Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden'

+11
SarahKey
Happydobby
blondje1313
Twellie
LMCurious
mickey
Susan
Tania
Aagje!
Star007
Aimee
15 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden' - Pagina 2 Empty Re: Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden'

Bericht  loesje wo 28 maa 2012 - 3:43

herkenbaar mijn schoonfamilie wil hem de hele dag door drinken geven en schocolade en snoep vinden ze ook doodnormaal om te geven en het is toch zo raar dat wij dat niet normaal vinden en dus ook nog niet aan onze zoon willen geven pffff.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden' - Pagina 2 Empty Re: Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden'

Bericht  Susan wo 28 maa 2012 - 3:44

Daarbij vind ik het ook onzin dat je bij een informele oppas niets meer te zeggen hebt over je eigen kind. Als het zo werkt dan krijg je dus de situatie dat je het hard moet gaan spelen en moet zeggen dat je niet meer wil dat er wordt opgepast en dat je een kinderdagverblijf zoekt, en dan ben je in negen van de tien gevallen ook weer de boosdoener, want meestal willen oma's en oma's dát ook niet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden' - Pagina 2 Empty Re: Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden'

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 3:46

Ik ben het eigenlijk niet eens met eucalypta.

Ook al is het een informele oppas dan lijkt me toch wel degelijk dat je afspraken kunt maken.

Het is tenslotte wel jouw kind. Nou als dan blijkt dat iemand zich niet aan die afspraken houdt, tja dan is het aan jezelf wat je ermee doet. Of de discussie aangaan en kijken of je eruit kunt komen. Of kiezen voor een kinderdagverblijf of gastouder wat formeler is.



Ik zou mijn kind echt niet ergens naartoe brengen waar ze dingen doen/geven die ik niet wil hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden' - Pagina 2 Empty Re: Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden'

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 3:46

Susan schreef:Daarbij vind ik het ook onzin dat je bij een informele oppas niets meer te zeggen hebt over je eigen kind. Als het zo werkt dan krijg je dus de situatie dat je het hard moet gaan spelen en moet zeggen dat je niet meer wil dat er wordt opgepast en dat je een kinderdagverblijf zoekt, en dan ben je in negen van de tien gevallen ook weer de boosdoener, want meestal willen oma's en oma's dát ook niet.
Inderdaad. Dus omdat je ouders of schoonouders oppassen, wil dat niet zeggen dat je maar niks te zeggen hebt over je eigen kind.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden' - Pagina 2 Empty Re: Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden'

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 3:46

Overigens vind ik het wel normaal dat je als oppas rekening houdt met de wensen van de ouders. Dus in dit geval vind ik het normaal dat deze schoonouders borstvoeding geven in plaats van een danoontje o.i.d. Maar er zijn ook dingen die je niet kunt controleren. Als je niet wilt dat jouw kind anders behandeld wordt zoals je het zelf altijd doet, moet je hem/haar niet naar een oppas brengen.

Edit: en bij dat laatste heb ik het over dingen die je niet kunt controleren of op een lijstje mee kunt geven.


Laatst aangepast door Rood op wo 28 maa 2012 - 3:49; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden' - Pagina 2 Empty Re: Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden'

Bericht  Susan wo 28 maa 2012 - 3:46

Eucalypta schreef:Maar dat kun je dus niet afdwingen, want je hebt geen contract met ze. Natuurlijk is het je goed recht om te zeggen 'mijn kind, mijn regels' maar dat gáát gewoon vaak niet, zéker niet tegen schoonouders vaak. Bij eigen ouders gaat het iets makkelijker, maar het kan zomaar zijn (zeker als je een tikje hysterisch uitgevallen bent) dat het de boel enorm verknalt. En terecht, want opa's en oma's zijn geen oppasinstantie, maar familie. En met familie moet je geen zakelijke afspraken proberen te maken.

Ja, maar als je het er dan écht niet mee eens bent is de enige optie dus dat je niet meer wil dat je (schoon)ouders oppassen. Daarmee drijf je het ook enorm op de spits. Op die manier kun je het dan nooit meer goed doen en ben je eigenlijk verplicht om te accepteren dat er dingen gebeuren die jij niet wil.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden' - Pagina 2 Empty Re: Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden'

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 3:48

Susan schreef:
Eucalypta schreef:Maar dat kun je dus niet afdwingen, want je hebt geen contract met ze. Natuurlijk is het je goed recht om te zeggen 'mijn kind, mijn regels' maar dat gáát gewoon vaak niet, zéker niet tegen schoonouders vaak. Bij eigen ouders gaat het iets makkelijker, maar het kan zomaar zijn (zeker als je een tikje hysterisch uitgevallen bent) dat het de boel enorm verknalt. En terecht, want opa's en oma's zijn geen oppasinstantie, maar familie. En met familie moet je geen zakelijke afspraken proberen te maken.

Ja, maar als je het er dan écht niet mee eens bent is de enige optie dus dat je niet meer wil dat je (schoon)ouders oppassen. Daarmee drijf je het ook enorm op de spits. Op die manier kun je het dan nooit meer goed doen en ben je eigenlijk verplicht om te accepteren dat er dingen gebeuren die jij niet wil.

Dat moet je van tevoren bedenken, dat is namelijk precies de reden waarom ik níet wilde dat mijn (schoon)ouders oppasten. Omdat ik vond dat ik niet zulke eisen kon stellen als ik zou stellen bij een 'echte' oppas. En ik die dingen wél zo belangrijk vond dat ik ze wilde eisen. Plus dat andersom zij ook veel lastiger 'eisen' kunnen stellen over vakanties, dagen vrij nemen. Dat is toch makkelijker vragen aan je baas dan aan je (schoon)dochter, laat staan als je er op een gegeven moment geen zin meer in hebt en wilt stoppen.

En nu heb ik heel makkelijke (schoon)ouders en zouden deze problemen waarschijnlijk niet eens aan de orde zijn geweest, maar toch wilde ik dat daarom niet aan.

Tuurlijk passen ze wel eens op, maar als ze 2 nachtjes oppassen kan ik er prima mee leven dat er regels 'overtreden' worden zoals bepaald eten of drinken of tijdstip van naar bed gaan, maar als ze wekelijk 2 of 3 dagen zouden oppassen zou ik daar wél moeite mee hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden' - Pagina 2 Empty Re: Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden'

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 3:50

Rood schreef:Overigens vind ik het wel normaal dat je als oppas rekening houdt met de wensen van de ouders. Dus in dit geval vind ik het normaal dat deze schoonouders borstvoeding geven in plaats van een danoontje o.i.d. Maar er zijn ook dingen die je niet kunt controleren. Als je niet wilt dat jouw kind anders behandeld wordt zoals je het zelf altijd doet, moet je hem/haar niet naar een oppas brengen.
Nou ik ga er toch wel vanuit dat de oppas (wie dat ook mag zijn, oma of een kdv) zich wel -grotendeels- luistert naar mijn wensen en niet stiekem dingen doen die ik niet wil. Het argument dat je je kinderen dan maar niet naar een oppas moet brengen vind ik eigenlijk onzin. Je hoort er gewoon op te vertrouwen dat een oppas haar 'werk' goed doet, en dat is m.i geen dingen doen die ik liever niet heb.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden' - Pagina 2 Empty Re: Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden'

Bericht  Paper Crown wo 28 maa 2012 - 3:53

Euc... dus omdat je geen contract hebt, mogen ze jouw regels voor jouw kind aan hun laars lappen?! Wederzijds respect is toch ook groot deal? Als je kind al niet eens met een gerust hart naar je schoonouders/ouders kunnen vind het echt schandalig. Ik ben het niet met je eens. Ik vind niet dat je alleen 'eisen' mag stellen aan een oppas als je die betaalt en dus een zakelijke relatie mee hebt.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden' - Pagina 2 Empty Re: Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden'

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 3:53

Ik heb er iets aan toegevoegd, Zelda smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden' - Pagina 2 Empty Re: Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden'

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 3:56

2CKC2 schreef:Euc... dus omdat je geen contract hebt, mogen ze jouw regels voor jouw kind aan hun laars lappen?! Wederzijds respect is toch ook groot deal? Als je kind al niet eens met een gerust hart naar je schoonouders/ouders kunnen vind het echt schandalig. Ik ben het niet met je eens. Ik vind niet dat je alleen 'eisen' mag stellen aan een oppas als je die betaalt en dus een zakelijke relatie mee hebt.

Vind ik ook niet, maar helaas heb je niet echt een poot om op te staan bij ouders en schoonouders. Ik vind niet dat je niets mag eisen, alleen is dat erg ingewikkeld als het gaat om mensen die dichtbij je staan. Vaak gaat het goed omdat je ongeveer hetzelfde denkt, sta je toch al niet heel erg op één lijn en is de band toch al wat wiebelig, dan wordt het érg lastig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden' - Pagina 2 Empty Re: Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden'

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 3:57

Zelda schreef:
Rood schreef:Overigens vind ik het wel normaal dat je als oppas rekening houdt met de wensen van de ouders. Dus in dit geval vind ik het normaal dat deze schoonouders borstvoeding geven in plaats van een danoontje o.i.d. Maar er zijn ook dingen die je niet kunt controleren. Als je niet wilt dat jouw kind anders behandeld wordt zoals je het zelf altijd doet, moet je hem/haar niet naar een oppas brengen.
Nou ik ga er toch wel vanuit dat de oppas (wie dat ook mag zijn, oma of een kdv) zich wel -grotendeels- luistert naar mijn wensen en niet stiekem dingen doen die ik niet wil. Het argument dat je je kinderen dan maar niet naar een oppas moet brengen vind ik eigenlijk onzin. Je hoort er gewoon op te vertrouwen dat een oppas haar 'werk' goed doet, en dat is m.i geen dingen doen die ik liever niet heb.

Maar dat is het punt, het is geen 'werk' het is een vriendendienst smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden' - Pagina 2 Empty Re: Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden'

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 4:01

Maakt voor mij geen verschil eigenlijk. Het gaat in beide gevallen over je kind die je aan iemand anders toevertrouwt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden' - Pagina 2 Empty Re: Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden'

Bericht  SparklingEyes wo 28 maa 2012 - 4:03

Ik vind dat de ouders bepalen wat een kindje te eten krijgt. Mijn schoonouders respecteerden in het begin heel goed dat ik n bepaalde dingen niet wilde laten proeven. Nu met de allergie van t heb ik ook weer aangegeven dat ik graag wil dat ze er rekeni mee houden en hem nietzomaar iets geven.

Nu n. Ouder is, maak ik me er niet meer te deuk om. Mijn schoonouders zijn nu eenmaal van het verwennen en gelukkig wil n niet altijd alles proeven!

Het enige waar ik bloedje link van wordt is het blijven pushen om iets te eten, t hij niet wil! Ben al een paar keer tijdens het eten opgestaan en ben met n weggegaan. Vooral mijn schoonmoeder blijft hem maar pushen en dat slaat echt nergens op. Als hij iet wil, dan wl hij niet eten... Pushen en er hard tegenin gaan heeft toch alleen maar het tegenovergestelde effect bij n.

Se
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden' - Pagina 2 Empty Re: Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden'

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 4:03

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig: wat zijn eigenlijk de dingen waarvan je wilt de oppas zich aan houdt? Over welke onderwerpen heb je het dan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden' - Pagina 2 Empty Re: Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden'

Bericht  Paper Crown wo 28 maa 2012 - 4:04

Eucalypta schreef:
2CKC2 schreef:Euc... dus omdat je geen contract hebt, mogen ze jouw regels voor jouw kind aan hun laars lappen?! Wederzijds respect is toch ook groot deal? Als je kind al niet eens met een gerust hart naar je schoonouders/ouders kunnen vind het echt schandalig. Ik ben het niet met je eens. Ik vind niet dat je alleen 'eisen' mag stellen aan een oppas als je die betaalt en dus een zakelijke relatie mee hebt.

Vind ik ook niet, maar helaas heb je niet echt een poot om op te staan bij ouders en schoonouders. Ik vind niet dat je niets mag eisen, alleen is dat erg ingewikkeld als het gaat om mensen die dichtbij je staan. Vaak gaat het goed omdat je ongeveer hetzelfde denkt, sta je toch al niet heel erg op één lijn en is de band toch al wat wiebelig, dan wordt het érg lastig.

Als het goed is heb als opa en oma en ouders maar 1 ding voor met de baby en dat is het beste. Als mijn moeder op ons kindje zal gaan passen en ik vraag *niet eis* aan mijn moeder of ze hem/haar alsjeblieft geen bifiworst wil voeren want dat is niet goed voor hem/haar dan denk ik niet dat mijn moeder het toch doet. Daarvoor hoef ik geen contract te tekenen. Als je dus weet dat je ouders gaan oppassen moet je een gesprekje aangaan. Geen zwaar praat met een toiletrol-lang eisen, maar hele simpele dingen als eten etc.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden' - Pagina 2 Empty Re: Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden'

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 4:05

Zelda schreef:Maakt voor mij geen verschil eigenlijk. Het gaat in beide gevallen over je kind die je aan iemand anders toevertrouwt.

Ja, máár bij de één speelt de relatie geen rol en bij de ander wel. Dat maakt dat je in het ene geval gewoon kunt zeggen 'wat je daar doet, dat wil ik niet' zonder dat dat de relatie in gevaar brengt. In het andere geval zullen mensen zich aangevallen voelen en vinden 'maar je weet toch dat ik het goed bedoel en denk je soms dat ik mijn eigen kinderen niet goed heb opgevoed?'. Niet dat dát terecht is, alles opvatten als kritiek, maar het gebeurt wel, dus dat is voor mij een reden om níet te kiezen voor een oppas waar ik verder ook een relatie mee onderhoudt. Net als dat ik niet een vriend of kennis zou vragen om een andere 'baan' voor me in te vullen, om exact dezelfde reden. Komt héél vaak gedonder van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden' - Pagina 2 Empty Re: Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden'

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 4:06

2CKC2 schreef:
Eucalypta schreef:
2CKC2 schreef:Euc... dus omdat je geen contract hebt, mogen ze jouw regels voor jouw kind aan hun laars lappen?! Wederzijds respect is toch ook groot deal? Als je kind al niet eens met een gerust hart naar je schoonouders/ouders kunnen vind het echt schandalig. Ik ben het niet met je eens. Ik vind niet dat je alleen 'eisen' mag stellen aan een oppas als je die betaalt en dus een zakelijke relatie mee hebt.

Vind ik ook niet, maar helaas heb je niet echt een poot om op te staan bij ouders en schoonouders. Ik vind niet dat je niets mag eisen, alleen is dat erg ingewikkeld als het gaat om mensen die dichtbij je staan. Vaak gaat het goed omdat je ongeveer hetzelfde denkt, sta je toch al niet heel erg op één lijn en is de band toch al wat wiebelig, dan wordt het érg lastig.

Als het goed is heb als opa en oma en ouders maar 1 ding voor met de baby en dat is het beste. Als mijn moeder op ons kindje zal gaan passen en ik vraag *niet eis* aan mijn moeder of ze hem/haar alsjeblieft geen bifiworst wil voeren want dat is niet goed voor hem/haar dan denk ik niet dat mijn moeder het toch doet. Daarvoor hoef ik geen contract te tekenen. Als je dus weet dat je ouders gaan oppassen moet je een gesprekje aangaan. Geen zwaar praat met een toiletrol-lang eisen, maar hele simpele dingen als eten etc.

Maar als je moeder nu denkt dat 'het beste' is om hem lekker te verwennen met een bifiworstje omdat ze dat bij jou ook altijd deed? smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden' - Pagina 2 Empty Re: Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden'

Bericht  Paper Crown wo 28 maa 2012 - 4:09

Eucalypta schreef:
2CKC2 schreef:
Eucalypta schreef:
2CKC2 schreef:Euc... dus omdat je geen contract hebt, mogen ze jouw regels voor jouw kind aan hun laars lappen?! Wederzijds respect is toch ook groot deal? Als je kind al niet eens met een gerust hart naar je schoonouders/ouders kunnen vind het echt schandalig. Ik ben het niet met je eens. Ik vind niet dat je alleen 'eisen' mag stellen aan een oppas als je die betaalt en dus een zakelijke relatie mee hebt.

Vind ik ook niet, maar helaas heb je niet echt een poot om op te staan bij ouders en schoonouders. Ik vind niet dat je niets mag eisen, alleen is dat erg ingewikkeld als het gaat om mensen die dichtbij je staan. Vaak gaat het goed omdat je ongeveer hetzelfde denkt, sta je toch al niet heel erg op één lijn en is de band toch al wat wiebelig, dan wordt het érg lastig.

Als het goed is heb als opa en oma en ouders maar 1 ding voor met de baby en dat is het beste. Als mijn moeder op ons kindje zal gaan passen en ik vraag *niet eis* aan mijn moeder of ze hem/haar alsjeblieft geen bifiworst wil voeren want dat is niet goed voor hem/haar dan denk ik niet dat mijn moeder het toch doet. Daarvoor hoef ik geen contract te tekenen. Als je dus weet dat je ouders gaan oppassen moet je een gesprekje aangaan. Geen zwaar praat met een toiletrol-lang eisen, maar hele simpele dingen als eten etc.

Maar als je moeder nu denkt dat 'het beste' is om hem lekker te verwennen met een bifiworstje omdat ze dat bij jou ook altijd deed? Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden' - Pagina 2 561177

Nee, ik kreeg hoogstens geprakte liga met sinaassappelsap. Het was een voorbeeld. Ik heb ook nog foto's van mezelf dat mijn opa me een theelepeltje met Raki geeft.. mijn moeder staat ook op die foto, hoe ze naar me opa kijkt spreekt boekdelen. Schijnbaar vond ik het lekker ook want ik bleef vragen.. volgens mijn moeder
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden' - Pagina 2 Empty Re: Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden'

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 4:11

Eucalypta schreef:
Zelda schreef:Maakt voor mij geen verschil eigenlijk. Het gaat in beide gevallen over je kind die je aan iemand anders toevertrouwt.

Ja, máár bij de één speelt de relatie geen rol en bij de ander wel. Dat maakt dat je in het ene geval gewoon kunt zeggen 'wat je daar doet, dat wil ik niet' zonder dat dat de relatie in gevaar brengt. In het andere geval zullen mensen zich aangevallen voelen en vinden 'maar je weet toch dat ik het goed bedoel en denk je soms dat ik mijn eigen kinderen niet goed heb opgevoed?'. Niet dat dát terecht is, alles opvatten als kritiek, maar het gebeurt wel, dus dat is voor mij een reden om níet te kiezen voor een oppas waar ik verder ook een relatie mee onderhoudt. Net als dat ik niet een vriend of kennis zou vragen om een andere 'baan' voor me in te vullen, om exact dezelfde reden. Komt héél vaak gedonder van.
Ik begrijp heel goed je reden om niet voor familie als oppas te kiezen, absoluut, als het in ons geval had gekund dan was ik ook voor een kdv gegaan.

Maar ik vind wel, familie heeft er mee ingestemd om op te passen op het kind, dus ik blijf erbij dat ze zich aan de ouders hun regels moeten houden. Natuurlijk gaat dat in de meeste gevallen lastiger omdat het eenmaal familie is en er een gevoelsband mee gemoeid is. Maar dat wil niet zeggen dat familie je kindje alles maar mag voeren onder het mom 'ik ben toch familie en heb mijn kinderen zo ook opgevoed' die vlieger gaat gewoon niet op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden' - Pagina 2 Empty Re: Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden'

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 4:14

Zelda schreef:
Eucalypta schreef:
Zelda schreef:Maakt voor mij geen verschil eigenlijk. Het gaat in beide gevallen over je kind die je aan iemand anders toevertrouwt.

Ja, máár bij de één speelt de relatie geen rol en bij de ander wel. Dat maakt dat je in het ene geval gewoon kunt zeggen 'wat je daar doet, dat wil ik niet' zonder dat dat de relatie in gevaar brengt. In het andere geval zullen mensen zich aangevallen voelen en vinden 'maar je weet toch dat ik het goed bedoel en denk je soms dat ik mijn eigen kinderen niet goed heb opgevoed?'. Niet dat dát terecht is, alles opvatten als kritiek, maar het gebeurt wel, dus dat is voor mij een reden om níet te kiezen voor een oppas waar ik verder ook een relatie mee onderhoudt. Net als dat ik niet een vriend of kennis zou vragen om een andere 'baan' voor me in te vullen, om exact dezelfde reden. Komt héél vaak gedonder van.
Ik begrijp heel goed je reden om niet voor familie als oppas te kiezen, absoluut, als het in ons geval had gekund dan was ik ook voor een kdv gegaan.

Maar ik vind wel, familie heeft er mee ingestemd om op te passen op het kind, dus ik blijf erbij dat ze zich aan de ouders hun regels moeten houden. Natuurlijk gaat dat in de meeste gevallen lastiger omdat het eenmaal familie is en er een gevoelsband mee gemoeid is. Maar dat wil niet zeggen dat familie je kindje alles maar mag voeren onder het mom 'ik ben toch familie en heb mijn kinderen zo ook opgevoed' die vlieger gaat gewoon niet op.

Nee, vind ik ook, maar mijn hele punt is: als er wél iets gebeurd wat jij niet wilt en je zégt daar wat van dan kan het zijn dat je opeens je oppas kwijt bent (want je hebt géén opzegtermijn smile ) en dat je ook met kerst niet meer normaal met elkaar om tafel kunt. Want natuurlijk zou het zo moeten werken dat alles bespreekbaar is en dat je er wel uit komt, maar zo werken mensen nou eenmaal niet en dat risico zou ik niet willen lopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden' - Pagina 2 Empty Re: Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden'

Bericht  Susan wo 28 maa 2012 - 4:15

Rood schreef:Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig: wat zijn eigenlijk de dingen waarvan je wilt de oppas zich aan houdt? Over welke onderwerpen heb je het dan?

Nou, bijvoorbeeld iets anders dan borstvoeding te eten of te drinken geven gedurende de eerste zes maanden. Of na die periode iets waarvan jij ook nog niet wil dat je kind dat eet, zoals slagroom, patat, snoep, een plakje worst, noem maar op.
Ik wil bijvoorbeeld niet dat Yrsa na een bepaald tijdstip nog slaapt overdag, alleen als ze héél moe is slaapt ze tussen 11.00 en 12.00 maar ander blijft ze gewoon wakker, dus als mijn ouders oppassen vraag ik of ze haar wakker willen houden. Gelukkig vinden zij dat geen probleem en is het dus ook geen strijd. Ik kan me voorstellen dat het vervelend is als je (schoon)ouders je kind toch gewoon op bed leggen terwijl jij weet dat het ritme erdoor in de war raakt en je kind tot 's avonds laat wakker is daardoor. Zo zijn er nog wel tig dingen te bedenken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden' - Pagina 2 Empty Re: Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden'

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 4:16

Nee je hebt gelijk Eucalypta, maar dat is weer een andere discussie, of je dat risico zou willen lopen of niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden' - Pagina 2 Empty Re: Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden'

Bericht  Susan wo 28 maa 2012 - 4:18

Eucalypta schreef:

Nee, vind ik ook, maar mijn hele punt is: als er wél iets gebeurd wat jij niet wilt en je zégt daar wat van dan kan het zijn dat je opeens je oppas kwijt bent (want je hebt géén opzegtermijn Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden' - Pagina 2 561177 ) en dat je ook met kerst niet meer normaal met elkaar om tafel kunt. Want natuurlijk zou het zo moeten werken dat alles bespreekbaar is en dat je er wel uit komt, maar zo werken mensen nou eenmaal niet en dat risico zou ik niet willen lopen.

Maar ja, ik lees ook heel vaak over (schoon)ouders die niets liever willen dan oppassen. Stel dat je gewoon goed door één deur kan, dan is het toch ook niet leuk om hen al op voorhand de kans op oppassen te ontzeggen omdat jij bang bent dat je niks te vertellen hebt? Misschien vinden zij het wel geen probleem om mee te gaan in jouw ideeën.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden' - Pagina 2 Empty Re: Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden'

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 4:18

Susan schreef:
Rood schreef:Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig: wat zijn eigenlijk de dingen waarvan je wilt de oppas zich aan houdt? Over welke onderwerpen heb je het dan?

Nou, bijvoorbeeld iets anders dan borstvoeding te eten of te drinken geven gedurende de eerste zes maanden. Of na die periode iets waarvan jij ook nog niet wil dat je kind dat eet, zoals slagroom, patat, snoep, een plakje worst, noem maar op.
Ik wil bijvoorbeeld niet dat Yrsa na een bepaald tijdstip nog slaapt overdag, alleen als ze héél moe is slaapt ze tussen 11.00 en 12.00 maar ander blijft ze gewoon wakker, dus als mijn ouders oppassen vraag ik of ze haar wakker willen houden. Gelukkig vinden zij dat geen probleem en is het dus ook geen strijd. Ik kan me voorstellen dat het vervelend is als je (schoon)ouders je kind toch gewoon op bed leggen terwijl jij weet dat het ritme erdoor in de war raakt en je kind tot 's avonds laat wakker is daardoor. Zo zijn er nog wel tig dingen te bedenken.

Of jij wilt je kind niet laten huilen en opa en oma vinden het 'gezond' om even een half uurtje door te huilen, anders worden baby's maar 'verwend'.

En vlak de opa's en oma's ook niet uit die stiekem vinden dat hun kinderen nog niet volwassen genoeg zijn om een kind op te voeden die die per se willen bewijzen dat wat zij vroeger deden véél beter en verstandiger was. Oh, en de schoondochters die om élk klein wissewasje hysterisch worden want oma ging wandelen en dat had ze even moeten vragen voordat ze het deed of oma ging op koffievisite bij de buurvrouw en dat kán niet als je oppast. Dat soort dingen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden' - Pagina 2 Empty Re: Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden'

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum