Welke pijnstilling bij bevalling
+36
Bloem86
woezel
Alex
Parisienne
Happydobby
mickey
Purpleflower
maiadebij
VeryCherry
Roodkapje
Darius
Ayla
Chelle
Flip Fluitketel
Teddyaapje
Tania
holaagirl
Tiara
Viva
PapillonRose
Makamba
Lejow
loesje
Mamsie
Thunder
Aggi
Poisongirl
Printje
SarahKey
Laced
yes1984
Floor
L!ND@
Ezzer
MissD
Papillio
40 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Welke pijnstilling bij bevalling
De titel zegt het al, welke pijnstilling heb jij gehad bij je bevalling en waarom heb je hiervoor gekozen?
Ik moet erover nadenken, maar ik vind het echt heel lastig. Ten eerst óf ik pijnstilling wil en dan ook nog welke ik eventueel ga kiezen. Ik beval overigens in het ziekenhuis.
Ik moet erover nadenken, maar ik vind het echt heel lastig. Ten eerst óf ik pijnstilling wil en dan ook nog welke ik eventueel ga kiezen. Ik beval overigens in het ziekenhuis.
Papillio- Prater
- Aantal berichten : 543
Punten : 595
Registratiedatum : 16-01-11
Re: Welke pijnstilling bij bevalling
Ik heb geen pijnstilling gehad... heb er ook eigenlijk van te voren helemaal niet over nagedacht.
Ze wilde me bij het hechten wel verdoven, maar ik was zo met T. bezig dat ik heb gezegd dat dat niet nodig was.
Ze wilde me bij het hechten wel verdoven, maar ik was zo met T. bezig dat ik heb gezegd dat dat niet nodig was.
MissD- Prater
- Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Ik was van plan om geen pijnstilling te nemen. Maar na 3 uur stormweeën kon ik niet meer! Uiteindelijk heb ik een prik in m'n bil gehad, iets anders mocht niet meer omdat ik al ruim 8cm ontsluiting had. Geen idee meer hoe het heet. Ik werd er ontzettend suffig van en viel steeds half weg. Toen was het prettig, maar achteraf nooit meer! Tijdens het persen viel ik ook steeds weg voor m'n gevoel. Ook de uren na m'n bevalling zijn vaag voor me. Kan me niet alles meer herinneren en dat vind ik erg jammer!
Ezzer- Fluisteraar
- Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10
Ik heb geen pijnstilling gehad, ben als de dood voor naalden en zei altijd: "Ik lijd nog liever pijn, als dat een ruggenprik komt..." Ik heb het ook niet nodig gehad. Toen ik dacht dat ik echt niet meer kon, had ik ruim 8 cm ontsluiting, dat was dan ook nog wel uit te zingen vond ik. Ik had sowieso niks meer gekregen. Ik heb altijd wel gezegd, dat ik eerst maar eens moest bevallen, voordat ik een besluit zou nemen over pijnstilling. Ik wilde sowieso geen pethidine prik, omdat ik niet zo suf wilde worden en ik wilde nog wel alles meekrijgen. Uiteindelijk was ik al high genoeg van mijn eigen hormonen en ben ik daar mijn bevalling prima mee doorgekomen. Ik heb alleen tot 2x toe een verdoving gehad. Eentje voor de knip en pomp en eentje voor het hechten.
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10
Ik wilde niks van tevoren maar heb toch gevraagd om iets tegen de pijn, toen bleek ik 9cm te hebben dus ging niet meer. Uiteindelijk dus toch zonder iets bevallen.
Gast- Gast
Ik heb de 1e 2 keer geen pijnstilling gehad. Bij de tweeling kreeg ik een spoedkeizersnee, en dus een ruggeprik. Hier had ik echt altijd een grote angst voor, bang voor een verlamming oid, maar het is me echt 100% meegevallen.
Gast- Gast
Ik ben thuis bevallen en heb daar ook niet over nagedacht, heb dus ook geen pijnstilling gebruikt.
Nu wil ik weer thuis bevallen en ga er vanuit dat dat wederom zonder pijnstilling gaat gebeuren want thuis is er niet zoveel mogelijk dus dan zou ik naar het ziekenhuis moeten.
Nu wil ik weer thuis bevallen en ga er vanuit dat dat wederom zonder pijnstilling gaat gebeuren want thuis is er niet zoveel mogelijk dus dan zou ik naar het ziekenhuis moeten.
Gast- Gast
Ik wilde geen pijnstilling maar uiteindelijk heb ik het toch gekregen omdat ik niet meer kon zonder.
Eerst heb ik een prik gehad, hier werd ik duf van en bijna niet meer aanspreekbaar maar dat vond ik allemaal niet zo'n ramp. Helaas werkt de prik niet zo lang en toen hij uitgewerkt was was ik nog steeds geen cm verder qua ontsluiting, toen heb ik weer 2 uur de boel bij elkaar geschreeuwd dat ik pijnstilling wilde en uiteindelijk kreeg ik een ruggeprik.
Eerst heb ik een prik gehad, hier werd ik duf van en bijna niet meer aanspreekbaar maar dat vond ik allemaal niet zo'n ramp. Helaas werkt de prik niet zo lang en toen hij uitgewerkt was was ik nog steeds geen cm verder qua ontsluiting, toen heb ik weer 2 uur de boel bij elkaar geschreeuwd dat ik pijnstilling wilde en uiteindelijk kreeg ik een ruggeprik.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Ik wilde geen pijnbestrijding. Uiteindelijk is het een keizersnede geworden, dus een ruggeprik.
yes1984- Prater
- Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Ik heb een ruggeprik gehad, maar deze is na een uur weer verwijderd aangezien hij verkeerd gezet was. Daarna heb ik nog zo'n petadine(?) prik gehad, maar daar werd ik ontzettend high van.
De volgende keer zou ik zo weer, mits het echt niet te houden is, een ruggeprik vragen.
De volgende keer zou ik zo weer, mits het echt niet te houden is, een ruggeprik vragen.
Laced- Kletskop
- Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Ik heb ook geen pijnbestrijding gehad.
Was van te voren erg bang voor een eventuele ruggenprik en ben nog steeds blij dat ik dat niet heb hoeven krijgen.
Was van te voren erg bang voor een eventuele ruggenprik en ben nog steeds blij dat ik dat niet heb hoeven krijgen.
Geen, ik vond bij alle soorten pijnbestrijding de risico's voor ons kindje te groot.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik heb met 4cm gevraagd om pijnbestrijding. De gyn adviseerde toen een ruggenprik, mede omdat mijn bloeddruk gevaarlijk hoog was en door de bevalling nog meer steeg, door de prik zou deze omlaag gaan. tegen de tijd dat er tijd was voor de prik had ik al 7cm en mocht het niet meer. Dus uiteindelijk zonder pijnbestrijding bevallen. Maar bij een volgende zou ik er zo weer om vragen als ik het nodig acht.
Poisongirl- Kletskop
- Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Ik heb geen pijnstilling gehad tijdens de bevalling, moet zeggen dat ik een ruggeprik ook niet echt zag zitten.
Aggi- Prater
- Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Ook geen.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Bij de eerste bevalling heb ik pethedine (?) gehad. Dat wil ik echt nooit meer. Bij de 2e geen pijnstilling. En nu wil ik het liefst dat ze me met een hamer op mijn hoofd slaan zo bang ben ik haha.
Gast- Gast
3x geen. Ik wou t niet.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Ik heb geen pijnstilling gehad. Toen ik op het moment kwam dat ik het niet meer trok, en om een ruggenprik vroeg, mocht ik die niet vanwege de koorts en de infectie die ik had. Een bepaald soort prik mocht ik ook niet, dat zou nadelig werken op de ademhaling van de kleine. Dus ik kon eventueel voor een kastje gaan, zodat ik zelf pijnstilling kon toedienen. Maar toen had ik al 10 cm ontsluiting en mocht ik gaan persen, en mocht ik geen pijnstilling meer.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Ik heb geen pijnstilling gehad! Ik was onderweg naar het zkh voor een prik in mijn been, maar eenmaal in het zkh had ik al 10cm ontsluiting. Die prik zou dus geen zin meer hebben gehad.
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Ik heb een ruggenprik gehad. Ik was zonder blijkbaar niet te toucheren (baarmoeder ligt ver naar achteren en gekanteld) en ze wilden toch kijken hoe het ervoor stond. Na het een paar uur aangekeken te hebben adviseerden ze me toch pijnstilling te nemen, wie weet zou me dat ook helpen ontspannen en zouden ze er dan wel net bij kunnen..
Pethidineprik wilde ik absoluut niet hebben (stond ook al in mijn bevalplan), in het verleden heb ik al eens zoiets gehad toen ik een hele heftige en langdurige aanval van buikpijn had. En op zich hielp het prima, de pijn was beter te doen. Maar ik was verder compleet van de wereld. Misselijk, draaierig en echt een soort high volgens mij. Dat wilde ik dus echt niet hebben tijdens de bevalling, ik wilde wel helder blijven.
De ruggenprik is me 100% meegevallen. Het zetten was niet pijnlijk, en hij werkte heel goed. Vond het idee wel eng, maar het viel me echt erg mee. En toen ik hem eenmaal had en het zo goed werkte, was ik er zeker blij mee. En ik was eindelijk te toucheren.
Pethidineprik wilde ik absoluut niet hebben (stond ook al in mijn bevalplan), in het verleden heb ik al eens zoiets gehad toen ik een hele heftige en langdurige aanval van buikpijn had. En op zich hielp het prima, de pijn was beter te doen. Maar ik was verder compleet van de wereld. Misselijk, draaierig en echt een soort high volgens mij. Dat wilde ik dus echt niet hebben tijdens de bevalling, ik wilde wel helder blijven.
De ruggenprik is me 100% meegevallen. Het zetten was niet pijnlijk, en hij werkte heel goed. Vond het idee wel eng, maar het viel me echt erg mee. En toen ik hem eenmaal had en het zo goed werkte, was ik er zeker blij mee. En ik was eindelijk te toucheren.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
geen > thuis bevallen.
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
Ik heb helaas een pethadine prik gehad, mocht geen ruggenprik vanwege medicatie. En ik zat al uren in een weenstorm, waardoor de ontsluiting niet opschoot. Ik hoef deze prik nooit meer, ben zo suf geweest waardoor ik dingen niet meer weet.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Ruggenprik. Achteraf helemaal niet nodig gehad, maar aangezien ik ziek was en de kans op KS was heb ik het wel gedaan.
Gast- Gast
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Welke vorm van anticonceptie na bevalling?
» De bevalling....
» Wie bij de bevalling?
» In bad na bevalling
» Sex na de bevalling
» De bevalling....
» Wie bij de bevalling?
» In bad na bevalling
» Sex na de bevalling
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: