Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Betaald als onderwijsassistent

+4
Lejow
Marsy28
SparklingEyes
Middleme
8 plaatsers

Ga naar beneden

Betaald als onderwijsassistent Empty Betaald als onderwijsassistent

Bericht  Middleme do 29 maa 2012 - 19:01

Even een vraag omdat ik er met googlen niet uit kom.

Ik heb een aanbod gehad om 2 dagen per week in te vallen op een school. Omdat ik nog geen bevoegd leerkracht ben, zou ik betaald worden als onderwijsassistent. Wie kan mij vertellen om hoeveel dat gaat? De dagen leveren 5 uur p/dag lesgebonden tijd op.
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Betaald als onderwijsassistent Empty Re: Betaald als onderwijsassistent

Bericht  Gast do 29 maa 2012 - 21:36

Oh lekker dan, dat je nog niet bevoegd bent maakt niet uit bij het uitvoeren van de werkzaamheden maar wel bij het betalen van salaris? Wat zijn stichtingen toch vaak slinks. Zou ik het wel even over hebben. Of sta je niet alleen op de groep?

Gast
Gast

Bericht  SparklingEyes do 29 maa 2012 - 21:47

Onthou dan even dat je goed overlegt wie de eind verantwoordelijkheid heeft! Ze zetten je in principe dus als o.a. Voor de klas en dan moet er bijv. Een achterwacht zijn.

Ik weet dat het fijn is dat je wat hebt, maar denk daar wel even over na!
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Middleme do 29 maa 2012 - 22:38

Voor wat ik weet ben ik "gewoon" alleen in de groep dan. Maar thanks SE! Die ga ik zeker meenemen in mn gesprek vanmiddag...
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Marsy28 do 29 maa 2012 - 23:24

Ik heb ook als inval onbevoegd voor de klas gestaan maar heb gewoon betaald gekregen als leerkracht. Ik had een persoon die zeg maar medeverantwoordelijk was (de teamleider) en als er wat was, was ik niet eindverantwoordelijk. En zo hoort het ook! Ik vind het echt niet kunnen, een onderwijsassistent verdient zoveel minder terwijl je de werkzaamheden van een docent vervult.
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  Gast do 29 maa 2012 - 23:38

Ik ben nu ook aan het invallen. Ik weet eigenlijk niet eens of ik als leerkracht of o.a. betaald krijg... Slechte voorbereiding weer Wink Ik reken op o.a., dan kan het altijd nog meevallen. Natuurlijk is dat minder dan leerkracht, maar het is beter dan niks. Daarnaast ben ik blij dat mijn naam bij steeds meer scholen bekend wordt. Dat vergroot de kans op een baan volgend schooljaar.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 30 maa 2012 - 0:15

Mijn klassenassistenten verdienen 12 euro in het uur. Zij geven alleen maar individueel les in de dingen waarvan ik vind dat dat moet. Zelf sta ik (nog) onbevoegd voor de klas maar ik ben wel de eindverantwoordelijke.

Gast
Gast

Bericht  Lejow vr 30 maa 2012 - 1:17

Toen ik inviel tijdens mijn opleiding kreeg ik ook als O.A. betaald.
De salarisschalen voor O.A. staan gewoon in de CAO voor het primair onderwijs!
Als je weet hoeveel je FTE is (werktijdsfactor) kun je berekenen hoeveel je gaat verdienen (bruto).
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  piene1983 vr 30 maa 2012 - 1:58

Als je geen pabo diploma hebt is het niet mogelijk om je uit te betalen als leerkracht en vindt de inschaling als onderwijsassistent plaats. Bureaucratie maar echt waar. Net als dat je niet betaald kunt krijgen als je geen verklaring omtrent gedrag kunt laten zien of hebt ingeleverd. Het gaat er hierbij dus niet zozeer om dat ze dat niet willen maar het kan niet anders. Wat Lejow zegt klopt, in de cao kun je zien wat je gaat verdienen als je weet wat je fte zal zijn. Als de directeur bijvoorbeeld aanwezig is kan hij/zij als achterwacht fungeren, het is wel belangrijk dat er duidelijkheid is over wie eindverantwoordelijk gaat zijn. Denk bijvoorbeeld ook aan het lopen naar de gymzaal als dit niet op het schoolterrein ligt, excursies etc.
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Bericht  Marsy28 vr 30 maa 2012 - 13:44

piene1983 schreef:Als je geen pabo diploma hebt is het niet mogelijk om je uit te betalen als leerkracht en vindt de inschaling als onderwijsassistent plaats. Bureaucratie maar echt waar. Net als dat je niet betaald kunt krijgen als je geen verklaring omtrent gedrag kunt laten zien of hebt ingeleverd. Het gaat er hierbij dus niet zozeer om dat ze dat niet willen maar het kan niet anders. Wat Lejow zegt klopt, in de cao kun je zien wat je gaat verdienen als je weet wat je fte zal zijn. Als de directeur bijvoorbeeld aanwezig is kan hij/zij als achterwacht fungeren, het is wel belangrijk dat er duidelijkheid is over wie eindverantwoordelijk gaat zijn. Denk bijvoorbeeld ook aan het lopen naar de gymzaal als dit niet op het schoolterrein ligt, excursies etc.

Nee Piene, dat is dus niet zo. Ik heb geen pabo diploma, noch een onderwijsbevoegdheid en stond toch keurig, onder toezicht van een teamleider, zelfstandig en alleen voor de klas VMBO 3 en 4 en werd gewoon als docent uitbetaald. Ook deed ik zelfstandig de stagebezoeken etc, hier ging geen directeur of teamleider mee, dat hoorde gewoon bij mijn baan. Als invaller kan dit namelijk wel, mits dit contractueel is vastgelegd en jij en de achterwacht ermee akkoord gaat dat jij niet de eindverantwoordelijke bent. Maar ze kunnen je niet voor de klas zetten en dan je als onderwijsassistent betalen. Je bent of leerkracht (met in jouw geval dus achterwacht ernaast of in overleg met de achterwacht alleen maar dat jij niet de eindverantwoordelijke bent, je zult dus ook gesprekken moeten voeren met deze persoon dan en afspraken maken) of je bent onderwijsassistent waar je onder/naast een leerkracht werkt. Je bent dus dan niet alleen in de klas aanwezig. Ben je dat wel en geef je zelf les, dan hoor je dit in je contract vastgelegd te krijgen. En het verschilt behoorlijk, het salaris van een onderwijsassistent (MBO) en leerkracht (HBO), afhankelijk natuurlijk of je in het BO of VO komt te werken.
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Bericht  bolus26 vr 30 maa 2012 - 19:02

Lejow schreef:Toen ik inviel tijdens mijn opleiding kreeg ik ook als O.A. betaald.
De salarisschalen voor O.A. staan gewoon in de CAO voor het primair onderwijs!
Als je weet hoeveel je FTE is (werktijdsfactor) kun je berekenen hoeveel je gaat verdienen (bruto).

bij mij was het ook zo door de reden die piene aangeeft. Bij de vakbond geven ze dit ook aan (collega van mij heeft dit uitgezocht zij is assistent maar vervangt ee nzwangerschap van een leerkracht.)

in het basisonderwijs in ieder geval wel zover ik weet!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  piene1983 vr 30 maa 2012 - 20:19

Onlangs heb ik dit uitgezocht tbv mijn LIOer. Navraag gedaan bij de juridische tak van de bond én de salrisadministratie van mijn werkgever. Zonder Pabodiploma geen uitbetaling als leerkracht binnen het primair onderwijs. Volgens mij werkt de salariering op het vo sowieso anders dan op het po, daar zal het verschil vandaan komen.
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Bericht  Marsy28 za 31 maa 2012 - 0:02

piene1983 schreef:Onlangs heb ik dit uitgezocht tbv mijn LIOer. Navraag gedaan bij de juridische tak van de bond én de salrisadministratie van mijn werkgever. Zonder Pabodiploma geen uitbetaling als leerkracht binnen het primair onderwijs. Volgens mij werkt de salariering op het vo sowieso anders dan op het po, daar zal het verschil vandaan komen.

DAT zou inderdaad een reden kunnen zijn! Ik werkte inderdaad in het VO.. Heb ik eroverheen gelezen waar de TO gaat werken?
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Bericht  piene1983 za 31 maa 2012 - 2:51

Niet overheen gelezen, het staat er niet... Gezien de reacties ben ik er vanuit gegaan dat het ging om invallen in het po, in het ot staat er niks over. Het zou dus nog steeds allebei mogelijk kunnen zijn! Ben benieuwd!
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Bericht  nina za 31 maa 2012 - 2:57

Ik sta ook onbevoegd voor de klas in het vo.
En krijg ook gewoon in de LB schaal betaald.

Ben natuurlijk wel studerende anders kan het niet.
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Blond za 31 maa 2012 - 3:02

Toen ik inviel tijdens mijn LIO stage kreeg ik ook als onderwijs assistente betaald, volgens mij is dit meestal zo in het primair onderwijs. In mijn derde jaar viel ik ook in, en toen kreeg ik handje contantje 35 euro per dag (echt belachelijk als ik er achteraf op terugkijk).
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud