Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Avondeten frustraties deel 234343

+3
Aagje!
Susan
Printje
7 plaatsers

Ga naar beneden

Avondeten frustraties deel 234343 Empty Avondeten frustraties deel 234343

Bericht  Printje za 14 jan 2012 - 10:02

Dat ellendige avondeten af en toe...grrr

Meneer at altijd alles tot eind april vorig jaar. Sindsdien is het echt soms huilen met de pet op. Meneer eet vrijwel geen groente en aardappels.

Alle alle tips, zelfs de meest idiote tips, heb ik al geprobeerd maar helemaal niets helpt. Ik probeer het naast me neer te leggen maar af en toe irriteer ik me er dood aan. Pasta vindt hij vaak wel lekker, soms maak ik dus een extra keer pasta voor hem als wij bijv. burritos eten. Meneer wil dan opeens geen pasta meer aargh.

Ik weet dat vrijwel alle kinderen dit doormaken maa rhet duurt hier al bijna een jaar. Soms word ik er gek van,

Sorry voor mijn gezeur hahaha maar af en toe..
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Avondeten frustraties deel 234343 Empty Re: Avondeten frustraties deel 234343

Bericht  Gast za 14 jan 2012 - 10:10

Heel herkenbaar hoor, helaas.

De oudste at eigenlijk alles en veel ook, tot ze een jaar of twee was. Sindsdien eet ze nauwelijks meer iets. Het enige dat er qua groente in gaat zijn worteltjes en spinazie (omdat je dat ergens doorheen kunt gooien en niet veel kauwactiviteit vereist waarschijnlijk). Het gedoe begint dan ook al vaak vóór het koken nog; 'Maar dat lust ik niehiehiet!'.

De jongste heeft nooit echt veel gegeten. Maar hij proeft vooralsnog wel vaak alles (en vervolgens komt het er dan weer net zo hard uit).

Het is echt vermoeiend om elke keer weer iets te bedenken waarvan je hoopt dat het niet bij voorbaat een kansloze maaltijd wordt. Vaak kook ik voor onszelf nog een keer als de kinderen op bed liggen. Anders wordt het repertoire wel érg beperkt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Avondeten frustraties deel 234343 Empty Re: Avondeten frustraties deel 234343

Bericht  Gast za 14 jan 2012 - 10:11

Oh hier echt hetzelfde. Sinds een paar maanden vindt hij alles vies. Behalve patat.Rolling Eyes Elke avond weer een drama. Ik haal nu gewoon z'n eten weg en dan krijgt ie gewoon niks meer. Soms zeurt hij dat hij honger heeft maar meestal kan het hem niks schelen. Echt frustrerend soms.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Avondeten frustraties deel 234343 Empty Re: Avondeten frustraties deel 234343

Bericht  Printje za 14 jan 2012 - 10:13

Meneer wil ook niets nieuws proeven de laatste tijd. NEeeeee bah zegt hij dan.

'Wonderbaarlijke' genoeg roept hij dit niet wanneer hij een nieuw soort koekje krijgt. DAT wil meneer uiteraard wel proeven..
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Avondeten frustraties deel 234343 Empty Re: Avondeten frustraties deel 234343

Bericht  Gast za 14 jan 2012 - 10:41

Hier ook herkenbaar... maar hier proeven ze ook koekjes en snoepjes e.d. niet wat ze er raar uit vinden zien. Dus het ligt niet alleen aan "gezond" eten Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Avondeten frustraties deel 234343 Empty Re: Avondeten frustraties deel 234343

Bericht  Printje za 14 jan 2012 - 10:44

Arden schreef:Hier ook herkenbaar... maar hier proeven ze ook koekjes en snoepjes e.d. niet wat ze er raar uit vinden zien. Dus het ligt niet alleen aan "gezond" eten Wink

We hebben zelfs, in uiterste frustratie hahaha, gezegd van vanavond eten we hele bijzondere toverkoekjes. Volle aandacht van meneer. Dus ik op tafel gezet, lust jij ook de lekkere groene toverkoekjes. Jaaaaaaah riep hij enthousiast.

Ik leg het dus neer, zegt meneer nee koeje mama (zo van dat is helemaal geen koekje mama hahahaha)
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Avondeten frustraties deel 234343 Empty Re: Avondeten frustraties deel 234343

Bericht  Gast za 14 jan 2012 - 10:48

Hier ook herkenbaar, en bij de oudste is dit al ruim 3,5 jaar zo. De 2e ook al sinds hij 1 is, dus bijna 2 jaar. En het leek beter te gaan bij de oudste, maar dat was ook ijdele hoop helaas.

Ik ben al blij als ze op een dag 1 broodje binnen krijgen, meestal is dit amper een halve. En avondeten is al helemaal 3x niks. Zelfs een toetje niet. Ben blij dat de oudste op school haar fruitmoment heeft, dan eet ze dat tenminste wel.

Ik heb dus ook geen tips, ik hoop gewoon hard op betere tijden, en voor nu ben ik blij met iedere dag dat ze wel een beetje meer eten. En verder geef ik ze multivitamines. Meer kunnen we niet doen.

Het is bij de oudste 2 trouwens begonnen toen ze 1 werden ongeveer, dus ik hou mn hart vast voor de jongste 2...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Avondeten frustraties deel 234343 Empty Re: Avondeten frustraties deel 234343

Bericht  Printje za 14 jan 2012 - 10:51

Toch 'fijn' om te horen dat jullie het herkennen.

Mamarosa, hier ook maar aan de multivitamines inderdaad.

Het rare maar wel verklaarbare is dat hij op de opvang veel meer verscillende dingen eet. Thuis wil meneer geen druifjes bijvoorbeeld en daar eet meneer een heel bakje leeg....ziet eten doet eten maar helaas gaat dat voor thuis niet op.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Avondeten frustraties deel 234343 Empty Re: Avondeten frustraties deel 234343

Bericht  Susan za 14 jan 2012 - 10:55

Ik laat me er helemaal niet meer door irriteren als ze een keer niet willen avondeten. Eten ze, dan eten ze, eten ze niet, dan eten ze niet. Ze eten overdag genoeg gezonde tussendoortjes, heel veel fruit, Ezra is gek op donkerbruin brood en Yrsa vraagt regelmatig om een 'kaasje' (een blokje La Vache Qui Rit) als tussendoortje.

Ik geef ook regelmatig Roosvicee Multivit trouwens.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Avondeten frustraties deel 234343 Empty Re: Avondeten frustraties deel 234343

Bericht  Gast za 14 jan 2012 - 11:05

Susan schreef:Ik laat me er helemaal niet meer door irriteren als ze een keer niet willen avondeten. Eten ze, dan eten ze, eten ze niet, dan eten ze niet. Ze eten overdag genoeg gezonde tussendoortjes, heel veel fruit, Ezra is gek op donkerbruin brood en Yrsa vraagt regelmatig om een 'kaasje' (een blokje La Vache Qui Rit) als tussendoortje.

Ik geef ook regelmatig Roosvicee Multivit trouwens.



Dat is dan wel fijn dat ze dat alsnog binnen krijgen. Dat is helaas hier niet het geval. Ik maak me er ook niet meer druk om, het is hier al jaren niet anders (klinkt nu heel oud, haha) maar het frustreert soms wel als ik al het eten zo weer van hun bord kan afschuiven, zonde!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Avondeten frustraties deel 234343 Empty Re: Avondeten frustraties deel 234343

Bericht  Aagje! za 14 jan 2012 - 20:20

Mijn dochter eet in de avond soms ook niets. En soms alleen een paar hapjes groente. En soms eet ze alles. Als ze duidelijk maakt niets meer te willen haal ik gewoon haar bord weg en is ze klaar!

Ze gaat vanzelf weer meer eten denk ik dan maar smile
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Avondeten frustraties deel 234343 Empty Re: Avondeten frustraties deel 234343

Bericht  frolic za 14 jan 2012 - 22:23

Teun eet al 2 jaar amper ..alleen gebakken aardappelen , friet , appelmoes , kip , worst , stoofperen , kipnuggets en frikandellen ow e pannekoeken poffertjes en wentelteefjes op zij brood alleen pindakaas en hagelslag.



Wel eet hij tussendoor een stukje kaas , appels en op school banaan.



Maak me dr niet meer druk om

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Avondeten frustraties deel 234343 Empty Re: Avondeten frustraties deel 234343

Bericht  Gast za 14 jan 2012 - 22:25

Hier eet hij de ene keer wel en de andere keer niet, maak me er echt niet druk over! Overdag eet hij genoeg fruit en verdere tussendoortjes gaan er ook in, ook brood eet hij goed. Voor de rest krijgt hij multivitamines voor de aanvulling.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Avondeten frustraties deel 234343 Empty Re: Avondeten frustraties deel 234343

Bericht  Gast za 14 jan 2012 - 22:30

Lust hij nog wel een potje of een peutermaaltijd van Olvarit?

Als hij dat nog wel lust zou ik dat hem tijdelijk een paar keer in de week geven, 3 dagen ofzo

En groentesoep met gehaktballetjes, lust hij dat?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Avondeten frustraties deel 234343 Empty Re: Avondeten frustraties deel 234343

Bericht  Printje zo 15 jan 2012 - 1:42

Razz; potjes heeft hij nooit gegeten hahaha, ik heb altijd vers gemaakt en potjes vond hij altijd al vies. Soep vindt hij inderdaad meestal wel lekker.

Frolic;mmm erg herkenbaar dus. het is hier inderdaad niet eens een keer dat hij niet eet maar het gros vd week eet meneer gewoon vrijwel niets savonds...Hij heeft al bijna een jaar geen aardappels of groente meer gegeten..Door de rijst eet hij wel groente maar ook niet de hoeveelheid die hij zou moeten eten.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Avondeten frustraties deel 234343 Empty Re: Avondeten frustraties deel 234343

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 1:45

Als hij groentesoep lekker vind zou ik 'm een paar keer in de week groentesoep geven. En dan misschien steeds minder bouillion geven in z'n soep Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Avondeten frustraties deel 234343 Empty Re: Avondeten frustraties deel 234343

Bericht  Printje zo 15 jan 2012 - 1:47

hahahha das een goeie Razz. Alleen wil ik wel dat hij eigenlijk 'gewoon'' eet wat wij eten. Dadelijk krijg ik zo'n kind dat niets eet en alleen maar erwtjes eet. Wat de pot schaft eet hij, tenzij het erg scherp is ofzo, maar ik heb er eigenlijk geen zin in om steeds dubbel te gaan koken. Maar soep kan natuurlijk wel prima.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Avondeten frustraties deel 234343 Empty Re: Avondeten frustraties deel 234343

Bericht  Thunder zo 15 jan 2012 - 2:39

Het is hier niet anders. De oudste eet bar slecht avondeten en dat is weer zowat het enige wat de jongste eet. Ik heb me er héél druk om gemaakt (vooral bij de jongste), maar het werkt toch niet. Lekker laten gaan dus, ik bied aan wat we zelf eten, ik maak niks meer dubbel en beloon ze als wél wat eten. Ze gaan vanzelf wel weer eten.... hoop ik!

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Avondeten frustraties deel 234343 Empty Re: Avondeten frustraties deel 234343

Bericht  Printje zo 15 jan 2012 - 2:46

Rataplan schreef:Het is hier niet anders. De oudste eet bar slecht avondeten en dat is weer zowat het enige wat de jongste eet. Ik heb me er héél druk om gemaakt (vooral bij de jongste), maar het werkt toch niet. Lekker laten gaan dus, ik bied aan wat we zelf eten, ik maak niks meer dubbel en beloon ze als wél wat eten. Ze gaan vanzelf wel weer eten.... hoop ik!



Ik kan het meestal ook heel goed naast me neerleggen, kan er toch niets aan doen. Kan het moeilijk naar binnen duwen bij hem maar af en toe word ik er wel zo simpel van. Dan maak ik een extra keertje pasta omdat meneer dat normaal wel lekker vindt en dan opeens wil hij helemaal niets:evil: Echt daar word ik soms zo pissig om, maar ja hij doet het vast niet om mij te irriteren denk ik dan maar zo.

En inderdaad hopelijk gaat hij ooit ooit weer eten, en anders heb ik nu al medelijden met zijn toekomstige man of vrouw hahaha.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Avondeten frustraties deel 234343 Empty Re: Avondeten frustraties deel 234343

Bericht  Annemie zo 15 jan 2012 - 3:01

Heel herkenbaar wat ik hier allemaal lees, hier is ook een drama met avondeten, de ene keer lust hij iets wel, de andere keer weer niet en de laatste tijd wil hij niks en gooit hij alles op de grond, zo irritant, potjes lust hij gelukkig nog wel, dus dat krijgt hij dan (6 maanden potjes), maarja het is niet anders.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Avondeten frustraties deel 234343 Empty Re: Avondeten frustraties deel 234343

Bericht  Thunder zo 15 jan 2012 - 3:14

Ik werd daar idd ook vrij simpel van ja, en soms nog wel hoor. Maar goed, niks aan te doen. Ik heb van alles gedaan: potjes gegeven, extra gekookt, brood/crackers gegeven, wel/geen toetje, een papfles, gechanteerd/omgekocht, ben zelfs naar een dietist geweest... Niks hielp. Nu kunnen ze eten wat wij eten en eten ze niet... nou dan niet, maar ze krijgen dan na hun toetje 's avonds ook niks anders meer. Scheelt een hoop frustratie.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Avondeten frustraties deel 234343 Empty Re: Avondeten frustraties deel 234343

Bericht  Mida4you zo 15 jan 2012 - 7:07

Mijn dochter wil sinds een paar dagen ook niet meer eten en wordt helemaal hysterisch en krijst de boel bij elkaar. Pasta vindt ze wel lekker maar aardappelen met welke groente en vlees dan ook is altijd moeilijk. Na een tijdje krijgen we het er met moeite in maar sinds een paar dagen gaat ze super wild doen in de stoel en raakt ze gewoon in paniek.... Heel frustrerend want ik weet dat ze erg honger had. Na een poos proberen hebben we haar uit de stoel gehaald maar was ze absoluut niet meer te genieten en hebben we haar maar naar bed gedaan..... Ik vind het zelf heel vervelend dat ze niet wil eten en al helemaal wanneer ik weet dat ze honger heeft.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Avondeten frustraties deel 234343 Empty Re: Avondeten frustraties deel 234343

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 7:27

Hier is het motto van kleins af aan: eet je , prima. Zo niet, dan niet. Hier heeft hij bijna een jaar geen groente gegeten. Nu kan ik 'm af en toe 'chanteren' met een hapje angel

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me er ook niet druk om maak. Het komt wel. Vitaminepilletje erin en klaar :-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Avondeten frustraties deel 234343 Empty Re: Avondeten frustraties deel 234343

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 7:32

Jolicious schreef:Hier is het motto van kleins af aan: eet je , prima. Zo niet, dan niet. Hier heeft hij bijna een jaar geen groente gegeten. Nu kan ik 'm af en toe 'chanteren' met een hapje Avondeten frustraties deel 234343 166342

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me er ook niet druk om maak. Het komt wel. Vitaminepilletje erin en klaar :-)



Even helemaal offtopic (sorry!!), maar ik zie in je ticker dat L. al bijna 3 jaar is!! Ik loop een jaar achter haha. :shock: Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Avondeten frustraties deel 234343 Empty Re: Avondeten frustraties deel 234343

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum