Vriendschappen
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Vriendschappen
Ik ben iemand die moeilijk vriendschappen kan onderhouden. Ik focus me vaak op 1 persoon, en vergeet daarbij de rest. Gelukkig heb ik wel een aantal mensen om me heen die dit wel begrijpen en het accepteren. Maar er zijn ook genoeg mensen die me daarom zat zijn Aangezien ik zo weer vertrokken kan zijn na een tijdje intensief contact.
Meer mensen hier last van? Of gaat het jou wel makkelijk af?
Gast- Gast
Re: Vriendschappen
Dolcis_ schreef:Ik ben iemand die moeilijk vriendschappen kan onderhouden. Ik focus me vaak op 1 persoon, en vergeet daarbij de rest. Gelukkig heb ik wel een aantal mensen om me heen die dit wel begrijpen en het accepteren. Maar er zijn ook genoeg mensen die me daarom zat zijn Aangezien ik zo weer vertrokken kan zijn na een tijdje intensief contact.
Maar vind je dat zo raar dan? Want ik vind het zelf echt een flinke teleurstelling als je een tijdlang leuk met iemand omgaat en opeens hoor je niks meer. Ik zie ook niet in waarom mensen daar begrip voor moeten opbrengen. Geduld, oké, maar begrip?
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Zo is het niet bedoelt. Ik begrijp goed dat mensen daar niet op zitten te wachten. En verwacht ook zeker niet dat ze op mij blijven wachten als ik weer eens niks van me laat horen. Ik bedoel die zin ook niet negatief. Vind het gewoon stom van mezelf.
Daarbij ben ik wel blij dat mensen ermee kunnen leven en die kant van mij begrijpen want het is niet dat ik 'zomaar' vertrokken ben. Zit wel wat achter.
Daarbij ben ik wel blij dat mensen ermee kunnen leven en die kant van mij begrijpen want het is niet dat ik 'zomaar' vertrokken ben. Zit wel wat achter.
Laatst aangepast door Dolcis_ op do 22 maa 2012 - 8:59; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Oké, dan vatte ik het verkeerd op, kwam door de denk ik.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik probeer het wel maar soms heb ik het weken zo druk dat het niet lukt. Meestal zet ik dat dan op facebook en sms de mensen die het moeilijk hebben dat ik aan ze denk. Maar dat is hooguit 3/4 weken.
Laatst aangepast door Lorna mercedez op do 22 maa 2012 - 9:05; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik heb het niet in die zin hoe jij het zegt. Maar heb wel vaak moeite met contact houden, omdat ik gewoon simpelweg vergeet te bellen. Ik denk wel aan mijn vriendinnen, en dan van owja die moet ik weer bellen, maar dat is dan altijd op momenten dat het niet goed uitkomt, en later vergeet ik het dan weer. Gelukkig heb ik nu wel een aantal vrienden die dat dat snappen en het zelf ook een beetje hebben, en nu gaat het wel goed. Maar kan me voorstellen dat sommige ook teleurgesteld door mij kunnen zijn..
Serena- Kletskop
- Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Oh, maar ik snap het wel als vriendinnen het druk hebben, ik vind het ook niet erg om soms een paar weken niks te horen, dat vind ik doodnormaal zelfs, maar als de ander opeens bijna nergens meer op reageert dan voelt dat wel vervelend.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik heb dat ook weleens hoor, dan denk ik oh die moet ik nog even smsen of bellen maar dan vergeet ik het gewoon weer. Ik denk wel veel aan vrienden en vriendinnen maar als er iets tussendoor komt dan vergeet ik gewoon wat van me te laten horen.
Sweety- Ratel
- Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10
Ow dat heb ik ook. Ik ben sowieso niet goed in contacten onderhouden in het algemeen. Ik hoor regelmatig dat ik te weinig van mezelf laat horen, maar op een of andere manier vergeet ik dat gewoon. Ik bedoel het niet naar of vervelend, ik blijf iedereen even lief vinden, maar toch denk ik iedere keer "het komt nog wel" en dan vergeet ik het weer. Mijn echte vrienden vinden het wel best, mijn minder echte vrienden haken af. Pas geleden nog een vriend aan de telefoon die vroeg waarom ik zo weinig bel, we belden iedere dag en dat werd ik gewoon een beetje zat haha (die telefoonrekening ook trouwens). Ach, ik ben gestopt om mij er druk over te maken.
Vanilla Queen- Prater
- Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10
Eens.Susan schreef:Oh, maar ik snap het wel als vriendinnen het druk hebben, ik vind het ook niet erg om soms een paar weken niks te horen, dat vind ik doodnormaal zelfs, maar als de ander opeens bijna nergens meer op reageert dan voelt dat wel vervelend.
Ik ben zelf niet iemand die moeilijk meerdere vriendschappen kan onderhouden. Eigenlijk vind ik het ook normaal, bij de circle of life horen, dat je de ene maand meer naar vriendin 1 trekt en de volgende maand meer naar vriendin 2 of 3. Dat loopt soms gewoon zo. Maar uiteindelijk zijn ze me allemaal even lief.
Bij jou krijg ik dat idee niet. Wil je je gedrag veranderen of vind je het wel goed zo?
Gast- Gast
Ik heb het ook wel een beetje. Het is geen onwil, maar ik vergeet gewoon te mailen/bellen/smsen. Dan denk ik; oh ja ik moet die en die nog even spreken, maar dan komt er weer wat tussen en dan gaat er zo weer een tijd overheen voordat ik het ook werkelijk doe...
Tinus- Prater
- Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11
Soortgelijke onderwerpen
» Vriendschappen
» Vriendschappen van het andere geslacht
» Vriendschappen van je partner
» Vriendschappen.. wat doe ik fout?
» Vriendschappen met oudere mensen?
» Vriendschappen van het andere geslacht
» Vriendschappen van je partner