Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Besparen - Update p.4

+15
Fearie
minoessepoes
Winegum
Rush
Travelgurly
TukTuk
Zonnetje
Bazinga
redd
Kqip
silly-one
Rovine
Rose
Lejow
mezzoforte
19 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Besparen - Update p.4 - Pagina 2 Empty Re: Besparen - Update p.4

Bericht  Bazinga zo 25 maa 2012 - 9:05

Jeetje woon je hartje centrum in een grote stad of heb je een heel groot huis? Want k vind dat je echt onwijs veel huur betaalt... Is kopen dan niet goedkoper indien mogelijk?
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Zonnetje zo 25 maa 2012 - 9:07

Ik bespaar op mijn zorgverzekering door voor een hoger eigen risico te kiezen. Dit is niet altijd verstandig, het ligt er maar net aan van welke zorg je gebruik maakt, welke kosten je verwacht en of je een risico wil lopen. Mijn ouders doen dit al hun hele leven bij de zorgverzekeringen van het hele gezin en hebben er veel geld mee uitgespaard.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  mezzoforte ma 26 maa 2012 - 7:25

Jop schreef:Jeetje woon je hartje centrum in een grote stad of heb je een heel groot huis? Want k vind dat je echt onwijs veel huur betaalt... Is kopen dan niet goedkoper indien mogelijk?

We verdienen te veel om een sociale huurwoning te krijgen, en komen nog niet in aanmerking voor een hypotheek (want: geen vast contract en/of voldoende gemiddeld inkomen over laatste 3 jaar). Over 3 maanden weet ik of ik een vast contract krijg, en als ik die heb kunnen we sowieso een hypotheek krijgen waarmee we een leuke starterswoning kunnen kopen. Ik woon niet in hartje centrum, wel een 4kamer appartement, maar particuliere huur is erg duur Sad Zelfs voor een ruime studio ga je al gauw richting de 500 à 600 euro. Dan heb ik het wel over de Randstad, maar niet de grote steden. Erg jammer sowieso dat ze die grens ingevoerd hebben voor de sociale huur, want wij wonen nu relatief duur gezien onze inkomens, maar hebben geen andere optie.
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Bericht  Bazinga ma 26 maa 2012 - 8:23

Ohh crap ja dat is ook zo... Balen! Ik duim nu alvast voor je dat je een vast contract krijgt over 3mnd ;-)
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  mezzoforte do 12 apr 2012 - 9:34

Hoi,

Ik wilde even laten weten dat het besparen op de boodschappen toch beter lukt dan verwacht!!!
Als we geen onnodige dingen kopen de komende dagen, hebben we de eerste helft van april netjes 50 euro per week uitgegeven aan de boodschappen cheers

mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Bericht  Gast do 12 apr 2012 - 23:40

Lejow schreef:Kijk voor frisdrank, groente en vlees eventueel bij de lidl.
Lekker, goedkoop en goed!

En bijvoorbeeld voor vlees, van die pakken van 10 euro met 5 soorten vlees. Die hebben ze 1 keer in de zoveel tijd.
Bij de Liddl regelmatig 2 pakken kipkrokantjes voor 2 euro, of 1 kilo gehakt voor 3,50. Als je dat koopt en invriest kun je weer een hele poos vooruit.

Sorry, maar die kiloknallers eet ik echt niet. Vind het schrijnend voor de dieren die daarvoor gebruikt worden, en naar mijn idee kan dat vlees nooit gezond zijn. Ik geef liever wat meer geld uit aan mijn biologische vlees.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 12 apr 2012 - 23:49

en wat ik in je lijstje zie is dat je zorgverzekering erg hoog is. Weet niet of dat met een reden is?

Gast
Gast

Bericht  TukTuk vr 13 apr 2012 - 0:01

Lily schreef:en wat ik in je lijstje zie is dat je zorgverzekering erg hoog is. Weet niet of dat met een reden is?

Volgens mij is dat van hun beide samen?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Travelgurly vr 13 apr 2012 - 0:01

Misschien inderdaad op je internet/tv gebruik een beetje rond gaan kijken of het voordeliger is. Ik heb scarlet.

internet, digitale tv, en telefoon voor 34,95 per maand.

http://www.scarlet-internet.nl/scarlet-one/intake.php?p=scarlet_family&c=landing
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  TukTuk vr 13 apr 2012 - 1:23

Carrie schreef:

En bijvoorbeeld voor vlees, van die pakken van 10 euro met 5 soorten vlees. Die hebben ze 1 keer in de zoveel tijd.
Bij de Liddl regelmatig 2 pakken kipkrokantjes voor 2 euro, of 1 kilo gehakt voor 3,50. Als je dat koopt en invriest kun je weer een hele poos vooruit.

Sorry, maar die kiloknallers eet ik echt niet. Vind het schrijnend voor de dieren die daarvoor gebruikt worden, en naar mijn idee kan dat vlees nooit gezond zijn. Ik geef liever wat meer geld uit aan mijn biologische vlees.

Helaas is biologisch zo duur Sad Zou je ook nog biologisch vlees kopen als je weinig geld te besteden had? En dus liever bijv 5 dagen vegatarisch zou eten en 2 dagen biologisch vlees?
Als ik het geld zou hebben zou ik ook wel liever biologisch vlees kopen, maarja ik eet nog liever dan kiloknallers dan helemaal geen vlees meer Embarassed
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Rush vr 13 apr 2012 - 1:23

Ik vind biologisch vlees ook veel te duur.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Lejow vr 13 apr 2012 - 1:41

Ik vind biologisch vlees ook veel te duur..
En verder eens met Angelnyn Embarassed
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  TukTuk vr 13 apr 2012 - 1:46

Lejow schreef:Ik vind biologisch vlees ook veel te duur..

Heb wel eens met biologisch kipfilet in mijn handen gestaan.. 1 klein ielig stukje was bijna even duur als een kilo.. Ja sorry dan ga ik toch voor die kilo, vind volledig of grotendeels vegetarisch eten gewoon echt geen optie.
Sowieso eten wij voornamelijk goedkoop vlees, mijn vriend maak je sowieso niet blij met een biefstukje, plus dat het ook niet te betalen is. Dus voornamelijk kipfilet, gehakt, filetlapjes als ze in de aanbieding zijn, speklappen etc.

Vind het overigs wel knap dat er inderdaad mensen zijn die dan besluiten de helft van de week of vaker soms zelfs vegetarisch te eten, om zo geld te "besparen", om dat de andere 2/3 dagen aan biologisch vlees te kunnen besteden.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 13 apr 2012 - 1:49

AngelNyn schreef:

Heb wel eens met biologisch kipfilet in mijn handen gestaan.. 1 klein ielig stukje was bijna even duur als een kilo.. Ja sorry dan ga ik toch voor die kilo, vind volledig of grotendeels vegetarisch eten gewoon echt geen optie.
Sowieso eten wij voornamelijk goedkoop vlees, mijn vriend maak je sowieso niet blij met een biefstukje, plus dat het ook niet te betalen is. Dus voornamelijk kipfilet, gehakt, filetlapjes als ze in de aanbieding zijn, speklappen etc.

Vind het overigs wel knap dat er inderdaad mensen zijn die dan besluiten de helft van de week of vaker soms zelfs vegetarisch te eten, om zo geld te "besparen", om dat de andere 2/3 dagen aan biologisch vlees te kunnen besteden.
Biologische kip is inderdaad belachelijk duur. Ik koop vaak biologisch vlees en vaak scheelt dat helemaal niet zo heel veel, maar biologische kip is onbetaalbaar. Geen idee waarom dat verschil wel zo groot is.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk vr 13 apr 2012 - 1:51

Bruce schreef:
AngelNyn schreef:

Biologische kip is inderdaad belachelijk duur. Ik koop vaak biologisch vlees en vaak scheelt dat helemaal niet zo heel veel, maar biologische kip is onbetaalbaar. Geen idee waarom dat verschil wel zo groot is.

Ah dat weet ik dan niet! Ik heb eigenlijk daarna nooit verder gekeken dan de kipfilet, omdat we dat het meeste eten smile
Zal er eens naar kijken als ik weer in de AH of andere supermarkt kom waar ze het verkopen, want bij de Lidl hebben ze het niet.

Proef je trouwens nou echt zoveel verschil?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 13 apr 2012 - 1:58

AngelNyn schreef:
Lily schreef:en wat ik in je lijstje zie is dat je zorgverzekering erg hoog is. Weet niet of dat met een reden is?

owja dat kan ook nog smile en evt besparen op de benzinekosten door meer te fietsen ofzo?

Gast
Gast

Bericht  Winegum vr 13 apr 2012 - 2:09

Wij eten ook alleen nog maar biologisch vlees. Kip is inderdaad niet te betalen, 8 euro voor 2 kipfiletjes ofzo, echt van de gekke. Maar ja, het is wel beter voor de kippen. Qua smaak proef ik zelf niet heel erg veel verschil. Alleen vind ik de kip er al wel beter uit zien. Wij eten trouwens geen kipfilet per persoon. Wij wokken meestal de kip en dan snijd ik de kip vooraf in blokjes en die vries ik per 100 gram in. Normaal zijn 2 kipfiletjes al minstens 300 gram bij elkaar, terwijl een mens maar 100 gram ongeveer nodig heeft per dag. Dus Wij eten meestal 200 gram vlees als we kip eten.

Verder is biologische speklap wel te betalen, scheelt niet heel veel met gewone speklappen. Wij doen het dus vooral voor het welzijn van de dieren.
Wij eten dan ook zeker niet elke dag vlees. Wij eten ook zeer regelmatig vegetarisch.

Jullie vasten lasten zien er aardig uit hoor. Heel veel valt daar verder niet op te besparen. Maar kijk eens naar impuls aankopen (weet niet of je daar last van hebt). Heb je het allemaal wel nodig wat je koopt? En kun je niet voor een goedkoper alternatief gaan?

Zo heb ik vandaag een verjaardag. Ik hou er van om originele en leuke cadeautjes te geven dat echt bij iemand past. Nou heb ik via vakantieveiling een bon gescoord voor meer dan de helft van de prijs voor Dr. Fish. Een kaart erbij, 2 producten va rituals (bij gebrek aan geld kun je bijvoorbeeld ook goedkoper spul kopen bij bijv. de action), 2 van die visjes met douchegel erbij van de xenos en een klein badeendje. Ik ben er zelf erg tevreden over, terwijl ik het ook dubbel zo duur had kunnen maken door een bon bij de zaak zelf te halen, een voorverpakt pakketje van rituals te kopen en dat zo te geven.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Rush vr 13 apr 2012 - 2:13

200 gram kip? Dan zit er toch niks in haha?

Wij hebben altijd rond de 500 gram vlees in onze gerechten.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 13 apr 2012 - 2:24

Rush schreef:200 gram kip? Dan zit er toch niks in haha?

Wij hebben altijd rond de 500 gram vlees in onze gerechten.
:shock: Ik vind 500 g vlees voor 2 personen bizar veel. Een mens heeft helemaal niet zoveel vlees nodig. Ik neem altijd maximaal 100 g vlees per persoon, eigenlijk liever nog wat minder vlees en dan meer groenten.

@AN: ik proef wel verschil, vind er meer smaak aan zitten.

Gast
Gast

Bericht  Rush vr 13 apr 2012 - 2:26

Ik vind er echt niets aan als er zo weinig vlees in zit. Er is altijd wel over voor de volgende dag, dus eigenlijk is het voor 3 personen :P. Ongeveer 160 gram per persoon dus.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 13 apr 2012 - 8:07

AngelNyn schreef:
Carrie schreef:

Helaas is biologisch zo duur Sad Zou je ook nog biologisch vlees kopen als je weinig geld te besteden had? En dus liever bijv 5 dagen vegatarisch zou eten en 2 dagen biologisch vlees?
Als ik het geld zou hebben zou ik ook wel liever biologisch vlees kopen, maarja ik eet nog liever dan kiloknallers dan helemaal geen vlees meer Embarassed

Ja dat zou ik echt doen! Maar moet zeggen, krijg die kilo knallers mijn strot gewoon niet in, om het maar zo even plat te zeggen Very Happy Kan het gewoon niet meer eten, geniet er niet van, en vind het vies. Eet ik nog liever 'normaal' vlees. Dus dan niet biologisch maar ook geen kilo knaller. Een tussenweg.

Maar ik zelf eet amper vlees en als ik het eet is het biologisch. Mijn vriend eet wel bijna elke dag vlees, maar dat koop ik altijd biologisch. Als je naar andere vleessoorten dan kip kijkt is het helemaal niet zo duur hoor, valt best mee!

Gast
Gast

Bericht  mezzoforte vr 13 apr 2012 - 11:16

Lily schreef:
AngelNyn schreef:

owja dat kan ook nog smile en evt besparen op de benzinekosten door meer te fietsen ofzo?

Ja is inderdaad voor 2 personen Very Happy Zou anders inderdaad nogal veel zijn.
M'n fiets wordt binnekort gefixt (nieuwe banden etc.), nu het mooie weer nog :P
@ Travelgurly: Thanks voor de tip, abbo loopt nog even door maar zal zeker op tijd oriënteren voor iets goedkopers.
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Bericht  minoessepoes zo 15 apr 2012 - 21:06

Ik bespaar vooral enorm op groenten en fruit door het op de markt te halen. De Albert Heijn is sowieso heel duur met groenten, andere supermarkten zijn al wel voordeliger maar op het markt is het gewoon echt het goedkoopst hier.

In het dorp waar ik vandaan kom, daar waren de groenten op de markt ongeveer even duur als in de supermarkt, dus je moet daar wel geluk mee hebben en het is hier ook 6 dagen in de week markt, anders moet je maar net vrij zijn op dat moment natuurlijk. Maar ik had van de week 3 paprika's en 5 bananen bij een kraampje voor 2 euro (bij de AH is een losse paprika al 1 euro). Verder is het ook wel echt voordelig om seizoensgroenten en fruit te eten. En ik koop bijvoorbeeld altijd een kropsla en niet een zakje voorgesneden sla, want dat blijft veel minder lang goed en dan verdwijnt te helft in de prullebak. Ook schil ik nog zelf aardappels bijvoorbeeld.

Ik kijk altijd in de koelkast wat er nog ligt en wat op moet en dan zoek ik daar een recept bij (vaak op AH.nl) zo eet je gevarieerd en hoef je niks weg te gooien. Verder eten wij 1 dag in de week geen vlees meestal (niet om te besparen overigens) en soms hebben we ook alleen maar wat spekjes ergens doorheen of hamblokjes en dan eten we dus maar weinig vlees, is in mijn ogen ook niks mis mee.

Ik ben per week meestal tussen de 40 en 50 euro kwijt aan de boodschappen voor 2 personen, inclusief lunch en ontbijt en een keer een wijntje of biertje in het weekend, wat te snoepen en shampoo en deo e.d. want dat neem ik ook gewoon mee bij de supermarkt meestal. Ik koop wel echt uitgebreid, als wij alleen maar aardappelen, groente, vlees zouden eten dan zou het nog wel voordeliger kunnen denk ik.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Fearie ma 16 apr 2012 - 7:18

Als ik naar je lijstje kijk is het eerste wat me in het oog springt het bedrag voor sport en hobby. Ik heb niet het hele topic gelezen en weet dus niet of je vermeld hebt wat jullie sporten en hobby's zijn, maar daar zou ik op bezuinigen.
300 euro voor boodschappen is te doen, dat is per maand (4.5 week) ongeveer 65 euro per week.

Verse groente en fruit haal ik altijd aan het eind van de dag op de markt, dan moeten ze er vanaf en is het vaker als iets goedkoper als 's ochtends.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  mezzoforte ma 24 sep 2012 - 1:16

Update: Nu al zo'n half jaar later is het mij gelukt om op de vaste lasten tot nu toe een bedrag te besparen van € 166,50 per maand!!! Very Happy Over 6 maanden gaat de post Mobiel nog verder omlaag naar 14 euro, dan kan het andere abonnement ook omgezet worden.

Alleen op de boodschappen kunnen we nog meer besparen denk ik. We kopen in principe dagelijks boodschappen, bij verschillende supermarkten. Echter, ik denk dat we nog beter op aanbiedingen kunnen gaan letten. Denken jullie dat een budget van 200 euro haalbaar/realistisch is? (2 personen + 2 katten + 2 cavia's) Eerder gegeven tips in dit topic vind ik nog steeds erg handig, moet ze dus alleen nog meer ter harte nemen denk ik

Ik ben bezig uit te zoeken hoe ik kan besparen op mijn vaste lasten.
Om inzichtelijk te maken wat we maandelijks kwijt zijn even een lijstje erbij.

Huur 775
GWL 82 81 (GL:60 62 / W:22 19)
Tv/internet 51 34,50
Mobiel 50 23
Gem. belastingen 50
Boodschappen 300 250
Sparen 150
Zorgverzekering 234
Verzekeringen (inboedel, avp, reis) 15

Sport/hobby 176 110

Auto/motor verzekering 112 106
Wegenbelasting 32