Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Fles niet leeg drinken

+7
Lejow
liesje
_Lana_
Happydobby
SarahKey
Poisongirl
Clapperdie
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Fles niet leeg drinken Empty Fles niet leeg drinken

Bericht  Clapperdie do 22 maa 2012 - 20:52

Hallo meiden,

Onze zoon is nu 1,5 week oud en krijgt 120 cc per voeding aangeboden. De 1e dag ging dit goed en dronk hij zijn flessen goed leeg. Alleen sinds gister drinkt hij nog maar 60 a 80 cc per voeding en daar doet hij heel langzaam over.

Omdat we na 3 á 4 uur een voeding gaven zijn we nu gaan wachten tot hij zelf kwam maar ook nu is er met moeite 60 cc in.

Vanaf wanneer moeten we ons zorgen gaan maken? En heeft iemand misschien een tip?
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Fles niet leeg drinken Empty Re: Fles niet leeg drinken

Bericht  Gast do 22 maa 2012 - 20:54

Ik heb wel ideeën, maar ik zou gewoon even je verloskundige bellen voor advies.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fles niet leeg drinken Empty Re: Fles niet leeg drinken

Bericht  Poisongirl do 22 maa 2012 - 20:59

Bij ons zei de vk dat J. maximaal 1 fles aan voeding mocht laten staan zolang hij 6 flessen per dag had. dus dan zou jouw zoon 120cc per dag mogen laten staan. Maar als ik dit zo lees zou hij dus veel meer leten staand op een dag. Zou idd de VK bellen of het cb voor advies.
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fles niet leeg drinken Empty Re: Fles niet leeg drinken

Bericht  SarahKey do 22 maa 2012 - 21:14

Ik zou het nog even aankijken. Misschien is het een regeldag op 120 is voor hem teveel.

Siem drinkt nu 100/110 en laat ook vaak wat staan. Maar hij groeit er goed op en er zijn verder geen klachten. (Heb het wel aangekaart twee weken terug bij de kinderarts maar hij zit mooi gemiddeld qua cc's, en iets staan is niet erg en volgens haar drinkt hij wat hij nodig heeft. )
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Fles niet leeg drinken Empty Re: Fles niet leeg drinken

Bericht  Happydobby do 22 maa 2012 - 21:33

Ik vind 120 cc wel veel voor een baby van nog geen 2 weken. Ik zou de vk/cb bellen voor advies.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fles niet leeg drinken Empty Re: Fles niet leeg drinken

Bericht  _Lana_ do 22 maa 2012 - 21:37

Happydobby schreef:Ik vind 120 cc wel veel voor een baby van nog geen 2 weken. Ik zou de vk/cb bellen voor advies.

Hier ben ik het wel mee eens. Al heb ik geen idee wat mijn kleintjes binnen krijgen, omdat ik borstvoeding geef. Volgens mij nemen die kleintjes echt wel wat ze nodig hebben. Plast en poept hij wel goed? Dan zit het vast wel goed. Voor een ander kan ik het heel goed vertellen ;-), maar ik zou gewoon het CB even bellen, want ik kan me voorstellen dat het je niet lekker zit.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fles niet leeg drinken Empty Re: Fles niet leeg drinken

Bericht  liesje do 22 maa 2012 - 21:38

zou even de vk bellen. is ie verder niet ziekjes en heeft ie energie genoeg. bij ons was ons knulletje teveel afgevallen en had dus geen energie meer om genoeg te drinken.
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Fles niet leeg drinken Empty Re: Fles niet leeg drinken

Bericht  SarahKey do 22 maa 2012 - 22:51

Happydobby schreef:Ik vind 120 cc wel veel voor een baby van nog geen 2 weken. Ik zou de vk/cb bellen voor advies.

Vind ik ook, maar goed het ene kindje heeft meer honger als het andere.
Toen ik met Siem bij het cb was om te wegen, Siem was 2 weken, was er een kindje van precies dezelfde datum en hij dronk al 130.
Kwam Siem toen aan met 50 cc.

De kraamverzorgster rekende 10 cc per dag. Dus op dag 1 10 cc en bij 10 dagen 100 cc en dan moest je 'wachten' tot je bij het cb was geweest.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Fles niet leeg drinken Empty Re: Fles niet leeg drinken

Bericht  Lejow do 22 maa 2012 - 22:55

B. drinkt 70 cc per fles :P
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Fles niet leeg drinken Empty Re: Fles niet leeg drinken

Bericht  Gast do 22 maa 2012 - 22:56

Happydobby schreef:Ik vind 120 cc wel veel voor een baby van nog geen 2 weken. Ik zou de vk/cb bellen voor advies.

Ieder kindje heeft weer een andere behoefte.. En volgens mij was het zoontje van Clapperdie ook best groot bij de geboorte.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fles niet leeg drinken Empty Re: Fles niet leeg drinken

Bericht  Lejow do 22 maa 2012 - 23:04

Dit vind ik weer dezelfde soort reacties als in mijn topic over Laxo kwamen.
Haar kindje krijgt 120, dat zal ze vast niet zelf verzonnen hebben, dus neem ik aan dat je er van uit kunt gaan dat het goed is.
Dus commentaar leveren dat het veel is, lijkt me nergens voor nodig eigenlijk.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Fles niet leeg drinken Empty Re: Fles niet leeg drinken

Bericht  Happydobby do 22 maa 2012 - 23:05

Laurientje85 schreef:
Happydobby schreef:Ik vind 120 cc wel veel voor een baby van nog geen 2 weken. Ik zou de vk/cb bellen voor advies.

Ieder kindje heeft weer een andere behoefte.. En volgens mij was het zoontje van Clapperdie ook best groot bij de geboorte.

Ja maar het maagje is nog klein en dat kan je aan de buitenkant niet zien.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fles niet leeg drinken Empty Re: Fles niet leeg drinken

Bericht  Gast do 22 maa 2012 - 23:16

Lejow schreef:Dit vind ik weer dezelfde soort reacties als in mijn topic over Laxo kwamen.
Haar kindje krijgt 120, dat zal ze vast niet zelf verzonnen hebben, dus neem ik aan dat je er van uit kunt gaan dat het goed is.
Dus commentaar leveren dat het veel is, lijkt me nergens voor nodig eigenlijk.

Mensen mogen toch wel hun eigen ervaringen vertellen?
Feit is dat je hier niet praat met deskundigen maar wel mensen met allemaal een eigen ervaring. Clapperdie in dit geval weet ook wel dat ze als ze echt wil weten wat ze moet doen ze even een deskundige moet bellen, hier geven mensen hun mening en een advies wat zij denken dat juist is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fles niet leeg drinken Empty Re: Fles niet leeg drinken

Bericht  Gast vr 23 maa 2012 - 0:13

En als je hem wat vaker kleine voedingen aan zou bieden. Helpt dat niet? De maag is net zo groot als je vuist, zijn maagje is dus net zo groot als zijn vuistje, heel klein dus. Het kan dus heel goed zijn dat hij eigenlijk nog geen 120cc in één keer op kan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fles niet leeg drinken Empty Re: Fles niet leeg drinken

Bericht  Tania vr 23 maa 2012 - 0:20

Hoe zwaar is je kindje? Er wordt uitgegaan van 150ml. per kilo gewicht en dat is gemiddeld, het ene kindje zal wat meer drinken en het andere kindje wat minder. Dus 7 keer 120 ml. hoef hij niet per se op te drinken.
Ik zou me niet zo snel zorgen maken hoor, hier ook een dame die de ene dag haar flesjes leeg drinkt en de andere dag steeds de helft of een kwart laat staan. Maar voor de zekerheid kun je altijd even de verloskundige of het cb bellen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fles niet leeg drinken Empty Re: Fles niet leeg drinken

Bericht  Supertalentje vr 23 maa 2012 - 2:33

Mijn zoon kwam met 10 dagen thuis en dronk ook maar 90cc per keer. Niet eens iedere zoveel uur want ik gaf de fv op verzoek.
Ik ben trouw vanaf het begin 2 keer per week gaan wegen bij het CB, zo kon ik goed in de gaten houden of hij aankwam.

Als je echt bezorgd bent zou ik hem na laten kijken door de HA en anders zou ik op zijn behoefte inspelen (= dus laten eten wanneer en hoeveel hij wil)

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fles niet leeg drinken Empty Re: Fles niet leeg drinken

Bericht  Supertalentje vr 23 maa 2012 - 2:40

Lejow schreef:Dit vind ik weer dezelfde soort reacties als in mijn topic over Laxo kwamen.
Haar kindje krijgt 120, dat zal ze vast niet zelf verzonnen hebben, dus neem ik aan dat je er van uit kunt gaan dat het goed is.
Dus commentaar leveren dat het veel is, lijkt me nergens voor nodig eigenlijk.

Ik heb jouw topic niet gelezen, maar ik vind deze reactie nergens op slaan. Er vanuit gaan dat wat wel goed is? Ik zou het een geruststelling vinden dan andere kindjes met anderhalve week niet zoveel dronken.
Ik heb net op mn Nutrilon-pak gekeken en daar staat 120cc op tussen de 4 en 4,5 kilo, ik neem aan dat het daar vandaan komt of van een andere rekensom. Helaas zijn kinderen geen gemiddelden of rekensommen.

Ik vind het juist goed dat mensen hier iets verder denken ipv alleen suggesties zouden aandragen hoe die 120cc erin te proppen.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fles niet leeg drinken Empty Re: Fles niet leeg drinken

Bericht  Twellie vr 23 maa 2012 - 2:42

Ik maak me persoonlijk nooit zo druk om hoeveelheden, mijn oudste dochter dronk ook altijd heel weinig, met een half jaar zat ze nog maar op ruim een halve liter (600 cc af en toe 700 cc) op een dag. Ze groeide ervan als kool, ze was (en is) altijd heel lang voor haar leeftijd. Je kunt altijd voor de zekerheid even bellen, maar ik denk dat die 120 cc gewoon een uitschieter was, want dat is nogal een hoeveelheid voor zo'n kleintje :P .
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Fles niet leeg drinken Empty Re: Fles niet leeg drinken

Bericht  Twellie vr 23 maa 2012 - 2:44

Lejow: het is gewoon meedenken, geen kritiek...
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Fles niet leeg drinken Empty Re: Fles niet leeg drinken

Bericht  Clapperdie vr 23 maa 2012 - 5:40

Thanks voor het meedenken meiden, het geeft me een gerust gevoel dat er meer kleintjes zijn die minder cc drinken.

Vanmiddag zijn we toch maar even naar het inloopspreekuur van het CB geweest. T.ies is niet afgevallen maar ook nog niet aangekomen. We hebben nu een goede manier gekregen van het vasthouden van de fles (hoger als dat wij deden) en we gaan nu iets vaker een fles aanbieden. Zo krijgt hij per keer iets minder binnen maar wel vaker per dag.

Dinsdag gaan we weer om te wegen en tot dan houden we bij hoeveel hij binnen krijgt op een dag.

Verder is hij gewoon alert, mooi van kleur en ze maakt zich gelukkig geen zorgen.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Fles niet leeg drinken Empty Re: Fles niet leeg drinken

Bericht  Twellie vr 23 maa 2012 - 8:08

Clapperdie schreef:Thanks voor het meedenken meiden, het geeft me een gerust gevoel dat er meer kleintjes zijn die minder cc drinken.

Vanmiddag zijn we toch maar even naar het inloopspreekuur van het CB geweest. T.ies is niet afgevallen maar ook nog niet aangekomen. We hebben nu een goede manier gekregen van het vasthouden van de fles (hoger als dat wij deden) en we gaan nu iets vaker een fles aanbieden. Zo krijgt hij per keer iets minder binnen maar wel vaker per dag.

Dinsdag gaan we weer om te wegen en tot dan houden we bij hoeveel hij binnen krijgt op een dag.

Verder is hij gewoon alert, mooi van kleur en ze maakt zich gelukkig geen zorgen.

Jouw zoon is toch ook aardig zwaar of niet? Mijn beide dochters waren ook zwaar bij de geboorte en de kraamverzorgster vertelde me dat zwaardere kindjes er langer over doen om weer op het geboortegewicht te komen, sowieso vaak langer dan de kraamweek. Mijn jongste zat volgens mij met 2 a 3 weken weer op haar geboortegewicht en daarna vlogen de kilo's eraan, terwijl ze ook niet veel drinkt in cc's hoor.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Fles niet leeg drinken Empty Re: Fles niet leeg drinken

Bericht  Clapperdie vr 23 maa 2012 - 21:35

Tuinstoel schreef:
Clapperdie schreef:Thanks voor het meedenken meiden, het geeft me een gerust gevoel dat er meer kleintjes zijn die minder cc drinken.

Vanmiddag zijn we toch maar even naar het inloopspreekuur van het CB geweest. T.ies is niet afgevallen maar ook nog niet aangekomen. We hebben nu een goede manier gekregen van het vasthouden van de fles (hoger als dat wij deden) en we gaan nu iets vaker een fles aanbieden. Zo krijgt hij per keer iets minder binnen maar wel vaker per dag.

Dinsdag gaan we weer om te wegen en tot dan houden we bij hoeveel hij binnen krijgt op een dag.

Verder is hij gewoon alert, mooi van kleur en ze maakt zich gelukkig geen zorgen.

Jouw zoon is toch ook aardig zwaar of niet? Mijn beide dochters waren ook zwaar bij de geboorte en de kraamverzorgster vertelde me dat zwaardere kindjes er langer over doen om weer op het geboortegewicht te komen, sowieso vaak langer dan de kraamweek. Mijn jongste zat volgens mij met 2 a 3 weken weer op haar geboortegewicht en daarna vlogen de kilo's eraan, terwijl ze ook niet veel drinkt in cc's hoor.

Hij woog bij de geboort 4310 gram. Nu zit hij op 4080. Er staat maximaal 3 weken voor dat hij weer op zijn geboortegewicht moet zitten dus we hebben nog even. Hij drinkt nu 120 cc in 2x. 60 cc en na 30-45 min weer 60 cc. En dan wachten we tot hij weer komt. Ben benieuwd als we hem dinsdag weer gaan wegen.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Fles niet leeg drinken Empty Re: Fles niet leeg drinken

Bericht  Gast vr 23 maa 2012 - 21:46

clapperdie, heb je toevallig aan het infuus gelegen in het ziekenhuis?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fles niet leeg drinken Empty Re: Fles niet leeg drinken

Bericht  SparklingEyes vr 23 maa 2012 - 22:32

Supertalentje schreef:
Lejow schreef:Dit vind ik weer dezelfde soort reacties als in mijn topic over Laxo kwamen.
Haar kindje krijgt 120, dat zal ze vast niet zelf verzonnen hebben, dus neem ik aan dat je er van uit kunt gaan dat het goed is.
Dus commentaar leveren dat het veel is, lijkt me nergens voor nodig eigenlijk.

Ik heb jouw topic niet gelezen, maar ik vind deze reactie nergens op slaan. Er vanuit gaan dat wat wel goed is? Ik zou het een geruststelling vinden dan andere kindjes met anderhalve week niet zoveel dronken.
Ik heb net op mn Nutrilon-pak gekeken en daar staat 120cc op tussen de 4 en 4,5 kilo, ik neem aan dat het daar vandaan komt of van een andere rekensom. Helaas zijn kinderen geen gemiddelden of rekensommen.

Ik vind het juist goed dat mensen hier iets verder denken ipv alleen suggesties zouden aandragen hoe die 120cc erin te proppen.

Kijk hier gaat het dus mis. Want...ik kreeg op het cb idd de rekensom van per kilo lichaamsgewicht 150ml en dat is echt veeel minder dan wat op de verpakking staat.

Je moet nar je kindje zelf kijken... Als je ziet dat hij goed plast en poept en levendig is, zou ik het een dagje aankijken.. En dan kun je alsof het cb bellen..

To, succes ermee!
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Fles niet leeg drinken Empty Re: Fles niet leeg drinken

Bericht  Clapperdie vr 23 maa 2012 - 22:36

Rejoy. schreef:clapperdie, heb je toevallig aan het infuus gelegen in het ziekenhuis?

Uhm ja maar ik geef flesvoeding.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Fles niet leeg drinken Empty Re: Fles niet leeg drinken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum