Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden'

+11
SarahKey
Happydobby
blondje1313
Twellie
LMCurious
mickey
Susan
Tania
Aagje!
Star007
Aimee
15 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden' Empty Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden'

Bericht  Aimee wo 28 maa 2012 - 0:23

Ik heb met mijn vriend tijdens de zwangerschap al vaak discussies gehad over het oppassen van mijn schoonouders. Ze passen al vanaf de geboorte op mijn nichtje van anderhalf en die krijgt al vanaf 3 maanden hapjes slagroom, ijs en danoontje. Wij wisten toen al dat ze af en toe ook op ons zoontje moeten gaan passen(nouja moeten, zij willen het graag en mijn vriend vindt het lullig als mijn ouders wel op mogen passen en zijn ouders niet). Ik vind het prima en fijn dat ze willen oppassen (want verder zijn ze wel heel lief en verantwoordelijk), maar ik wil écht niet dat mijn zoontje nu al dat soort voedsel krijgt. Tijdens mijn zwangerschap was mijn vriend het daar mee eens.

Nou moet ik weer bijna aan het werk en heb ik gister het onderwerp weer eens aangesneden,met de vraag of we binnenkort eens met zijn ouders in gesprek moeten om te vertellen dat wij graag willen dat Luuk 6 maanden uitsluitend borstvoeding krijgt. Nu ineens zegt mijn vriend 'ach, zo erg is het toch niet als ze hem af en toe willen verwennen. Ze gaven het vroeger ook aan mij en ik ben er ook groot mee geworden'.
Ik vind dat zo'n non-argument maar heb ook even niets anders erop te zeggen dan 'ik wil het gewoon niet hebben' laughcry Gelukkig heb ik nog bijna een maand zelf thuis, maar het frustreert me nu even dat mijn vriend liever heeft dat Luuk allemaal suikertroep binnen krijgt, dan dat hij de confrontatie aangaat met zijn ouders.

Iemand nog goeie argumenten waarom een kind voor zijn eerste verjaardag sowieso die troep allemaal niet nodig heeft? Laughing
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden' Empty Re: Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden'

Bericht  Star007 wo 28 maa 2012 - 0:29

Het enige argument dat van belang is , is dat jij het niet goed voor hem vindt PUNT. Verder hoef jij je niet te verantwoorden vind ik.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden' Empty Re: Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden'

Bericht  Aimee wo 28 maa 2012 - 0:32

Star007 schreef:Het enige argument dat van belang is , is dat jij het niet goed voor hem vindt PUNT. Verder hoef jij je niet te verantwoorden vind ik.

hmm ja, ergens wil ik dat ook graag vinden, maar ik vind wel dat mijn vriend net zoveel te zeggen heeft over ons kind als mij. Dus vind ik dat ik dit niet echt kan maken...
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden' Empty Re: Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden'

Bericht  Aagje! wo 28 maa 2012 - 0:33

Ik ben het met star eens! En daarbij vind ik ook niet dat jij argumenten moet gaan bedenken waarom het niet zou mogen, jij bent zijn moeder, en als jij zegt dat je dat niet wil dan lijkt mij dat genoeg!!
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden' Empty Re: Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden'

Bericht  Tania wo 28 maa 2012 - 0:39

Nou het is gewoon niet gezond. Met drie maanden zijn de darmpjes nog niet eens 'af'. Als je vriend geen gesprek aan wil gaan met zijn ouders en jullie zoontje gaat wel daarheen dan zou ik het zelf ter sprake brengen want ik zou ook echt niet willen dat mijn kindje dat soort dingen zou krijgen op die leeftijd.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden' Empty Re: Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden'

Bericht  Susan wo 28 maa 2012 - 0:52

Er gebeurden vroeger heel veel dingen waarvan we nu weten dat het niet goed is. Daar ging je natuurlijk niet dood aan, want anders was het menselijk ras inmiddels wel uitgestorven, maar het was evengoed niet gezond, je nam er wel een zeker risico mee en we zijn nu in het voordeel dat we dat weten. Voortschrijdend inzicht heet dat. Je zou wel goed gek zijn om, met de kennis die je nu hebt, willens en wetens risico's te nemen met de gezondheid van je kind. Vroeger wist men niet beter, nu wel.

Ik vind het argument van je vriend dat hij er ook groot mee is geworden dus behoorlijk dom.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden' Empty Re: Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden'

Bericht  mickey wo 28 maa 2012 - 0:54

Oh, wat ben ik blij dat mijn vriend alles prima vind wat voeding betreft, wat ik bedenk voor F. Ik heb bedacht om 6 maanden volledig BV te geven, en dus niet eerder groente of fruit te geven, en daar is hij het gelukkig mee eens. Verder vinden we beide dat mijn neefje te veel snoep krijgt bij opa en oma en willen wij dat dus niet voor F dalijk. Dus ook daarmee liggen we gelukkig op één lijn.

Wel lastig zeg, dat je vriend zijn mening nu heeft bijgesteld. Als hij het niet wilt aangeven bij zijn ouders, zou ik dat zelf doen, als ik jou was. Het is voor zover ik begrepen heb, inderdaad niet goed voor de darmpjes. En als ze aangeven dat hun kinderen er ook groot mee zijn geworden, kun je aangeven dat men dat toen nog niet had onderzocht (wat de effecten ervan zijn op de darmen). Bovendien doet het alle voordelen van borstvoeding te niet, als je toch al gaat bijvoeden voor de 6 maanden. Hoe dat precies zit, weet ik niet.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden' Empty Re: Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden'

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 1:23

vroeger stond de reiswieg ook gewoon op de achterbank in de auto, zou je vriend dat nu nog doen? Hij is er immers ook groot mee geworden toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden' Empty Re: Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden'

Bericht  LMCurious wo 28 maa 2012 - 1:30

Is je vriend het er wel mee eens niet eerder groente en fruit te geven? Want dan zou je op die manier natuurlijk het eerst half jaar al kunnen overbruggen. Zo van, het is toch logisch dat we na de bv eerst eens groente en fruit geven en daarna pas andere dingen. Misschien als hij dan ziet dat je elk voedingsmiddel eerst 3 dagen met een paar hapjes probeert hij ook duidelijk inziet dat het niet handig is dan wel meteen tussendoor al dit soort dingen te geven, waardoor je al vlug nog een maand of 2 wint. Mijn man heeft ook vaak eerst zoiets van, wat maakt het uit, maar meer omdat hij er eigenlijk niet verder over nadenkt of er problemen mee zouden kunnen zijn. De eerste keer dat ie snoepjes kocht toen we een keer een dagje weggingen voor ons allemaal kwam hij met mentos aanzetten bijvoorbeeld. Gewoon totaal niet bij stilstaan dat Joris dat helemaal niet kon kauwen en zich wel lelijk in zou kunnen verstikken. Dus uiteindelijk terug voor spekkies. Ik bedoel maar te zeggen dat je de 3 stappen vooruit bij mannen soms even voor moet kauwen.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden' Empty Re: Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden'

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 1:55

Rejoy. schreef:vroeger stond de reiswieg ook gewoon op de achterbank in de auto, zou je vriend dat nu nog doen? Hij is er immers ook groot mee geworden toch?

smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden' Empty Re: Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden'

Bericht  Twellie wo 28 maa 2012 - 2:11

Rejoy. schreef:vroeger stond de reiswieg ook gewoon op de achterbank in de auto, zou je vriend dat nu nog doen? Hij is er immers ook groot mee geworden toch?

En veel van onze ouders zullen nog een scheut jenever door de melk hebben gekregen om door te slapen, zijn ze toch ook mee groot geworden?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden' Empty Re: Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden'

Bericht  blondje1313 wo 28 maa 2012 - 2:43

Om heel eerlijk te zijn heeft hier de reiswieg ook twee keer op de achterbank gestaan...

Maar over je probleem, ik neem aan dat je ze nog wel kunt vertellen dat je tot de 6 maanden helemaal geen bijvoeding wilt geven.
Misschien is het wat om erna af te spreken wat je wel en niet vind dat kan.
De oma van mijn man 'zeurt' ook al een hele tijd dat Lotte nog niks mag, maar wij houden ook de grens van 6 maanden aan. Hierna mag ze van ons best af en toe wat geven (van mijn schoonzus mogen ze helemaal niks geven en daar wordt het absoluut niet gezelliger van), maar wel iets wat wij goedkeuren, dus niet zomaar een koekje, maar wel een rijstwafeltje. Hier zijn we wel altijd zelf bij, dus we hebben wel wat controle.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden' Empty Re: Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden'

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 2:58

Ik vind het argument van 'ik ben er ook mee groot geworden' een relativerend argument. Soms is dat fijn. Ik snap jouw vriend daarin ook wel, ik vind het redelijk dat hij dat zegt. Desondanks kun je natuurlijk gewoon tegen je schoonouders zeggen dat je nu nog graag hebt dat je zoon slechts borstvoeding binnenkrijgt. Zij moeten daarin rekening houden met jullie wensen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden' Empty Re: Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden'

Bericht  Happydobby wo 28 maa 2012 - 3:15

Ik heb tegen mijn schoonouders gewoon zelf gezegt dat er niks anders in ging dan bv. Ook heb ik verteld dat IK bepaal wat mijn zoontje eet.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden' Empty Re: Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden'

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 3:20

.


Laatst aangepast door Zelda op wo 28 maa 2012 - 4:00; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden' Empty Re: Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden'

Bericht  SarahKey wo 28 maa 2012 - 3:24

Happydobby schreef:Ik heb tegen mijn schoonouders gewoon zelf gezegt dat er niks anders in ging dan bv. Ook heb ik verteld dat IK bepaal wat mijn zoontje eet.

Hier ook zo. En ik vind dat heel belangrijk en dat heb ik ze ook verteld. Ons nichtje kreeg voor de 4 maanden al van alles en dat wil ik absoluut niet bij Siem.
Gelukkig denkt zijn papa er net zo over en laat mij wel 'beslissen'.

Zou er dus zelf nog even goed over hebben met jou schoonouders.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden' Empty Re: Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden'

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 3:29

Aimee schreef:Ik heb met mijn vriend tijdens de zwangerschap al vaak discussies gehad over het oppassen van mijn schoonouders. Ze passen al vanaf de geboorte op mijn nichtje van anderhalf en die krijgt al vanaf 3 maanden hapjes slagroom, ijs en danoontje. Wij wisten toen al dat ze af en toe ook op ons zoontje moeten gaan passen(nouja moeten, zij willen het graag en mijn vriend vindt het lullig als mijn ouders wel op mogen passen en zijn ouders niet). Ik vind het prima en fijn dat ze willen oppassen (want verder zijn ze wel heel lief en verantwoordelijk), maar ik wil écht niet dat mijn zoontje nu al dat soort voedsel krijgt. Tijdens mijn zwangerschap was mijn vriend het daar mee eens.

Nou moet ik weer bijna aan het werk en heb ik gister het onderwerp weer eens aangesneden,met de vraag of we binnenkort eens met zijn ouders in gesprek moeten om te vertellen dat wij graag willen dat Luuk 6 maanden uitsluitend borstvoeding krijgt. Nu ineens zegt mijn vriend 'ach, zo erg is het toch niet als ze hem af en toe willen verwennen. Ze gaven het vroeger ook aan mij en ik ben er ook groot mee geworden'.
Ik vind dat zo'n non-argument maar heb ook even niets anders erop te zeggen dan 'ik wil het gewoon niet hebben' Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden' 394967 Gelukkig heb ik nog bijna een maand zelf thuis, maar het frustreert me nu even dat mijn vriend liever heeft dat Luuk allemaal suikertroep binnen krijgt, dan dat hij de confrontatie aangaat met zijn ouders.

Iemand nog goeie argumenten waarom een kind voor zijn eerste verjaardag sowieso die troep allemaal niet nodig heeft? Laughing


Argumenten genoeg en die kun je inbrengen bij een KDV of gastouder, maar niet als je je schoonouders inzet. Dan zul je grotendeels genoegen moeten nemen met hoe zij het doen of anders de irritante schoondochter gaan uithangen. Ik zou daar niet voor kiezen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden' Empty Re: Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden'

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 3:31

Happydobby schreef:Ik heb tegen mijn schoonouders gewoon zelf gezegt dat er niks anders in ging dan bv. Ook heb ik verteld dat IK bepaal wat mijn zoontje eet.

Bij deze zin had ik vriendelijk bedankt voor de eer om op te passen. Logisch dat je bij jouw kind bepaalde dingen wel en niet wilt, maar bij 'IK bepaal' en de houding die daaruit spreekt zou ik afhaken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden' Empty Re: Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden'

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 3:33

Overigens heb ik de discussie zelf ook wel gehad. Maar ja, dan was ik er zelf bij en dan ging er gewoon niets in wat ik niet had meegenomen. Maar als jij een groot deel van de opvoeding uit handen geeft aan een informele oppas dan zul je moeten accepteren dat er een groot deel anders gaan dan hoe jij het wilt hebben. Omdat je met een informele oppas nou eenmaal geen formele afspraken kunt maken, het gaat namelijk voor een groot deel over de relatie en niet over de inhoud. En als jij tegen een KDV zegt 'ik wil niet dat kind x dit of dat krijgt' dan is dat een zakelijke afspraak. Als jij tegen je schoonouders zegt 'ik wil niet dat jullie dit of dat met mijn kind doen' dan zeg je 'jullie hebben je kinderen niet goed opgevoed en ik weet het beter'. Niet dat je dat bedoelt, maar zo komt het wél over.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden' Empty Re: Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden'

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 3:38

Eens met Eucalypta.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden' Empty Re: Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden'

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 3:39

Ik ben het niet met je eens, Eucalypta. Sowieso is er soms geen andere keuze dan je schoon-of eigen ouders laten oppassen.
Daarbij ben ik van mening dat je zelf wel degelijk bepaalt wat je kindje eet, zeker als ze nog zo klein zijn. Het blijft je eigen kind, niet die van je (schoon)ouders. Dat zij vroeger andere standaarden hadden, à la, maar ik ben wel echt van mening dat ze zich aan jouw regels moeten houden, als ouder zijnde.
En alles valt te overleggen natuurlijk, maar in the end ben jij het zelf die voor je kindje zorgt en dus bepaalt wat hij/zij nodig heeft.


Laatst aangepast door Zelda op wo 28 maa 2012 - 3:41; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden' Empty Re: Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden'

Bericht  Susan wo 28 maa 2012 - 3:40

Niet eens met Eucalypta. Zoals ik het lees hebben ze het er nog niet eens over gehad, ze zouden het erover gaan hebben, maar dat vindt vriend opeens niet meer nodig. Ik lees nergens dat ze van plan is om de strijd aan te gaan, maar ik vind het onzin dat je met een informele oppas niet dingen mag bespreken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden' Empty Re: Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden'

Bericht  SarahKey wo 28 maa 2012 - 3:41

Rood schreef:Eens met Eucalypta.

Ik niet. Je mag echt wel over je eigen kind bepalen of het de eerste 6 maanden alleen melk krijgt of ook al andere dingen. Daar heb je als schoonouders ook aan te houden. Ook al passen ze op, betekend niet dat ze dan meteen maar alles mogen gaan beslissen.
Ik kreeg van het weekend al te horen: Oh jij bent een moeder volgens het boekje. En waarom? Omdat ik mijn kind geen fricandel wil geven met 10 maanden (dan is het kerst en eten we met de hele familie samen. Mijn nicht zei: Oh dan kan Siem mooi een fricandel eten. niet dus) Nou dan maar een moeder volgens het boekje Cool
En degene die er dan toch iets inpropt wat ik niet wil hebben, die krijgt mij dus wel op zijn/haar dak. Vind met zoiets belangrijks dan je als ouders het voor het zeggen hebt en niet toevallig de oppas.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden' Empty Re: Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden'

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 3:41

Maar dat kun je dus niet afdwingen, want je hebt geen contract met ze. Natuurlijk is het je goed recht om te zeggen 'mijn kind, mijn regels' maar dat gáát gewoon vaak niet, zéker niet tegen schoonouders vaak. Bij eigen ouders gaat het iets makkelijker, maar het kan zomaar zijn (zeker als je een tikje hysterisch uitgevallen bent) dat het de boel enorm verknalt. En terecht, want opa's en oma's zijn geen oppasinstantie, maar familie. En met familie moet je geen zakelijke afspraken proberen te maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden' Empty Re: Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden'

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 3:43

Maar Rejoy, het is niet 'toevallig de oppas'. 'Toevallig de oppas' zou een gastouder zijn of een KDV of een nanny of een buurmeisje wat je betaald om op te passen. NIET je familie, dat is niet 'toevallig de oppas' dus kun je ook vaak niet op die manier afspraken afdwingen die je bij een zakelijke overeenkomst wél kunt maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden' Empty Re: Frustraties; 'ik ben er ook groot mee geworden'

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum