Plastic tas niet meer gratis?
+19
luisa
Fayebella
Caramba
Tinus
minoessepoes
Sophiee
Ilargi
Terkina
rapa nui
ellibre
Caribbeanlover
Caresses
Niekske
Susan
Marin
Elysia
Atelier Madame
Puggle
studiebol
23 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Plastic tas niet meer gratis?
Als het aan de Europese Commissie ligt, betaalt binnenkort iedereen in
Europa voor zijn plastic boodschappentas. Door de tasjes niet langer
gratis aan te bieden, denkt de EC de consument te stimuleren voortaan
zelf een tas mee naar de winkel te nemen. En da's natuurlijk veel beter
voor het milieu.
De PVV heeft al laten weten het een belachelijk voornemen te vinden.
Kamerlid Richard de Mos vraagt zich af waar Europa zich mee bemoeit, en
noemt het 'ondernemertje pesten'.
Ik vind het eigenlijk niet zo'n slecht idee. Hoe makkelijk is het om zelf een tas mee te nemen. Het merendeel van de dames heeft de tas toch al groot genoeg om aankopen zelf mee te kunnen nemen en daarbij scheelt het ook nog voor het milieu.
Ik heb zelf wel als ik een tas bij heb die groot genoeg is dat ik het daar in stop en dat ze het tasje mogen houden. Niet dat het veel scheelt want die dingen worden alsnog op hetzelfde niveau geproduceerd, maar je moet toch ergens beginnen.
Wat denken jullie? En zijn jullie er al bewust mee bezig door het niet aannemen van plastic tasjes?
Europa voor zijn plastic boodschappentas. Door de tasjes niet langer
gratis aan te bieden, denkt de EC de consument te stimuleren voortaan
zelf een tas mee naar de winkel te nemen. En da's natuurlijk veel beter
voor het milieu.
De PVV heeft al laten weten het een belachelijk voornemen te vinden.
Kamerlid Richard de Mos vraagt zich af waar Europa zich mee bemoeit, en
noemt het 'ondernemertje pesten'.
Ik vind het eigenlijk niet zo'n slecht idee. Hoe makkelijk is het om zelf een tas mee te nemen. Het merendeel van de dames heeft de tas toch al groot genoeg om aankopen zelf mee te kunnen nemen en daarbij scheelt het ook nog voor het milieu.
Ik heb zelf wel als ik een tas bij heb die groot genoeg is dat ik het daar in stop en dat ze het tasje mogen houden. Niet dat het veel scheelt want die dingen worden alsnog op hetzelfde niveau geproduceerd, maar je moet toch ergens beginnen.
Wat denken jullie? En zijn jullie er al bewust mee bezig door het niet aannemen van plastic tasjes?
Gast- Gast
Re: Plastic tas niet meer gratis?
Bij de prenatal moet je sinds vorige week 5 cent betalen dat wist ik niet maar vind het wel een goede zaak.
Als ik boodschappen ga doen neem ik altijd zelf een tas mee.
Als ik boodschappen ga doen neem ik altijd zelf een tas mee.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Bij de supermarkten hier zijn die doorzichtige simpele tasjes al even niet meer te krijgen. Dus je moet wel betalen of zelf een tas mee nemen.
Ik neem zelf zo min mogelijk een tasje aan, ik zeg als het lukt bijna altijd ik hoef geen tasje hoor. Ik vind het zonde.
Ik neem zelf zo min mogelijk een tasje aan, ik zeg als het lukt bijna altijd ik hoef geen tasje hoor. Ik vind het zonde.
Laatst aangepast door Puggle op ma 26 maa 2012 - 21:53; in totaal 1 keer bewerkt
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Het lijkt mij een heel goed idee! Ik neem vaak zelf een tas mee of als ik bij meerdere winkels iets koop, doe ik alle aankopen bij elkaar in de tas die ik bij de eerste winkel heb gekregen. Bizar genoeg is het soms best moeilijk om GEEN tas mee te krijgen. Echt alles, zelfs de kleinste dingetjes, wordt volautomatisch in een tasje gestopt en soms heb ik dat niet direct door en ben ik alweer te laat met zeggen dat ik geen tasje hoef, met als gevolg dat ze me geïrriteerd aankijken als ik alsnog het tasje achterlaat.
Gast- Gast
Ik vind het boven een bepaald bedrag een service van een winkel om een plastic tas aan de klanten te leveren. En sowieso bij de aankoop van luxe goederen zoals kleding, electronica etc vind ik het niet meer dan normaal om een plastic tasje erbij te krijgen. Maar dat je bijvoorbeeld bij het Kruidvat die gratis tasjes kan pakken vind ik dan weer minder. Je krijgt volgens mij dan extreem veel plastic verbruik.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Maar je moet toch al voor de tasjes betalen? Of gaat het hier om tasjes die je bij een C&A ofzo krijgt.
Want voor boodschappentasjes moet ik gewoon betalen.
Ja misschien die hele kleine plastic tasjes niet, maar daar kan je amper wat in doen.
Maar ik vind het ook geen slecht idee eigenlijk, ik probeer er altijd aan te denken om tasjes mee te nemen als ik boodschappen ga doen, omdat ik er anders weer 1 moet kopen (en heb er al 30 liggen ofzo).
Zonde van het geld en gewoon onnodig.
Want voor boodschappentasjes moet ik gewoon betalen.
Ja misschien die hele kleine plastic tasjes niet, maar daar kan je amper wat in doen.
Maar ik vind het ook geen slecht idee eigenlijk, ik probeer er altijd aan te denken om tasjes mee te nemen als ik boodschappen ga doen, omdat ik er anders weer 1 moet kopen (en heb er al 30 liggen ofzo).
Zonde van het geld en gewoon onnodig.
Elysia- Fluisteraar
- Aantal berichten : 100
Punten : 100
Registratiedatum : 03-03-12
Vind ik ook wel goed! Ik ben zelf iemand die daar wel vaak aan denkt en zegt dat ik geen plastic tasje hoef, omdat ik een tas bij me heb. En bij m'n vriend kopen we die tasjes wel bij de supermarkt, maar die recyclen we als vuilniszakken (enige formaat wat goed in zijn prullenbak past, vandaar)
Nou moet ik zeggen dat we als land (Nederland dus) al best goed hier mee bezig zijn. Tasjes kosten bij de supermarkt al geld, en het is best heel gebruikelijk om je eigen shoppers mee te nemen. Toen ik in Engeland ging studeren de eerste jaren was ik best wel in shock..Daar gebruikt men namelijk gewoon allemaal van die slappe, kleine plastic tasjes die gratis zijn om hun boodschappen in te laden. Dus echt hele ladingen met plastic tasjes gingen die winkels uit.
In de loop van de jaren kwamen daar wel van die teruggeef-bakken te staan, dat je je plastic tasjes terug kon brengen zodat de winkel ze kon recyclen. En de geweven of plastic shoppers werden ook redelijk populair. Dus het wordt wel beter daar ook.
Nou moet ik zeggen dat we als land (Nederland dus) al best goed hier mee bezig zijn. Tasjes kosten bij de supermarkt al geld, en het is best heel gebruikelijk om je eigen shoppers mee te nemen. Toen ik in Engeland ging studeren de eerste jaren was ik best wel in shock..Daar gebruikt men namelijk gewoon allemaal van die slappe, kleine plastic tasjes die gratis zijn om hun boodschappen in te laden. Dus echt hele ladingen met plastic tasjes gingen die winkels uit.
In de loop van de jaren kwamen daar wel van die teruggeef-bakken te staan, dat je je plastic tasjes terug kon brengen zodat de winkel ze kon recyclen. En de geweven of plastic shoppers werden ook redelijk populair. Dus het wordt wel beter daar ook.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Het ligt eraan hoe duur die tas wordt. Ik heb zelf niet een tas die groot genoeg is om aankopen in te doen en ik koop ook wel eens iets op een spontaan moment.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Bij onze Albert Heijn kun je trouwens niet meer die kleine plastic zakjes pakken bij de kassa. Dat vind ik wel vervelend, want ik wil altijd een extra plastic zakje om de kip. Nu neem ik altijd maar een extra zakje mee van de groenteafdeling.
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Het ligt eraan hoe duur die tas wordt. Ik heb zelf niet een tas die groot genoeg is om aankopen in te doen en ik koop ook wel eens iets op een spontaan moment.
+1, voor boodschappen neem ik meestal wel gewoon een shopper mee, maar als ik na mijn werk nog even snel iets wil halen, is het meteen een gedoe. En voor dingen als kleding enzo zou ik inderdaad gewoon een nieuw (en dus schoon!) tasje willen, ik vind dat dat hoort bij de service van een dergelijke winkel.
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Niekske schreef:En voor dingen als kleding enzo zou ik inderdaad gewoon een nieuw (en dus schoon!) tasje willen, ik vind dat dat hoort bij de service van een dergelijke winkel.
Ik vind het op zich niet erg als er 25 cent meegerekend wordt voor een tasje.
Marin- Lady Post-a-lot
Ik vind het irritant. Ik vergeet vaak een plastic zak mee te nemen, en ik vind het ook ongemakkelijk. Ik ga vaak naar de winkel vanuit mijn werk, dan moet ik 's ochtends in mijn kleine handtas een grote tas gaan proppen.
Ik geef mijn klanten ook een plastic tas als ze er een nodig hebben, dat vind ik gewoon service.
Bij de supermarkten vind ik het tot daar aan toe, maar bij andere soort winkels (zoals kleding) ga ik echt niet betalen voor een plastic tas.
Maak dan gewoon mijn kleding maar 25 cent duurder. Kom op zeg.
Gast- Gast
De spontane dingen is inderdaad wel een puntje.
Kleding kan je toch ook gemakkelijk zelf verpakken, mocht het zo ver komen. Daar ben je zelf bij hoe vies of schoon je tas is.
Kleding kan je toch ook gemakkelijk zelf verpakken, mocht het zo ver komen. Daar ben je zelf bij hoe vies of schoon je tas is.
Gast- Gast
Wat een goed idee.
Over het algemeen doe ik het net als hierboven al beschreven is (alle spullen in het eerste tasje dat ik gekregen heb).
Een enkele keer neem ik alle tasjes wel aan. Vind het heerlijk om zo af en toe eens met handen vol tassen thuis te komen. Dat geeft toch het gevoel van luxe.
Over het algemeen doe ik het net als hierboven al beschreven is (alle spullen in het eerste tasje dat ik gekregen heb).
Een enkele keer neem ik alle tasjes wel aan. Vind het heerlijk om zo af en toe eens met handen vol tassen thuis te komen. Dat geeft toch het gevoel van luxe.
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Niekske schreef:Susan schreef:Het ligt eraan hoe duur die tas wordt. Ik heb zelf niet een tas die groot genoeg is om aankopen in te doen en ik koop ook wel eens iets op een spontaan moment.
+1, voor boodschappen neem ik meestal wel gewoon een shopper mee, maar als ik na mijn werk nog even snel iets wil halen, is het meteen een gedoe. En voor dingen als kleding enzo zou ik inderdaad gewoon een nieuw (en dus schoon!) tasje willen, ik vind dat dat hoort bij de service van een dergelijke winkel.
Dat is ook wel weer zo. Bij de prenatal moet je dus 5 cent betalen. Ik heb toen de kleertjes in mijn gewone tas gepropt.
Maar als ik flink heb geshopt bij de sting ofzo dan wil ik een tas van hun krijgen zie mezelf nog niet met een shopper gaan winkelen :-)
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
studiebol schreef:
Maar als ik flink heb geshopt bij de sting ofzo dan wil ik een tas van hun krijgen zie mezelf nog niet met een shopper gaan winkelen :-)
Maar ben je dan dus niet bereid 5 cent of 25 cent extra te betalen? Is dat uit principe?
Marin- Lady Post-a-lot
hier in de buurt krijg je bij een schoenenwinkel ook geen tas meer, wil je wel een tas dan moet je 5 of 10 cent betalen. Wil je geen tas dan gaat dat geld direct in een potje voor een goed doel. Ik persoonlijk vind dat een aantrekkelijker concept dan betalen of niet betalen. Maar je kan moeilijk een winkel verplichten om dit te doen.
Hier bij de Jumbo staat ook al een tassenbol, daar kunnen klanten plastic tasjes die ze niet gebruiken of teveel hebben indoen en klanten die geen tas hebben kunnen hier weer een tasje uithalen. Het concept vind ik wel goed bedacht maar zelf maak ik hier toch geen gebruik van, vind het op de een of andere manier toch niet fris/hygienisch.
Bovendien hebben ze het hier wel eens geprobeert om geen plastic tasjes meer achter bij de kassa te hangen/leggen bij de supermarkt maar enkele weken later hingen ze er toch weer. Ik denk dat dit ook wel een tegemoedkoming is naar de klant toe, zo hou je ze wel tevreden en tevreden klanten komen terug.
Hier bij de Jumbo staat ook al een tassenbol, daar kunnen klanten plastic tasjes die ze niet gebruiken of teveel hebben indoen en klanten die geen tas hebben kunnen hier weer een tasje uithalen. Het concept vind ik wel goed bedacht maar zelf maak ik hier toch geen gebruik van, vind het op de een of andere manier toch niet fris/hygienisch.
Bovendien hebben ze het hier wel eens geprobeert om geen plastic tasjes meer achter bij de kassa te hangen/leggen bij de supermarkt maar enkele weken later hingen ze er toch weer. Ik denk dat dit ook wel een tegemoedkoming is naar de klant toe, zo hou je ze wel tevreden en tevreden klanten komen terug.
Gast- Gast
Het is niet uit principe, maar ik vind het op den duur nogal aantikken als ik iedere keer 25 cent moet betalen als ik een tasje wil. Ik vind het dan inderdaad ook bij de service van zo'n winkel horen dat je er een tasje bij krijgt. Als ze het slecht voor het milieu vinden dan maken ze maar papieren tasjes.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik vind het best opmerkelijk dat sommigen een gevoel van luxe of service van de winkel blijkbaar verkiezen boven het milieu. Het draait namelijk helemaal niet om service of geen service, het gaat erom dat mensen gestimuleerd worden beter na te denken over het aannemen van dergelijke tasjes omdat de productie ervan gewoon heel slecht is voor het milieu. En aangezien het milieu de basis is van onze hele wereld, lijkt het me wel belangrijk daar bij stil te staan. Dat je niet met een shopper kleding gaat shoppen, snap ik ook wel, maar hoeveel moeite is het nou om een eerder ontvangen plastic tas van thuis mee te nemen?
Gast- Gast
Ze 'vinden' het niet slecht voor het milieu, het ís gewoon slecht voor het milieu en dat geldt natuurlijk net zo goed voor papieren tasjes, hoewel in mindere mate. Wat ik zo bizar vind, is dat de gemiddelde consument er dus tegenwoordig niet bij stil wil staan dat dit soort dingen slecht zijn voor het milieu en dat je op een vrij eenvoudige manier (door minder vaak een tasje aan te nemen) bij kunt dragen aan een beter milieu, wat iedereen ten goede zou komen.Susan schreef:Het is niet uit principe, maar ik vind het op den duur nogal aantikken als ik iedere keer 25 cent moet betalen als ik een tasje wil. Ik vind het dan inderdaad ook bij de service van zo'n winkel horen dat je er een tasje bij krijgt. Als ze het slecht voor het milieu vinden dan maken ze maar papieren tasjes.
Gast- Gast
Bruce schreef: Dat je niet met een shopper kleding gaat shoppen, snap ik ook wel, maar hoeveel moeite is het nou om een eerder ontvangen plastic tas van thuis mee te nemen?
Dat, bijvoorbeeld, of een redelijk grote handtas, of bij de eerste winkel waar je gaat shoppen een grote tas vragen en 25 cent betalen en je volgende aankopen in die tas doen. Het komt vaak genoeg voor dat ik op een gegeven moment met zes tasjes loop, waarvan dat makkelijk gereduceerd kan worden tot 1 of 2. Daar probeer ik echt op te letten.
Zo duur vind ik het inderdaad ook niet worden. Zo vaak shop ik niet, dus die extra euro die je misschien eens per maand aan tasjes bijbetaald (als je daar al aan komt), zou ik wel op de koop toe nemen. En met boodschappen tikt het misschien iets meer aan, maar daarbij kan je weer makkelijker een shopper gebruiken.
Marin- Lady Post-a-lot
Bruce schreef:Ze 'vinden' het niet slecht voor het milieu, het ís gewoon slecht voor het milieu.
Goed dat je me hier even op wijst, zeg.
Susan- Lady Post-a-lot
ja maar het geld wat ze hiermee besparen waar gaat dat heen? Gaat dat ook weer terug naar voorzieningen in het milieu bv nieuwe bomen planten of is dit gewoon geld waarmee we de staatskas spekken? Ik vind dit persoonlijk ook nog wel een verschil maken.
Gast- Gast
Ik ga kleding niet zomaar in mijn eigen tas gooien. Als ik het nog wil ruilen ofzo dan zitten er straks vlekken of beschadigingen op. Kunnen ze niet gewoon papieren tassen doen (of is dat ook weer achterhaald?).
Dat ze in de supermarkt die rolletjes niet meer bij de kassa hebben vind ik prima. Soms vind ik hetzelf ook vervelend dan heb ik net nog 1 tasje nodig om iets in te stoppen, maarja dan prop ik wel wat meer en hou ik 1 ding in mijn hand op de fiets.
De kruidvat hetzelfde als de meeste reacties. Hier hoef ik echt geen tasje. Shampoo etc gooi ik gewoon in mijn tas.
Dat ze in de supermarkt die rolletjes niet meer bij de kassa hebben vind ik prima. Soms vind ik hetzelf ook vervelend dan heb ik net nog 1 tasje nodig om iets in te stoppen, maarja dan prop ik wel wat meer en hou ik 1 ding in mijn hand op de fiets.
De kruidvat hetzelfde als de meeste reacties. Hier hoef ik echt geen tasje. Shampoo etc gooi ik gewoon in mijn tas.
Gast- Gast
Ja en deze reactie is ook heel constructief.Susan schreef:Bruce schreef:Ze 'vinden' het niet slecht voor het milieu, het ís gewoon slecht voor het milieu.
Goed dat je me hier even op wijst, zeg.
Gast- Gast
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Ik weet het even niet meer (veel huilen, niet willen eten)
» Werken of niet? Ik weet het niet meer...
» Ik kan niet meer...
» Ik lig al in bed en ik kom er niet meer uit.
» Ik weet het ook niet meer...
» Werken of niet? Ik weet het niet meer...
» Ik kan niet meer...
» Ik lig al in bed en ik kom er niet meer uit.
» Ik weet het ook niet meer...
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: