Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven?

+15
redd
sanne-84
Floor
Bazinga
Twellie
Melis_je
SleepingBeauty
Kaboutertje
Atelier Madame
Davinia
Rovine
Niekske
Lilypie
silly-one
Susan
19 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven? - Pagina 2 Empty Re: Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven?

Bericht  Bazinga di 27 maa 2012 - 2:50

Mwoah nee, 't kan gebeuren! Zelf zal ik ook wel 's een belachelijk iets cadeau hebben gedaan, hoewel ik voor m'n beste vriendinnen en familie best veel moeite doe en eigenlijk altijd wel goed zit..

Oh met één persoon ben ik wel klaar, wat betreft cadeautjes en verjaardagen. Zij is getrouwd en heeft 2 zonen, dus ik kom altijd op 4 verjaardagen, doe altijd kaartje en centje, snoepje voor de jongens, doosje bonbons voor haar oid erbij; ik maak er nog iets van zegmaar... Zij kwam op mijn verjaardag, liep achter me aan toen ik koffie gign halen uit de keuken, haalde d'r portemonnee tevoorschijn, rommelde er beetje in en haalde een tientje eruit 'Van harte!' en liep weer weg. Nou ben ik blij natuurlijk, met 1. haar komst. En 2. Dat ze me geld geeft, maar ik vond de manier waarop, zó lullig! En vorige week was m'n moeder jarig, kwam ze ook. Zelfde manier; portemonnee tevoorschijn, horen we d'r duidelijk met geld rammelen, "Hier, tis niet veel, maar komt uit een goed hart!" Was 't 9,50 aan kleingeld.. Nogmaals; het is allemaal heel lief bedoeld, maar ze wist 5 dagen van te voren al, dat ze zou komen, kon er niet een klein kaartje of envelopje af?

Misschien zie ik 't allemaal heel erg verkeerd hoor :P Maar ik vind 't echt een héle vreemde vorm van een cadeautje geven...
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven? - Pagina 2 Empty Re: Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven?

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 3:24

Het kan ook andersom: mijn moeder doet altijd haar best leuke cadeaus voor haar zus te kopen. Een keer had ze een duur parfum voor haar gekocht, van Kenzo ofzo. Ze pakte het uit, zei 'leuk zeg' en rook er niet eens aan! Dat vind ik dan zo sneu voor mijn moeder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven? - Pagina 2 Empty Re: Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven?

Bericht  Floor di 27 maa 2012 - 3:50

Ik vind het allang leuk als ik een cadeautje krijg. Ik vier mijn verjaardag niet dus ik krijg in principe nooit een cadeautje.
Bij de geboorte van onze zoon hadden we ook allemaal leuke kraamcadeau's, het een wat leuker dan het ander maar 1 cadeautje vond ik niet leuk, ik heb geen probleem mee als mensen een cadeau doorgeven omdat ze het zelf niks vonden/niet gebruiken maar kijk dan wel naar wat je doorgeeft.
Wij houden zelf van disney en daar kregen we meerdere dingen van, maar van 1 vriendin kregen we een boek met minimouse en roze blaadjes erin...wij hadden een zoon gekregen (toen ze weer naar huis waren keek ik mijn man aan en zei meteen, dat hebben ze zelf gekregen toen hun dochter was geboren, zij houden totaal niet van disney dus nu krijgen wij het. Ik had het prima gevonden als het een blauw iets was met mickey ofzo maar dit is echt een meisjesboek, tja dat vond ik toch echt niet leuk)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven? - Pagina 2 Empty Re: Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven?

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 3:57

Afknappen is een groot woord, leuk zou ik het niet vinden maar dat zal ik nooit laten merken want dan kom je ook zo ondankbaar over. Ik weet dat mijn moeder een vreselijke smaak heeft. Sorry mama! Ze heeft wel eens cadeautjes gegeven waar ik echt niks aan had of totaal niet mijn smaak was. Ik heb er nooit iets van gezegd, misschien niet netjes maar het gebaar en de liefde wat ik erbij krijg is voor mij veel belangrijker dan het cadeautje zelf. Helemaal omdat ik weet dat mijn moeder het zo lief bedoeld dan kan ik echt niet zeggen: "bah mam das lelijk of weet ik wat".

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven? - Pagina 2 Empty Re: Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven?

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 4:04

Het hangt er een beetje vanaf, het gaat me vooral om de goede bedoeling, maar ik heb wel wat cadeaus gehad die ik gewoon echt niet leuk vond.

Ik heb eens met vier vriendinnen een groot feest gegeven en toen kregen we allemaal een bananendoos met een mandarijn erin. Kijk, ik snap de humor, maar het was bijna beter om dan niets te geven. Ze deden samen met zes mannen en er was zelfs door één van hen gevraagd wat we wilden hebben (geld, om het feest te bekostigen). Ik vond het nogal gênant, ze maakten er ook een hele vertoning van en dergelijke en dat zoiets. Ja eh.. bedankt? Ik snap best dat je voor vier personen niet allemaal een heel groot cadeau gaat kopen, maar dan is met zes mensen wat geld geven toch altijd ook nog een optie?

Ik kreeg dat feest ook van vier mensen een sjaaltje. Die hadden voor iedereen persoonlijk iets liefs/leuks uitgezocht. Dat vind ik al heel wat anders. Dat ik nooit sjaaltjes draag en het ontzettend lelijk vond, is dan weer wat anders. Ik vind het gebaar dan al lief en dan maakt dat me niet zoveel uit. Ik weet dat ze er echt over na hebben gedacht en dat is me dan al zoveel waard.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven? - Pagina 2 Empty Re: Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven?

Bericht  sanne-84 di 27 maa 2012 - 4:35

ik vind het een beetje liggen aan het kado en de gever. als je iets krijgt voor in huis en het is je smaak niet, tja daar kan degene niet heel veel aan doen.
maar badparels krijgen als je geen bad hebt, of fles wijn terwijl je geen wijn drinkt oid (ons mam kreeg bonbons terwijl ze suiker heeft en mn vader bier, terwijl hij dat niet drinkt, en dat van zijn eigen broer) vind ik dan wel weer minder. dan kun je zeggen; mag blij zijn dat je iets krijgt, maar als je iets krijgt waar niet echt over nagedacht is (lekker makkelijk/standaard) dan weet ik dat zo net nog niet. maar zoals ik al zei, het is wel afhankelijk van wie het geeft.
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven? - Pagina 2 Empty Re: Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven?

Bericht  Melis_je di 27 maa 2012 - 4:38

June schreef:en er was zelfs door één van hen gevraagd wat we wilden hebben (geld, om het feest te bekostigen).

Geld vragen vind ik ook niet echt chique. Het feest is al betaald, dus dat geld verdwijnt in de portemonnee. Misschien hadden ze iets serieuzers gegeven als jullie geen geld gevraagd hadden.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven? - Pagina 2 Empty Re: Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven?

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 4:46

Melis_je schreef:
June schreef:en er was zelfs door één van hen gevraagd wat we wilden hebben (geld, om het feest te bekostigen).

Geld vragen vind ik ook niet echt chique. Het feest is al betaald, dus dat geld verdwijnt in de portemonnee. Misschien hadden ze iets serieuzers gegeven als jullie geen geld gevraagd hadden.

Het was dan ook absoluut geen chique feest. Het is in die vriendenkring erg gebruikelijk om het in de uitnodiging te zetten, maar dat hadden we niet gedaan, omdat we het ook leuk vonden als mensen de optie hadden om gewoon iets anders te geven. Met honderd mensen op feest weet ik echter niet meer aan wie ik wat moet vragen. Van mij hoef je dan ook niet eens per se met iets aan te komen, maar een bananendoos eh ja.. Ze vonden het zelf wel heel leuk in ieder geval. Als je zegt dat je echt iets wilt geven, dan geef ik wel aan dat geld dan het meest gewenst is. Verder geven zij heel vaak dit soort cadeaus dus ik denk niet dat het daar per se mee te maken had. Dat zou ik trouwens ook bijzonder vinden. Een raar cadeau gaan geven omdat mensen geld vragen. Als vier vriendinnen van mij eerlijk zeggen dat ze het leuk vinden om een feest te geven en een keer wat uitgebreider, dan vind ik het ook niet zo raar dat ze geld vragen eigenlijk. Ik doe dan vaak iets kleins en geld. Saai, maar bij grotere feesten heb ik daar wel begrip voor.

Wat betreft het feest dat al betaald was: het was in een zaaltje waar we achteraf gewoon alle drank af moesten rekenen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven? - Pagina 2 Empty Re: Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven?

Bericht  Susan di 27 maa 2012 - 4:47

Jop schreef:Mwoah nee, 't kan gebeuren! Zelf zal ik ook wel 's een belachelijk iets cadeau hebben gedaan, hoewel ik voor m'n beste vriendinnen en familie best veel moeite doe en eigenlijk altijd wel goed zit..

Oh met één persoon ben ik wel klaar, wat betreft cadeautjes en verjaardagen. Zij is getrouwd en heeft 2 zonen, dus ik kom altijd op 4 verjaardagen, doe altijd kaartje en centje, snoepje voor de jongens, doosje bonbons voor haar oid erbij; ik maak er nog iets van zegmaar... Zij kwam op mijn verjaardag, liep achter me aan toen ik koffie gign halen uit de keuken, haalde d'r portemonnee tevoorschijn, rommelde er beetje in en haalde een tientje eruit 'Van harte!' en liep weer weg. Nou ben ik blij natuurlijk, met 1. haar komst. En 2. Dat ze me geld geeft, maar ik vond de manier waarop, zó lullig! En vorige week was m'n moeder jarig, kwam ze ook. Zelfde manier; portemonnee tevoorschijn, horen we d'r duidelijk met geld rammelen, "Hier, tis niet veel, maar komt uit een goed hart!" Was 't 9,50 aan kleingeld.. Nogmaals; het is allemaal heel lief bedoeld, maar ze wist 5 dagen van te voren al, dat ze zou komen, kon er niet een klein kaartje of envelopje af?

Misschien zie ik 't allemaal heel erg verkeerd hoor :P Maar ik vind 't echt een héle vreemde vorm van een cadeautje geven...

Dat vind ik ook raar staan ja, om het geld ter plekke uit je portemonnee te halen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven? - Pagina 2 Empty Re: Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven?

Bericht  redd di 27 maa 2012 - 4:55

Heb ooit n simpel prulding vd action van n vriendin gehad,waarvan ik wist dat zij die de week ervoor zelf had gekregen op dr verjaardag van n andere vriendin dus die was n beetje pissig dat vriendin 1 zomaar het kado van vriendin 2 aan mij gaf voor mijn verjaardag......Beetje domme actie van dr

redd
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 201
Punten : 222
Registratiedatum : 24-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven? - Pagina 2 Empty Re: Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven?

Bericht  Melis_je di 27 maa 2012 - 5:04

June schreef:Dat zou ik trouwens ook bijzonder vinden. Een raar cadeau gaan geven omdat mensen geld vragen.

Dat vind ik ook raar en bijzonder dat ze heel vaak dit soort cadeau's geven.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven? - Pagina 2 Empty Re: Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven?

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 5:06

Ja, dat is blijkbaar grappig. Het valt me trouwens pas op sinds we zelf zoiets gekregen hebben. Maar laat ik eerlijk zijn: ik gebruik mijn paarse bananendoos wel ooit Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven? - Pagina 2 166342

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven? - Pagina 2 Empty Re: Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven?

Bericht  Mizz_S di 27 maa 2012 - 6:38

Afknappen is overdreven. Maar soms denk ik wel eens, wat moet ik hiermee? De ouders van mijn man bijvoorbeeld. Die vragen dan wat ik wil hebben, dus ik geef dan altijd wat door. Maar ze lijken mijn lijstjes gewoon nooit te snappen... Bijvoorbeeld 1 jaar vroeg ik met Sinterklaas een aantal dingen, waaronder kaarsen. Die had ik er een beetje opgezet als opvulling, iets kleins erbij omdat ze altijd iedereen voor evenveel geld willen geven, en mijn andere kadootjes voor minder geld waren dan het bedrag dat het mocht zijn. Ik dacht, dan maak ik het ze wat makkelijker. Maar ik kreeg toen alleen kaarsen, echt voor 40 euro ofzo. Tsja, daar was ik niet echt blij mee, ze liggen nu nog in de kast. En ik vond ze nog lelijk ook... Embarassed Ook heb ik al heel vaak als ik een dvd vroeg een cd gekregen of andersom. Of een keer 4 douchesetjes tijdens 1 Sinterklaasfeest. Tegenwoordig probeer ik dus maar gewoon heel specifiek te zijn met wat ik vraag!
Als ze zelf iets kopen is het meestal totaal niet mijn/onze smaak. Gelukkig kopen ze tegenwoordig niet meer dingen voor in ons huis, want ik vind die die dingen ook nooit mooi. Ik vind het ook wel lastig, want het is goed bedoeld, maar ik ga het gewoon niet neerzetten omdat ik het echt lelijk vind.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven? - Pagina 2 Empty Re: Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven?

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 6:57

Zullen we een ruiltopic openen? nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven? - Pagina 2 Empty Re: Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven?

Bericht  Blond di 27 maa 2012 - 7:46

Afknappen vind ik overdreven. Maar ik kan er wel van balen als twee vrienden van me wederom met een tas vol zooi aankomen, en dat alleen doen omdat ZIJ het grappig vinden. Ik moet even een cadeau ter waarde van 20 euro verzinnen voor mijn verjaardag over twee maanden, dan ontloopt ik rotzooi cadeautjes.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven? - Pagina 2 Empty Re: Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven?

Bericht  Lenthe di 27 maa 2012 - 7:56

Volgens mij heb ik nooit echt vreselijke cadeaus gekregen, iedereen die met een cadeautje op mijn verjaardag komt doet altijd wel zijn best wat leuks uit te zoeken. Soms heb je er niets aan (omdat je allergisch bent voor douchegel en je krijgt een douchepakketje van iemand die dat niet weet), maar dan is het wel goed bedoeld.

Bij ons weet niemand wat te vragen voor zijn/haar verjaardag en geld vonden we ook niet leuk te geven. Daarbij zijn er ook verschillende stellen en familiebanden in de vriendengroep, dus qua bedragen en wie doet mee met welk cadeau was ook altijd de vraag. We hebben dus afgesproken dat we niets meer voor verjaardagen geven. Ook wel kaal, maar het scheelt ook weer een hoop gedoe.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven? - Pagina 2 Empty Re: Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven?

Bericht  Siem di 27 maa 2012 - 8:19

Afknappen nee, vind het ook niet eens heel erg. Vaak weten mensen het ook niet goed, doen ze hun best en is het uiteindelijk toch niet iets wat je graag wilt hebben. Ben sowieso niet van de enorme cadeau's een kleinigheidje met betekenis (ook al is het nutteloos) heeft voor mij veel meer waarde.

Maar vrienden/vriendinnen weten eigenlijk altijd wel wat ik wil en mijn ouders/broer vragen gewoon wat ik wil hebben en dat kopen ze dan gewoon ook.

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven? - Pagina 2 Empty Re: Knap jij van mensen af die stomme cadeautjes geven?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum