Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

opa / oma die betaald krijgen voor oppassen

+12
PiP
Manderijn
Slakje
studiebol
Tania
Linda
Ella
Caroow
Puggle
tweeling
Susan
yes1984
16 plaatsers

Ga naar beneden

opa / oma die betaald krijgen voor oppassen Empty opa / oma die betaald krijgen voor oppassen

Bericht  yes1984 do 22 nov 2012 - 7:14

J. gaat 1 vaste dag per week naar mijn moeder.
Zij krijgt hier een kleine vergoeding per uur voor.
Er zullen vast meer meiden zijn die dat doen.
Toen jullie een tweede kindje kregen, is die vergoeding toen veranderd?

Wij vinden het bedrag 2x betalen omdat er een kindje bij komt wel erg veel.
Wat vinden jullie hiervan?
Een creche werkt natuurlijk wel op deze manier...
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

opa / oma die betaald krijgen voor oppassen Empty Re: opa / oma die betaald krijgen voor oppassen

Bericht  Susan do 22 nov 2012 - 7:21

Heeft je moeder daar zelf geen ideeën over? Waar is die vergoeding voor, voor luiers en voeding? Reiskosten? Om haar te compenseren omdat ze die dag niet werkt? Of is het gewoon een soort salaris?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

opa / oma die betaald krijgen voor oppassen Empty Re: opa / oma die betaald krijgen voor oppassen

Bericht  tweeling do 22 nov 2012 - 7:23

Vinden ze het een verplichting dan, dat ze ervoor betaald (willen) worden? Ik zou het persoonlijk een beetje gek vinden om mijn eigen ouders te betalen om op hun kleinkind(eren) te passen. Ik zou gewoon met je ouders overleggen, dan komen jullie er vast wel uit. opa / oma die betaald krijgen voor oppassen 561177
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

opa / oma die betaald krijgen voor oppassen Empty Re: opa / oma die betaald krijgen voor oppassen

Bericht  yes1984 do 22 nov 2012 - 7:26

Mijn ouders weten nog niet dat ik zwanger ben. Omdat er qua gezondheid en werk dingen spelen, wil ik ze nog even geen meer zorgen bezorgen. En we willen graag de 1e echo even afwachten.

Mijn moeder pas een lange dag op, en wij vonden dat daar iets tegenover mag staan. Mijn vader verdiend het thuis alleen, dus ik vind dat ze het ook verdienen. Omdat het hier een vaste dag betreft zit ze deze dag ook 'gebonden' en ik vind dat daar iets tegenover mag staan. We nemen zelf de luiers mee. Maar eten en drinken krijgt hij van mijn ouders.

Het gaat mij er niet echt om of het gek is of niet of ze hier een kleine vergoeding voor krijgen. Meer of het verdubbeld moet worden of niet.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

opa / oma die betaald krijgen voor oppassen Empty Re: opa / oma die betaald krijgen voor oppassen

Bericht  Puggle do 22 nov 2012 - 7:31

Verdubbelen zou ik denk niet doen. Misschien de helft erbij? Je kan het tegen die tijd ook gewoon overleggen met haar misschien vind ze het zelf wel niet nodig om geld extra te krijgen.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

opa / oma die betaald krijgen voor oppassen Empty Re: opa / oma die betaald krijgen voor oppassen

Bericht  Caroow do 22 nov 2012 - 7:32

Ik zou denk ik de helft extra betalen. Zo deed ik het vroeger met oppassen ook, 10 gulden voor het eerste kind, 5 gulden voor elk volgende.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

opa / oma die betaald krijgen voor oppassen Empty Re: opa / oma die betaald krijgen voor oppassen

Bericht  Susan do 22 nov 2012 - 7:33

Als zij het niet breed hebben zou ik sowieso alles meegeven wat je mee kunt geven, dus babyvoeding, Roosvicee, boterhammen, fruit, dat soort dingen. Of ik het verder zou verdubbelen, geen idee, ik weet natuurlijk niet wat je nu geeft, hoe breed je zelf zit en of je het dubbele van dat bedrag kunt missen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

opa / oma die betaald krijgen voor oppassen Empty Re: opa / oma die betaald krijgen voor oppassen

Bericht  Ella do 22 nov 2012 - 8:29

Als ik voor een eerste kindje zou betalen, dan zou ik voor een tweede ook iets betalen. Hetzelfde bedrag extra geven is misschien veel. Dan een deel vh bedrag
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

opa / oma die betaald krijgen voor oppassen Empty Re: opa / oma die betaald krijgen voor oppassen

Bericht  Linda do 22 nov 2012 - 8:36

Op een kdv betaal je toch niet het dubbele voor een tweede kind? Ik dacht in ieder geval van niet.

Ik zou gewoon even overleggen. Misschien een beetje erbij.

Mijn schoonmoeder past 2 dagen in de week op. Ze hoeft er geen geld voor, maar ik zorg wel dat er luiers en billendoekjes en dingen voor op brood/pap enzo mee neem. Dat hoeft ze uiteraard niet te betalen. Straks zal dat met een tweede net zo zijn.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

opa / oma die betaald krijgen voor oppassen Empty Re: opa / oma die betaald krijgen voor oppassen

Bericht  Tania do 22 nov 2012 - 8:37

Linda schreef:Op een kdv betaal je toch niet het dubbele voor een tweede kind? Ik dacht in ieder geval van niet.


Jawel hoor, je krijgt voor het tweede kind alleen meer kinderopvangtoeslag terug. Maar aan het kinderdagverblijf betaal je voor elk kind gewoon hetzelfde.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

opa / oma die betaald krijgen voor oppassen Empty Re: opa / oma die betaald krijgen voor oppassen

Bericht  studiebol do 22 nov 2012 - 8:39

Tania schreef:
Linda schreef:Op een kdv betaal je toch niet het dubbele voor een tweede kind? Ik dacht in ieder geval van niet.


Jawel hoor, je krijgt voor het tweede kind alleen meer kinderopvangtoeslag terug. Maar aan het kinderdagverblijf betaal je voor elk kind gewoon hetzelfde.

Ja dat wilde ik net zeggen wij betalen voor beide meiden even veel aan het dagverblijf.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

opa / oma die betaald krijgen voor oppassen Empty Re: opa / oma die betaald krijgen voor oppassen

Bericht  Linda do 22 nov 2012 - 8:45

Tania schreef:
Linda schreef:Op een kdv betaal je toch niet het dubbele voor een tweede kind? Ik dacht in ieder geval van niet.


Jawel hoor, je krijgt voor het tweede kind alleen meer kinderopvangtoeslag terug. Maar aan het kinderdagverblijf betaal je voor elk kind gewoon hetzelfde.

Oh oké, dan ligt het dus aan de toeslag.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

opa / oma die betaald krijgen voor oppassen Empty Re: opa / oma die betaald krijgen voor oppassen

Bericht  Slakje do 22 nov 2012 - 8:47

Ik zou het eerlijk gezegd ook best gek vinden om geld te geven aan mijn ouders voor het oppassen. Net alsof ze het niet uit vrije wil doen... Maar goed. Ben je niks mee natuurlijk.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

opa / oma die betaald krijgen voor oppassen Empty Re: opa / oma die betaald krijgen voor oppassen

Bericht  Linda do 22 nov 2012 - 8:51

Als wij voldoende geld per maand over zouden houden dan zou ik erg graag m'n schoonmoeder geld geven.
Nu doen we het op een andere manier. Ze hebben een hekel aan koken en eten vaak ongezond, ik maak vaak porties extra wat ik aan hun mee geef. M'n schoonvader lust weinig, dus dan heeft m'n schoonmoeder eens wat anders. Binnenkort koop ik een kledingbon voor haar.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

opa / oma die betaald krijgen voor oppassen Empty Re: opa / oma die betaald krijgen voor oppassen

Bericht  Manderijn do 22 nov 2012 - 9:36

Mijn schoonmoeder wil er ook geen geld voor, maar wij stoppen wel elke week wat geld in een enveloppe, en daar doen we samen met hun dan weer leuke dingen van. Want ook al doen ze het uit vrij wil, ze zorgen er wel voor dat ik kan werken. Dus daar mag wat mij betreft best iets tegenover staan.

Als je nu voor je tweede kindje een deel van het eerste bedrag erbij doet? En ik zou haar denk ik zelf ook vragen als ze het t.z.t weet. Misschien dat je er dan makkelijker uit komt?

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

opa / oma die betaald krijgen voor oppassen Empty Re: opa / oma die betaald krijgen voor oppassen

Bericht  PiP do 22 nov 2012 - 10:14

Wij krijgen 10% korting op het 2e en volgende kind bij het kdv opa / oma die betaald krijgen voor oppassen 561177

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

opa / oma die betaald krijgen voor oppassen Empty Re: opa / oma die betaald krijgen voor oppassen

Bericht  Gast do 22 nov 2012 - 11:37

Ik vind het niet gek dat je je ouders daarvoor betaald! Voor een avondje of één dag per maand zou ik het niet doen, maar wekelijks een vaste dag is toch anders.
Tegen die tijd met je moeder overleggen, bedrag verdubbelen vind ik wat veel, eerder maal 1,5. De dagbesteding wordt niet langer of beperkter, alleen intensiever.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

opa / oma die betaald krijgen voor oppassen Empty Re: opa / oma die betaald krijgen voor oppassen

Bericht  maiadebij do 22 nov 2012 - 19:51

Mijn moeder past 2,5 dag per week op ons kinderen. We hadden het eerst via een gastouderburo geregeld, zij kreeg mijn kinderopvang toeslag en wij bleven op nul. Maar dat gaf zoveel rompslomp... Nu trakteren we haar zo nu en dan. Afgelopen zomer hebben we haar meegenomen op vakantie bijvoorbeeld.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

opa / oma die betaald krijgen voor oppassen Empty Re: opa / oma die betaald krijgen voor oppassen

Bericht  Sophiee do 22 nov 2012 - 21:51

Mijn moeder past een dag op en mijn schoonmoeder een paar uurtjes. We betalen ze niet. Het is eerder andersom. Iedere keer krijgt L. weer wat van de oma's. We trakteren ze ook. Zo nu en dan een mooie ingelijste foto en met Kerst en groter cadeau. Ze leveren toch veel vrije tijd in. Hoewel, mijn moeder zei laatst dat ze zo tot rust komt als ze oppast op L. L. slaapt overdag nauwelijks en is een echt schootkindje, ook wandelen vindt ze heerlijk. Normaal vliegt mijn moeder van hot naar her op haar vrije dag, maar nu moet ze verplicht rustig op de bank zitten of een stukje wandelen. Haha.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

opa / oma die betaald krijgen voor oppassen Empty Re: opa / oma die betaald krijgen voor oppassen

Bericht  Gast do 22 nov 2012 - 21:55

Ik heb mijn ouders nooit hoeven te betalen, maar ik vind het absoluut niet gek als je dat wel doet. Ik bedoel, het vraagt tijd, je ouders moeten waarschijnlijk ook inkopen doen én ze hebben de verantwoordelijkheid over je kind. Waarom is dat zoveel anders dan een kinderopvang o.i.d?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

opa / oma die betaald krijgen voor oppassen Empty Re: opa / oma die betaald krijgen voor oppassen

Bericht  liesje do 22 nov 2012 - 22:00

wij betalen ook niks aan me ouder/schoonouders. ik geef ze af en toe een kleinigheidje voor dat ze oppassen.nu gaan ze ook geen vaste dagen zodat mn ouders ook gewoon beide kunnen werken. zo gaat het ook goed maar vind het wel heel lief dat je je ouders toch ondersteund zo
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

opa / oma die betaald krijgen voor oppassen Empty Re: opa / oma die betaald krijgen voor oppassen

Bericht  yes1984 vr 23 nov 2012 - 9:09

Ik denk dat ik het gewoon met ze ga bespreken wanneer ze het weten. Dat komt vast een keer zo uit. Ik vind het helemaal niet erg om ze te betalen. We betalen ook alleen de dag dat J. er standaard is. Wanneer ze tussendoor (wanneer we niet aan het werk zijn, maar er iets anders is) af en toe oppassen geef ik ze daar een knuffel en een zoen voor. Ze willen ook echt niet alles betaald hebben. Maar mijn zus en ik geven hetzelfde "uurtarief" voor de vast oppasuren. En dat ik oké. Binnekort willen we weer even een doosje boodschapjes brengen. Met een paar broden, beleg, fruit en ontbijtkoek e.d. Dat zijn dingen die we niet meegeven. Billendoekjes en luiers zitten altijd in zijn tas.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

opa / oma die betaald krijgen voor oppassen Empty Re: opa / oma die betaald krijgen voor oppassen

Bericht  Le Chat Noir za 24 nov 2012 - 1:02

Mag ik vragen wat je nu per uur/dag geeft?
Ik vind het ook niet gek hoor!
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

opa / oma die betaald krijgen voor oppassen Empty Re: opa / oma die betaald krijgen voor oppassen

Bericht  yes1984 za 24 nov 2012 - 2:31

Le Chat Noir schreef:Mag ik vragen wat je nu per uur/dag geeft?
Ik vind het ook niet gek hoor!

Tuurlijk mag je dat vragen. Ze krijgt € 3,- per uur. Daarvoor krijgt J. dus daar ook eten en drinken.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

opa / oma die betaald krijgen voor oppassen Empty Re: opa / oma die betaald krijgen voor oppassen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum