Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Besparen - Update p.4

+15
Fearie
minoessepoes
Winegum
Rush
Travelgurly
TukTuk
Zonnetje
Bazinga
redd
Kqip
silly-one
Rovine
Rose
Lejow
mezzoforte
19 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Besparen - Update p.4 Empty Besparen - Update p.4

Bericht  mezzoforte zo 25 maa 2012 - 2:38

Hoi allemaal,

Ik ben bezig uit te zoeken hoe ik kan besparen op mijn vaste lasten.
Om inzichtelijk te maken wat we maandelijks kwijt zijn even een lijstje erbij.

Huur 775
GWL 82 (GL:60 / W:22)
Tv/internet 51
Mobiel 50
Gem. belastingen 50
Boodschappen 300
Sparen 150
Zorgverzekering 234
Verzekeringen (inboedel, avp, reis) 15

Sport/hobby 176

Auto/motor verzekering 112
Wegenbelasting 32
Benzine 150

Wat ik al gedaan heb om te besparen is een extra onderdeel van het tv-abbonement opgezegd, dat scheelt 15 euro per maand. Voorschotbedrag energiemaatschappij met 50% omlaag op advies energiemaatschappij, en krijgen sowieso nog geld terug bij de jaarafrekening werd ons verteld.

Voor de boodschappen proberen we ons aan budget van 300 euro per maand te houden, al vind ik dat wel lastig soms.
Vodafone kan 20 euro per maand lager door niet onze abbonementen te overschrijden.
Het bedrag wat bij sparen genoemd is, is een streefbedrag, lukt helaas niet altijd omdat er ook wel eens onverwachte grote uitgaven tussendoor komen.

Nu is mijn vraag: Kunnen jullie meedenken met hoe ik verder zou kunnen besparen?

Laatst aangepast door mezzoforte op ma 24 sep 2012 - 1:18; in totaal 7 keer bewerkt (Reden : update)
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Besparen - Update p.4 Empty Re: Besparen - Update p.4

Bericht  Gast zo 25 maa 2012 - 2:40

Voor hoeveel mensen moet je boodschappen doen? Lijkt me dat je op die 300 euro nog flink kan besparen als dat voor 2 personen is!

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 25 maa 2012 - 2:42

proberen voor 250 euro boodschappen te doen?

Gast
Gast

Bericht  mezzoforte zo 25 maa 2012 - 2:44

Haha ik dacht al dat de boodschappen genoemd zouden worden. We zijn met zijn 2en plus nog een aantal huisdieren (waar wel regelmatig voer e.d. voor moeten worden gekocht). Maar 75 euro per week is dus wel aan de hoge kant nog dan?
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Bericht  Lejow zo 25 maa 2012 - 3:05

Wij deden voor gemiddeld 30/40 euro per week boodschappen, voor 2 personen en 2 katten.
Goed op de aanbiedingen letten, vlees kopen in de aanbieding en invriezen enz.
Hoe het nu is met de kleine erbij weet ik nog niet.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  mezzoforte zo 25 maa 2012 - 3:28

Lejow schreef:Wij deden voor gemiddeld 30/40 euro per week boodschappen, voor 2 personen en 2 katten.

Dan ben je goed bezig! Denk inderdaad dat we misschien meer op de aanbiedingen moeten gaan letten, dat doen we eigenlijk niet.
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Bericht  Gast zo 25 maa 2012 - 3:43

Inderdaad, de boodschappen. Ik weet niet wat voor huisdieren je hebt maar zijn er wellicht bepaalde dingen die je goedkoper kunt krijgen bij een andere winkel of van een ander merk. Maak boodschappenlijstjes van te voren. Kijk wat je nog in huis hebt en kunt gebruiken. Bedenk voor de rest van de week wat je wilt gaan eten, wat je daar nog van hebt en wat je nog moet kopen. Houd je dan ook aan je lijstje en laat je niet verleiden tot meer kopen. Ik denk dat je daar echt behoorlijk op kunt besparen.

Gast
Gast

Bericht  Rose zo 25 maa 2012 - 3:48

- Misschien kan je vaker fietsen? benzine is vreselijk duur op het moment.
- Bij de boodschappen goed op aanbiedingen letten, i.p.v. A-merk eens een B-merk proberen. Wij zijn ook met zijn 2en en veel dieren en ik kan het redden met 250 euro.
- Voor de dieren haal ik hun voeding als het in de aanbieding is, scheelt vaak ook een paar euro per zak.
- Tv/internet misschien eens kijken voor iets anders? of een stapje terug met internet snelheid?
- Wij hebben allebei een Sim-only abonnement en betalen tussen de 25 en 30 euro per maand. (voor 2 telefoons)
- Eens kijken naar de sport/hobby misschien kan je daar ook nog een beetje op besparen?
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Bericht  Lejow zo 25 maa 2012 - 3:50

mezzoforte schreef:
Lejow schreef:Wij deden voor gemiddeld 30/40 euro per week boodschappen, voor 2 personen en 2 katten.

Dan ben je goed bezig! Denk inderdaad dat we misschien meer op de aanbiedingen moeten gaan letten, dat doen we eigenlijk niet.

Nu zijn wij ook wel vrij simpel hoor, we drinken beide niet echt fris of alcohol, dus dat wordt bijna niet gehaald. Dat scheelt al een hele hoop.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rovine zo 25 maa 2012 - 4:00

Misschien kun je eens onderzoeken wat een vaste telefoon kost? Ik neem er binnenkort ook eentje, kost me 1 euro per maand extra, maar kan ik wel gratis mee naar vaste nummers bellen. Verwacht wel dat dat iets gaat schelen op mijn mobiele abonnement.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast zo 25 maa 2012 - 4:01

Rovine schreef:Misschien kun je eens onderzoeken wat een vaste telefoon kost? Ik neem er binnenkort ook eentje, kost me 1 euro per maand extra, maar kan ik wel gratis mee naar vaste nummers bellen. Verwacht wel dat dat iets gaat schelen op mijn mobiele abonnement.

Maar zoek dan wel even uit of dat zin heeft, en of je jouw mobiele abonnement omlaag kunt gooien, anders heb je er nog niks aan en houd je sowieso de vaste lasten daarvan. Wij kunnen voor 5 euro extra ook onbeperkt naar mobiele nummers bellen, dat is ook ideaal bij KPN!

Gast
Gast

Bericht  mezzoforte zo 25 maa 2012 - 4:50

Rose schreef:- Misschien kan je vaker fietsen? benzine is vreselijk duur op het moment. Ik rijd zelf gratis in auto v/d zaak, vriend gaat ook zo vaak mogelijk met mijn auto om daar op te besparen. Fietsen is voor werk vriend geen optie gezien de afstand, en ook vrienden/familie wonen niet echt op fietsafstand. Maar ben het met je eens, benzine is echt achterlijk duur momenteel!
-Bij de boodschappen goed op aanbiedingen letten, i.p.v. A-merk eens een B-merk proberen. Wij zijn ook met zijn 2en en veel dieren en ik kan het redden met 250 euro. We kopen eigenlijk geen A-merken, meer in de categorie Euroshopper. Maar we werken niet met lijstje dus we kopen denk ik wel relatief vaak dingen die misschien niet per se nodig zijn. Ook afgaande op de reacties van iedereen denk ik dat we daar echt nog wat kunnen besparen.
- Voor de dieren haal ik hun voeding als het in de aanbieding is, scheelt vaak ook een paar euro per zak. Ga ik op letten!
- Tv/internet misschien eens kijken voor iets anders? of een stapje terug met internet snelheid? Ik krijg van mijn werkgever een deel vergoed, dus netto betalen we eigenlijk maar ongeveer 20 euro. Zouden inderdaad nog een stapje terug kunnen doen qua internetsnelheid, maar dat zie ik zelf eigenlijk pas als optie als het echt een "must" zou zijn (lees: als we echt problemen zouden hebben om rond te komen)
- Wij hebben allebei een Sim-only abonnement en betalen tussen de 25 en 30 euro per maand. (voor 2 telefoons) Abonnementen zijn Sim-only, echter vooral ik bel gewoon te veel en ga dus nogal hard over mijn bundel heen. Ben wel bezig daar nu op te letten en ben er deze maand nog niet overheen gegaan. Bedrag is ook gebaseerd op gemiddelde van de rekeningen, puur qua abonnementskosten voor 2 telefoons komen we ook op 30 euro per maand denk ik.
- Eens kijken naar de sport/hobby misschien kan je daar ook nog een beetje op besparen? Dat vind ik dus heel lastig. Vriend doet sport en hobby, ik dezelfde hobby en de enige manier om daar op te besparen is gewoon echt iets totaal schrappen. Ben er wel over aan het nadenken.
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Bericht  mezzoforte zo 25 maa 2012 - 4:53

Pippa schreef:
Rovine schreef:Misschien kun je eens onderzoeken wat een vaste telefoon kost? Ik neem er binnenkort ook eentje, kost me 1 euro per maand extra, maar kan ik wel gratis mee naar vaste nummers bellen. Verwacht wel dat dat iets gaat schelen op mijn mobiele abonnement.

Maar zoek dan wel even uit of dat zin heeft, en of je jouw mobiele abonnement omlaag kunt gooien, anders heb je er nog niks aan en houd je sowieso de vaste lasten daarvan. Wij kunnen voor 5 euro extra ook onbeperkt naar mobiele nummers bellen, dat is ook ideaal bij KPN!

Wij hebben een vaste telefoon, moet zeggen dat ik niet precies weet hoeveel dat ons kost aangezien het een soort alles-in-1 abonnement is en alleen weet wat de maandelijkse totaalprijs is. Moet wel zeggen, weet niet precies wat de voorwaarden zijn qua gratis bellen naar andere vaste nr's e.d., dus dat is wel iets om nog even uit te zoeken Very Happy
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Bericht  mezzoforte zo 25 maa 2012 - 4:58

Lejow schreef:
mezzoforte schreef:

Nu zijn wij ook wel vrij simpel hoor, we drinken beide niet echt fris of alcohol, dus dat wordt bijna niet gehaald. Dat scheelt al een hele hoop.

We drinken af en toe wel alcohol, maar niet heel regelmatig ofzo. Frisdrank wel, en daarbij kopen we ook wel van die energy drink en dat is eigenlijk ook nogal zonde van het geld natuurlijk.
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Bericht  Gast zo 25 maa 2012 - 6:14

Ik vind je Internet/tv best duur.

Wij hebben snel Internet van Telfort (€20,-) en Digitenne (€8,-) en dat werkt beide gewoon goed. (Nu krijgen we binnekort glasvezel en dat kost ongeveer hetzelfde).

Op eten kan ik ook niet besparen hoor. Wij geven met zijn 2-en ook €300,- uit aan eten. (altijd verse groente, rundvlees/kip, fruit, zuivel) Als ik deze afdelingen heb doorgelopen staat er op de zelfscanner altijd al €50,-. (verder nog wat diepvries groentes/iets lekkers/toiletpapier o.i.d.) en dan zit ik aan €65,- (per week).

Gast
Gast

Bericht  Lejow zo 25 maa 2012 - 6:16

Kijk voor frisdrank, groente en vlees eventueel bij de lidl.
Lekker, goedkoop en goed!

En bijvoorbeeld voor vlees, van die pakken van 10 euro met 5 soorten vlees. Die hebben ze 1 keer in de zoveel tijd.
Bij de Liddl regelmatig 2 pakken kipkrokantjes voor 2 euro, of 1 kilo gehakt voor 3,50. Als je dat koopt en invriest kun je weer een hele poos vooruit.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  silly-one zo 25 maa 2012 - 6:48

Ik betaal mijn wegenbelasting in één keer i.p.v. per maand. Oke ik rij motor en dan komt het ronde 88 euro voor een jaar, maar als het mogelijk is zou ik dat probeer in één keer te betalen omdat je dan 2 maanden 'cadeau' krijgt. Ik krijg op een jaar 12 euro korting, toch weer 12 euro.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097

Bericht  Kqip zo 25 maa 2012 - 6:58

ik zou me afvragen of die 2e auto wel nodig is als jullie nu beiden die van jezelf gebruikt?
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  mezzoforte zo 25 maa 2012 - 7:06

Punk'd schreef:Ik vind je Internet/tv best duur.

Wij hebben snel Internet van Telfort (€20,-) en Digitenne (€8,-) en dat werkt beide gewoon goed. (Nu krijgen we binnekort glasvezel en dat kost ongeveer hetzelfde).

Op eten kan ik ook niet besparen hoor. Wij geven met zijn 2-en ook €300,- uit aan eten. (altijd verse groente, rundvlees/kip, fruit, zuivel) Als ik deze afdelingen heb doorgelopen staat er op de zelfscanner altijd al €50,-. (verder nog wat diepvries groentes/iets lekkers/toiletpapier o.i.d.) en dan zit ik aan €65,- (per week).

Netto kost het ons ongeveer 20 euro per maand, vanwege de internetvergoeding door mijn werkgever.... maar ben wel aan het oriënteren op een zelfde soort pakket voor een lagere prijs. Zal zeker even kijken bij Telfort Very Happy
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Bericht  mezzoforte zo 25 maa 2012 - 7:14

@ Silly-one Wegenbelasting betalen we per kwartaal, maar heb de lasten omgerekend naar maandelijkse lasten

@ Kqip Ik begrijp je gedachte, maar helaas is dat niet mogelijk. Ik heb mijn auto vaak nodig voor mijn werk, alleen indien ik makkelijk per trein naar een klant kan reizen ga ik met het OV. In zo'n geval gaat mijn vriend met mijn auto. Indien ik zelf mijn auto moet gebruiken, moet mijn vriend echt met zijn auto naar zijn werk. Verzekeringspremie daarvan wordt wel stuk lager over paar maanden, aangezien hij dan 1 jaar schadevrij rijdt

@all Thanks voor alle tips, ook m.b.t. boodschappen
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Bericht  Kqip zo 25 maa 2012 - 7:23

mezzoforte schreef:@ Silly-one Wegenbelasting betalen we per kwartaal, maar heb de lasten omgerekend naar maandelijkse lasten

@ Kqip Ik begrijp je gedachte, maar helaas is dat niet mogelijk. Ik heb mijn auto vaak nodig voor mijn werk, alleen indien ik makkelijk per trein naar een klant kan reizen ga ik met het OV. In zo'n geval gaat mijn vriend met mijn auto. Indien ik zelf mijn auto moet gebruiken, moet mijn vriend echt met zijn auto naar zijn werk. Verzekeringspremie daarvan wordt wel stuk lager over paar maanden, aangezien hij dan 1 jaar schadevrij rijdt

@all Thanks voor alle tips, ook m.b.t. boodschappen

Na een jaar ga je inderdaad wel minder betalen dus dat scheelt. Ik heb zelf na 2 jaar mijn autoverzekering bij een ander afgesloten omdat het me 20 euro per maand scheelde bij die nieuwe t.o.v mijn oude maatschappij.
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  Gast zo 25 maa 2012 - 7:37

Onna Onna is een voordelige en erg goede autoverzekering!

Gast
Gast

Bericht  mezzoforte zo 25 maa 2012 - 8:08

Ja het was gewoon erg zuur dat hij in het 1e jaar dat hij zijn rijbewijs had een schade veroorzaakt had (bij het uitparkeren), daardoor werd de premie in 1x echt verdubbeld ofzo.... Maar goed, wachten sowieso even af totdat de premie daar weer omlaag is en hij officieel weer 1 jaar schadevrij heeft, dan maar weer verder kijken.
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Bericht  silly-one zo 25 maa 2012 - 8:17

Dan kan je misschien eens kijken naar de kwartaal kosten en de jaar kosten. Als ik mijn wegen belasting per kwartaal betaal ( de enige optie die ik kan hebben ) zou ik 25 euro betalen per kwartaal en nu betaal ik 88 Euro per jaar. Kijk eens op de rekening van de belastingdienst die je hebt of jullie daarop dan ook korting krijgen.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097

Bericht  redd zo 25 maa 2012 - 8:52

Zusje schreef:Inderdaad, de boodschappen. Ik weet niet wat voor huisdieren je hebt maar zijn er wellicht bepaalde dingen die je goedkoper kunt krijgen bij een andere winkel of van een ander merk. Maak boodschappenlijstjes van te voren. Kijk wat je nog in huis hebt en kunt gebruiken. Bedenk voor de rest van de week wat je wilt gaan eten, wat je daar nog van hebt en wat je nog moet kopen. Houd je dan ook aan je lijstje en laat je niet verleiden tot meer kopen. Ik denk dat je daar echt behoorlijk op kunt besparen.
Mee eens,vaak kan je best aardig wat besparen op boodschappen als je t slim aanpakt!en geen onnodige dingen meer meenemen!ik sta zovaak voor t schap&dan denk ik vaak heb ik t wel echt nodig?zoals chips enzo in t weekend alleen.....

redd
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 201
Punten : 222
Registratiedatum : 24-03-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende