Kinderen vernoemen naar grootouders?
+29
Floor
Thunder
Viva
Supertalentje
PapillonRose
Tiara
Flip Fluitketel
Blond
Lilou
Makamba
-Ieniemienie-
Aagje!
Slakje
Pien
Lejow
slaatje
LMCurious
Marin
Caramba
Roodkapje
Twellie
Bruintje Beer
Printje
Puggle
Star007
Dora
SarahKey
Annie24
kwak
33 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Kinderen vernoemen naar grootouders?
Puggle schreef:Wij willen ons meisje een tweede naam geven afgeleid van mijn overleden schoonvader. Alleen weten we niet echt hoe. Hij heet namelijk p.eter alleen ons nichtje heeft als tweede naam al p.etra. En verder kun je niks met p.eter. Erg lastig dus.
ik vind dat petty, of petri/petry ook kan hoor! moet je wel ook leuk vinden natuurlijk.
ot, wij hebben de kinderen wel vernoemd. Verschillende redenen. Ik vind een vernoeming toch een eer. Je vernoemd iemand niet zomaar vind ik. En het geeft iets mee aan je kind vind ik. Ik wilde een dochter altijd vernoemen naar mijn overleden oma, en omdat ik het raar vind het ene kind wel 2 namen te geven en het andere niet, is Joris voor het geval dat we daarna dus een meisje zouden krijgen ook vernoemd. Hierin heeft Dave gekozen om naar zijn vader te vernoemen. (Toevallig ook Peter.)
Milou is vernoemd naar mijn oma, ze heette Dora (vond ze zelf niet mooi en noemde zichzelf dus Dorien) en wij hebben er Dorine van gemaakt. Als Milou ook een jongen was geweest had ik waarschijnlijk vernoemd naar de 'werknaam' die we hadden voor ik mijn eerste mk kreeg. Omdat die mk uiteindelijk heel veel goeds heeft gebracht.
Verder geloof ik toch wel dat een naam ook bepaalde lading met zich meedraagt, en dat het iemand mede vormt. Dus daarin hoop ik dat de naam de positieve dingen van degene waarna ze vernoemd zijn meebrengt.
Edit: ben trouwens wel blij dat mijn ouders heel relaxed zijn met vernoemingen etc. Denk dat mijn vader het best leuk had gevonden ook vernoemd te zijn, maar hij vind het niet erg dat het niet zo is zeg maar. En hij begrijpt de keuze dat ik een meisje zou vernoemen en Dave een jongen, dus dat scheelt ook.
Laatst aangepast door LMCurious op vr 23 maa 2012 - 20:13; in totaal 1 keer bewerkt
LMCurious- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
SarahKey schreef:Siem is wel vernoemd. Naar beide opa's.
Siem heet officieel ook anders dan zijn roepnaam. Siem is afgeleid van Simon.
Ik vond vernoemen belangrijk. Mijn vader is overleden dus of Siem nu een jongen of meisje zou worden, vernoemd zou hij worden.
voor welke naam zou je gekozen hebben als het een meisje was geweest....hoezo nieuwsgierig!
LMCurious- Prater
Wij zijn ook niet gelovig, maar gaan wel vernoemen. Als het een jongetje wordt krijgt hij als tweede naam de naam van M. zijn overleden vader en als derde naam de naam van mijn overleden tweede vader. Die heet Bob. Als het een meisje word, krijgt ze als tweede naam Bobbie. De naam van m. zijn vader is niet te verwerken in een meisjesnaam.
slaatje- Kletskop
- Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Bij ons was t simpel. Mijn schoonmoeder is overleden en we wilden graag naar haar vernoemen. Ze heette antonia (en dan een kortere roepnaam), schoonvader heette antonius (ook met kortere roepnaam). Mijn vaders doopnaam is johannes en die van mijn moeder johanna.
Dus hebben we haar B. Antonia Johanna genoemd, en hebben we iedereen gehad.
Mijn vriend heeft als tweede naam ook anton trouwens.
De enige die nu dus niet vernoemd is ben ikkie
Dus hebben we haar B. Antonia Johanna genoemd, en hebben we iedereen gehad.
Mijn vriend heeft als tweede naam ook anton trouwens.
De enige die nu dus niet vernoemd is ben ikkie
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Onze dochter is vernoemd naar mijn overleden zus. Naar ouders/grootouders zou ik alleen vernoemen mocht er 1 overleden zijn.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Wij hebben Louise genoemd naar haar overgrootvader langs de papa's kant. Hij was een heel gerespecteerd en liefhebbend man, die helaas is overleden op vrij jonge leeftijd. Hij betekende veel voor de familie van mijn vriend. Toen ze de naam van ons dochtertje hoorden waren ze best wat aangedaan.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Wij hebben niet vernoemd.... ik ben daar persoonlijk niet zo van
Aagje!- Kletskop
- Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11
Pien schreef:Onze dochter is vernoemd naar mijn overleden zus. Naar ouders/grootouders zou ik alleen vernoemen mocht er 1 overleden zijn.
waarom alleen als ze overleden zijn?
LMCurious- Prater
freakielief schreef:Wordt het dan X.X. Jr.? Of draai je gewoon de twee X-en om?Marin schreef:De namen van mijn vader en vriend's vader zijn samen de (dubbele) naam van m'n vriend zelf. Toevallig! Dus we gaan zeker vernoemen!
Nee gewoon een zelfgekozen eerste naam en dan beide namen van de opa's wat dan tegelijkertijd samen de naam van m'n vriend is.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ja onze dochter is vernoemd naar mn schoonvader (overleden) en onze zoon naar mijn vader.
Laatst aangepast door -Ieniemienie- op vr 23 maa 2012 - 21:05; in totaal 1 keer bewerkt
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Pippa schreef:Tuinstoel schreef:Beide kinderen zijn bij ons vernoemd naar de grootouders, twee keer letterlijk, één keer met een kleine aanpassing.
Ik zit mijn hoofd echt te breken over wie jij bent
+1
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Wij hebben niet vernoemd naar de grootouders! We hebben daar ook eigenlijk nooit aan gedacht. Door mijn tweede naam zijn we op haar voornaam gekomen.
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Wij zouden in elk geval een eerste dochter graag naar mijn schoonmoeder en een eerste zoon naar mijn schoonvader willen vernoemen in de tweede voornaam.
Mijn vriend is enig kind, ik weet zeker dat zijn ouders het helemaal geweldig vinden als ze opa en oma zouden worden en het zijn beide bijzondere mensen die heel vaak voor ons klaar staan.
Mijn vriend is enig kind, ik weet zeker dat zijn ouders het helemaal geweldig vinden als ze opa en oma zouden worden en het zijn beide bijzondere mensen die heel vaak voor ons klaar staan.
Laatst aangepast door Lilou op zo 1 sep 2013 - 2:06; in totaal 1 keer bewerkt
Lilou- Fluisteraar
- Aantal berichten : 178
Punten : 200
Registratiedatum : 23-11-10
Makamba schreef:Pippa schreef:Tuinstoel schreef:Beide kinderen zijn bij ons vernoemd naar de grootouders, twee keer letterlijk, één keer met een kleine aanpassing.
Ik zit mijn hoofd echt te breken over wie jij bent
+1
+1
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Ja dat is wel leuk.Marin schreef:Nee gewoon een zelfgekozen eerste naam en dan beide namen van de opa's wat dan tegelijkertijd samen de naam van m'n vriend is.
Gast- Gast
Ik zou wel proberen te vernoemen. Maar dan zou ik niet alleen kijken naar de namen van de grootouders, maar ook naar geslachtsnamen, namen die al langer voorkomen in de familie. Dat lijkt me wel mooi.
Gast- Gast
Nee hier niet gedaan en bij een eventuele 2e ook niet van plan.
Gast- Gast
Onze jongens zijn in de doopnaam vermoend naar mijn vader en schoonvader. Naam van schoonvader was lastig, maar dankzij Papillonrose is het gelukt, die kwam met de naam die nu de doopnaam is van J.
Voornamen hebben we niet in vernoemd.
Voornamen hebben we niet in vernoemd.
Gast- Gast
Ik zou heel graag voor een eventuele toekomstige dochter als tweede naam Frederique geven. Dat is ook de tweede naam van mijn moeder.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
De 2e naam van Y. Is een vernoeming naar de naam van mijn overleden schoonmoeder. Als de 2e een jongen is gebeurd het nogmaals, de 2e naam zal de naam van mijn schoonvader zijn.
Gast- Gast
S. zijn tweede naam is de naam van mijn vader. Als we ooit nog een meisje zouden krijgen krijgt ze de namen van mijn moeder en schoonmoeder achter haar naam geplakt en als het een jongen krijgt hij de verbouwde versie van de naam van mijn moeder. Van de naam van mijn schoonmoeder valt geen jongensnaam van te maken
Gast- Gast
J. haar 2e en 3e naam zijn vermoemd naar mijn moeder en schoonmoeder. Ik vind het een mooie gedachte dat ze vernoemd is naar haar oma's daar hoeven ze niet perse voor overleden te zijn naar mijn idee. Mochten wij ooit een 2e krijgen dan wordt hij/zij vernoemd in zijn/haar 2e en 3e naam naar beide opa's.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Onze dochter is niet vernoemd, ik ben daar niet zo van. Ze heeft wel een 2e naam, eentje die wij zelf erg mooi vinden.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Ik heb niemand vernoemd in de vele namen van A. omdat ik dat niet zo leuk vind. Het idee erachter wel hoor, vind het best een mooie gedachte om je kindje naar iemand te vernoemen. Maar ik vond andere namen erg mooi en wilde die graag geven. Plus dat het me ook lastig lijkt om te kiezen bij het vernoemen. Vernoem je bijvoorbeeld naar de ene oma, dan vind ik het een beetje jammer voor de andere oma als zij dan niet vernoemd zou worden. En voor je het weet zit je met een keuzedilemma. En de namen moeten ook maar net je smaak zijn, of daaraan zijn aan te passen.
Wat dan weer wel zo is, is dat A. haar officiële eerste naam de lievelingsbloem van mijn moeder is. Dat vind ik ook een mooie gedachte, al heb ik de naam niet om die reden gekozen, ik vond het gewoon een prachtige naam.
Wat dan weer wel zo is, is dat A. haar officiële eerste naam de lievelingsbloem van mijn moeder is. Dat vind ik ook een mooie gedachte, al heb ik de naam niet om die reden gekozen, ik vond het gewoon een prachtige naam.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Je kind vernoemen naar jezelf
» 2 kinderen naar bed
» 'Kinderen die naar creche gaan zijn socialer'
» Naar verjaardagen met kinderen
» Alleen met 2 kinderen, naar bed brengen
» 2 kinderen naar bed