Plastic tas niet meer gratis?
+19
luisa
Fayebella
Caramba
Tinus
minoessepoes
Sophiee
Ilargi
Terkina
rapa nui
ellibre
Caribbeanlover
Caresses
Niekske
Susan
Marin
Elysia
Atelier Madame
Puggle
studiebol
23 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Plastic tas niet meer gratis?
Puggle schreef:Bij de supermarkten hier zijn die doorzichtige simpele tasjes al even niet meer te krijgen. Dus je moet wel betalen of zelf een tas mee nemen.Ik neem zelf zo min mogelijk een tasje aan, ik zeg als het lukt bijna altijd ik hoef geen tasje hoor. Ik vind het zonde.
+1
Ik heb een opvouwbaar tasje van de blokker in mijn tas zitten, lekker makkelijk voor kleine boodschappen!
Edit: Bij de Lush krijg je papieren tassen, erg handig.
Laatst aangepast door SnowWhite op di 27 maa 2012 - 5:56; in totaal 1 keer bewerkt
SnowWhite- Kletskop
- Aantal berichten : 1948
Punten : 2044
Registratiedatum : 03-12-10
Ik heb altijd wel een plastic tasje of boodschappentas in mijn tas zitten. Dus boodschappen en kleine dingetjes van de drogist bijvoorbeeld is geen probleem.
Idd met kleding bijvoorbeeld wil ik wel een schoon tasje en vind ik er ook bij horen.
Idd met kleding bijvoorbeeld wil ik wel een schoon tasje en vind ik er ook bij horen.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Ik heb ook altijd een of meer plastic tasjes in mijn tas zitten voor als ik boodschappen moet doen, vind ik super handig.
Maar als ik nieuwe kleding koop, stel ik het toch wel op prijs dat er een schoon tasje omheen gedaan wordt. Een paar sokken oid maakt me niet uit, of ik dat in mijn eigen tas doe, maar een jurkje van €100,-.. Tsja, ik vind het toch niet echt netjes als ik dat in mijn eigen tas mee zou moeten nemen. Het past gewoon niet bij die winkelervaring of zo, haha.
Maar als ik nieuwe kleding koop, stel ik het toch wel op prijs dat er een schoon tasje omheen gedaan wordt. Een paar sokken oid maakt me niet uit, of ik dat in mijn eigen tas doe, maar een jurkje van €100,-.. Tsja, ik vind het toch niet echt netjes als ik dat in mijn eigen tas mee zou moeten nemen. Het past gewoon niet bij die winkelervaring of zo, haha.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Voor kleding vind ik een papieren tasje ook prima. Verder heb ik net zoals anderen voor boodschappen vaak wel zelf een tas bij me en anders vind ik het ook echt geen probleem om er geld voor te betalen, want ik vind het ook slecht van mezelf dat ik er geen meeneem.
Mensen die zeggen "Ik verwacht dat de winkel wel een tasje betaalt als ik voor veel geld iets koop," hebben het denk ik niet helemaal begrepen. Het gaat er juist om dat er een drempel komt en dat mensen dan ook geen tasje willen en die tasjes dus minder gebruikt worden = minder plastic. Het zal voor die winkels echt niet zo heel veel uitmaken of ze jou dat tasje geven of niet, maar het moet juist gedemotiveerd worden om gebruik te maken van die tasjes. Als we dan gaan zeggen dat je boven een bedrag zo'n tas krijgt, dan slaat het nergens op natuurlijk, want dat is het punt helemaal niet in eerste instantie.
Ik zeg: geld vragen voor plastic, kleding in papier!
Edit: Bij Hunkemoller pakken ze je lingerie altijd in papier in en gooien er dan nog een tas omheen. Wat mij betreft kan het dan ook wel in een losse, oude tas. Dat zouden ze op meer plekken kunnen doen natuurlijk.
Mensen die zeggen "Ik verwacht dat de winkel wel een tasje betaalt als ik voor veel geld iets koop," hebben het denk ik niet helemaal begrepen. Het gaat er juist om dat er een drempel komt en dat mensen dan ook geen tasje willen en die tasjes dus minder gebruikt worden = minder plastic. Het zal voor die winkels echt niet zo heel veel uitmaken of ze jou dat tasje geven of niet, maar het moet juist gedemotiveerd worden om gebruik te maken van die tasjes. Als we dan gaan zeggen dat je boven een bedrag zo'n tas krijgt, dan slaat het nergens op natuurlijk, want dat is het punt helemaal niet in eerste instantie.
Ik zeg: geld vragen voor plastic, kleding in papier!
Edit: Bij Hunkemoller pakken ze je lingerie altijd in papier in en gooien er dan nog een tas omheen. Wat mij betreft kan het dan ook wel in een losse, oude tas. Dat zouden ze op meer plekken kunnen doen natuurlijk.
Gast- Gast
Megara schreef:Yasmin schreef:Maar je kunt een ondernemer toch niet verplichten om geld te vragen voor zijn tasjes? Want die kan dan toch zeggen van: nou ik doe hier niet aan mee, ik geef het gratis bij elke klant. Lijkt me niet dat daar op wordt gecontroleerd?
Kan zijn dat ze er een of andere milieubelasting van maken die ze omhoog halen. Dan moeten die ondernemers het toch ergens in terug verdienen. Dus ergens zal er vast wel een prijs omhoog gaan, of dat nu voor het tasje is of voor het product zelf.
Ik denk dat de prijzen van andere producten dan eerder omhoog gaan dan geld te vragen voor tasjes
Gast- Gast
Hier is dat al niet gratis?
Edit, oe blond moment!
Ook om de kleding natuurlijk ofzo! Haha dacht met boodschappen doen
Edit, oe blond moment!
Ook om de kleding natuurlijk ofzo! Haha dacht met boodschappen doen
Gast- Gast
June schreef:
Mensen die zeggen "Ik verwacht dat de winkel wel een tasje betaalt als ik voor veel geld iets koop," hebben het denk ik niet helemaal begrepen. Het gaat er juist om dat er een drempel komt en dat mensen dan ook geen tasje willen en die tasjes dus minder gebruikt worden = minder plastic.
Ja maar als dat serieus gebeurd, zou ik denken ; dan bestel ik wel via internet want dan hoef ik niet te sjouwen met mijn aankopen. Ik ga niet als ik schoenen wil kopen met de doos lopen als ik daarna nog de hema in wil. Mn grootje, dat winkelt niet prettig!
Wie heb je daar dan mee? Voornamelijk de ondernemer, dus laat die lekker zelf kiezen of ze een plastic tas geven, dan kan de consument kiezen of ze die service willen of niet.
Als ik via internet bestel krijg ik ook heus wel plastic om mijn pakket heen, en dat is echt zo erg niet als ik het gewoon recycle.
Verschil is er ook tussen een tas geven en vragen of er een tas nodig is. Als ik al een tas heb, is een simpele "gaat het zo mee?" genoeg om mij niet nog een tasje mee te laten nemen.
Gast- Gast
Zero: Je houdt dan toch altijd de optie om voor tien cent of weet ik wat gewoon een tasje bij te kopen? Het is niet dat het dan echt niet meer kan, maar ik vind papieren tassen een goede optie, genoeg winkels die dat al hebben toch? Ik vind het vaak wel mooi eigenlijk. Je hoeft het niet allemaal zelf te dragen natuurlijk, zelf een tas meenemen kan toch ook? Zo raar vind ik dat niet. Ik vind het vreemder dat ik in de winkel vaak word aangekeken als een malloot met dertig beperkingen als ik zeg dat ik echt geen tasje hoef.
Gast- Gast
Het gaat niet om de 10 cent, maar om het principe. Moet ik nog 10 cent betalen om reclame te maken voor hun merk? Nah-uh.
En ik neem niet altijd en overal een grote tas mee. Meestal heb ik gewoon een klein tasje en als ik dan toevallig iets koop wat daar niet in past, dan moet ik daar a) extra voor betalen of b) gewoon maar mee gaan slepen. Dan kies ik dus liever voor c) niet meer shoppen in de winkels.
Het maakt me geen drol uit van welk materiaal die tas is. Als papier beter is ; lets make it paper. Al is het van gevlochten konijnenhaar. Ik vind het gewoon service, of de klant het nu wil of niet.
Ik zou het eens moeten proberen bij mijn klanten zeg...
"Hier is uw canvas, maar als u wil dat het in bubbeltjesplastic word ingepakt moet u 25 cent extra betalen."
Wat een trut zou ik mezelf dan vinden.
Gast- Gast
Van mij mogen ze wel papieren tassen doen hoor geen probleem!
En wat de hunkemoller doet, dat allemaal stuk voor stuk inpakken dat hoeft van mij ook niet nee.. niet echt mileuvriendelijk.
En wat de hunkemoller doet, dat allemaal stuk voor stuk inpakken dat hoeft van mij ook niet nee.. niet echt mileuvriendelijk.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Ik hergebruik de tasjes altijd als vuilniszak.
Maar over het algemeen neem ik altijd een eigen grote tas mee naar de supermarkt.
Maar over het algemeen neem ik altijd een eigen grote tas mee naar de supermarkt.
Gast- Gast
Maarrrrrr wat ik dan nog meer niet snap.. Als het om het milieu te doen is, waarom schaffen ze statiegeld dan nu af?
Gast- Gast
Ja, daar zat ik vanavond dus ook over na te denken... (Maar waarschijnlijk omdat simpelweg daar geen geld aan te verdienen valt?)Yasmin schreef:Maarrrrrr wat ik dan nog meer niet snap.. Als het om het milieu te doen is, waarom schaffen ze statiegeld dan nu af?
Terkina- Fluisteraar
- Aantal berichten : 263
Punten : 273
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Ik weet het even niet meer (veel huilen, niet willen eten)
» Werken of niet? Ik weet het niet meer...
» Ik kan niet meer...
» Ik lig al in bed en ik kom er niet meer uit.
» Ik weet het ook niet meer...
» Werken of niet? Ik weet het niet meer...
» Ik kan niet meer...
» Ik lig al in bed en ik kom er niet meer uit.
» Ik weet het ook niet meer...
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: