Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

vriendschap van 1 kant....

4 plaatsers

Ga naar beneden

vriendschap van 1 kant.... Empty vriendschap van 1 kant....

Bericht  JD vr 7 okt 2011 - 9:00

Wie herkent dit?...

ik heb 6 goede vriendinnen. we kennen elkaar sinds de brugklas, gingen samen stappen, waren elk weekend samen te vinden voor meidenavondjes,stapavondjes etc....

maar sinds kort zien we elkaar niet of nauwelijks meer. ik ben altijd degene die elk weekend weer het initiatief neemt om af te spreken, maar krijg altijd nee te horen. ze hebben geen zin, geen tijd.....en nu hebben we elkaar al weken niet gezien.
als ik niet sms of bel, dan is er ook niemand anders die een poging doet, en ik begin dat ontzettend zat te worden.

heb het al vaker bij de aangegeven dat ik het leuk zou vinden als iemand anders ook eens moeite doet, maar nu loopt het dus weer zo.... ik ben het zat om 200% energie in een vriendschap te steken en er voor je gevoel 10% voor terug te krijgen.....

JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vriendschap van 1 kant.... Empty Re: vriendschap van 1 kant....

Bericht  Gast vr 7 okt 2011 - 9:08

Aangezien je al hebt aangegeven dat je het leuk zou vinden als anderen ook eens moeite doen, zou ik nu verder zelf niks doen. Het is misschien best frustrerend om nu zelf verder niks te doen en af te wachten, maar als je gewoon niks van hen hoort, dan weet je genoeg. Ik zou er dan geen energie meer insteken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vriendschap van 1 kant.... Empty Re: vriendschap van 1 kant....

Bericht  Gast vr 7 okt 2011 - 9:10

Ik zou hoe erg ook, het ook zo laten en er geen energie meer in steken. Het lijkt niet alsof jullie nog vriendinnen zijn als er van hen niks komt en ze vaak niet kunnen. hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vriendschap van 1 kant.... Empty Re: vriendschap van 1 kant....

Bericht  Gast vr 7 okt 2011 - 9:15

Hoe rot het ook is, mensen groeien soms uit elkaar. Zo'n groep is moeilijk bij elkaar te houden, mensen veranderen, zeker van brugger naar volwassenen, iedereen heeft zijn eigen leven en verplichtingen. Ik zou het niet al te persoonlijk opvatten, wellicht een uitje voorstellen, een ruimere tijd van te voren (een maand ofzo) en mijn energie verder in andere vriendschappen steken. Ik herken het wel maar ik heb me er altijd wel bij neer kunnen leggen, hoe jammer ik het dan ook vond. Soms loopt het gewoon zo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vriendschap van 1 kant.... Empty Re: vriendschap van 1 kant....

Bericht  JD vr 7 okt 2011 - 9:16

naja het jammere is dus....ik heb geen andere vriendschappen. wel kennissen enzo, maar dit zijn echt zulke goede vriendinnen.... ik ben peettante van 1 van de kindjes, we zijn getuigen geweest bij elkaars bruiloft enzo....zulke goede vriendinnen. daarom snap ik dit niet zo goed.....
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vriendschap van 1 kant.... Empty Re: vriendschap van 1 kant....

Bericht  Gast vr 7 okt 2011 - 9:25

JaneDoe schreef:naja het jammere is dus....ik heb geen andere vriendschappen. wel kennissen enzo, maar dit zijn echt zulke goede vriendinnen.... ik ben peettante van 1 van de kindjes, we zijn getuigen geweest bij elkaars bruiloft enzo....zulke goede vriendinnen. daarom snap ik dit niet zo goed.....

Je hoeft ze ook niet te degraderen tot vage kennissen natuurlijk. Dat je iemand minder vaak ziet wil niet zeggen dat je minder om ze mag geven... Maar wellicht zit er tussen jouw kennissen wel een nieuwe leuke vriendin die wat vaker tijd heeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vriendschap van 1 kant.... Empty Re: vriendschap van 1 kant....

Bericht  Possom vr 7 okt 2011 - 10:12

Ik zou het niet persoonlijk opvatten of me er zorgen over maken, ik heb zelf super weinig tijd dus zie mijn vriendinnen maar een paar x per jaar, 4-6x ofzo. Dat komt niet omdat ik ze niet (meer) aardig vind, maar gewoonweg omdat er geen tijd is om vaker af te spreken. We mailen tussendoor wel redelijk veel dus we houden wel contact, maar fysiek afspreken komt er gewoon maar weinig van. Misschien kun je je hierbij neerleggen en wat vaker ander contact hebben met ze (bellen/mailen/kaartje/etc) want het hoeft niks te betekenen!
Sowieso als er ook kinderen in het spel zijn, kan ik me voorstellen dat er minder tijd is.
Possom
Possom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vriendschap van 1 kant.... Empty Re: vriendschap van 1 kant....

Bericht  JD vr 7 okt 2011 - 10:15

ik denk inderdaad dat ik te hoge verwachtingen heb van mijn vriendschappen. door het werk van mijn vriend zit ik elk weekend alleen thuis, en ik vind het dan leuk om met de meiden af te spreken.... en dan baal ik onwijs als ik elke week rond ss, en elke keer weer 6x nee te horen krijg....Sad .... geloof dat ik me er inderdaad bij neer moet leggen, maar leuk vind ik t niet...
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vriendschap van 1 kant.... Empty Re: vriendschap van 1 kant....

Bericht  Gast vr 7 okt 2011 - 10:30

JaneDoe schreef:ik denk inderdaad dat ik te hoge verwachtingen heb van mijn vriendschappen. door het werk van mijn vriend zit ik elk weekend alleen thuis, en ik vind het dan leuk om met de meiden af te spreken.... en dan baal ik onwijs als ik elke week rond ss, en elke keer weer 6x nee te horen krijg....Sad .... geloof dat ik me er inderdaad bij neer moet leggen, maar leuk vind ik t niet...

Ik denk dat je gewoon andere verwachtingen hebt. Zij hebben mss wel een partner die thuis is in het weekend en als ze dan de hele week werken begrijp ik wel dat ze ook tijd met die partner willen doorbrengen. Daarnaast zullen ze wellicht ook nog andere vrienden hebben, familie en andere dingen die ze in het weekend willen doen. Nogmaals, het neemt niet weg dat de vriendschap minder moet zijn geworden maar ik kan me wel voorstellen dat ze niet meer dezelfde hoeveelheid tijd hebben als voorheen/ vroeger. Ik zou eens verder kijken dan deze 6 vriendinnen en er ook iets positiefs in zien om nieuwe mensen te ontmoeten. En als je met die vriendinnen wilt afspreken, probeer het dan iets verder van te voren iets voor te stellen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vriendschap van 1 kant.... Empty Re: vriendschap van 1 kant....

Bericht  Gast za 8 okt 2011 - 5:56

Ik herken 't ook wel, ik heb een kleine vriendengroep waarvan ik nog de enige ben zonder kinderen. Een van mijn vriendinnen, die ik al sinds de brugklas beschouw als m'n beste vriendin heeft opeens hele andere prioriteiten, en ik lijk daar niet echt een van te zijn. Ik vind het logisch dat ze, nu ze moeder is, haar gezin op de 1e plaats stelt, maar om nou helemaal geen iniriatief tot contact te nemen? Heb het wel eens aangekaart, maar er verandert niks. Dus heb ik me erbij neergelegd dat alle contact van mij uit komt. De reden dat ik ik dat nog telkens wel doe is dat als we dN bij elkaar zijn, het ook wel weer goed is. Ik zou zeggen, kijk wat je er zelf eventueel nog uit kunt halen en leg je er verder bij neer..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vriendschap van 1 kant.... Empty Re: vriendschap van 1 kant....

Bericht  Gast za 8 okt 2011 - 6:28

Kun je in de weekenden niet zelf wat leuks gaan doen? Kan je dan niet een keer een bakje koffie doen bij familie, naar de markt op zaterdag (ik noem maar wat) of onder een leuke sport gaan op zaterdagmorgen? Je vriendinnenprobleem is dan niet opgelost natuurlijk, maar dan ben je niet zo afhankelijk van die vriendinnen wat het weekend betreft, zodat je er zelf wel een leuk weekend van kan maken in ieder geval.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vriendschap van 1 kant.... Empty Re: vriendschap van 1 kant....

Bericht  Atelier Madame za 8 okt 2011 - 8:32

Plaats een berichtje op het vriendin gezocht subforum! Wie weet reageert er iemand waarmee je een nieuwe vriendschap kunt opbouwen.

Los daarvan, ken je helemaal geen andere mensen om in het weekend eens mee af te spreken? Collegas, familie of schoonfamilie, desnoods ga je op de thee bij je oma. Er is toch altijd wel iemand om te gaan buurten als je je alleen voelt?

En mss een hele gekke vraag, maar als je vriendinnen kinderen hebben, sms je mss niet op het verkeerde moment? Sowieso moet je volgens mij met kinderen veel meer plannen met je tijd, je kunt ze niet altijd bij je partner achterlaten natuurlijk. En een gezin heeft ook een ander ritme natuurlijk. Mss kan je ipv drankje savonds is een high tea op zondagmiddag voorstellen?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vriendschap van 1 kant.... Empty Re: vriendschap van 1 kant....

Bericht  JD za 8 okt 2011 - 11:02

nou het is niet zozeer overdag... dan vermaak ik me wel en ga ik er zelf lekker op uit, of met mijn vriend/moeder etc. het gaat om de avonden....dan heb ik echt geen idee wie ik moet bellen.
en t is niet zo dat ik binnen blijf zitten hoor...ik ga vaal genoeg in mn eentje naar de kroeg, in de hoop dat ik daar kennissen tegenkom, maar helaas.... de meeste vrienden en kennissen van mijn leeftijd hebben het stap gebeuren wel een beetje gezien, en blijven thuis....

stappen hoeft ook niet heel per sé, maar gewoon ieand om een biosje mee te pakken, thuis filmpje huren of gewoon gezellig bijkletsen met de meiden. vroeger deden we dat om de week, en nu iets van 1x in de 6 maanden.
Natuurlijk begrijp ik het als er kinderen in het spel zijn, maar dit is slechts bij 1 van de 6 vriendinnen het geval.
Ik spreek ook s avonds wel met mn moeder af, heb net Gooische vrouwen met haar zitten kijken, maar ja.....ik ben 26 en heb nog geen kindjes, dus kan gaan en staan waar ik maar wil, dan kan ik leukere dingen bedenken dan elke zaterdagavond met mn moeder op de bank zitten...

t komt ook door mijn relatie denk ik hoor....de meeste mensen hebben een vriend die s avonds gewoon thuis is. mijn vriend werkt elk weekend, alle avonden, het hele jaar door... vandaar ik me gewoon in t weekend wat sneller alleen voel....
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vriendschap van 1 kant.... Empty Re: vriendschap van 1 kant....

Bericht  Gast za 8 okt 2011 - 11:09

JaneDoe schreef:Wie herkent dit?...



Ik... Maar daar praat ik liever via PM over. Dus als je wil.. Ik lees dan wel van je.

hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vriendschap van 1 kant.... Empty Re: vriendschap van 1 kant....

Bericht  Raindrop za 8 okt 2011 - 11:52

Ik zou er echt geen enerige meer in steken, het moet niet altijd van jouw kant komen he.
Misschien kan je via het forum meiden in jouw buurt leren kennen?
Is er geen sport die je leuk vind die je misschien kan gaan doen? Of een leuke cursus of workshop?
Je hebt dan iets te doen en je hebt kans dat je mensen leert kennen.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vriendschap van 1 kant.... Empty Re: vriendschap van 1 kant....

Bericht  JD za 8 okt 2011 - 11:55

Raindrop schreef:Ik zou er echt geen enerige meer in steken, het moet niet altijd van jouw kant komen he.
Misschien kan je via het forum meiden in jouw buurt leren kennen?
Is er geen sport die je leuk vind die je misschien kan gaan doen? Of een leuke cursus of workshop?
Je hebt dan iets te doen en je hebt kans dat je mensen leert kennen.

sja ik denk inderdaad dat ik nieuwe vriendschappen moet gaan opbouwen.... dat stelde ik telkens uit, en ik bleef energie steken in deze vriendschappen, omdat ik weer niet zo'n held ben om ergens in mn eentje op af te stappen zoals hobby,sport etc.... maar ik ga eens rondkijken op internet:) En heb net al een advertentie hier op t forum gezet:)
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vriendschap van 1 kant.... Empty Re: vriendschap van 1 kant....

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum