, maar helaas is dat nog geen maandelijkse routine geworden. Maar als het betaald en afgewerkt is, dan ligt het in de lade ook nog wel even goed.
Waar berg je het op? Eerst in de lade van de afgewerkte post en vervolgens moet het in de mappen.
Ben je weleens te laat met betalen? Nee, eigenlijk niet.
Vind je het leuk om te doen? Nee, vroeger vond ik het geweldig, maar tegenwoordig is het alleen maar een last.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Administratie Empty Re: Administratie

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 4:28

ivax schreef:Wie doet bij jullie (in geval je samenwoont) de administratie?
--- Meestal doe ik dat
Hoe vaak doe je de administratie?
--- Daar heb ik geen vast moment voor. Rekeningen e.d. betaal ik altijd direct, andere papieren worden meestal direct opgeborgen
Waar berg je het op?
--- Wij hebben Ă©Ă©n map waar alles op alfabetische volgorde in gaat. Aan het begin van het jaar kopen we een nieuwe.
Ben je weleens te laat met betalen?
--- Nee, dat komt zeeer zelden voor, ik betaal eigenlijk alles direct.
Vind je het leuk om te doen?
--- Ik heb er geen hekel aan, maar facturen voldoen doe ik liever niet natuurlijk;)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Administratie Empty Re: Administratie

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 8:34

*


Laatst aangepast door BeautyFuL-RoSe-90 op ma 25 apr 2011 - 0:00; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Administratie Empty Re: Administratie

Bericht  _DoI do 20 jan 2011 - 9:14

Wie doet bij jullie (in geval je samenwoont) de administratie?
ik
Hoe vaak doe je de administratie?
Een keer per maand betaal ik alle rekeningen
Waar berg je het op?
In mappen
Ben je weleens te laat met betalen?
Nee, ik ben nooit te laat met betalen
Vind je het leuk om te doen?
Leuk niet maar ik vind het ook niet vervelend ofzo..
_DoI
_DoI
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 417
Punten : 435
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zweden

Terug naar boven Ga naar beneden

Administratie Empty Re: Administratie

Bericht  samantjuh89 do 20 jan 2011 - 9:53

Wie doet bij jullie (in geval je samenwoont) de administratie?
Ikzelf. (we overleggen ook wel hoor!)
Hoe vaak doe je de administratie?
Indien er een factuur direct betaald moet worden doe ik dat direct en anders 1x in de maand
Waar berg je het op?
In een map
Ben je weleens te laat met betalen?
Soms wel
Vind je het leuk om te doen?
Nee, maar het moet smile
samantjuh89
samantjuh89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 86
Punten : 141
Registratiedatum : 02-01-11
Woonplaats : Zeeland

Terug naar boven Ga naar beneden

Administratie Empty Re: Administratie

Bericht  Zora do 20 jan 2011 - 9:57

ivax schreef:
Wie doet bij jullie (in geval je samenwoont) de administratie? Ik neem meestal het initiatief, maar als er iets uitgezocht moet worden, zeg ik meestal tegen vriend dat hij dat moet doen. Wel regelen we onze eigen rekeningen zelf. Althans, ik hou wel in de gaten of hij zijn herinneringen betaalt, maar verder doen we het zelf.
Hoe vaak doe je de administratie? Meestal 1x per maand, als loon is gestort. Soms tussendoor nog even wat snels.
Waar berg je het op? Ik heb, lekker neurotisch, verschillende mappen. Eentje voor mijn dingen, eentje voor zijn dingen, eentje voor onze dingen.
Ben je weleens te laat met betalen? Ja, wel eens. Maar liever niet. Mijn vriend laat vaak rekeningen liggen.
Vind je het leuk om te doen? Eh nee! Alhoewel ik het wel fijn vind als alles weer op orde is.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Administratie Empty Re: Administratie

Bericht  Kamperseboekenwurm vr 21 jan 2011 - 2:02

---


Laatst aangepast door Kamperseboekenwurm op vr 12 okt 2018 - 3:15; in totaal 1 keer bewerkt

Kamperseboekenwurm
Prater
Prater

Aantal berichten : 533
Punten : 779
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Administratie Empty Re: Administratie

Bericht  Mari vr 21 jan 2011 - 2:22

Wie doet bij jullie (in geval je samenwoont) de administratie?
Wij doen het samen, soms hij alleen soms ik, maar meestal 1x per maand samen, ik vind het belangrijk dat we beide weten hoe we er financieel voor staan

Hoe vaak doe je de administratie?
1 keer per maand, en daar waar nodig.

Waar berg je het op?
Als de post binnenkomt gaat het in de kast, in een bakje betalen, als het betaald is, komt er een datumstempel op en gaat alles netjes in een ordner. Voor elk jaar een andere kleur map en alles op Alfabetische volgorde.

Ben je weleens te laat met betalen?
Bijna nooit, eigenlijk alleen als ik op vakantie ben en ze sturen net een rekening en willen binnen 7 of 14 dagen hun geld.

Vind je het leuk om te doen?
Het is niet bepaald mijn hobby, maar het moet.
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Administratie Empty Re: Administratie

Bericht  Eris vr 21 jan 2011 - 2:31

Wie doet bij jullie (in geval je samenwoont) de administratie? Ik zelf
Hoe vaak doe je de administratie? Om de dag.
Waar berg je het op? In een grote map met verschillende tabbladen.
Ben je weleens te laat met betalen? Nee daar word ik heel onrustig van dus betaal alles op tijd.
Vind je het leuk om te doen? Nee ik vind het niet leuk. Maar het moet gebeuren.

Eris
Prater
Prater

Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Administratie Empty Re: Administratie

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 9:11

ivax schreef:Wie doet bij jullie (in geval je samenwoont) de administratie? Grotendeels ik
Hoe vaak doe je de administratie? Ik ruim post direct op, acceptgiro's leg ik bij de pc neer en die worden dan vaak dezelfde dag nog betaald
Waar berg je het op? In een grote ordner
Ben je weleens te laat met betalen? Nee
Vind je het leuk om te doen? Niet vervelend, ik hou ervan om alles netjes en geordend te hebben

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Administratie Empty Re: Administratie

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 9:18

Wie doet bij jullie (in geval je samenwoont) de administratie?
Ik
Hoe vaak doe je de administratie?
1x in de paar maanden berg ik alles op, betalingen en overboekingen regel ik meteen wanneer het nodig is.
Waar berg je het op?
Alles gaat als het binnenkomt op een grote stapel. Na een paar maanden sorteer ik alles in verschillende mappen.
Ben je weleens te laat met betalen?
Is 1x voorgekomen, toen was ergens een rekening aan blijven plakken waardoor ik hem niet meer gezien had.
Vind je het leuk om te doen?
Ja, als ik het niet leuk zou vinden moet ik denk ik maar een andere baan zoeken :-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Administratie Empty Re: Administratie

Bericht  Sarah1985 zo 23 jan 2011 - 9:28

Wie doet bij jullie (in geval je samenwoont) de administratie?
Ik
Hoe vaak doe je de administratie?
elke week, wij krijgen elke week geld, en doe ookd e administratie van het bedrijf
Waar berg je het op?
zakelijk in de mappen, prive in de la dat moet eigelijk ook in mappen
Ben je weleens te laat met betalen?
ja regelmatig, heb het liever niet maar is niet anders, als je geen geld hebt kun je niet anders.
Vind je het leuk om te doen?
Ja hoor
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Administratie Empty Re: Administratie

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 9:34

Wie doet bij jullie (in geval je samenwoont) de administratie? se moi
Hoe vaak doe je de administratie? is verschillend, ligt eraan hoeveel er gedaan moet worden en of er rekeningen betaald moeten wordenWaar berg je het op? alles in mappen
Ben je weleens te laat met betalen? in de 4 jaar dat we samenwonen heb ik maar 1 keer een herinnering gehad
Vind je het leuk om te doen?yep! ben secretaresse dus ik voel me wel thuis in de papieren..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Administratie Empty Re: Administratie

Bericht  candy zo 23 jan 2011 - 9:42

Bij ons, doe ik de administratie, heb netje een lijstje gemaakt voor het hele jaar, waarbij ik kan aanstrepen als ik iets betaald heb. Rekeningen die binnenkomen betaal ik gelijk. Door het lijstje weet ik precies wat er betaald is en wat er nog betaald moet worden en wat we over hebben om te besteden aan de boodschappen.
Vind het heel leuk om te doen, rekenen en boekhouden zit in mijn bloed.
candy
candy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 19
Punten : 35
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Administratie Empty Re: Administratie

Bericht  Gast ma 24 jan 2011 - 1:50

Wie doet bij jullie (in geval je samenwoont) de administratie? Wij samen
Hoe vaak doe je de administratie? 1 x per maand, komen er tussendoor rekeningen, dan doe ik dat op dat moment even tussendoor.
Waar berg je het op? In mappen
Ben je weleens te laat met betalen? Eigenlijk nooit, het is 1 x gebeurd dat ik een rekening van bol.com te laat betaalde (gelukkig alleen herinnering gekregen)
Vind je het leuk om te doen?. Ach, ik heb er geen hekel aan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Administratie Empty Re: Administratie

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 4:25

Wie doet bij jullie (in geval je samenwoont) de administratie? allebei, net hoe het uitkomt
Hoe vaak doe je de administratie? Rekening die binnen komen vaak dezelfde dag en anders die dag daarna, zetten we erop wanneer het betaald is maar het meeste gaat autmatisch, dit kijkt San elke maand even na.*wij zijn een keer flink gescimd dus checken sindsdien alles..
Waar berg je het op? In mappen, 1 voor de kids *kinderdagverblijf ect*, 1 voor het huis *gas,water,afvalheffing enz* en 1 overige *grote uitgaves bijv, vakanties*
Ben je weleens te laat met betalen? Dat is vast wel eens voor gekomen maar dan krijg je altijd eerst een herrinering voordat het verhoogd wordt *altans tot nog toe zo geweest* maar kan me zo niet bedenken dat we ergens ernstig te laat mee waren.
Vind je het leuk om te doen?. Nou het is zeker niet mijn hobby, die van Sander ook niet dus doen we het allebei maar,, ach het hoort erbij!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Administratie Empty Re: Administratie

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 5:57

Wie doet bij jullie (in geval je samenwoont) de administratie? Ik doe de administratie
Hoe vaak doe je de administratie? 1 keer per maand, vlak nadat we geld hebben gekregen. Ik heb geen zin om constant met rekeningen betalen bezig te zijn, dus daarom betaal ik ze 1 keer in de maand. Heb ik die frustratie maar 1 keer in de maand ipv meerdere keren per maand. Beter voor mijn gemoedstoestand Wink
Waar berg je het op? In de kast in mappen en ik heb 1 la waar ik alle rekeningen in gooi die die maand betaalt moeten worden
Ben je weleens te laat met betalen? Nee, zelden. Komt vast wel eens voor dat ik een keer wat vergeet te betalen, maar daar heb je herinneringen voor Wink
Vind je het leuk om te doen? Nee

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Administratie Empty Re: Administratie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum