Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Inleiden..

+22
Puggle
Lejow
Jazzlyn
Twellie
PapillonRose
Dora
vickie
Aggi
Nana
miss22
Fiebje
Diese
yes1984
Aagje!
Teddyaapje
Slakje
SarahKey
L!ND@
Tiara
ekjir@M
mickey
Pien
26 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Inleiden.. Empty Inleiden..

Bericht  Gast do 29 maa 2012 - 4:20

Ik ben sinds gisterenavond opgenomen in het ziekenhuis met vage klachten..
Nu liet de ctg vanmorgen een behoorlijke dip zien tijdens een harde buik.. Vanmiddag was hij wel goed gelukkig..maar de gyn maakte zich wat zorgen om die dip..
Nu moet ik nog een nacht ter observatie blijven en misschien dat ze me daarna willen gaan inleiden.. Nu zie ik hier vreselijk tegenop...
Bij de eerste ben ik spontaan bevallen met 41+3 weken en dit was al een snelle en heftige bevalling..

Wie is van jullie ingeleid en hoe ging dit in zijn werk?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Inleiden.. Empty Re: Inleiden..

Bericht  Pien do 29 maa 2012 - 4:23

Ik ben ingeleid en vond de bevalling an sich niet echt zwaar of wat dan ook. Had wel een ruggenprik gekregen omdat ik in een gigantische weeenstorm terecht kwam, een volgende keer als ik weer ingeleid zou moeten worden zou ik dat niet als erg ervaren!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inleiden.. Empty Re: Inleiden..

Bericht  mickey do 29 maa 2012 - 4:33

Ik ben ook ingeleid. Ik vond het niet vreselijk, was al lang blij dat er eindelijk wat ging gebeuren Wink Ik was toen 41+5 zwanger. Uiteindelijk heeft het wel redelijk lang geduurd, maar dat bleek te komen doordat mijn zoontje te groot was om door het bekken te passen. Hij is uiteindelijk via keizersnede geboren.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inleiden.. Empty Re: Inleiden..

Bericht  ekjir@M do 29 maa 2012 - 4:53

Ik ben ook ingeleid. Om 8 uur werd ik naar de verloskamers gereden waar ze een infuus prikte en direct daarna kwam ik in een weeenstorm terecht. Om 11 uur heb ik pijnstilling bij m´n infuus gekregen maar omdat de pomp niet goed aangesloten was begon dat pas om 14 uur te werken. Toen heb ik tussen de weeen nog wat kunnen ´slapen´ en om 17 uur kreeg ik persdrang en om 17.30 was J. geboren.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inleiden.. Empty Re: Inleiden..

Bericht  Gast do 29 maa 2012 - 4:55

Ik heb net bij ons gereageerd.

Maar ik heb het ook helemaal niet als heftig ervaren.
Bij A. zijn mijn vliezen uiteindelijk de ochtend van de inleiding zelf gebroken, dat vond ik heel gaaf om een keer mee te maken maar ik had het niet erg gevonden of er tegenop gezien als ik nu weer ingeleid had moeten worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Inleiden.. Empty Re: Inleiden..

Bericht  Tiara do 29 maa 2012 - 5:18

Ik ben ook ingeleid dmv een veter in de ochtend en ik zou de volgende dag een infuus krijgen. Alleen s middags had ik al zulke heftige weeën dat dat dus niet meer nodig was. Ik vond het ontzettend zwaar, want heb een hele tijd gehad dat de weeën veel te snel op een volgden en ik niet op adem kon komen om te ontspannen. Uiteindelijk heb ik daarom ook een pethedine prik gehad zodat ik kon ontspannen, want de ontsluiting schoot maar niet op en de weeën waren echt te heftig. Mijn vliezen zijn ook gebroken door de gynaecoloog. De avond er voor ben k trouwens nog gestript.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inleiden.. Empty Re: Inleiden..

Bericht  L!ND@ do 29 maa 2012 - 5:28

Ik ben ingeleid i.v.m. een hoge bloeddruk. Ze brachten tot 2x toe een tabletje in. De 3e was niet meer nodig, want ik had genoeg ontsluiting (2 a 3 cm). Als er 's nachts niks zou gebeuren, zou ik de volgende morgen geholpen worden. De volgende ochtend om 7.00 ben ik aan het infuus gelegd en zijn mijn vliezen door de gyn gebroken. Ik vond het wel meevallen, de weeën kwamen heel geleidelijk aan, al had ik al wel snel persdrang. Om 14.15 is D. geboren. Het enige nadeel vond ik, was dat ik niet meer zelf naar het toilet kon/mocht, omdat ik aan allerlei draadjes hing en D. een draadje op haar hoofd had. Je bent daardoor nogal beperkt tot je bed of een stoel ernaast. Ik kon niet even lekker lopen en dat vond ik wel vervelend.
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inleiden.. Empty Re: Inleiden..

Bericht  SarahKey do 29 maa 2012 - 5:42

Ik heb er geen ervaring mee, ben spontaan bevallen, maar wil je even veel succes wensen! Spannend hoor!
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Inleiden.. Empty Re: Inleiden..

Bericht  Slakje do 29 maa 2012 - 5:57

Ik ben ook ingeleid. Vanaf dat ze mijn vliezen braken kreeg ik echt een weeënstorm. Gelukkig was mijn bevalling heel snel! Ik heb ook epidurale gevraagd omdat ik al persweeën had bij 6 cm.

Ik had wel liever dat alles spontaan begonnen was, maar ik was helemaal uitgeput door de vele voorweeën elke avond en nacht.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Inleiden.. Empty Re: Inleiden..

Bericht  Teddyaapje do 29 maa 2012 - 6:36

Ik ben ook ingeleid maar bij mij wilde de ontsluiting maar niet vorderen...pas op de 5e dag van de inleiding hebben ze mn vliezen kunnen breken en kreeg ik weeenopwekkers. Ik vond t vooral geestelijk zwaar, ze hadden me van te voren totaal niet ingelicht over dat t soms zo lang kon duren en dat ik snachts ook in het ziekenhuis moest blijven.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inleiden.. Empty Re: Inleiden..

Bericht  Aagje! do 29 maa 2012 - 6:51

ik ben ook ingeleid. Ik moest me zondag avond om 20.00 melden bij de verlos kamers. Hier aan de ctg een uur en zo een vetertje in. Om 00.00 begonnen de weeen. om 6.00 had ik 2cm ontsluiting, toen vliezen gebroken en infuus erin. Om 8.46 is ze geboren.

Dus wel snel, maar ik heb het helemaal niet als zwaar ervaren...
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Inleiden.. Empty Re: Inleiden..

Bericht  yes1984 do 29 maa 2012 - 6:55

mickey schreef:Ik ben ook ingeleid. Ik vond het niet vreselijk, was al lang blij dat er eindelijk wat ging gebeuren Wink Ik was toen 41+5 zwanger. Uiteindelijk heeft het wel redelijk lang geduurd, maar dat bleek te komen doordat mijn zoontje te groot was om door het bekken te passen. Hij is uiteindelijk via keizersnede geboren.

Dit is precies mijn verhaal. Ik ben ingeleid 41+6. Ik was ook zo blij dat er actie kwam. Ze hebben bij mij ook meteen de vliezen gebroken. Ik vond wel dat de weeen in heel korte tijd heel snel op elkaar kwamen. De tijd om eraan te wennen was er niet. Mijn zoontje was ook te groot en is met een keizersnede geboren. Mijn inleiding was een infuus met weeenopwekkers.

Veel succes!
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Inleiden.. Empty Re: Inleiden..

Bericht  Diese do 29 maa 2012 - 7:04

Ik ben ingeleid met 39w omdat ik al 4 weken weeen en ontsluiting had (2-3cm) en ik overdag moest bevallen (preventief ivm verminderde stolling). Omdat ik al ontsluiting had konden ze meteen mijn vliezen breken (blehh) en kreeg ik meteen een infuus met weeenopwekkers. Omdat mijn dochter ook een verminderde stolling kan hebben, mochten er geen elektroden op haar hoofdje en moest alle activiteit via mijn buik gemeten worden. Ik vond het vervelend dat ik niet van bed af mocht. Ik kwam al snel in een weeenstorm terecht, maar de CTG liet geen hele hevige weeen zien dus ze bleven maar ophogen. Achteraf wilde ik dat ik beter mijn grenzen had aan kunnen geven. Ook had ik met 6cm al persdrang (ruim 3uur geduurd), de volgende keer zou ik om een ruggeprik vragen.

Ik heb natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal met een natuurlijke bevalling. Ik vond het heftig, maar dat zou met een normale bevalling waarschijnlijk ook zo zijn. Ik zou in ieder geval wel weer akkoord gaan met een inleiding, en dus beter mijn grenzen aangeven. Hoewel ik nog niet zwanger ben heb ik mijn vriend gevraagd me hierin te helpen. Vind ik een geruststellende gedachte.

Laurientje, hopelijk is een inleiding niet nodig en gaat alles goed met je kleintje. Anders is het niet anders en kun je snel je kleintje in je armen sluiten. Komt goed!
Diese
Diese
Prater
Prater

Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inleiden.. Empty Re: Inleiden..

Bericht  Fiebje do 29 maa 2012 - 7:05

Ik ben met 38+1 ingeleid. Had al 2cm ontsluiting.
Om 9 uur 's morgens hadden ze de vliezen gebroken en de weeen kwamen vanzelf.
Rond 14 uur waren de weeen zo heftig (had rug en been weeen) toen heb ik een ruggenprik gekregen. Om half zes mocht ik persen en om 1800 uur was hij er.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inleiden.. Empty Re: Inleiden..

Bericht  miss22 do 29 maa 2012 - 7:09

Ook ik ben ingeleid,

S'morgens om half 9 gel ingebracht gekregen bij 1 cm ontsluiting en een zwangerschap van 41,5 week
Ik heb behoorlijk heftig reageerd op de gel omdat ik 10min daarna al op de kop
van de weeen stond.

Om 12.00 hebben ze mijn vliezen gebroken bij 5cm ontsluiting,

Rond 14.00 2 prikken in mijn bovenbenen gehad voor pijnbestrijding bij 7cm ontsluiting, hierdoor viel ik steeds in slaap tussen de weeen en hield jammer genoeg de scherpe randjes niet van de weeen af

Ik heb ondanks de nogal snel opkomende weeen het inleiden wel als prettig ervaren
Uiteindelijk is ons kleintje even na 16.00 geboren
miss22
miss22
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 299
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inleiden.. Empty Re: Inleiden..

Bericht  Nana do 29 maa 2012 - 7:23

Ik ben ook ingeleid bij de eerste vanwege hoge bloeddruk. Ik had eerst twee dagen een hormoonveter gekregen, toen een dag rust en dag erna inleiden.

Ik vond het heftig dat ik niet van bed mocht terwijl ik rugweeen had, die kon ik daardoor eigenlijk niet baas. Heel veel succes!
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inleiden.. Empty Re: Inleiden..

Bericht  Aggi do 29 maa 2012 - 8:09

Ik ben ook ingeleid, ze hebben eerst een ballon catheter geplaatst en de volgende dag had ik 3 cm ontsluiting. Toen mocht ik naar de verloskamer en kreeg ik infuus in... de weeen volgden kort en snel op elkaar... dus een paar keer van het infuus af geweest. Vond het al lang prettig dat de bevalling op gang werd gebracht, dit omdat mijn zoon ook bijna geen vruchtwater meer had... heb verder geen ruggenprik of iets dergelijks gehad...
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Inleiden.. Empty Re: Inleiden..

Bericht  vickie do 29 maa 2012 - 8:39

Ik ben ingeleid met 37 weken ivm zwangerschapsvergiftiging om 8 uur vliezen gebroken en om 8.30 weeopwekkers gekregen om 13.30 10cm en om 14.30 was onze zoon geboren moet er wel bij vertellen dat ik met 3cm aan de bevalling begon.Bij een volgende zwangerschap mogen ze me weer inleiden alleen heb ik dan liever niet dat ze het me de middag ervoor al vertellen dat het de dag erna gaat gebeuren.Succes
vickie
vickie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 57
Punten : 67
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Inleiden.. Empty Re: Inleiden..

Bericht  mickey do 29 maa 2012 - 8:48

Ik zal ook het hele verhaal ff vertellen Wink
Dinsdagochtend moesten we ons om 7.00 melden in het ziekenhuis. Eerst een klein uurtje aan de CTG gehangen en toen rond 8.00 gel gehad. Om 20.00 had ik pas 3 cm ontsluiting, maar dat was voldoende om mijn vliezen te breken. Rond 21.30 ben ik aangesloten op het infuus, omdat de weeën niet vlot genoeg kwamen. Nou... die kwamen! Rond 5.00 heb ik om pijnstilling gevraagd, want ik trok het niet meer. Heb toen een prik gekregen in mijn been, ik had toen zo'n 5/6 cm. Om 9.00 woensdagochtend had ik volledige ontsluiting. De gyn zei toen dat ik het een half uur mocht proberen, en anders zou het een keizersnede worden. Onze zoon werd al vrij groot geschat, vandaar die reactie van de gyn. Na een half uur persen kreeg ik tijdens een perswee een inwendig onderzoek (NIET LEUK!!!) en bleek onze zoon nog geen cm ingedaald te zijn. Toen dus naar de OK gegaan en om 10.34 is hij geboren middels keizersnede.

Mocht het een volgende keer weer zo lopen (en die kans schat ik vrij groot in, aangezien mijn bekken vrij smal is) dan heb ik daar vrede mee.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inleiden.. Empty Re: Inleiden..

Bericht  Dora do 29 maa 2012 - 9:04

kunnen ze je vliezen misschien niet breken om te kijken of dat reactie geeft...

(misschien dat Fiwen er wel meer over weet/ervaringen kan vertellen als aankomend verloskundige)
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Inleiden.. Empty Re: Inleiden..

Bericht  PapillonRose do 29 maa 2012 - 9:09

Ook ik ben ingeleid, maar eigenlijk was dat uiteindelijk maar gedeeltelijk. Zou ingeleid worden op een bepaalde ochtend, en de nacht ervoor begon het spontaan. Uiteindelijk een ruggenprik gehad, en daarna vielen de weeën behoorlijk weg. Dus toen toch nog een infuus met opwekkers gekregen, en meteen de vliezen gebroken.

Ik vond het op zich niet vervelend het inleiden, maar ik had dan ook een ruggenprik toen ik aan het infuus ging. Wat ik wel heel gek vond, is na een tijdje pijnvrij geweest te zijn met ruggenprik, ineens van geen pijn naar weeënstorm ging toen de ruggenprik uit moest voor het laatste deel. Dat was even omschakelen.

Maar het is me niet tegengevallen. Bevallen zal mijn hobby niet worden, maar als het nog een keer zou moeten op dezelfde manier, zou ik daar niet bang voor zijn of tegenop zien.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Inleiden.. Empty Re: Inleiden..

Bericht  Gast do 29 maa 2012 - 10:03

Zojuist zijn mijn vliezen vanzelf gebroken..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Inleiden.. Empty Re: Inleiden..

Bericht  Twellie do 29 maa 2012 - 10:04

Jeetje, het tweede topic waar het nu heel spannend wordt. Ook jij: zet hem op!
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Inleiden.. Empty Re: Inleiden..

Bericht  Jazzlyn do 29 maa 2012 - 10:04

Laurientje85 schreef:Zojuist zijn mijn vliezen vanzelf gebroken..

whaaa succes!! Very Happy
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Inleiden.. Empty Re: Inleiden..

Bericht  Gast do 29 maa 2012 - 10:06

Bijzondere is dat het zoontje van Snoepy en dag eerder geboren is dan mijn zoontje en we nu w.s op dezelfde dag of een dag er tussen gaan bevallen.....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Inleiden.. Empty Re: Inleiden..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum