Leven voor de kinderen??
+18
RiLiJu
Rouge
Lejow
Filoria
Floor
Parisienne
kwak
Bolleke
SarahKey
studiebol
Twellie
Thunder
Muis
Dani
Marin
PapillonRose
Susan
Aagje!
22 plaatsers
Pagina 4 van 5
Pagina 4 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Leven voor de kinderen??
Jolicious schreef:Ik vind dat oprecht erg om te lezen, dat je zo over jezelf denkt.
+1...
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Eigenlijk wel, ja. En dat maakt me niet beter of superieur aan een ander hoor, al komt dat wellicht wel zo over. Maar ik vond (en vind nog steeds) dat het erg belangrijk is om tijd voor jezelf te maken. Ik vind het ook oprecht naar om te lezen dat Floor zo over zichzelf denkt, dat ze alleen belangrijk gevonden wordt door haar man en kind.Filoria schreef:Aan de andere kant is het kindje van Floor nog maar vier maanden. Gingen jullie regelmatig in bad toen jullie zo'n jonge baby hadden?
Gast- Gast
Floor schreef:ik heb al 3x een reactie getypt om het te proberen uit te leggen maar ik heb eigenlijk geen zin in een discussie, ik wil geen verantwoording afleggen voor onze levenswijze/stijl/keuzes. Ik kan gewoon simpelweg geen tijd vrijmaken/vinden om ook maar 10 minuten in de badkuip te zitten, laat staan een half uur. (en in bad is een voorbeeld he, niet denken dat ik nu elke dag denk 'goh jammer dat ik niet in bad kan')
@zelda waarom wordt je daar verdrietig van? Ik zeg toch niet dat ik zo'n rotleven heb ofzo. Ik leef gewoon voor 2 anderen op deze aardbol en niet voor mezelf. dat was de vraag toch aan het begin van het topic
Ik vraag me af waarom het niet zou lukken om 10 minuten in bad te zitten of te douchen (wil niet perse doorgaan op je bad voorbeeld) maar je kind slaapt savonds toch of heb je dan andere 'verplichtingen'?
Rouge- Prater
- Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10
Misschien heb ik een ander beeld bij dat 'in bad gaan' dan jullie. Ik heb nog nooit van mijn leven een eigen bad in huis gehad, maar stel me zo voor dat je voor een bad echt de tijd neemt. Rustig een drie kwartier / uur wat liggen ontspannen, tijdschriftje erbij. Zo doe ik dat als ik in een hotel ben tenminste
Het lijkt me knap irritant als je er dan uit moet voor een baby trouwens.
Douchen deed ik natuurlijk ook toen Tomas klein was. En ik zonderde me ook wel eens af of om iets voor mezelf te doen. Sowieso als hij sliep deed ik vaak even wat voor mezelf: bellen met een vriendin, lezen, tv kijken etc.
Wat doe jij dan als jouw kindje overdag slaapt Floor?
Het lijkt me knap irritant als je er dan uit moet voor een baby trouwens.
Douchen deed ik natuurlijk ook toen Tomas klein was. En ik zonderde me ook wel eens af of om iets voor mezelf te doen. Sowieso als hij sliep deed ik vaak even wat voor mezelf: bellen met een vriendin, lezen, tv kijken etc.
Wat doe jij dan als jouw kindje overdag slaapt Floor?
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Als het kindje van Floor hetzelfde is als mijn dochter met 4 mnd dan heb je inderdaad geen tijd om een half uur/uur in bad te gaan zitten, als is het maar omdat je je partner niet met een kind dat overstuur is op wilt zadelen of een kind dat alleen maar rustig is/wordt bij jou.
Gast- Gast
Maar rustig 3 kwartier tot een uur ontspannen moet toch ook kunnen met een kindje van die leeftijd? Waar is papa in het hele verhaal?
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Als het kindje van Floor hetzelfde is als mijn dochter met 4 mnd dan heb je inderdaad geen tijd om een half uur/uur in bad te gaan zitten, als is het maar omdat je je partner niet met een kind dat overstuur is op wilt zadelen of een kind dat alleen maar rustig is/wordt bij jou.
Op wilt zadelen? Het is toch niet alleen jouw kind?
Gast- Gast
Jolicious schreef:Rejoy. schreef:Als het kindje van Floor hetzelfde is als mijn dochter met 4 mnd dan heb je inderdaad geen tijd om een half uur/uur in bad te gaan zitten, als is het maar omdat je je partner niet met een kind dat overstuur is op wilt zadelen of een kind dat alleen maar rustig is/wordt bij jou.
Als jij je kind op de achtergrond hoort krijsen en kokhalsen omdat het zo overstuur is, dan lig je echt niet rustig in bad hoor, dan kan ik geen 30 minuten ontspannen.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Jolicious schreef:Rejoy. schreef:Als het kindje van Floor hetzelfde is als mijn dochter met 4 mnd dan heb je inderdaad geen tijd om een half uur/uur in bad te gaan zitten, als is het maar omdat je je partner niet met een kind dat overstuur is op wilt zadelen of een kind dat alleen maar rustig is/wordt bij jou.
Als jij je kind op de achtergrond hoort krijsen en kokhalsen omdat het zo overstuur is, dan lig je echt niet rustig in bad hoor, dan kan ik geen 30 minuten ontspannen.
Hoe kan het dan dat je man haar niet rustig krijgt?
Gast- Gast
Hier schoten m'n wenkbrauwen ook even omhoog, haha. Ik heb het idee dat veel moeders zichzelf te kort doen (en Rejoy, ik heb het niet per sé over jou) om hun partner maar te ontzien. En er ondertussen zelf aan onderdoor gaan.Jolicious schreef:Rejoy. schreef:Als het kindje van Floor hetzelfde is als mijn dochter met 4 mnd dan heb je inderdaad geen tijd om een half uur/uur in bad te gaan zitten, als is het maar omdat je je partner niet met een kind dat overstuur is op wilt zadelen of een kind dat alleen maar rustig is/wordt bij jou.
Gast- Gast
Jolicious schreef:Rejoy. schreef:Jolicious schreef:Rejoy. schreef:Als het kindje van Floor hetzelfde is als mijn dochter met 4 mnd dan heb je inderdaad geen tijd om een half uur/uur in bad te gaan zitten, als is het maar omdat je je partner niet met een kind dat overstuur is op wilt zadelen of een kind dat alleen maar rustig is/wordt bij jou.
Hoe kan het dan dat je man haar niet rustig krijgt?
Omdat niemand haar toen rustig kon krijgen, ook ik niet, maar aangezien hij toen fulltime werkte en ik fulltime thuis was, was ik vertrouwder dan mijn man, dus viel ze uiteindelijk (van pure uitputting, dat dan weer wel) wel bij mij in slaap.
Gast- Gast
Ik snap het. Dan kan ik me enigzins voorstellen dat het even niet gaat. Maar dat is als het goed is ook tijdelijk.
Gast- Gast
Zelda schreef:Hier schoten m'n wenkbrauwen ook even omhoog, haha. Ik heb het idee dat veel moeders zichzelf te kort doen (en Rejoy, ik heb het niet per sé over jou) om hun partner maar te ontzien. En er ondertussen zelf aan onderdoor gaan.Jolicious schreef:Rejoy. schreef:Als het kindje van Floor hetzelfde is als mijn dochter met 4 mnd dan heb je inderdaad geen tijd om een half uur/uur in bad te gaan zitten, als is het maar omdat je je partner niet met een kind dat overstuur is op wilt zadelen of een kind dat alleen maar rustig is/wordt bij jou.
Erg jammer inderdaad.
Gast- Gast
Ik ga geen pagina's vullen met het wel of niet in bad kunnen liggen Er is vast wat belangrijker om over te praten dan mijn badkuip.
Filoria, je hebt het goede beeld want dat bedoel ik met in bad liggen. En ja ik heb al eens 2 pogingen gedaan maar het is inderdaad knap irritant als je eruit moet. Overdag slaapt hij eigenlijk niet, maar verder doe ik het huishouden en ik werk.
rouge, als hij na de fles van 23 uur tegen 00.30 uur gaat slapen, ga ik eerlijk gezegd het liefst ook slapen, dan ga ik niet in bad met de wetenschap dat ik om 6 uur weer naast m'n bed sta voor een fles.
Filoria, je hebt het goede beeld want dat bedoel ik met in bad liggen. En ja ik heb al eens 2 pogingen gedaan maar het is inderdaad knap irritant als je eruit moet. Overdag slaapt hij eigenlijk niet, maar verder doe ik het huishouden en ik werk.
rouge, als hij na de fles van 23 uur tegen 00.30 uur gaat slapen, ga ik eerlijk gezegd het liefst ook slapen, dan ga ik niet in bad met de wetenschap dat ik om 6 uur weer naast m'n bed sta voor een fles.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Dat soort dingen deed en doe ik wel, een boek lezen, in bad, forummen, schrijven. Ik weet nog dat toen Yrsa een kleine baby was, ik een periode had waarin ik al voor negen uur in bed lag omdat ik vond dat ik slaap moest inhalen in verband met de gebroken nachten, maar daar werd ik alleen maar heel neerslachtig van, dat ik niet ook even iets anders kon doen en vrijwel meteen naar bed ging. Dus toen heb ik besloten om het dan maar met wat minder slaap te doen en toen voelde ik me ook wel beter.
Als je kind echt overstuur raakt en ook niet meer te kalmeren is tot jij terugkomt, snap ik wel dat je het niet als een ontspanning ervaart.
Als je kind echt overstuur raakt en ook niet meer te kalmeren is tot jij terugkomt, snap ik wel dat je het niet als een ontspanning ervaart.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Floor schreef:Ik ga geen pagina's vullen met het wel of niet in bad kunnen liggen Er is vast wat belangrijker om over te praten dan mijn badkuip.
Neem je 'm de volgende keer lekker mee in bad, ontspannen jullie lekker samen
Gast- Gast
Is je vriend/man niet vaak genoeg thuis om de zorg voor eventjes over te nemen? Oprechte vraag hoor, geen aanval.Floor schreef:Ik ga geen pagina's vullen met het wel of niet in bad kunnen liggen Er is vast wat belangrijker om over te praten dan mijn badkuip.
Gast- Gast
Ik heb het gevoel dat je je een beetje aangevallen voelt, Floor. Waarom is dat?
Gast- Gast
Het lijkt mij idd ook knap vermoeiend dat als je kind om 00:00 z'n laatste fles krijgt en je om 06:00 weer fris en fruitig klaar moet staan voor de volgende voeding. Dan zou ik het zo proberen te verdelen dat jij bijv. de ochtend voeding doet en in de avond je man.
Gast- Gast
Ik had niet gelezen dat het kindje van floor nog zo jong is, ik moet er opeens aan denken dat ik, toen mijn zoon baby was, me afvroeg wanneer we ooit weer een film in 1 keer zouden kunnen afkijken (zonder steeds 'gestoord' te worden door een baby die iets wil). Maar nu hebben we gewoon weer hele avonden voor onszelf (nog wel ahah) en ben je alweer vergeten hoe het was toen je kind baby was. En we kunnen allang weer films in 1 keer afkijken
Rouge- Prater
- Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10
@zelda nee, ik kan de zorg niet even uit handen geven. Jouw verdeling klinkt mij leuk maar dat gaat helaas niet.
@jolicious, inderdaad want ik krijg het idee dat er wordt gedacht dat ik een rotleven heb, dat ik slecht ben/minder ben omdat ik anders dan 'de rest'(de meeste hier in dit topic) voor mijn kind leef ipv van met mijn kind
@jolicious, inderdaad want ik krijg het idee dat er wordt gedacht dat ik een rotleven heb, dat ik slecht ben/minder ben omdat ik anders dan 'de rest'(de meeste hier in dit topic) voor mijn kind leef ipv van met mijn kind
Floor- Ratel
rejoy, dat durf ik niet hoor met hem in bad, anders zou dat best handig zijn.
Floor- Ratel
Er wordt werkelijk nergens gesuggereerd dat je een rotleven hebt ik vind het alleen erg jammer dat jij jezelf op de laatste plek zet.Floor schreef:@zelda nee, ik kan de zorg niet even uit handen geven. Jouw verdeling klinkt mij leuk maar dat gaat helaas niet.
Gast- Gast
Je hoeft je ook niet te verantwoorden, het gaat om jou, niet om wat anderen denken. Als jij niet de kans hebt om een half uurtje in bad te gaan liggen dan is het op dit moment kennelijk allemaal heel hectisch en druk voor je en dan hoop ik dat er snel rustigere tijden aankomen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Floor schreef:@zelda nee, ik kan de zorg niet even uit handen geven. Jouw verdeling klinkt mij leuk maar dat gaat helaas niet.
Wáárom zou je slecht of minder zijn? Ik heb niet het idee dat iemand dit over jou denkt. Wel vragen meerdere mensen zich af waarom jij niet voor jezelf leeft, dat klinkt namelijk heel verdrietig snap je? Alsof je jezelf het niet waard vindt.
Gast- Gast
Pagina 4 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Ons leven met 17 kinderen
» Wat was jouw favoriete Kinderen voor Kinderen liedje?
» DVD-spel Kinderen voor Kinderen
» Feest voor volwassenen, wat te doen voor de kinderen?
» Musea voor kinderen
» Wat was jouw favoriete Kinderen voor Kinderen liedje?
» DVD-spel Kinderen voor Kinderen
» Feest voor volwassenen, wat te doen voor de kinderen?
» Musea voor kinderen
Pagina 4 van 5
Permissies van dit forum: