Welke vorm van anticonceptie na bevalling?
+17
Filoria
Ezzer
snoezel
Thunder
PiP
pitbullgup
Darius
Flip Fluitketel
SarahKey
Happydobby
kwak
Lejow
Parisienne
Fiwen
Aagje!
Printje
Pandora
21 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Welke vorm van anticonceptie na bevalling?
_MamaRosa_ schreef:Darius schreef:
Misschien een stomme vraag, maar een spiraal voorkomt toch geen eisprong? Die voorkomt toch het innestelen van het embryo?
http://www.mirena.nl/hoe-werkt-mirena
Om de reden dat het een evt innesteling tegenhoudt kan ik niet achter een spiraaltje staan. Ik zie dat echt al als iets levends dan, dus dat voelt niet goed voor mij. Dus vandaar dat wij dit nooit willen.
Ik gebruik nu Cerazette. Na de 1e een tijdje de pil, na de 2e 2 maanden cerazette maar dat beviel me totaal niet, dus toen alleen nog condooms.
Nu dus weer cerazette en ik voel me er niet echt lekker onder, vooral mijn libido is 0,0 maar een andere optie hebben we nog niet.
Ik ben niet bijzonder gelovig, maar ik vind het een akelig idee dat van de koperspiraal, dus dat wordt het hier niet.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Van dit topic word ik ook nog niet veel wijzer...
Ik heb gelukkig nog even de tijd om er over na te denken, maar nog steeds heeft het mirena spiraaltje wel mijn voorkeur. Het kan toch ook zo zijn bij Mirena dat je helemaal niet meer, of slechts heel licht, ongesteld wordt?
Sterrilisatie is dan natuurlijk (hij ) ook nog een optie alleen vind ik dat meteen weer zo definitief, al weet ik bijna wel zeker dat het bij twee kindjes blijft.... maar toch...
Hoe staan jullie daar tegenover? Overwegen jullie dat?
Ik heb gelukkig nog even de tijd om er over na te denken, maar nog steeds heeft het mirena spiraaltje wel mijn voorkeur. Het kan toch ook zo zijn bij Mirena dat je helemaal niet meer, of slechts heel licht, ongesteld wordt?
Sterrilisatie is dan natuurlijk (hij ) ook nog een optie alleen vind ik dat meteen weer zo definitief, al weet ik bijna wel zeker dat het bij twee kindjes blijft.... maar toch...
Pandora- Prater
- Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10
Pandora schreef:Van dit topic word ik ook nog niet veel wijzer...
De Mirena zorgt ervoor dat er minder/geen baarmoederslijmvlies opgebouwd wordt waardoor een bevruchte eicel niet kan innestelen. En wat er niet opgebouwd wordt hoeft er ook niet uit dus wordt je inderdaad (meestal) minder/niet ongesteld.
Wij overwegen wel een sterilisatie, maar pas over enkele jaren. Ik kan nog 3,5 jaar met dit spiraaltje vooruit en ik denk dat ik dan een nieuwe laat zetten en dan na 3 of 4 jaar laat manlief zich steriliseren. Je moet altijd nog een flinke tijd anticonceptie gebruiken voordat een sterilisatie 100% veilig is dus willen we dat doen als ik nog een spiraal heb. Waarschijnlijk zal dat over een jaar of 6 zijn.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben na de borstvoeding aan de Diane35 gegaan ivm acne.
Had niet echt het idee dat dat hielp en toen weer terug naar de mcg30.
Eigenlijk heb ik geen zin om na de bevalling weer aan een pil te gaan en lijkt mij een spiraaltje een uitkomst.
Maar voor de acne ga ik toch weer aan de Diane35 of mcg30.
Had niet echt het idee dat dat hielp en toen weer terug naar de mcg30.
Eigenlijk heb ik geen zin om na de bevalling weer aan een pil te gaan en lijkt mij een spiraaltje een uitkomst.
Maar voor de acne ga ik toch weer aan de Diane35 of mcg30.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Darius schreef:_MamaRosa_ schreef:Darius schreef:
Misschien een stomme vraag, maar een spiraal voorkomt toch geen eisprong? Die voorkomt toch het innestelen van het embryo?
Om de reden dat het een evt innesteling tegenhoudt kan ik niet achter een spiraaltje staan. Ik zie dat echt al als iets levends dan, dus dat voelt niet goed voor mij. Dus vandaar dat wij dit nooit willen.
Ik gebruik nu Cerazette. Na de 1e een tijdje de pil, na de 2e 2 maanden cerazette maar dat beviel me totaal niet, dus toen alleen nog condooms.
Nu dus weer cerazette en ik voel me er niet echt lekker onder, vooral mijn libido is 0,0 maar een andere optie hebben we nog niet.
Ik ben niet bijzonder gelovig, maar ik vind het een akelig idee dat van de koperspiraal, dus dat wordt het hier niet.
Met Mirena kun je nog wel een eisprong krijgen maar bij de meeste mensen is het niet zo. Voor mij gevoel heb ik er wel een aantal keer gehad in de afgelopen 3 jaar dat ik de Mirena heb. Maar of dit dan een volgroeid eitje o.i.d. is (geen flauw idee haha) weet ik niet.
Gast- Gast
Ik heb een mirena en ben er zeer tevreden over. Hij zit nu 2 jaar en ben nog amper ongesteld.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10
Pandora schreef:
Mijn man laat zich dus helpen.
Ik mag geen pil, condooms alleen vind ik een te groot risico (afgelopen week nog met spanning een test gedaan...) en ik vind dat er niks anders in een baarmoeder thuis hoort behalve een baby dus hier ook geen spiraaltje.
In eerste instantie had ik gezegd tegen mijn man dat ze me meteen na de bevalling maar door moesten rijden naar de polikliniek om bij mij alles af te sluiten maar omdat het voor de vrouw veel pijnlijker is en moeilijker te herstellen (voor het geval dat) zei hij al meteen dat hij zich zou laten helpen.
En na het akkefietje van van de week zal dat snel gebeuren ook
Gast- Gast
Ik heb er nu 2,5 maand een spiraal in zitten en ben er erg tevreden over, ik merk er niks van en ben niet meer ongesteld (vanaf dag 1 al niet meer..). Ik `draag` hem max 5 jaar bij me, binnen die tijd moeten we besloten hebben of het wel of niet bij 1 kindje blijft, en dan laat hij zich helpen. Hij is er wel al als de dood voor, en zegt dat hij dan een roesje wil haha
Gast- Gast
Parel schreef:Ik heb er nu 2,5 maand een spiraal in zitten en ben er erg tevreden over, ik merk er niks van en ben niet meer ongesteld (vanaf dag 1 al niet meer..). Ik `draag` hem max 5 jaar bij me, binnen die tijd moeten we besloten hebben of het wel of niet bij 1 kindje blijft, en dan laat hij zich helpen. Hij is er wel al als de dood voor, en zegt dat hij dan een roesje wil haha
Dit vind ik eigenlijk wel een goede, ik denk dat dat ook de juiste oplossing voor ons is...
We weten bijna wel zeker dat er geen 3e kindje komt maar mocht ik over een paar jaar toch twijfels krijgen dan wil ik nog wel de mogelijkheid hebben om zwanger te raken. Ik denk dat de beslissing voor een sterrilisatie nu nog "te groot" is....
Pandora- Prater
- Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10
Daar zou ik alleen over nadenken als mijn gezin af is. Zolang ik nog geen gevoel heb: mijn gezin is nu compleet, is sterilisatie helemaal nog geen optie.
Maar is ons gezin wel compleet in zoverre dat kan, dan laat mijn man zich ook helpen.
Heb wel eens gehoord dat je als vrouw boven een bepaalde leeftijdsgrens moet zijn anders willen ze je niet helpen.
Maar is ons gezin wel compleet in zoverre dat kan, dan laat mijn man zich ook helpen.
Heb wel eens gehoord dat je als vrouw boven een bepaalde leeftijdsgrens moet zijn anders willen ze je niet helpen.
Ik heb een paar weken na mijn bevalling een koperspiraal laten zetten.
Ik ben vanwege persoonlijke redenen tegen hormonen en wanneer het niet hoeft heb ik die dus liever niet. Pil en mirena vielen voor mij dus af. Condoom alleen heb ik zelf geen veilig gevoel bij, dus ja.. Bleef weinig over. Bij koperspiraal heb ik gewoon menstruatie, netjes met cyclus... Nadeel is dat je ergere last van menstruatiepijn kan krijgen. Ik nam dat maar voor lief.
Mij bevalt hij erg. Het zetten was wel pijnlijk, maar was zo kort dat het even tanden op elkaar was, en toen mocht ik weer opstaan. Ik heb sinds ik mijn spiraal heb wel elke maand echt last van mijn eisprong (een paar uur echt ziek, maar weet niet of dat echt door spiraal komt. Misschien doordat nu ineens weer een eisprong heb, voor mijn zwangerschap was ik aan de pil).
In het kort mijn ervaringen:
Voordeel: Geen hormonen, te combineren met borstvoeding, hoef nooit meer te denken op het op tijd innemen van de pil, lang werkzaam (voor 5 jaar onder de pannen)
Nadeel: Last van eisprong (ik dan..), meer menstruatiepijn dan normaal (maar voor mij wel te doen), plaatsing is niet heel prettig, je kan je cyclus niet meer beinvloeden (soms wel jammer met vakanties..) en minder inzicht in je cyclus (als ik ga zwemmen denk ik toch af en toe- hopelijk komt het nu niet )
Ik ben vanwege persoonlijke redenen tegen hormonen en wanneer het niet hoeft heb ik die dus liever niet. Pil en mirena vielen voor mij dus af. Condoom alleen heb ik zelf geen veilig gevoel bij, dus ja.. Bleef weinig over. Bij koperspiraal heb ik gewoon menstruatie, netjes met cyclus... Nadeel is dat je ergere last van menstruatiepijn kan krijgen. Ik nam dat maar voor lief.
Mij bevalt hij erg. Het zetten was wel pijnlijk, maar was zo kort dat het even tanden op elkaar was, en toen mocht ik weer opstaan. Ik heb sinds ik mijn spiraal heb wel elke maand echt last van mijn eisprong (een paar uur echt ziek, maar weet niet of dat echt door spiraal komt. Misschien doordat nu ineens weer een eisprong heb, voor mijn zwangerschap was ik aan de pil).
Voordeel: Geen hormonen, te combineren met borstvoeding, hoef nooit meer te denken op het op tijd innemen van de pil, lang werkzaam (voor 5 jaar onder de pannen)
Nadeel: Last van eisprong (ik dan..), meer menstruatiepijn dan normaal (maar voor mij wel te doen), plaatsing is niet heel prettig, je kan je cyclus niet meer beinvloeden (soms wel jammer met vakanties..) en minder inzicht in je cyclus (als ik ga zwemmen denk ik toch af en toe- hopelijk komt het nu niet )
snoezel- Prater
- Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10
De eerste 8 maanden hebben we het condoom gebruikt. Maar door een ongelukje daarmee vonden we het toch niet meer prettig en gebruik ik sindsdien weer de nuvaring.
Ezzer- Fluisteraar
- Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10
snoezel schreef:Voordeel: Geen hormonen, te combineren met borstvoeding, hoef nooit meer te denken op het op tijd innemen van de pil, lang werkzaam (voor 5 jaar onder de pannen)
Hier kan ik me bij aansluiten. Wat een fijn ding is het he Snoezel?
Last van mijn eisprong en het plaatsen dat onprettig zou zijn had ik trouwens niet.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
snoezel schreef:
Voordeel: Geen hormonen, te combineren met borstvoeding, hoef nooit meer te denken op het op tijd innemen van de pil, lang werkzaam (voor 5 jaar onder de pannen) je betaald er 1 keer voor is dus best goedkoop als je 5 jaar condooms moet kopen ben je duurder uit denk ik of met de pil. ze controleren of die goed zit (bij mij dan) dus dat is weer een stukje zekerheid.
Nadeel: Last van eisprong (ik dan..), meer menstruatiepijn dan normaal (maar voor mij wel te doen), plaatsing is niet heel prettig, je kan je cyclus niet meer beinvloeden (soms wel jammer met vakanties..) en minder inzicht in je cyclus (als ik ga zwemmen denk ik toch af en toe- hopelijk komt het nu niet , meer bloed bij menstruatie, het kan zijn dat jij of je partner het draadje voelt zitten)
hellowkitty- Fluisteraar
- Aantal berichten : 330
Punten : 355
Registratiedatum : 27-02-12
Punk'd schreef:Darius schreef:_MamaRosa_ schreef:Darius schreef:
Met Mirena kun je nog wel een eisprong krijgen maar bij de meeste mensen is het niet zo. Voor mij gevoel heb ik er wel een aantal keer gehad in de afgelopen 3 jaar dat ik de Mirena heb. Maar of dit dan een volgroeid eitje o.i.d. is (geen flauw idee haha) weet ik niet.
Als je een eisprong hebt gehad, was het eitje sowieso volgroeit: alleen volgroeide eitjes springen namelijk. Maar hier gaat het er over dat bij een koperspiraal het gesprongen eitje ook nog een bevrucht kan worden, het voorkomt dus niet de bevruchting, maar voorkomt dat het uitgroeit tot een kindje.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Ik ben ook nog in dubio. Nu gebruiken we condooms maar ik zie dat nog wel een kut mis gaan. Is bin de bevruchting van J.anneman immers ook gebeurd.
De pil overweg ik nog omdat ik ook veel last hen van hormonale stemmingswisselingen en pijn bij de eisprong maar eigenlijk wil ik geen hormonen meer slikken.
Andere optie is dat één van de twee zich laat helpen.
De pil overweg ik nog omdat ik ook veel last hen van hormonale stemmingswisselingen en pijn bij de eisprong maar eigenlijk wil ik geen hormonen meer slikken.
Andere optie is dat één van de twee zich laat helpen.
Gast- Gast
Sowieso is na deze zwangerschap ons gezin compleet. Mijn man zal zich laten steriliseren denk ik, maar daar moeten we het nog eens even goed over hebben . Anders neem ik een spiraaltje. Condooms wordt een duur grapje, ik heb latexallergie en latexvrije zijn per 5 14 euro ofzo en vind ik ook niet veilig genoeg.
Prikpil is zulke troep dat wil ik mn lijf niet in. Koperspiraal om bovenstaande redenen niet, ik wil geen bevruchting.
Tja, we moeten het er toch maar eens over hebben.. Eerst snel voor 1 april de belastingaangifte doen en dan wordt dat ons volgend avondje samen-op-de-bank-gesprek
Prikpil is zulke troep dat wil ik mn lijf niet in. Koperspiraal om bovenstaande redenen niet, ik wil geen bevruchting.
Tja, we moeten het er toch maar eens over hebben.. Eerst snel voor 1 april de belastingaangifte doen en dan wordt dat ons volgend avondje samen-op-de-bank-gesprek
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
Na de eerste heb ik de mirena gehad.
Na de middelste het hormoonstaafje, maar daarmee bleef ik vloeien. Daarna dus over op condooms.
Nu eerst een tijdje cezarette gehad en nu de mirena. Al viel de eerste er binnen 2 weken al uit. Dus hoop dat deze blijft zitten. Zo niet dan moet ik toch wat anders verzinnen.
Mijn man wil zich wel laten helpen, maar dat vind ik nog te definitief. Wie weet over 5 jaar als het spiraaltje er uit moet.
Na de middelste het hormoonstaafje, maar daarmee bleef ik vloeien. Daarna dus over op condooms.
Nu eerst een tijdje cezarette gehad en nu de mirena. Al viel de eerste er binnen 2 weken al uit. Dus hoop dat deze blijft zitten. Zo niet dan moet ik toch wat anders verzinnen.
Mijn man wil zich wel laten helpen, maar dat vind ik nog te definitief. Wie weet over 5 jaar als het spiraaltje er uit moet.
woezel- Prater
- Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11
Daar heb ik dan weer totaal geen moeite mee: dat idee van dat er wel een bevruchting kan plaatsvinden als je een koperspiraaltje hebt. Als dat bevruchte eitje zich niet kan innestelen blijft het bij een simpel zaadje + eitje die waar aftaaien omdat ze geen plekje kunnen vinden. Ik kan daar niet over inzitten. Het zijn maar een paar celletjes hoor.
Maar goed, iedereen mag daar haar eigen gevoelens bij hebben natuurlijk.
Maar goed, iedereen mag daar haar eigen gevoelens bij hebben natuurlijk.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Weer snel in vorm na de bevalling
» Bekkenklachten, welke therapie vorm?
» Welke pijnstilling bij bevalling
» In de wij-vorm praten
» Rare vorm buik
» Bekkenklachten, welke therapie vorm?