Kinderen vernoemen naar grootouders?
+29
Floor
Thunder
Viva
Supertalentje
PapillonRose
Tiara
Flip Fluitketel
Blond
Lilou
Makamba
-Ieniemienie-
Aagje!
Slakje
Pien
Lejow
slaatje
LMCurious
Marin
Caramba
Roodkapje
Twellie
Bruintje Beer
Printje
Puggle
Star007
Dora
SarahKey
Annie24
kwak
33 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Kinderen vernoemen naar grootouders?
Ik kan er niks aan doen, maar ik vind tweede en volgende namen altijd een beetje raar als daar geen betekenis achter zitten. Alsof je niet kon kiezen zeg maar...
De voornaam van mijn zoon is van hem, zijn doopnamen zijn de voornaam van mijn broertje en de officiele voornaam van mijn man. Van de opa's viel niks te maken en een meisje zou mijn doopnamen gekregen hebben, die hebben mijn moeder, mijn oma, mijn overgrootmoeder en mijn schoonmoeder (deels) ook.
De voornaam van mijn zoon is van hem, zijn doopnamen zijn de voornaam van mijn broertje en de officiele voornaam van mijn man. Van de opa's viel niks te maken en een meisje zou mijn doopnamen gekregen hebben, die hebben mijn moeder, mijn oma, mijn overgrootmoeder en mijn schoonmoeder (deels) ook.
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Dat was hier ook wel een beetje het geval Ok, niet helemaal, maar voor een deel ook weer wel. Ze hebben wel allemaal een betekenis die ik zelf ergens aan link, maar niet in de zin van vernoemd zijn naar iemand.Supertalentje schreef:Ik kan er niks aan doen, maar ik vind tweede en volgende namen altijd een beetje raar als daar geen betekenis achter zitten. Alsof je niet kon kiezen zeg maar...
Wat ik me trouwens wel bedacht laatst, nu moet een eventuele volgende van mij ook meer dan 1 naam krijgen. Anders staat 't zo 'zielig' vergeleken met A. Dus tegen de tijd dat ik in de toekomst zwanger zou mogen blijken, staat me weer wat te doen op het gebied van namen bedenken
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Nee.
Volgens mij hebben mijn man, zijn vader, opa etc. allemaal 2 dezelfde namen.
alleen zijn vader opa etc. William george, en mijn man willem gerhard.
Als wij een jongetje krijgen, krijgt deze sowieso niet deze namen. Geen haar op mijn hoofd die erover nadenkt.
(En geloof ik ook geen haar op mijn mans hoofd )
Volgens mij hebben mijn man, zijn vader, opa etc. allemaal 2 dezelfde namen.
alleen zijn vader opa etc. William george, en mijn man willem gerhard.
Als wij een jongetje krijgen, krijgt deze sowieso niet deze namen. Geen haar op mijn hoofd die erover nadenkt.
(En geloof ik ook geen haar op mijn mans hoofd )
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
Iedereen moet het zelf weten hoor
Daar zou ik ook over nadenken, haha! Heet de ene Nadia Petronella Hendricus Rozemarijn Johanna Maria en de volgende Bart
Daar zou ik ook over nadenken, haha! Heet de ene Nadia Petronella Hendricus Rozemarijn Johanna Maria en de volgende Bart
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
J.anneman is vernoemd naar mijn overleden oom. Ook omdat we de naam gewoon erg leuk vonden.
Ook hebben ze beiden een tweede naam met de M wat mijn man en zijn broers ook hebben.
Ook hebben ze beiden een tweede naam met de M wat mijn man en zijn broers ook hebben.
Gast- Gast
Heette je oom ook J.annem.an of hebben jullie Jan aangepast?
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Bij de tweede hebben we er sterk over nagedacht om te vernoemen, maar we konden niets vinden wat we mooi vonden afgeleid van Cornelia, dus hebben we het niet gedaan.
Gast- Gast
Tuinstoel schreef:Heette je oom ook J.annem.an of hebben jullie Jan aangepast?
Mijn oom heette Jan maar mijn oma had als koosnaam J.anneman en zo is hij eigenlijk.zijn hele leven genoemd. Dat vonden wij ook wel een leuke gedachte, dat het eigenlijk een koosnaam is.
Gast- Gast
Mijn zoontje heeft een roepnaam een een tweede (doop-) naam. Zijn roepnaam staat op zichzelf, dus niet vernoemd, zijn 2e naam is afgeleid van mijn mans naam (dezelfde letters, andere volgorde ).
Gast- Gast
Mooie gedachte, maar niks voor ons. Onze kinderen hebben dus hun eigen naam, zonder vernoemingen.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10
PapillonRose schreef:Dat was hier ook wel een beetje het geval Ok, niet helemaal, maar voor een deel ook weer wel. Ze hebben wel allemaal een betekenis die ik zelf ergens aan link, maar niet in de zin van vernoemd zijn naar iemand.Supertalentje schreef:Ik kan er niks aan doen, maar ik vind tweede en volgende namen altijd een beetje raar als daar geen betekenis achter zitten. Alsof je niet kon kiezen zeg maar...
Wat ik me trouwens wel bedacht laatst, nu moet een eventuele volgende van mij ook meer dan 1 naam krijgen. Anders staat 't zo 'zielig' vergeleken met A. Dus tegen de tijd dat ik in de toekomst zwanger zou mogen blijken, staat me weer wat te doen op het gebied van namen bedenken
Hier bij de 1e zijn het vooral 3 namen om de, vinden wij, mooie betekenissen. Ook deels omdat we niet konden kiezen want ik wilde S.ophie en man M.yrthe. Ze heet M.yrthe S.ophie C.elisa
Haar namen betekenen: Symbool van liefde en vruchtbaarheid, Wijsheid en Geluk.
Dat is alles wat ze haar willen meegeven in haar leven dus vonden het wel mooi passen.
Dochter 2 kon natuurlijk niet maar 1 naam krijgen. Ik was voor C.harlotte, mijn man wilde O.livia. Samen hadden we toen we net samen waren besloten onze dochter M.andy te noemen, naar 'ons' liedje waarop onze 1e zoen was. Uiteindelijk kwamen op een buitenlandse geboortekaartjessite uit en zagen we Ilyena staan. Ik hou niet zo van namen op een -a eindigd ( nou ja, niet veel:)). We hebben er I.lyen van gemaakt en de Y dan niet uitgesproken omdat je anders Ie-Lie_Jen krijgt. Vond ik niet zo mooi. Ook hebben we een accent grave op e staan voor de uitspraak te verduidelijken. Nu heet ze I.lyen O.livia M.andy C.harlotte
Onze zoon is de minstbedeelde qua namen, hij heeft er 2. De kinderen hadden toen nog mijn achternaam en dat was Van E. Toen we wisten dat het O.livier zou worden ( vonden wij gewoon de mooiste naam, iedereen vroeg of we hem hadden vernoemd naar zijn zus, ja dus, maar dus niet expres) Kreeg je als initialen O.V.E. Daar hebben we een L. voorgeplakt van L.ucas en kreeg hij dus de initialen L.O.V.E. . Inmiddels heeft hij er niets meer aan haha, want zijn achternaam is veranderd. Maar ik blijf het een mooie gedachten vinden en zijn namen vind ik nog steeds heel leuk:)
Baby krijgt ook meerdere namen. Jongensroepnaam en 2e naam zijn we al uit, we speculeren nog of / en welke 3e naam we evt toevoegen. Meisjesnaam zijn we nog volop in onderhandeling ... We kunnen gewoon niet kiezen. Voor evt de klassiekere versie heb ik al een 2e en 3e naam klaarliggen. Voor de andere versie ietwat modernere versie weet ik het echt niet.
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
LMCurious schreef:SarahKey schreef:Siem is wel vernoemd. Naar beide opa's.
Siem heet officieel ook anders dan zijn roepnaam. Siem is afgeleid van Simon.
Ik vond vernoemen belangrijk. Mijn vader is overleden dus of Siem nu een jongen of meisje zou worden, vernoemd zou hij worden.
voor welke naam zou je gekozen hebben als het een meisje was geweest....hoezo nieuwsgierig!
Mijn vader heette Gerrit-Jan. Een meisje zouden we Janne genoemd hebben (Gerjanne Jenny Anouk)
Siem heeft nu Gerrit-Jan als tweede naam.
(ben ook altijd nieuwsgierig hoe een kindje geheten zou hebben als het van het andere geslacht zou zijn )
Laatst aangepast door SarahKey op zo 25 maa 2012 - 2:42; in totaal 1 keer bewerkt
Maura schreef:Wat ik in mijn post was vergeten te zeggen is dat S.iem nog aardig dichtbij zijn echte roepnaam ligt. Dat is weleens anders. Vind S.iem trouwens ook een erg mooie naam.
Dank je wel!
Ik snap helemaal wat je bedoeld. Gisteren een geboorte kaartje gezien, nou kon er niets van wijs worden. Zal even andere namen gebruiken als voorbeeld: Kind werd Koen Alexander genoemd als geboortenamen en Bas als roepnaam. Nou dacht echt, doe dan Bas Koen Alexander ofzo.
H. heeft als tweede naam de naam van mijn zus.
A. heeft als tweede naam de naam van mijn man zijn opa. Deze naam heeft mijn man zelf ook als tweede naam en is ook weer deels de naam van mijn andere zusje.
A. heeft als tweede naam de naam van mijn man zijn opa. Deze naam heeft mijn man zelf ook als tweede naam en is ook weer deels de naam van mijn andere zusje.
Gast- Gast
Al onze kinderen zijn vernoemd. Naar alle opa's en oma's. De oudste vond ik erg fijn dat het een dochter was, mijn moeder lag op sterven, en ik vind het wel heel fijn dat ik haar kon vernoemen en ze dit nog net heeft meegekregen.
De namen zijn niet direct te herkennen in de roepnaam, maar wel in de doopnamen, en de roepnamen hebben we daar een beetje passend bijgekozen.
De namen zijn niet direct te herkennen in de roepnaam, maar wel in de doopnamen, en de roepnamen hebben we daar een beetje passend bijgekozen.
Gast- Gast
Onze zoon is vernoemd. Zijn eerste naam is geen vernoeming (al vragen wel veel mensen dat, en iedereen gaat er automatisch vanuit dat we de naam afkorten in het dagelijks gebruik, maar dat is niet zo). Zijn 2e en 3e naam zijn vernoemingen naar zijn opa's (onze vaders).
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Nee ik vind dat echt heel ouderwets. Mijn kinderen krijgen een 'nieuwe' naam en niet vernoemd naar een oma ofzo die ze wellicht niet eens gekend hebben.
Edit: naar een overleden broer of zus vind ik wel weer anders dan naar je ouders/opa/oma. Die gedachte vind ik wel mooi.
Edit: naar een overleden broer of zus vind ik wel weer anders dan naar je ouders/opa/oma. Die gedachte vind ik wel mooi.
Gast- Gast
Wij willen waarschijnlijk wel zijn moeder gaan vernoemen vinden we beiden een leuke naam. Nu wil ik mijn moeder dan ook graag vernoemen maar die naam vind ik niet zo. Nu is het zo dat de meisjes naam en de naam van zijn moeder beginnen met twee van de drie letters van mijn moeders naam. Dus misschien word het dan ooit vernoemen en dan zijn moeder letterlijk en mijn moeder via de initialen.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Onze zoon is vernoemd naar zijn beide opa´s
Hij heeft dus om precies te zijn 3 namen. Zijn eigen naam en dan de naam van mijn vriend zijn vader en dan de naam van mijn eigen vader.
Mijn eigen vader is in 2005 overleden en ik en mijn vriend hebben tijdens mijn zwangerschap dit zo besloten, van te voren heb ik nooit echt geweten of ik mijn kindje eventueel zou willen vernoemen maar gaandeweg de zwangerschap werden wij steeds zekerder van onze zaak om onze zoon te vernoemen.
Hij heeft dus om precies te zijn 3 namen. Zijn eigen naam en dan de naam van mijn vriend zijn vader en dan de naam van mijn eigen vader.
Mijn eigen vader is in 2005 overleden en ik en mijn vriend hebben tijdens mijn zwangerschap dit zo besloten, van te voren heb ik nooit echt geweten of ik mijn kindje eventueel zou willen vernoemen maar gaandeweg de zwangerschap werden wij steeds zekerder van onze zaak om onze zoon te vernoemen.
Aggi- Prater
- Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Ik ben vernoemd naar mijn oma's mijn vriend is vernoemd naar zijn opa's die beide Jan heette en zijn vader.
Wij willen zelf in de toekomst ook vernoemen, niet omdat we gelovig zijn maar omdat we het een mooie gedachte vinden. Wel eerst een roepnaam en daarna de twee vernoemingen.
De opa's zal dan iets van Jan-F.rits worden of Frederik. Mochten we twee dochters krijgen dan wordt het iets van Janne/Janna- Frederieke. Voor de oma's is het wat lastiger. Mijn moeder heet Adr.i en ze heeft zelf een hekel aan die naam omdat het een beetje een mannen naam is. Zij is vernoemt naar haar vader en mijn broer ook naar onze opa, dus dan zou ik ons kindje ook naar mijn broer vernoemen. Voor een jongen wordt het dan Adriaan, voor een meisje geen idee. Mijn schoonmoeder heet Ingrid, prima voor een meisje, voor een jongen ook nog geen idee haha.
Wij willen zelf in de toekomst ook vernoemen, niet omdat we gelovig zijn maar omdat we het een mooie gedachte vinden. Wel eerst een roepnaam en daarna de twee vernoemingen.
De opa's zal dan iets van Jan-F.rits worden of Frederik. Mochten we twee dochters krijgen dan wordt het iets van Janne/Janna- Frederieke. Voor de oma's is het wat lastiger. Mijn moeder heet Adr.i en ze heeft zelf een hekel aan die naam omdat het een beetje een mannen naam is. Zij is vernoemt naar haar vader en mijn broer ook naar onze opa, dus dan zou ik ons kindje ook naar mijn broer vernoemen. Voor een jongen wordt het dan Adriaan, voor een meisje geen idee. Mijn schoonmoeder heet Ingrid, prima voor een meisje, voor een jongen ook nog geen idee haha.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Ik ben zelf venoemd naar mijn beide oma's in 1 naam. Onze dochter wordt ook vernoemd naar haar beide oma's, maar dan wel in 2 namen. We willen dit graag, vinden het bijzonder. We hebben overigens wel van beide oma's de eerste naam voluit gepakt en daar een vernoeming van gemaakt die meer van deze tijd is. Ze heeft dus 3 moderne namen. Haar roepnaam is gewoon de naam die wij het allerleukst vinden .
Sophiee- Prater
- Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11
Overigens wilde ik mijn moeder bedanken voor de jaren die ze voor me heeft gezorgd, en mijn vriend zijn moeder dus ook (al had het voor hem niet gehoeven), en zijn ze ontzettend trots dat ze een verbastering van hun namen draagt. Het is een ontzettend hippe naam geworden, dus ze loopt er niet mee voor paal. Ze heet geen Agatha, Johanna of Bertha ofzo.
Gast- Gast
Parel schreef:Overigens wilde ik mijn moeder bedanken voor de jaren die ze voor me heeft gezorgd, en mijn vriend zijn moeder dus ook (al had het voor hem niet gehoeven), en zijn ze ontzettend trots dat ze een verbastering van hun namen draagt. Het is een ontzettend hippe naam geworden, dus ze loopt er niet mee voor paal. Ze heet geen Agatha Johanna of Bertha ofzo.
Dit is B's 3e naam...
Je wil toch nie zeggen dat ze voor paal loopt he
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Helemaal mee eens. Hier ook ene bedankje voor alles wat ze voor ons gedaan hebben al die jaren!Parel schreef:Overigens wilde ik mijn moeder bedanken voor de jaren die ze voor me heeft gezorgd, en mijn vriend zijn moeder dus ook (al had het voor hem niet gehoeven), en zijn ze ontzettend trots dat ze een verbastering van hun namen draagt. Het is een ontzettend hippe naam geworden, dus ze loopt er niet mee voor paal. Ze heet geen Agatha, Johanna of Bertha ofzo.
Enne...
Zeker een hele mooie en hippe naam
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Je kind vernoemen naar jezelf
» 2 kinderen naar bed
» 'Kinderen die naar creche gaan zijn socialer'
» Naar verjaardagen met kinderen