Voorjaar 2012 mama's
+20
Parel
CCC
Happydobby
Liz
Flower_L
Monnie
Jazzlyn
Annie24
Pien
Filoria
Sanne
_Lana_
Earane
Ayla
LindaK
starbutnostar
Lejow
peach
Papillio
Clapperdie
24 plaatsers
Pagina 25 van 40
Pagina 25 van 40 • 1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 32 ... 40
Re: Voorjaar 2012 mama's
Tiramisu schreef:_Lana_ schreef:En je geeft nog BV hè? Om de hoeveel uur krijgt ze een voeding?
Ik zou daar ook proberen een ritme in te krijgen.
Veel mensen voeden op verzoek, maar misschien heeft H wel echt structuur nodig?
Hm. De enige manier waarop ik dan aan 'structuur' denk, is op een manier waar regelmaat in zit aanleggen. Bijvoorbeeld na elk slaapje. Bij borstvoeding is het heel normaal dat kindjes vaker kleine beetjes drinken. Voeden op verzoek is ook nodig om de productie op peil te houden, dus als je op lange termijn wilt blijven voeden, zou ik zeker niet op de klok gaan voeden.
Dat merk ik ook bij N. was er ook wat onzeker over, omdat ze overdag toch vaker drinkt en kleine beetjes lijkt het wel... Maar aan de andere kant probeer ik maar te denken ze geeft zelf wel een hoop aan...
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
SAnne, je zou ook het inbakeren met 2 hydro doeken kunnen proberen, dat is net iets strakker?
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
Jazzlyn schreef:Trouwens bedankt voor jullie lieve reacties. Ik probeer het gewoon positief te benaderen. We zijn nu vakantie aan het boeken (tja ik hoef geen rekening meer te houden met mijn baas) en ik kan langer genieten van mijn ventjes. Werk vinden is gewoon een drama voor 16 tot 18 uur. Ik was secretaresse. Daarbij wonen wij in een dorp en wil ik niet te lang rijden naar het werk. Een half uur oke, maar niet verder, mijn man is altijd erg druk dus ik ben hulplijn nummer 1 (daarbij we wonen bij de A27, merwedebrug .. elke dag in het nieuws met file file file).
k ga ww aanvragen en reageren als er functies zijn voor dat aantal uren in onze regio. Komt tijd komt raad
Dat ben ik met je eens, alles lost zichzelf uiteindelijk wel op joh. Gewoon je WW aanvragen want daar heb je recht op, en komt er in elk geval iets qua geld binnen. En lekker rustig solliciteren. Maar blijft een vervelende situatie natuurlijk, vind het knap dat je er zo mee om kunt gaan!
CCC- Ratel
chococupcake schreef:Jazzlyn schreef:Trouwens bedankt voor jullie lieve reacties. Ik probeer het gewoon positief te benaderen. We zijn nu vakantie aan het boeken (tja ik hoef geen rekening meer te houden met mijn baas) en ik kan langer genieten van mijn ventjes. Werk vinden is gewoon een drama voor 16 tot 18 uur. Ik was secretaresse. Daarbij wonen wij in een dorp en wil ik niet te lang rijden naar het werk. Een half uur oke, maar niet verder, mijn man is altijd erg druk dus ik ben hulplijn nummer 1 (daarbij we wonen bij de A27, merwedebrug .. elke dag in het nieuws met file file file).
k ga ww aanvragen en reageren als er functies zijn voor dat aantal uren in onze regio. Komt tijd komt raad
Dat ben ik met je eens, alles lost zichzelf uiteindelijk wel op joh. Gewoon je WW aanvragen want daar heb je recht op, en komt er in elk geval iets qua geld binnen. En lekker rustig solliciteren. Maar blijft een vervelende situatie natuurlijk, vind het knap dat je er zo mee om kunt gaan!
JA gewoon 70% en de kinderopvang hoeven we dan niet meer te betalen, dus per maandinkomen gaan we er zon 100 euro op achteruit, goed te overzien dus Dat is de grootste zorg, die we dus kunnen afstrepen.
Jazzlyn- Prater
Sanne schreef:Lana, ik ben echt blij dat er iemand meedenkt. Mijn dochter huilt hard. Het is echt een gillend en krijsen speenvarken eigenlijk .
Meestal probeer ik haar gelijk te voeden, zodra ze wakker is. Als ze gedronken heeft, verschoon ik haar luier en ga ik met haar spelen. Daarna nog even in de box (wat de afgelopen week ook niet meer lukt). Op een gegeven moment wordt ze dan jengelig; dat vind ik het bedtijd. Als ik haar dan oppak, gaat ze na verloop van tijd (5 à 10 minuten) ook gapen en uiteindelijk gaat ze heel wild met haar hoofd in mijn schouder 'graven' (alsof ze zich probeert te verstoppen). Dan is ze moe; ik leg haar in bed en nog voor ze het matras raakt, is ze al compleet overstuur.
Ze huilt dan echt alsof haar iets wordt aangedaan. Ze wordt knalrood en is binnen paar minuten nat van het zweet. Haar haren plakken dan tegen haar hoofd. Is het bij jouw zoontje ook zo erg?
Ik denk trouwens niet dat ze ergens pijn heeft. Ik kan zonder problemen aan haar oortjes zitten, dus ze heeft geen onsteking lijkt mij. Keelpijn lijkt me ook niet logisch. Ze was twee weken terug wel wat verkouden, maar sliep toen juist beter dan nu, terwijl de verkoudheid weer weg is. Wel heeft ze nog last van de spruw. Ik heb gisteren weer een kuur Nystatine van de huisarts gekregen, omdat het toch wel hardnekkig is. Ze drinkt inmiddels wel weer wat beter, maar wil eigenlijk alleen aan mijn rechterborst drinken. De linkerborst weigert ze bijna de hele dag. Dan leg ik haar aan en begint ze onrustig te drinken en zich te verzetten. Als ik haar dan aan rechts leg, drinkt ze zonder problemen. Toen dacht ik ook aan een oorontsteking o.i.d., maar 's nachts drinkt ze weer zonder problemen aan de linkerkant. Ik snap er niks van.
Dat klinkt als mijn zoon .
Ook als hij naar bed gaat, kan hij zo hard krijsen. Hij doet het niet altijd. Maar om half 1 ging hij ook naar bed en toen begon hij ineens ook zo te krijsen, dat ik even dacht dat er iets aan de hand was. Maar toen ik naar beneden ging en mijn dochtertje naar bed bracht, was het alweer over.
Hij loopt ook echt helemaal rood aan.
In het begin werd ik er echt onzeker van, ik dacht echt dat er iets aan de hand was. Nu weet ik dat dit gewoon bij hem hoort .
Als ik bovenstaande zo lees, doe je het echt hartstikke goed hoor! Zo doe ik het ook.
Zou ze niet in een 'sprongetje' kunnen zitten? Ja ik heb zelf wel echt een hekel aan het woord hoor, want volgens het boek 'springen' ze het hele eerste jaar . Maar ik had het een aantal weken terug met mijn zoontje. Iedere avond was het 'raak', heel onrustig en veel meer huilen dan normaal. En als ik zag hoe hij zich in een week tijd ontwikkeld heeft joh, dan vind ik het wel weer heel logisch dat hij zon onrustig was. Er gebeurt ook wat in zo'n lijfje. Daarna is het weer helemaal goedgekomen en is hij weer dezelfde vrolijke noot!
Verder blijft het helaas wel gissen. Ik zeg ook wel eens tegen mijn man: Hadden ze maar een bordje voor met 'mam, laat me maar liggen, want ik ben gewoon heel moe' of 'mam, begrijp me dan, ik heb honger'. Helaas voor ons, werkt dat niet zo .
En anders eens naar een osteopaat gaan? Misschien zit haar iets anders 'dwars'.
In ieder geval een dikke .
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
chococupcake schreef:Tiramisu schreef:_Lana_ schreef:En je geeft nog BV hè? Om de hoeveel uur krijgt ze een voeding?
Ik zou daar ook proberen een ritme in te krijgen.
Veel mensen voeden op verzoek, maar misschien heeft H wel echt structuur nodig?
Hm. De enige manier waarop ik dan aan 'structuur' denk, is op een manier waar regelmaat in zit aanleggen. Bijvoorbeeld na elk slaapje. Bij borstvoeding is het heel normaal dat kindjes vaker kleine beetjes drinken. Voeden op verzoek is ook nodig om de productie op peil te houden, dus als je op lange termijn wilt blijven voeden, zou ik zeker niet op de klok gaan voeden.
Dat merk ik ook bij N. was er ook wat onzeker over, omdat ze overdag toch vaker drinkt en kleine beetjes lijkt het wel... Maar aan de andere kant probeer ik maar te denken ze geeft zelf wel een hoop aan...
Ik had al even op Tiramisu gereageerd, maar het is inderdaad heel 'normaal' dat je baby kleine beetjes drinkt bij BV. En vooral als ze nog zo klein zijn.
_Lana_- Ratel
Tiramisu, wel mee blijven schrijven, hoor! Ik vind het ook fijn om te lezen dat er mensen zijn bij wie het wel goed gaat. Een topic vol met verhalen van mensen die het (even) moeilijk hebben, is ook niet leuk om te lezen. En juist een frisse blik van anderen (bij het het goed dan wel wat minder goed gaat) is echt prettig. Ik kan hier ten minste even mijn verhaal kwijt. Ik heb trouwens een keer samen met iemand anders geknoopt en dat ging wel goed. Ik heb de knoop op zichzelf wel onder controle geloof ik; af en toe lukt het gewoon niet en dan hangt H. scheef of heeft haar nekje niet voldoende steun, maar over het algemeen kan ik wel goed knopen. Maar ja... rondlopen met een huilende H. is niet leuk. Vanochtend nog geprobeerd, maar ze probeerde zich uit alle macht te strekken. De Bondolino lijkt veel te groot voor haar; die probeer ik ook paar keer in de week, maar dan kom ik er niets eens aan toe om een knoop in de banden te leggen, want ze raakt echt overstuur in dat ding. Ze krijgt haar beentjes niet voldoende gespreid lijkt het; het doet haar pijn.
Ik voed trouwens op verzoek. Heb ook een tijdje geprobeerd om wat meer op de klok te voeden. Niet zozeer vaste tijden, maar in ieder geval proberen om er drie uren tussen te laten. Dat ging redelijk, maar de afgelopen anderhalve week gaat dat niet meer. Volgens mij komt dat door de spruw, want de spruw is sinds anderhalve week weer behoorlijk aanwezig. Mijn overproductie lijkt wel behoorlijk gestabiliseerd nu. Ik ben al een paar nachten achtereen niet meer doorgelekt 's nachts en mijn borsten voelen overdag ook weer prettig aan.
Pff, moet weer even bijlezen hoor... Zo staan we op pagina 4, zo staan we bovenaan.
Ik voed trouwens op verzoek. Heb ook een tijdje geprobeerd om wat meer op de klok te voeden. Niet zozeer vaste tijden, maar in ieder geval proberen om er drie uren tussen te laten. Dat ging redelijk, maar de afgelopen anderhalve week gaat dat niet meer. Volgens mij komt dat door de spruw, want de spruw is sinds anderhalve week weer behoorlijk aanwezig. Mijn overproductie lijkt wel behoorlijk gestabiliseerd nu. Ik ben al een paar nachten achtereen niet meer doorgelekt 's nachts en mijn borsten voelen overdag ook weer prettig aan.
Pff, moet weer even bijlezen hoor... Zo staan we op pagina 4, zo staan we bovenaan.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Oja en het verschil met mijn kindjes is natuurlijk wel, dat ze de eerste 3 weken in het ziekenhuis hebben gelegen en daar kregen ze afgekolfde melk. En eerst kregen ze 12 voedingen per dag, daarna 10, toen ze naar huis gingen 8. Omdat ze veel te klein waren, moest ik echt zorgen dat ze voldoende binnen kregen en iedere 3 uur aanleggen.
Vanuit het ziekenhuis hadden ze dus wel al een 'ritme' waar ze aan gewend waren.
Dat scheelt wel, want ze kwamen niet eerder voor een voeding.
Opzich was dat wel goed ook, want ik heb natuurlijk 2 kindjes die willen eten en ik kon ze niet ieder uur aan gaan leggen.
Met één kindje is dat heel anders.Daarom hoop ik het zeker nog een keer mee te maken!!
Vanuit het ziekenhuis hadden ze dus wel al een 'ritme' waar ze aan gewend waren.
Dat scheelt wel, want ze kwamen niet eerder voor een voeding.
Opzich was dat wel goed ook, want ik heb natuurlijk 2 kindjes die willen eten en ik kon ze niet ieder uur aan gaan leggen.
Met één kindje is dat heel anders.
_Lana_- Ratel
Sanne, die beentjes, als ze rustig is.. Kan ze dan wel alles? Wellicht dat ze wat last heeft van haar heupgewrichtjes? Een schommelstoel? Autorijden? Met welke dingen krijg je haar wel rustig?
Mijn huisarts gaf een heel aparte tip uit grootmoedersdoos voor de spruw.. Maarja je moet het durven.. A is bijna van de spruw af
En dat is.. (schrik niet) Yoghurt.. een pan of bakje pakken, handdoek erover en dan yoghurt op de handdoek gieten, wat er uit lekt in het bakje dat mag je onbeperkt smeren in het mondje op de spruw.. En hier deed het 1000 x meer dan de nystatine.
Mijn huisarts gaf een heel aparte tip uit grootmoedersdoos voor de spruw.. Maarja je moet het durven.. A is bijna van de spruw af
En dat is.. (schrik niet) Yoghurt.. een pan of bakje pakken, handdoek erover en dan yoghurt op de handdoek gieten, wat er uit lekt in het bakje dat mag je onbeperkt smeren in het mondje op de spruw.. En hier deed het 1000 x meer dan de nystatine.
Jazzlyn- Prater
_Lana_ schreef:Sanne schreef:Lana, ik ben echt blij dat er iemand meedenkt. Mijn dochter huilt hard. Het is echt een gillend en krijsen speenvarken eigenlijk .
Meestal probeer ik haar gelijk te voeden, zodra ze wakker is. Als ze gedronken heeft, verschoon ik haar luier en ga ik met haar spelen. Daarna nog even in de box (wat de afgelopen week ook niet meer lukt). Op een gegeven moment wordt ze dan jengelig; dat vind ik het bedtijd. Als ik haar dan oppak, gaat ze na verloop van tijd (5 à 10 minuten) ook gapen en uiteindelijk gaat ze heel wild met haar hoofd in mijn schouder 'graven' (alsof ze zich probeert te verstoppen). Dan is ze moe; ik leg haar in bed en nog voor ze het matras raakt, is ze al compleet overstuur.
Ze huilt dan echt alsof haar iets wordt aangedaan. Ze wordt knalrood en is binnen paar minuten nat van het zweet. Haar haren plakken dan tegen haar hoofd. Is het bij jouw zoontje ook zo erg?
Ik denk trouwens niet dat ze ergens pijn heeft. Ik kan zonder problemen aan haar oortjes zitten, dus ze heeft geen onsteking lijkt mij. Keelpijn lijkt me ook niet logisch. Ze was twee weken terug wel wat verkouden, maar sliep toen juist beter dan nu, terwijl de verkoudheid weer weg is. Wel heeft ze nog last van de spruw. Ik heb gisteren weer een kuur Nystatine van de huisarts gekregen, omdat het toch wel hardnekkig is. Ze drinkt inmiddels wel weer wat beter, maar wil eigenlijk alleen aan mijn rechterborst drinken. De linkerborst weigert ze bijna de hele dag. Dan leg ik haar aan en begint ze onrustig te drinken en zich te verzetten. Als ik haar dan aan rechts leg, drinkt ze zonder problemen. Toen dacht ik ook aan een oorontsteking o.i.d., maar 's nachts drinkt ze weer zonder problemen aan de linkerkant. Ik snap er niks van.
Dat klinkt als mijn zoon .
Ook als hij naar bed gaat, kan hij zo hard krijsen. Hij doet het niet altijd. Maar om half 1 ging hij ook naar bed en toen begon hij ineens ook zo te krijsen, dat ik even dacht dat er iets aan de hand was. Maar toen ik naar beneden ging en mijn dochtertje naar bed bracht, was het alweer over.
Hij loopt ook echt helemaal rood aan.
In het begin werd ik er echt onzeker van, ik dacht echt dat er iets aan de hand was. Nu weet ik dat dit gewoon bij hem hoort .
Als ik bovenstaande zo lees, doe je het echt hartstikke goed hoor! Zo doe ik het ook.
Zou ze niet in een 'sprongetje' kunnen zitten? Ja ik heb zelf wel echt een hekel aan het woord hoor, want volgens het boek 'springen' ze het hele eerste jaar . Maar ik had het een aantal weken terug met mijn zoontje. Iedere avond was het 'raak', heel onrustig en veel meer huilen dan normaal. En als ik zag hoe hij zich in een week tijd ontwikkeld heeft joh, dan vind ik het wel weer heel logisch dat hij zon onrustig was. Er gebeurt ook wat in zo'n lijfje. Daarna is het weer helemaal goedgekomen en is hij weer dezelfde vrolijke noot!
Verder blijft het helaas wel gissen. Ik zeg ook wel eens tegen mijn man: Hadden ze maar een bordje voor met 'mam, laat me maar liggen, want ik ben gewoon heel moe' of 'mam, begrijp me dan, ik heb honger'. Helaas voor ons, werkt dat niet zo .
En anders eens naar een osteopaat gaan? Misschien zit haar iets anders 'dwars'.
In ieder geval een dikke .
En hoe lang huilt hij dan ongeveer, Lana? Ik liet H. eerder ook huilen en dan hield ze meestal na 10 minuten ineens middenin een huil op en was ze in één klap in slaap gevallen. Dat huilen ging ook aardig hard, maar toch minder heftig dat het speenvarkengeluid. En het huilen duurt ineens veel langer. Sprongetje heb ik ook al aan gedacht, evenals regeldagen met borstvoeding, maar dan zou het toch niet langer dan een week moeten duren? Of het is een combinatie van sprongetjes, regeldagen, spruw...
Osteopaat heb ik ook al aan gedacht, ook omdat ze een behoorlijke voorkeurshouding heeft met inmiddels een vrij ernstige afplatting. Misschien toch maar eens doen dan.
Sanne- Ratel
chococupcake schreef:Lana: jaaa lekker even een topic waar ik ook kan spuien over N. De borstvoeding loopt echt goed nu, had gisteren wel weer even een moment dat mijn rechterborst enorm pijnlijk was, dat was wel even flink balen. Heb haar dus maar even met links gevoed en rechts gekolft. Probeer nu elke voeding wat te kolven zodat mijn vriend 's avonds ook een voeding kan doen. Hij gaf toch wel aan dat hij dat soort momentjes met haar ook mist. Hoe graag hij dan ook wilde dat ik BV ging geven, vind hij dit toch wel lastig. Hij merkt dat ze bij mij gewoon heel snel stil is, omdat ze al zo gewend is aan mij. Dus gaan we maar even aan werken dat hij ook meer momenten met N. krijgt. Vooral nu omdat ze toch wel om de 2.5 uur komt 's avonds, ze is 's avonds echt hongerig en overdag drinkt ze met tussenpozen van 3-4 uurtjes. Probeer wel een ritme erin te brengen maar soms loopt het gewoon anders. Ben nog een beetje zoekende dus... Gaat vast goedkomen! Wat heerlijk dat jij ook zo geniet van je kindjes! Ik ben vandaag een beetje emotioneel, vind het allemaal zo hard gaan.. Zou zo graag alles nog een keer willen meemaken. Geloof dat dit er allemaal bij hoort en in combinatie met die fijne hormonen kan ik echt janken om niks haha!
Pas op: Dit kan nog langere tijd aanhouden, ik heb er nog steeds last van . Precies hetzelfde.
Ik zou de eerste tijd nog wel eens bewust over willen doen en als ik bedenk dat mijn dochtertje 1700 gram was, kan ik me dat al niet meer voorstellen. Zo jammer, terwijl ik wel heel bewust geprobeerd heb van ieder moment te genieten.
Nou hier komt dus het cliché ook nog maar even voor jou: Geniet ervan, want het gaat allemaal zoooo snel .
Wat goed dat het zo lekker loopt met de BV. Het blijft altijd een beetje zoeken hoor. Maar van BV kunnen ze nooit teveel krijgen, dus wanneer jij denkt dat ze honger heeft, gewoon aanleggen. er komt vanzelf wel een keer een soort ritme in.
Wat goed dat je vriend ook zo betrokken wordt. Het is voor hem ook wel heel leuk om een flesje te geven. Jullie hebben echt een prachtig meisje!
_Lana_- Ratel
Jazzlyn schreef:Sanne, die beentjes, als ze rustig is.. Kan ze dan wel alles? Wellicht dat ze wat last heeft van haar heupgewrichtjes? Een schommelstoel? Autorijden? Met welke dingen krijg je haar wel rustig?
H. is door de huisarts onderzocht toen ze 10 dagen oud was en inmiddels ook al een keer op het CB door de CB-arts. Geen van hen hebben iets aan de heupjes geconstateerd, terwijl ik er ook nog specifiek naar gevraagd heb. De VK twijfelde namelijk na de bevalling heel even of de heupjes wel recht zaten. Vrijdag ga ik weer naar het CB (ik dacht maandag, maar het is dus vrijdag al) en dan zal ik het nog maar eens vragen. Volgens mij kan H. verder wel alles. Ze beweegt ook heel veel, ook trappelen met haar beentjes etc. Van autorijden wordt H. heel soms rustig, maar meestal niet (en ik heb de auto niet bij huis staan). H. wordt wel rustig als ik gewoon met haar rondloop en liedjes zing.
Die tip van yoghurt, moet dat met volle yoghurt? Hoe vaak heb jij dat in het mondje gesmeerd voordat het bijna over was? Ik ben nu bezig met die Nystatinekuur, maar ik grijp alles aan. De gentiaan violet deed niet veel. Het zou binnen 4 (soms 7) dagen over moeten zijn, maar op dag 4 was het al een stuk erger dan op dag 1, dus toch maar weer de huisarts gebeld.
Sanne- Ratel
Nou ja het zou natuurlijk wel een combinatie van zijn. Het zit haar/jullie wat dat betreft niet mee.
Kijk, omdat ze niet zo goed kan drinken door de spruw, blijft ze misschien wat honger hebben en blijft ze onrustig. Ondertussen is ze moe geworden en door haar vermoeidheid, gaat ze weer huilen. En als je je dan ook nog ontwikkelt....
Helpt de Gentiaan wel een beetje? Anders maar wéér aan de bel trekken.
Pff, lastig hoor.
Oja en mijn zoontje huilt altijd zo hard. Als hij wakker wordt, huilt hij heel hard. En als ik dan de kamer binnenkom, gaat hij eerst gewoon door. Dan is hij zo 'overstuur' ( zo lijkt het ) dat hij mij niet eens ziet binnenkomen. Dan sta ik al even naar hem te kijken en als hij het dan doorheeft, krijg ik een hele gulle lach, haha. Hij moet dan wel helemaal een beetje bijkomen.
's Avonds huilt hij soms echt wel 10 minuten tot een kwartier, je hoort het zeg maar afnemen. De tussenpozes tussen het huilen, worden steeds langer.
Het kan ook wel korter zijn hoor, want 5 minuten lijkt al een kwartier .
Kijk, omdat ze niet zo goed kan drinken door de spruw, blijft ze misschien wat honger hebben en blijft ze onrustig. Ondertussen is ze moe geworden en door haar vermoeidheid, gaat ze weer huilen. En als je je dan ook nog ontwikkelt....
Helpt de Gentiaan wel een beetje? Anders maar wéér aan de bel trekken.
Pff, lastig hoor.
Oja en mijn zoontje huilt altijd zo hard. Als hij wakker wordt, huilt hij heel hard. En als ik dan de kamer binnenkom, gaat hij eerst gewoon door. Dan is hij zo 'overstuur' ( zo lijkt het ) dat hij mij niet eens ziet binnenkomen. Dan sta ik al even naar hem te kijken en als hij het dan doorheeft, krijg ik een hele gulle lach, haha. Hij moet dan wel helemaal een beetje bijkomen.
's Avonds huilt hij soms echt wel 10 minuten tot een kwartier, je hoort het zeg maar afnemen. De tussenpozes tussen het huilen, worden steeds langer.
Het kan ook wel korter zijn hoor, want 5 minuten lijkt al een kwartier .
_Lana_- Ratel
Sanne schreef:Jazzlyn schreef:Sanne, die beentjes, als ze rustig is.. Kan ze dan wel alles? Wellicht dat ze wat last heeft van haar heupgewrichtjes? Een schommelstoel? Autorijden? Met welke dingen krijg je haar wel rustig?
H. is door de huisarts onderzocht toen ze 10 dagen oud was en inmiddels ook al een keer op het CB door de CB-arts. Geen van hen hebben iets aan de heupjes geconstateerd, terwijl ik er ook nog specifiek naar gevraagd heb. De VK twijfelde namelijk na de bevalling heel even of de heupjes wel recht zaten. Vrijdag ga ik weer naar het CB (ik dacht maandag, maar het is dus vrijdag al) en dan zal ik het nog maar eens vragen. Volgens mij kan H. verder wel alles. Ze beweegt ook heel veel, ook trappelen met haar beentjes etc. Van autorijden wordt H. heel soms rustig, maar meestal niet (en ik heb de auto niet bij huis staan). H. wordt wel rustig als ik gewoon met haar rondloop en liedjes zing.
Die tip van yoghurt, moet dat met volle yoghurt? Hoe vaak heb jij dat in het mondje gesmeerd voordat het bijna over was? Ik ben nu bezig met die Nystatinekuur, maar ik grijp alles aan. De gentiaan violet deed niet veel. Het zou binnen 4 (soms 7) dagen over moeten zijn, maar op dag 4 was het al een stuk erger dan op dag 1, dus toch maar weer de huisarts gebeld.
Maakt niet uit welke yoghurt. Ik gebruikte de wat dikkere en niet de hele zure. Ik heb het een week ofzo gedaan (wel heel veel per dag, lekker dat hij het vond ), toen was het voor 80% weg en daarna is het zonder iets nu voor 95 % weg. Maar nu dus ook geen last meer van!
Beiden kids zijn hier gecontroleerd op de heupjes, maar je kunt het zelf ook zien. Op de buik neerleggen (naakt) en kijken of de plooien gelijk zijn en even lang (de benen) en op de rug de knietjes naar de buik brengen en kijken of de heupjes dan recht zitten en de knietjes even hoog. Soort gym hier ook echo's ivm erfelijke afwijking en stuit
Jazzlyn- Prater
_Lana_ schreef:
Dit is heel herkenbaar. Als H. dan doorheeft dat ik bij haar sta, dan probeert ze te lachen door het huilen heen, omdat ze ook nog niet gelijk kan stoppen met huilen, dus dan is het krijsen met lachjes erdoorheen. Ziet er heel gek uit.
Overigens is H. ook wel heel lief, hoor. Voordat jullie allemaal denken dat dat niet zo is
Even kort een fotootje, haal hem zo weer weg.
* en weer weg *
Laatst aangepast door Sanne op di 19 jun 2012 - 1:55; in totaal 1 keer bewerkt
Sanne- Ratel
Tuuuuurlijk is H ook heel lief!! Je kan én heel erg gek op je kindje zijn én het af en toe heel zwaar/pittig vinden!
Wat een lieverdje!! Wat leuk dat je eens een foto plaatst.
Altijd al benieuwd geweest naar kleine H .
Ik zal even naar mijn lieve, kleine, schattige 'speenvarkentje' gaan , hij wordt net wakker.
Wat een lieverdje!! Wat leuk dat je eens een foto plaatst.
Altijd al benieuwd geweest naar kleine H .
Ik zal even naar mijn lieve, kleine, schattige 'speenvarkentje' gaan , hij wordt net wakker.
_Lana_- Ratel
Dames... Ff serieus... Ik hou een poetsdag en jullie posten 576446654 berichten!! Zo maar even bijlezen. Eerst was opruimen en stofzuigen en dan ben ik klaar voor vandaan ( was draaien, ophangen, was afhalen en opvouwen, ramen zemen, stofzuigen, kattenbakken en geboorteversiering opruimen pfffff). Gelukkig heeft Benthe van 10 tot 2!! Geslapen en is ze nu weer knockie, dus kon/kan een hoop doen.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
_Lana_ schreef:chococupcake schreef:Lana: jaaa lekker even een topic waar ik ook kan spuien over N. De borstvoeding loopt echt goed nu, had gisteren wel weer even een moment dat mijn rechterborst enorm pijnlijk was, dat was wel even flink balen. Heb haar dus maar even met links gevoed en rechts gekolft. Probeer nu elke voeding wat te kolven zodat mijn vriend 's avonds ook een voeding kan doen. Hij gaf toch wel aan dat hij dat soort momentjes met haar ook mist. Hoe graag hij dan ook wilde dat ik BV ging geven, vind hij dit toch wel lastig. Hij merkt dat ze bij mij gewoon heel snel stil is, omdat ze al zo gewend is aan mij. Dus gaan we maar even aan werken dat hij ook meer momenten met N. krijgt. Vooral nu omdat ze toch wel om de 2.5 uur komt 's avonds, ze is 's avonds echt hongerig en overdag drinkt ze met tussenpozen van 3-4 uurtjes. Probeer wel een ritme erin te brengen maar soms loopt het gewoon anders. Ben nog een beetje zoekende dus... Gaat vast goedkomen! Wat heerlijk dat jij ook zo geniet van je kindjes! Ik ben vandaag een beetje emotioneel, vind het allemaal zo hard gaan.. Zou zo graag alles nog een keer willen meemaken. Geloof dat dit er allemaal bij hoort en in combinatie met die fijne hormonen kan ik echt janken om niks haha!
Pas op: Dit kan nog langere tijd aanhouden, ik heb er nog steeds last van . Precies hetzelfde.
Ik zou de eerste tijd nog wel eens bewust over willen doen en als ik bedenk dat mijn dochtertje 1700 gram was, kan ik me dat al niet meer voorstellen. Zo jammer, terwijl ik wel heel bewust geprobeerd heb van ieder moment te genieten.
Nou hier komt dus het cliché ook nog maar even voor jou: Geniet ervan, want het gaat allemaal zoooo snel .
Wat goed dat het zo lekker loopt met de BV. Het blijft altijd een beetje zoeken hoor. Maar van BV kunnen ze nooit teveel krijgen, dus wanneer jij denkt dat ze honger heeft, gewoon aanleggen. er komt vanzelf wel een keer een soort ritme in.
Wat goed dat je vriend ook zo betrokken wordt. Het is voor hem ook wel heel leuk om een flesje te geven. Jullie hebben echt een prachtig meisje!
Haha herkenbaar dus! Gelukkig maar
Ja het gaat ook veel te hard en probeer echt zo bewust mogelijk alle momenten mee te maken, zo bewust dat ik weiger 's middags zelf even te gaan liggen als ik moe ben... Want dat kan juist dat moment zijn dat ze zo lekker wakker is, en zo heerlijk ligt te brabbelen en lachen... Dus, ga ik gewoon door. Uiteindelijk wel ff uitkijken, omdat het op langer termijn gaat opbreken uiteraard. Maar komt goed! Ik zou ook zo weer de bevalling willen meemaken, overnieuw willen doen, dat eerste moment weer willen meemaken dat ze op mijn buik ligt. Goh... had nooit gedacht dat ik dat zou zeggen haha!
Trouwens, voor de mensen die dus soms ook kolven... Hebben jullie ook dat je kindje(s) dan wat melk laten lopen uit hun mond, heb het idee dat het flesje te snel gaat voor N. gisteren heeft ze ook heel wat teruggegeven. Wat ook logisch is, het komt zo uit de fles en bij mij moet ze meer moeite doen qua zuigkracht zeg maar...
CCC- Ratel
Wat naar Sanne, dat het niet zo lekker loopt bij jullie
Het spijt me, maar ik heb geen tips voor je...
Wat een leuke foto! Ik had nog nooit een foto van H. gezien Hoe heet ze eigenlijk?
Ik ben vorige week weer aan het werk gegaan. Moest wel weer heeeel erg wennen!
CCC, leuk dat je hier ook komt schrijven.
Wat een prachtig meisje hebben jullie!
Lana, fijn om te horen dat het bij jullie zo goed gaat! Ook ik voel me wel een beetje schuldig dat het hier heel goed gaat...
Jazzlyn, wat een aparte tip van die yoghurt. Maar als het maar helpt..!
Het spijt me, maar ik heb geen tips voor je...
Wat een leuke foto! Ik had nog nooit een foto van H. gezien Hoe heet ze eigenlijk?
Ik ben vorige week weer aan het werk gegaan. Moest wel weer heeeel erg wennen!
CCC, leuk dat je hier ook komt schrijven.
Wat een prachtig meisje hebben jullie!
Lana, fijn om te horen dat het bij jullie zo goed gaat! Ook ik voel me wel een beetje schuldig dat het hier heel goed gaat...
Jazzlyn, wat een aparte tip van die yoghurt. Maar als het maar helpt..!
Papillio- Prater
- Aantal berichten : 543
Punten : 595
Registratiedatum : 16-01-11
Lejow schreef:Dames... Ff serieus... Ik hou een poetsdag en jullie posten 576446654 berichten!! Zo maar even bijlezen. Eerst was opruimen en stofzuigen en dan ben ik klaar voor vandaan ( was draaien, ophangen, was afhalen en opvouwen, ramen zemen, stofzuigen, kattenbakken en geboorteversiering opruimen pfffff). Gelukkig heeft Benthe van 10 tot 2!! Geslapen en is ze nu weer knockie, dus kon/kan een hoop doen.
Goed bezig Lejow!!! Hier heb ik dat gisteren gedaan tussendoor, maar beneden mag wel weer een opruimbeurt gebruiken. Word ook gek van alle cadeautjes. Ga alles al in de kast leggen boven, word er onrustig van... Al die rotzooi in mijn woonkamer (is het niet, maar oogt zo slordig!)
CCC- Ratel
Forumster | Naam kind | Geboorte datum | Geboortegewicht | Geboorte lengte | Huidig gewicht | Huidige lengte | Bij aantal weken |
_Lana_ | 29-01-2012 | 2200/1700 gram | 42cm/44cm | 5900/4900 gram | 59,5 cm/58 cm | 18 wk 2 dg | |
Lejow | B. | 30-01-2012 | 1525 gram | 42 cm | 5280 | 56 cm | 18wk |
LindaK | J.ulia | 07-02-2012 | 3995 gram | - | 5210gram | 58 cm | 8 wk |
Starbutnostar | S. | 10-02-2012 | 4125 gram | 52 cm | 5070 gram | 56.3 cm | 6 wk 3 dg |
Tiramisu | T. | 12-02-2012 | 3495 gram | 53 cm | 6675 gram | 64 cm | 3 mnd, 3 wk, 2 dg |
Clapperdie | T. | 12-03-2012 | 4310 gram | 53 cm | 6450 gram | 61 cm | 12 wk 4 dg |
Papillio | B. | 20-03-2012 | 3085 gram | 52 cm | 5570 gram | 61,5 cm | 12 wk 2 dg |
Sanne | H. | 20-03-2012 | 3460 gram | 52 cm | 6180 gram | 62 cm | 9 wk 3 dg |
Earane | A. | 25-03-2012 | 3015 gram | 51 cm | 4696 gram | 57 cm | 8 wk 4 dg |
Jazzlyn | A. | 29-03-2012 | 2120 gram | 44 cm | 3650 gram | 50.5 cm | 9 wk 1dg |
Arden | T. | 23-04-2012 | 4400 gram | onbekend | 6110 gram | 59.9 cm | 7 wk 1 dg |
Papillio- Prater
Haha, Lejow, volgens mij vond je zelf dat we niet meer op pagina 4 terecht mochten komen. Wij houden ons keurig aan je opdracht!
Wat ben je goed bezig. Ik moet nodig eens ons bed verschonen. Ik moet eerlijk bekennen dat er een heel piepklein poepvlekje van H. in zit, maar ik heb het bed nog steeds niet verschoond. Telkens geen zin in of H. ligt er te slapen en ja, als ze dan eindelijk slaapt, maak ik haar niet wakker natuurlijk.
CCC, ik heb de eerste maand ook enorm terugverlangd naar de bevalling. Ik had geen hele zware bevalling en vond het prachtig om mee te mogen maken. Nog steeds wil ik het graag allemaal nog een keer meemaken, maar dat hoeft niet per se direct. Al hoeft het ook niet heel lang te duren.
Papillio, ik stuur je wel even een PM met haar naam. Heb dat liever niet op het forum staan. Foto haal ik zo ook weer weg. Ik zou het schema nog voor je aanpassen, maar dat heb je zelf al gedaan zie ik. Ik was het alweer vergeten.
Wat ben je goed bezig. Ik moet nodig eens ons bed verschonen. Ik moet eerlijk bekennen dat er een heel piepklein poepvlekje van H. in zit, maar ik heb het bed nog steeds niet verschoond. Telkens geen zin in of H. ligt er te slapen en ja, als ze dan eindelijk slaapt, maak ik haar niet wakker natuurlijk.
CCC, ik heb de eerste maand ook enorm terugverlangd naar de bevalling. Ik had geen hele zware bevalling en vond het prachtig om mee te mogen maken. Nog steeds wil ik het graag allemaal nog een keer meemaken, maar dat hoeft niet per se direct. Al hoeft het ook niet heel lang te duren.
Papillio, ik stuur je wel even een PM met haar naam. Heb dat liever niet op het forum staan. Foto haal ik zo ook weer weg. Ik zou het schema nog voor je aanpassen, maar dat heb je zelf al gedaan zie ik. Ik was het alweer vergeten.
Sanne- Ratel
Sanne schreef:Haha, Lejow, volgens mij vond je zelf dat we niet meer op pagina 4 terecht mochten komen. Wij houden ons keurig aan je opdracht!
Is goed, ik wacht je PM ff af!
Geeft niet joh, dat je het vergeten bent. Ik zit nu op de laptop, dan lukt het me wel Maar met de tablet lukt me dat nooit.
Papillio- Prater
Overigens slaapt mijn kleine muppet nu al bijna 3 uur , zit ik hier uitgebreid mijn verhaal te doen over dat ze niet goed slaapt...
Sanne- Ratel
Sanne ik was 1 minuut te laat letterlijk
Dit is onze bink
Haal m wel zo weer weg, en ik zal proberen om vanavond even ervoor te gaan zitten en te reageren.
Dit is onze bink
Haal m wel zo weer weg, en ik zal proberen om vanavond even ervoor te gaan zitten en te reageren.
Laatst aangepast door Arden op di 19 jun 2012 - 3:54; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Pagina 25 van 40 • 1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 32 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» *Voorjaar 2013 mama's*
» Mamas & Papas Tour Buggy Black/Marl ervaringen?
» *Voorjaar 2013 mama's*
» Voorjaar trends 2013
» *Voorjaar 2013 mama's*
» Mamas & Papas Tour Buggy Black/Marl ervaringen?
» *Voorjaar 2013 mama's*
» Voorjaar trends 2013
» *Voorjaar 2013 mama's*
Pagina 25 van 40
Permissies van dit forum: