Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Plastic tas niet meer gratis?

+19
luisa
Fayebella
Caramba
Tinus
minoessepoes
Sophiee
Ilargi
Terkina
rapa nui
ellibre
Caribbeanlover
Caresses
Niekske
Susan
Marin
Elysia
Atelier Madame
Puggle
studiebol
23 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Plastic tas niet meer gratis? - Pagina 2 Empty Re: Plastic tas niet meer gratis?

Bericht  Caribbeanlover ma 26 maa 2012 - 23:31

Voor zover ik weet zijn zo nooit gratis geweest hoor Megara.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Plastic tas niet meer gratis? - Pagina 2 Empty Re: Plastic tas niet meer gratis?

Bericht  Caribbeanlover ma 26 maa 2012 - 23:32

Punk'd schreef:Ik ga kleding niet zomaar in mijn eigen tas gooien. Als ik het nog wil ruilen ofzo dan zitten er straks vlekken of beschadigingen op. Kunnen ze niet gewoon papieren tassen doen (of is dat ook weer achterhaald?).

Dat ze in de supermarkt die rolletjes niet meer bij de kassa hebben vind ik prima. Soms vind ik hetzelf ook vervelend dan heb ik net nog 1 tasje nodig om iets in te stoppen, maarja dan prop ik wel wat meer en hou ik 1 ding in mijn hand op de fiets.

De kruidvat hetzelfde als de meeste reacties. Hier hoef ik echt geen tasje. Shampoo etc gooi ik gewoon in mijn tas.

Je kan toch zelf ook een plastic zak meenemen doe ik ook altijd.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  ellibre ma 26 maa 2012 - 23:38

Gratis plastic tassen worden vaak achteloos gekocht en weer weg gegooid, wat natuurlijk zonde is. Wat dat betreft vind ik het dus wel een goed idee.

Waar ik echter wel een beetje moeite mee heb is dat ik 25 cent moet betalen voor een tas waarop de winkel zelf reclame maakt. Als ik mijn Albert Heijn-tas uit zuinigheids- en milieuoverwegingen blijf hergebruiken, loop ik wekenlang reclame te maken voor de Albert Heijn, en ik heb er nog zelf betaald voor ook.

Het is natuurlijk geen groot probleem, maar het principe staat mij niet zo aan..
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Bericht  Susan ma 26 maa 2012 - 23:42

ellibre schreef:Gratis plastic tassen worden vaak achteloos gekocht en weer weg gegooid, wat natuurlijk zonde is. Wat dat betreft vind ik het dus wel een goed idee.

Ik weet niet hoe het met anderen zit, maar dat doe ik dus niet, ik hergebruik ze vaak heel lang. Om dingen in op te bergen die naar zolder gaan, als extra tas om wat kleine spullen mee te nemen voor het weekend, als waszak in het weekend, als vuilniszakje in het prullenbakje op de wc en de luieremmer boven, et cetera. Ik ben er niet achteloos mee, maar voor bepaalde producten wil ik wel gewoon een tasje krijgen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  rapa nui ma 26 maa 2012 - 23:42

Ik vind het wel goed eigenlijk. Ik mak er zelf ook nog wel eens gebruik van vooral op de markt als ik het idee heb dat mijn tas van bepaalde producten vuil zal worden. Ik heb voor die impulsaankopen van die opvouwbare tasjes van bv de Hema in mijn gewone schoudertas. En dan een gewoon en een supergroot formaat. Erg handig als ik spontaan bedenk om even langs de supermarkt te gaan. Ze zijn best wel stevig, vaak te gebruiken en niet te duur.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Caribbeanlover ma 26 maa 2012 - 23:43

Die grote koop ik nooit en soms als ik veel heb krijg ik ze wel eens. Sowieso heb ik altijd m'n rugtas bij mij en daar zit altijd een plastic tas in van een kledingzaak op deze manier is het beter voor het milieu.

Zo grote kost bij de Lidl maar 10 ct.

Die kleintjes bij de kassa van AH ed hebben vaak ergens bij hun stoel liggen aangezien veel mensen er teveel of soms hele rollen meenemen.

Ik verzamel ze en gebruik ze in de kleine prullenbakjes, maar vaak hoef ik er ook geen omdat ik er veel heb. Als ze een beetje opraken wil ik ze wel.

Vraag me af hoe ze dat bij Kruidvat, Xenos ed doen, want daar kan je ze zo pakken.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Terkina ma 26 maa 2012 - 23:48

Het is een beetje dubbel... Voor mijn boodschappen neem ik altijd een tas mee, dus daar hoef ik geen tasje. Vind dat ook echt onzin om daar een tas te halen, aangezien ik van te voren weet dat ik een tas nodig heb. En daarnaast tilt een shopper ook veel fijner. Net als ik bijvoorbeeld naar de drogist ga, dan stop ik de gekochte spullen ook in mijn eigen tas. Maar als ik kleding koop, dan wil ik dat niet zomaar in een tas gooien met andere spullen erbij (zoals in je handtas of als je meer spullen koopt' dan vind ik een tas eromheen wel fijn, om mijn kleding te beschermen.

En wat het natuurlijk wel is, is dat veel mensen die gaan winkelen toch gewoon die 5 cent of wat dan ook extra betalen. Weinig mensen zullen dan een shopper meenemen denk ik. Denk dus eigenlijk dat de PVV helemaal verkeerd zit met ondernemertje pesten, zal eerder ondernemertje ondersteunen zijn, want die steken toch iedere keer dat geld in de zak... (Of moeten ze dat geld dan afdragen?) Dus dan krijgen ze gewoon en geld voor een tasje en staat hun merk er nog groot op ook... goedkope marketing Wink

Edit: overigens denk ik dat wij het hier in Nederland helemaal niet zo slecht doen met het tassenverbruik. Toen ik in Amerika was, schok ik me echt kapot van hoeveel tasjes zij daar krijgen. Echt bij alles en om alles krijg je een tas... Liefst nog twee want dan scheurt de tas niet, haha.
Terkina
Terkina
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 273

Bericht  Caribbeanlover ma 26 maa 2012 - 23:58

Plastic zakken worden hergebruikt en kan je bij diverse punten inleveren of ze moeten gewoon meer overgaan op papier.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 0:09

Caribbeanlover schreef:Die grote koop ik nooit en soms als ik veel heb krijg ik ze wel eens. Sowieso heb ik altijd m'n rugtas bij mij en daar zit altijd een plastic tas in van een kledingzaak op deze manier is het beter voor het milieu.

Ik verzamel ze en gebruik ze in de kleine prullenbakjes, maar vaak hoef ik er ook geen omdat ik er veel heb. Als ze een beetje opraken wil ik ze wel.

Je spreekt jezelf hier wel een beetje tegen geloof ik scratch of ik begrijp het verkeerd hoor. Je hebt altijd je rugtas bij en daarin zit een tas dus rugzak +tas want dat vind je beter voor het milieu. Maar als je tasjes thuis opraken wil je opeens wel de tasjes bij de kassa, sorry maar dit vind ik een beetje 'raar'.

Gast
Gast

Bericht  Caribbeanlover di 27 maa 2012 - 0:10

Wat is er raar aan? Ik gebruik ze toch niet en het ging hier dacht ik om het onnodig weggooien ervan

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Ilargi di 27 maa 2012 - 0:28

Atelier Madame schreef:Ik vind het boven een bepaald bedrag een service van een winkel om een plastic tas aan de klanten te leveren. En sowieso bij de aankoop van luxe goederen zoals kleding, electronica etc vind ik het niet meer dan normaal om een plastic tasje erbij te krijgen. Maar dat je bijvoorbeeld bij het Kruidvat die gratis tasjes kan pakken vind ik dan weer minder. Je krijgt volgens mij dan extreem veel plastic verbruik.

Helemaal mee eens!
Ilargi
Ilargi
Prater
Prater

Aantal berichten : 777
Punten : 823

Bericht  Sophiee di 27 maa 2012 - 0:29

Ik vind het eigenlijk wel een prima idee. Bij de boodschappen neem ik zelf altijd een bigshopper of een klein tasje mee. Bij het winkelen vind ik de plastic tasjes wel handig. Ik wil er best 5 ct voor betalen.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Bericht  minoessepoes di 27 maa 2012 - 0:39

Ik denk dat de wat luxere kledingwinkels dan met papierentassen gaan werken. Ik kreeg laatst bij de Dept bijvoorbeeld een papierentasje met een stoffen hengsel, het had wat sjieks. Ik denk dat die merken dat ook gewoon als een onderdeel van hun service zien en dat ze echt geen 25cent gaan vragen voor een tasje.

In de supermarkt vind ik het niet erg, ik doe niet vaak impulsief boodschappen en als ik dat wel doe is het vaak heel weinig wat ik zo in mijn fietskrat kan gooien. Anders neem ik inderdaad een boodschappentas mee, die zijn ook heel stevig en als ik voor de hele week boodschappen haal inclusief melk, yoghurt, cola enz dan heb ik een stevige tas nodig. Bij de drogist of de Xenos pak ik eigenlijk nooit een tasje, juist omdat ze niet vanzelfsprekend om de spullen heen gedaan worden ben ik eerder geneigd om het in mijn eigen tas te gooien als dat past.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Tinus di 27 maa 2012 - 0:52

Sowieso neem ik als ik naar de supermarkt ga altijd mijn eigen tas mee. Koop ze daar bijna nooit. En ik gewone winkels als Kruidvat of Hema, probeer ik zoveel mogelijk de gekochte spullen in mijn eigen tas te doen. Maar ik zou het bijvoorbeeld dan wel weer raar vinden als ik in een kledingwinkel er geen tasje bij zou krijgen.
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 1:01

Als ik bij bijv. kruidvat alleen een tube tandpasta heb bij wijze van, hoef ik er echt geen. Maar dan moet ik dat meestal meteen al zeggen, want voor de meeste cassieres is het al routine om er 1 te pakken.

Ik probeer ook zo min mogelijk plastic tasjes te gebruiken. Of als ik meerdere winkels afmoet voor kleine dingen stop ik het bij elkaar in. En mijn buggy is erg handig, scheelt ook weer tasjes.

Bij de Jumbo heb je hier zo'n bol staan voor gebruikte zakjes, en daar kun je ook een zak uithalen, maar dat vind ik dan weer niet zo'n fris idee. Embarassed

Ik wil er best voor betalen, dan ben je nog minder geneigd om er onnodig 1 mee te nemen.

Voor de boodschappen hoeft het sowieso niet, dan neem ik ook mijn eigen tassen mee.

Gast
Gast

Bericht  Caramba di 27 maa 2012 - 1:28

Voor boodschappen koop ik eens in de zoveel tijd een tas. Vergeet dan een tas van huis mee te nemen. Dit geldt alleen voor de vergeten boodschappen :P

Wanneer mijn vriend en ik samen om boodschappen gaan, nemen wij altijd de tassen en kratten mee.

Wanneer ik naar de Hema of welke winkel dan ook maar ga, vragen ze altijd wel om een tasje, maar ik zeg bijna altijd nee, omdat het wel bij een andere tas in kan, die ik daarvoor ergens om heen heb gekregen.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Fayebella di 27 maa 2012 - 2:36

Ik vind het onzin om daarvoor te gaan betalen. Als ik ga winkelen, dan wil ik toch graag een schone nieuwe tas. Maar als ik er voor moet gaan betalen, wil ik ook een blanco tas en geen tas met reclame erop.
Als ik boodschappen doe, neem ik bijna altijd een shopper mee. Soms vergeet ik hem, en dan baal ik dat ik een tas moet kopen.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 2:39

Maar je kunt een ondernemer toch niet verplichten om geld te vragen voor zijn tasjes? Want die kan dan toch zeggen van: nou ik doe hier niet aan mee, ik geef het gratis bij elke klant. Lijkt me niet dat daar op wordt gecontroleerd?

Gast
Gast

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 3:04

Yasmin schreef:Maar je kunt een ondernemer toch niet verplichten om geld te vragen voor zijn tasjes? Want die kan dan toch zeggen van: nou ik doe hier niet aan mee, ik geef het gratis bij elke klant. Lijkt me niet dat daar op wordt gecontroleerd?

Kan zijn dat ze er een of andere milieubelasting van maken die ze omhoog halen. Dan moeten die ondernemers het toch ergens in terug verdienen. Dus ergens zal er vast wel een prijs omhoog gaan, of dat nu voor het tasje is of voor het product zelf.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 3:13

Terkina schreef:Het is een beetje dubbel... Voor mijn boodschappen neem ik altijd een tas mee, dus daar hoef ik geen tasje. Vind dat ook echt onzin om daar een tas te halen, aangezien ik van te voren weet dat ik een tas nodig heb. En daarnaast tilt een shopper ook veel fijner. Net als ik bijvoorbeeld naar de drogist ga, dan stop ik de gekochte spullen ook in mijn eigen tas. Maar als ik kleding koop, dan wil ik dat niet zomaar in een tas gooien met andere spullen erbij (zoals in je handtas of als je meer spullen koopt' dan vind ik een tas eromheen wel fijn, om mijn kleding te beschermen.

Helemaal eens! Voor spontane boodschappen/aankopen heb ik zo'n opvouwtasje in mijn tas zitten. Daar past aardig wat in en het ziet er nog leuk uit ook.
Kleding wil ik wel graag in een tas, zeker de eerste aankoop van een dag. De rest mag daar gewoon bij.

Gast
Gast

Bericht  luisa di 27 maa 2012 - 4:20

Huh? Ik snap er niks van, betaal toch al jaren voor de plastic tassen.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 4:21

luisa schreef:Huh? Ik snap er niks van, betaal toch al jaren voor de plastic tassen.

Ook voor de tasjes als je kleding koopt of accessoires ? Je hebt meer plastic tassen dan alleen die in de supermarkt.

Gast
Gast

Bericht  luisa di 27 maa 2012 - 4:29

[quote="Pippa"]
luisa schreef:Huh? Ik snap er niks van, betaal toch al jaren voor de plastic tassen.

Ook voor de tasjes als je kleding koopt of accessoires ? Je hebt meer plastic tassen dan alleen die in de supermarkt.[/quot

O pardon. Daar had ik niet direct aan gedacht, bij drogist enzo neem ik nooit een tasje en kleding meestal in papieren tas dus bij mij gaat het voornamelijk om supermarkt. Vind het overigens prima idee, met name indien de opbrengsten gebruikt worden voor recycling e.d
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  studiebol di 27 maa 2012 - 4:30

Marin schreef:
studiebol schreef:

Maar als ik flink heb geshopt bij de sting ofzo dan wil ik een tas van hun krijgen zie mezelf nog niet met een shopper gaan winkelen :-)

Maar ben je dan dus niet bereid 5 cent of 25 cent extra te betalen? Is dat uit principe?

Tja dat weet ik dus niet of dat principe is.. als ik boodschappen ga doen dan neem ik gewoon een tas mee, doe ik al jaren is prima.

Maar ja ik heb dat beeld gewoon niet in mijn hoofd bij shoppen van kleding. Ik vind 25cent best veel voor een tasje.. maar ik denk als puntje bij paaltje komt ik het best wel doe. Maar aan de andere kant denk ik wel, stel je voor dat ik voor 100 euro of meer bij bijv de Sting koop.. dan vind ik eigenlijk dat hun dat tasje voor me moeten betalen ofzo..
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  redd di 27 maa 2012 - 4:40

Ik heb altijd wel n boodschappentas bij me(maar niet tijdens t kleding shoppen)en bij winkels als de action enzo neem ik vaak nog wat extra tasjes mee,die ik als vuilniszak gebruik.....

Dat de politiek zich r nu mee gaat bemoeien tja zal wel weer iets zijn voor als r verkiezingen komen.....

redd
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 201
Punten : 222
Registratiedatum : 24-03-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: